Keresés

Részletes keresés

Ikaruszki Creative Commons License 2016.04.05 0 0 98721

Valamire el kell verni a pénzt. Több értelme lett volna Klinkikáktól pályaudvarig, esetleg Alsóvárosig. De legalább valami értelmesnek tűnőre költenek.

 

Apropó: mit keres kedd 13.30-kor egy SZKT-festésű Volvo szóló Kecskemét buszállomáson?

Előzmény: kimaradt (98720)
kimaradt Creative Commons License 2016.04.05 0 0 98720

Valaki tudna-e konkrét árakkal hozzászolni mi értelme van ennek az elektromos kiváltásnak. Várom ésszerű magyarázatot a környezet védelmén felül.

7-es troli Creative Commons License 2016.04.05 0 0 98719

Ill lesz-e szedőterelő pl csillag téren belváros irányban?

Előzmény: 7-es troli (98718)
7-es troli Creative Commons License 2016.04.05 0 0 98718

Engem az érdekelne lesz-e előtte vezeték korrekció a csongi-nagykörút kersztnél mindkét irányban? Jelenleg a megállótól túl távol van a vezeték.

Előzmény: beni19 (98716)
T 6 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 98717

:) Azért nem olyan váratlan ez. Az ELIPTIC programja már rég fent van a honlapon, ez a vonal meg igencsak valószínűsíthető volt, még "sima" trolival is, 11A-s korában.

Amúgy meg történik más is azért, bár tény kisebb jelentőségű, és nem kerül fel, mint pl. a hétvégi 1-2-es pótlás, vagy a Vár utcai beparkolás. Elvárnánk a nagy projekt előtti, közbeni dolgokat, amikor mindig volt valami nagyobb történés. Szerencsére, ma már ritkábbak pl. a szakítások. :)

Előzmény: beni19 (98716)
beni19 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 98716
Dénes Balázs Creative Commons License 2016.03.29 0 0 98715

A Hősök kapuja ebből a szempontból nem egyszerű hely, valamikor a '90-es évek elején (?) történt is egy hasonló szituációból eredő baleset, amelynek az egyik szereplője a 603 psz. FVV volt. Az Általad vázolt helyzetben egyértelmű volt, hogy ki nem tartotta be a szabályokat... a PESA villamosok mindegyike rendelkezik nem kevés kamerával, de talán már a Tátrák egy részén is van céges kamera (hogy működnek-e azóta is, nem tudom):

A kocsivezető kolléga biztos emlékszik a szitura, szerencse hogy nem történt tényleges esemény ebből. Utánanézni ennek, a felvételt visszanézni azonban nem tudok (de gondolom ezt tudod ;))

A saját használatú kamerák valóban egyre jobban terjednek: egyrészt mert a kétesélyes helyzeteket így könnyebb tisztázni, másrészt egyre inkább magukra vannak utalva a járművezetők... tehát mindenkinek ez az érdeke, egyre inkább. Efelé haladunk, sajnos.

Előzmény: Ízirájder (98714)
Ízirájder Creative Commons License 2016.03.29 0 0 98714

Vasárnap délután történt az orrom előtt, ha épp volt a szerelvényen kamera, visszanézhető :)

Egy csak villogót használó mentőautó jött a rakpart felől, lassított és a síneket keresztezve felhajtott jobbra a járdára kb. a budiburger felé ment volna. Eközben a Hősök kapuján keresztül rongyolt át egy villamos, hiszen szabad jelzése volt, a mentő meg lopakodó üzemmódban jött. Nagy fékezés után kb. pár  méteren múlt, hogy nem kellett kidobni egy újabb mentőautót Szegeden... 

 

Előzmény: Dénes Balázs (98713)
Dénes Balázs Creative Commons License 2016.03.29 0 0 98713

Utóbbi...

Előzmény: Ízirájder (98712)
Ízirájder Creative Commons License 2016.03.29 0 0 98712

Nem vitás, az lett volna csak a kérdésem, hogy a cég jutott el idáig, vagy ki-ki próbálja magát ily módon "védeni".

