Akkor már stílusosabb volna átvenni a sorszámozott Kéktúra-jelvényt felsétálni Sirokról Mátraházára (amint vitte egykor Ábrahám Izsákot a Mórija hegyére), majd Mátraházán a sziklákon porrá zúzni a jelvényt. A hatás kedvéért ajánlanám az egészet felvenni vídejóra és feltenni a jútjúbra, faszbúkra, és ahová csak lehet... De itt nem annyira fontos ilyenről beszámolni.
A Szentbékkálla -> Nagyvázsony szakaszt jártuk be a minap. Nos, itt bőven van tévesztési lehetőség. Ezen a szakaszon több helyen elkélne a betonoszlopos megoldás a jelzésekhez. A Balatonhenye előtti útvonalváltozás már mindenhol szerepel, de a település utáni balos, visszafordulós nagyobb szakaszt csak a kektura.hu-n és a ttrmappon látom, se a turistautakon, se a openstreetmap felületén még nincs átvezetve.
Rendkívül szép és változatos szakasz, nagyon tetszett. A Csicsói erdészház körüli döngölt utakon idióta módon közlekednek az autósok, érdemes vigyázni.
Ha jól tudom, akkor a térkép "mellé" rendertémát is le kell tölteni ahhoz, hogy a turistautak is látszódjanak:
http://www.turistautak.hu/mapsforge.php ezt a telefonod böngészőjében, kell megnyitni és rákattintani a Turistautak térkép és rendertéma linkre, mert felismeri, hogy okostelóról kattintottál és akkor a megfelelő helyre tölti le a cuccot. Nekem a korábbi telefonomon ez működött, most, hogy vettem egy új telót valamiért nem akart összejönni, ezért most ezt sikerült letöltenem: http://turistautak.openstreetmap.hu/letoltesek.html
Locus huntura.zip,
Elevate_osmtura.zip Ezt is a telefonról direktben töltöttem le és nem úgy, hogy asztali gépre és utána telefonra átmásolva. Itt kellett külön rendertémát is letölteni, hogy a turistajelek is látszanak. Térkép stílus(Render theme): Elevate_osmtura.zip
Nekem egyébként az a bajom a Locussal, hogy nagyon picik a turistajelzések a térképen, nem felismerhetetlen, de nem is annyira szembarát. Nem találtam erre vonatkozó beállítást. Az útvonaltervezés csak akkor működik, ha van valamennyi net a levegőben, tehát az erdőben nekem ez nem jött össze. Mondjuk erre nincs is nagy szükségem, eddig csak két alkalommal a túrák vége felé akartam megnézni, hogy még mennyi van vissza. Én elsősorban eddig a track rögzítésére használtam, arra kitűnő volt. Mivel geoládázni is szoktam, tájékozódásra a g:hu alá betöltött térképet használom, ahol remekül látszanak a turistajelek.
Letöltöttem a Locus appot a telefonomra+hozzá a Tuhu kiegészitést, de nekem nem igazán működik. Csak a helymeghatározást tudom használni. De se a turistautak jelölését, se a keresést nem tudom használni!
Mit nem csinálok jól? Egy hét mulva taposom tovább a kéket, és jo lenne ha addigra megtanulnám kezelni.
Kérdés a mecseki/geresdi szakasszal kapcsolatosan:
Érdekelne, hogy az óbányai Bambi, illetve a mecseknádasdi Csillag kempingek léteznek-e még? Az internetes keresésre gyanúsan nincsen velük kapcsolatban friss találat...
Sátorral mennék Szekszárd felől. Szálkán a tónál lenne az első éjjel, utána gondolkodom erdei alvásban a Héthársnál, de távolságban, figyelembe véve a hosszú nyári napokat, ez szerintem nekem kevés lenne, a 6-os útig jó lenne eljutnom.
"...mert hörpölin oda töltött fel minden infót..."
Még kora tavasszal kerestek meg, hogy hozzam naprakészre az RP-DDK általam 2014-ben készített leírásait, és készítsem el azokat ugyanazzal a stílussal az AK-ra is. Az RP-DDK leírása már fenn van, az AK leírásai elkészülnek két héten belül, most dolgozom a Nyírbátor-Kisvárda szakaszon és már csak a Kisvárda-Sátoraljaújhely rész van hátra.
Egy kicsit téptem a hajam pár héttel ezelőtt, mert észrevettem, hogy egy turista magazinos szerkesztő pár szakasszal utánam járva kicsit belenyúl a szövegekbe, sajnos a stilisztikai javítások során sok helyen a leírás értelme is eltűnt/megváltozott, tehát nekem meg a szerkesztő hölgy mögött járva újra végig kell olvasnom majd mindent, és szükség szerint javítanom, hogy a leírás értelmezhető maradjon. Sajnos, nem tudom kiiktatni az utólagos szerkesztést, én direkt módon nem tudok oda feltölteni, azt előtte egy szerkesztőnek át kell olvasnia és jóvá kell hagynia. Ez kissé lelassítja és megnehezíti a munkát, de talán együtt lehet élni vele.
Már többször mondtam benn azt is, hogy az egész leírásosdinak csakis akkor van értelme, ha az egészet naprakészen tartjuk! Szeretnék velük egy megállapodást, hogy egy amolyan "útvonalgazda" lehessek a Kékkör vonatkozásában, vagyis hogy én tarthassam karban a leírásokat. Ez persze azt jelenti, hogy minden útvonalváltozást záros időn belül be kell járnom és a feltöltött leírásokat is módosítanom kell majd a tapasztalatok alapján.
Szeretném, hogy a legelső, még az MTSZ honlapon fennlévő OKT leírások is átkerülhessenek ide, erre a webhelyre, persze mivel azok még 2011-ben készültek, azokat már jelentősen át kell alakítanom az azóta végrehajtott sok változás miatt. Szerencsére ezek bejárásával szinte naprakész vagyok, már csak javítanom kell a leírásokat ezek alapján.
Én terveztem vele "Gyalogtúrák" beállítással, de volt hogy nem is turistaúton vitt, ha meg úgy tűnt azon vitt, akkor ebből aztán rá nem jössz hogy melyik jelzésen.
Gpx import is ment, csak az volt a gond, hogy ha BaseCamp-es tervezettet importáltam, akkor nem illesztette az utakra. A már rögzített gpx-eket remekül hozta be.
Reggel a tuhun probaltam tervezni es bitang sz@r volt. Akkora vargabetuket tett bele, hogy tuti rosszul van valami leprogramozva bene. kattintgattam vegig a sargat paradfurdorol indulva, de a matra oldalaba egyszercsak elugrott 3-4 km-mel arrebb a recskrol indulo masik sarga utvonalra, raadasul az ebbol generalt itinerben a szintmetszetben fuggoleges falak is voltak.