Van egy Corsa C-m Z14XE olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a jó múltkor beindítottam az autót kiálltam a parkolóból elindultam, mentem 5 métert és leállt próbáltam beindítani de nem indult forgatta de semmi, majd eltelt kb.20perc elfordítottam a kulcsot és egy pöccenésre beindult. Öt napja jöttem haza munkából kb.100km/h sebességgel egyszer csak elkezdett lassítani az autó félreálltam leállt. Megint próbáltam beindítani de semmi. Majd 3perc múlva újra elfordítottam a kulcsot és megint beindult. Ma próbáltam beindítani beindult de egyből le is állt azóta teker de be nem indul még egy köhintés sem. Hibának annyit ír Gyújtótrafó hiba A, B, C, D, E
Hároméves Astra G első futóműve produkál - számomra - furcsa hangokat.
Jellemzően fekvőrendőrökön hallani elölről egy "nyekkenést", mikor viszonylag gyorsan, nagy utat tesznek meg az arra szolgáló alkatrészek (főként hidegben, de erre nem vennék mérget).
(Egy alkalommal korábban felütött a lengéscsillapító, később szervizben támcsapágyakat cseréltek (éljenek a budapesti utak), de az előző jelenséggel kapcsolatosan nem tapasztaltam összefüggést).
Aksi lemerül inditózás közben (hideg hajnal), aksi feltölt (napközben), motor pöcre indul (kevésbé enyhe este) de a motorvezérlő elektronika hiba lámpa folyamatosan világít és a motor csak alapjáraton jár hiba nyomom a gázt.
Köszönöm. Bár a Tiéd diesel az enyém benzines. Elvileg a benzinesnél ilyen probléma nem szokott felmerülni. Kiváncsian várom, hogy mit állapítanak meg.
Van egy 2005-ös Opel Astra G 1,4-es Classic Caravanom (ZXEP).
Úgy novembertől kezdődően, azokon a napokon amikor a hőmérséklet 0 fok alá csökkent a nap első indítása meglehetősen nehézkessé vált. Kb. 0 és -2 fok között úgy kétszer, háromszor kellett indítani, hogy beinduljon az autó motorja. Ám most, hogy már -10 és -15 fokok is repkednek, így már ötször, hatszor is kell indítanom, hogy beinduljon a motor. Ha beindult és utána mondjuk azonnal leállítom és újraindítom, akkor már azonnal elindul a motor. Akkumulátort cseréltem még novemberben, de ez nem oldotta meg a problémát. Történt azóta gyújtógyertya csere is és egyúttal kitisztításra került a kartergáz visszavezetés motor előtti helyénél az "olajsár". Nos ez sem vezetett eredményre. Van ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka? Válaszotokat előre is köszönöm!
Lehet, hogy érdemes lenne összefognunk, és felkeresni hivatalosan az Opelt, mert - ahogy már írtam - ez konstrukciós hiba!
Ehhez képest mit sem tudnak róla. Legalábbis a helyi szervizben csak hümmögés és fejvakargatás volt, mikor kiderült, hogy a csere-trafósorral sem gyógyult meg. Még ötletszerűen ezt-azt ki akartak cserélni, amit persze mind ki kellett volna fizetnem akkor is, ha nem lesz jó.
Szóval lövésük sem volt hozzá. Aztán mondtam, hogy hagyjuk inkább annyiban. Azóta csak műszakira meg olajcserére mentem oda, azt is csak a szervizkönyv miatt, különben itthon megcsináltam volna.
Én spórolós vagyok, de nem hiszek az ilyen "csodaszerekben". Jobban hiszek a mechanikus eltávolításban (drótkefe, csiszolópapír, stb.). :)
Már csak az a kérdés, hogy házi körülmények között meg lehet-e csinálni, vagy kell valami spéci szerszám hozzá.
Nem mintha sajnálnám rá a lóvét, csak nem szeretem a kontár lehúzós szervizeket. Inkább magam csinálnám meg ha lehet. Már hivatalos opel-szervizben is átvertek egyszer (legalábbis megpróbálták), amiből aztán nagy balhé lett.
Úgyis megérett már vezérműszíjcserére (~120e km), akkor egy füst alatt azt is megcsinálnám.
Így anyagköltségből meg némi szabadidőből meglenne. Az biztos, hogy egy kulcskészletet is kellene még venni, az opelekre jellemző "külső-torx"-szerű csavarokhoz jó, de az nem gond, max egy 20-asból megvan. Azon kívül rengeteg szerszámom van.
98as évjáratú 2.0 DI opel astra G-t vettem magamnak dolgozni. A vásárlás után részben muszájból, részben pedig a magam megnyugtatása miatt sok mindent kicseréltünk benne (adagoló, hengerfej+tömítés, vezérlés, vízpumpa...). Tehát eléggé belenyúltam a tutiba. A vásárlás óta jelen van egy probléma: Ha a motor fordulatszámát kb 2000en tartom kb fél percig (sebességfokozattól függetlenül) akkor felvillan a motorkontroll lámpa. Ez folyamatosan világít addig amíg adok egy kövér gázt...és ekkor egy darabig semmi változás, sőt az autó egyáltalán nem húz. Pár másodperc után eltűnik a lámpa, és ezután a kocsi is megindul, és megy ahogy kell. (Kiolvastattam: EGR-szelep nem nyit rendesen) Az EGR-szelepet és a szívótorkot kitakarították becsülettel, és keményen meg is járattam azóta többször a kocsit. De még mindig fennáll a probléma.