Köszi

Előzmény: Citadis (98711)
Citadis Creative Commons License 2016.03.28 0 0 98711

Nem véletlen, egyre többen használják. Megéri... Volt már haszna.

Előzmény: Ízirájder (98710)
Ízirájder Creative Commons License 2016.03.28 0 0 98710

Szélvédőre tapadt kis kütyük, egy nap alatt 3 villamosban is láttam.

Előzmény: Citadis (98709)
Citadis Creative Commons License 2016.03.28 0 0 98709

Ha ilyet látsz, céges:

 

Ha nem, akkor egyéni.

Előzmény: Ízirájder (98708)
Ízirájder Creative Commons License 2016.03.28 0 0 98708

Egyre több villamos szélvédőjén látok kamerát. Ez céges fejlesztés, vagy a valaki rászabadult az ebay-re? 

Citadis Creative Commons License 2016.03.28 0 0 98707

Mivel zavart, hogy a Wikipédiás kép tele van hibákkal, így az alapján rajzoltam egy teljesen újat, javítva benne a főbb hálózati hibákat, valamint kiegészítettem a két teleppel is (a trolitelepi kiszigetelések nincsenek meg, így azokat nem jelöltem, fejből meg nem mennek, túl rég vezettem arrafelé - amennyiben szerzek róla anyagot, azokat is jelölöm). Megnöveltem a kép méretét is a duplájára, így talán még jobban kivehető minden eredeti méretre nagyítva. (Wikipédiára pedig felraktam a kiszigetelések nélküli alap verziót, ha esetleg valakinek kellene az is.)

http://kepfeltoltes.hu/view/160328/Szeged_trolibusz-__s_villamosh_l_zata_kiszigetel_sekkel_www.kepfeltoltes.hu_.png

Előzmény: John Howard (98698)
Lenry Creative Commons License 2016.03.25 0 0 98706

na kérem, ma jártam a Hosszú utcában és jól megnéztem magamnak: az aktuális táblázmány az utca két végén egy-egy 30-as sebességkorlátozás, alatta kiegészítésként jelzik a töredezett útpadkát, illetve egy-egy, a 3,5 tonnánál nehezebb járművekkel való behajtást tiltó tábla, kiegészítve a "kivéve célforgalom" jelzéssel.

 

tehát a Hosszú utcán legális keresztülautózni, ennek fényében mégiscsak jó lenne azt kijavítani :)

Előzmény: Lenry (98670)
Citadis Creative Commons License 2016.03.22 0 0 98705

Itt legalább nincs akkora forgalom. Sétálj el a Bécsi körúti átjáróhoz, nézd meg ott milyen a sín... Ez ahhoz képest tökéletes. ;)

Előzmény: RootKZR (98704)
RootKZR Creative Commons License 2016.03.21 0 0 98704

Tarján végállomáson a tároló vágány, mondhatni mindkét oldala így néz ki, viszonylag teljes hosszban. A sín talprésze szinte el van rohadva, a rozsda teljesen megette a csavarok semmit sem tartanak, a gyalogos átjáró részénél levegőben lóg már a sín. Kérdem én ez így nem veszélyes a járműre nézve esetleges siklásokhoz vezetve? Elég ha kidől a sín a jármű alól és kész a baj. Mert ne is haragudjon aki ellenőrzi, igazán szólhatna az illetékeseknek, hogy ez itt problémás. Nem 100%-os forgalom mellet, de egy tároló vágány ne így nézzen már ki, ilyen sín állapottal. :(

RootKZR Creative Commons License 2016.03.19 0 0 98703

Nem néz ki rosszul. :)

beni19 Creative Commons License 2016.03.18 0 0 98702

Nagy örömömre, ma délután kint volt a T-502 a 10 vonalán. :) 

Citadis Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98701

Ha az alapkép nem lenne ennyire jó (nem tudom ki csinálta, de külön köszönet érte! :D), akkor tuti nem hoztam volna össze ennyire, szóval azért az elég nagy segítség volt. Mondjuk szerintem csinálhattam volna igényesebben is, de éjfél után ennyire telt. :D De a lényeg, elkészült. :)

Előzmény: Dénes Balázs (98700)
Dénes Balázs Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98700

Szép, igényes munka, hiánypótló segédanyag :)

Előzmény: Citadis (98699)
Citadis Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98699

Nincs mit, örülök, hogy segíthettem! :)

 

Gyorsan bele lehet rázódni, legalábbis nem rémlik, hogy bárkinek is problémája lett volna belőle. Max az első pár kilövés után gyorsan megtanulod. :D Ha meg nem rémlik valahol, akkor gurulsz amíg az utolsón is túljutsz, az mindig jó taktika. :D

Előzmény: John Howard (98698)
John Howard Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98698

Hű, ez szuper, ilyesmire gondoltam. Köszönöm szépen! :-)

 

Azért némelyik kereszteződésben nem irigylem a járművezetőket. Kicsit most úgy néztem a képre, mint rám a tanulóim az első órákban: "meg lehet ezt tanulni?" ;-)

Előzmény: Citadis (98697)
Citadis Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98697

Ha már múltkor említetted, bejelöltem ezen a képen a kiszigeteléseket, szakaszszigetelőket. M a menetárammal járható szigetelő, I az idomkereszt, a narancssárga a kiszigetelés iránya. (Hibázás jogát fenntartom. :D)

http://kepfeltoltes.hu/view/160317/1235412987Tramway_and_trolleybus_map_of_Szeged_hu_www.kepfeltoltes.hu_.png
Lementve, 125%-os nagyításban jól kivehető.

Előzmény: John Howard (98665)
kimaradt Creative Commons License 2016.03.17 0 0 98696

Azoknak akik mindig a munkahelyek teremtéséről, magyar autóbuszok gyártásáról beszélnek.

 

http://player.hu/napunk/modulo-elektromos-busz-probaut/

Ikaruszki Creative Commons License 2016.03.14 0 0 98695

Tkp. az SZKT kapha meg a kerékpárszállító kocsikat csodás MÁV-unktól? Mert az IC-ékről tkp. eltűntek a bicikliszállírók. Szánja már meg az SZKT szerencsétlen céget, mert lassan a vonatot is mi visszük... Visszatérve: szerintem Szegeden ez egy felesleges opció. Nincsenek nag távok, hegyek stb. Egy kemping bicikli a 3F-en, csúcsidőn kívül, OK. Ám sokszor vannak a lilliputi KT4-esek is agyonzsúfolva, szóval... Inkább ne!

Előzmény: Csüllög Imre (98694)
Csüllög Imre Creative Commons License 2016.03.12 0 0 98694

A babahordós esetet nem értem. Ha a gyerek a karjában van, vagy akár az ölében ül, miért van jobban kibiztosítva, hogy egy vészfékezés, vagy baleset után nem esnek egymásra, vagy más utasok rájuk? Az, hogy ki lihegte túl az esetet az más kérdés, nem voltam ott, nem tudhatom.

 

A kerékpárszállítási lehetőséget én személy szerint elsőre az alacsonypadlós járműveken vezetném be. Tömeges kerékpárszállításra amúgy nem is kell készülni pont a város adottságai miatt, inkább eseti jelleggel vehetik igénybe a szolgáltatást. A tram-trainnel egyébként is megjelenne a kerékpárszállítás a városban.

Dénes Balázs Creative Commons License 2016.03.11 0 0 98693

Köszönöm.
Közben két helyről is egybehangzóan (egymástól függetlenül) pozitív infók érkeztek. És ennek örülök :)

Előzmény: FOMA (98689)
Dénes Balázs Creative Commons License 2016.03.11 0 1 98692

Így van.
Az évek múlásával a társadalom egyre több tagjának csökken a elővigyázatosságával együtt a józan esze is. XXI. század: én így szeretlek....

Előzmény: Lenry (98690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!