A másik bajom: A reggeli első indításkor 3-4 forgatás után indul csak be az autó. (Izzít rendesen, és az akkumulátort is most cseréltem ki.) Ha az 1. indítást követően azonnal leállítom és újra indítom akkor már hibátlanul pöccre indul (egész nap). + az 1. indítást követően 3-4 másodpercig felvillan egy, a motorkontroll lámpához hasonló lámpa, aminek a közepén egy kis csillag (hópihe) van. Ez csak halványan villog, de 3-4 mp múlva már eltűnik.
Ha valamelyikhez van ötletetek írjatok! Köszönöm szépen!
Volna egy kis gondom, kérném segítségeteket! 1.8 astra G coupé a beteg, az a jelenség, hogy nagyon erőtlen. Légtömegmérő hibát hozott a diagnosztika, kicseréltük és semmi változás. Tempomat van benne de az csak 120 felett aktiválódik, amit alig bír elérni az autó.
Minden henger megy mindig dadogás nélkül. Én már arra gondoltam, hogy valahol csoportábel hiba lehet. Tudna valaki nyomni villamos hálózatról bármit?
Sajnos ez van. azt mondta a szervizes srác, hogy a szelepek kialakítása nem szerencsés ebben a motorban (Z14XE), és hogy lerakódik a kosz, korom, fene tudja, és beragadnak a szelepek. Igen, valóban volt olyan nekem is, hogy leállítottam, és 1 perc után újraindítva hiba nélkül ment. Ha romlik a helyzet, akkor meg kell csináltatni. Valóban, a kontrollámpa elalszik. Úgy olvastam, hogyha csak világít, az azt jelenti, hogy a kipufogógáz összetétele rossz, lehet még vele menni, de ha villog, akkor elméletileg meg kell állni. Igen, a lámpa egy idő után elalszik, nem tudom, hogy ez kilométer vagy idő függvénye. Ja igen, az én kocsimban kb 30000 km volt, amikor elkezdődött a probléma, ráadásul akkor, amikor megvettük a másik kocsit, és ezt csak városban kezdtük használni.
Úgy tudom, hogy ledobták a hengerfejet, kimosták az egészet valami elég hoszú folyamattal és megcsiszolták a szelepeket. Számolj azzal, hogy a munkadíjon túl még hengerfejcsavarok is kellenek, mert olyan csavarral van felrakva, amit nem lehet visszarakni kiszedés után, érdemes a vezérműszíjat is megnézetni.
A műveletre 2011 januárjában került sor, a feleségem városban használja a kocsit rövid távokra, de azóta nem volt gond. Sőt azóta olyan finoman jár, hogy az csoda.
Lehet, hogy érdemes lenne összefognunk, és felkeresni hivatalosan az Opelt, mert - ahogy már írtam - ez konstrukciós hiba!
Szintén zenész. Ugyanilyen motorú Astra van (2002-es), ugyanez a hiba. 2009 decemberben kezdte, mikor -9 fok hideg lett. Csak hidegben, illetve párás időben csinálja. Az idén pl. asszem októberben kezdte, mikor volt pár esős nap. Nyáron sosem jelentkezik a hiba. Szinte méterre pontosan mindig 5-6 km-re kezd el rángatni, ugyanott szoktunk félreállni. A motorhiba lámpa ilyenkor kigyullad, és ha nyomom a gázt, akkor még villog is. A tapasztalat szerint a hibát ilyenkor "kihajtani" nem lehet, vagy nehezen, többet ér félreállni, és leállítani akár csak 1 percre, és utána legtöbbször jó, de a motorhiba lámpa égve marad. Nekem pl. most is ég kb két hete, de most megy minden henger. Egyszer-kétszer voltam vele (márka)szervizben is, ahol kimutatták, hogy a 4. henger rendetlenkedik. Rám akartak sózni egy új trafósort, de szerencsére olvastam hasonlóról, akinek kicserélték, és nem lett jó, így csak a kölcsöntrafó 3 napigba mentem bele, és azzal is csinálta. Szóval megspóroltam egy felesleges cserét. Én eddig elektromos hibára gondoltam (pára, kóboráram, áthúz valami valahol, stb.), de akkor úgy néz ki, hogy nálam is ez lesz a gond. Asszem tavasszal akkor szétszedem (ha tudom), és megcsinálom.
A motorhiba-lámpa is kialszik bizonyos idő/km? után, de arra még nem jöttem rá, hogy mikor. Van, hogy hamarabb, van, hogy később. Most kb 2 hete világít, de nem sokat mentünk vele azóta.
2004-es Opel Astra G -ben tegnap óta nem ég a tompított. Minden más ok, azaz minden más világít, csak a két első tompított nem (a helyzetjelzők, reflektorok is jók!).
Kormány alatt a biztosítékok ok, izzók rendben az egyiket ki is cseréltem. Multiméterrel rámérve nem is kap feszt.
Valakinek lenne tippje, hogy merre keressem a hibát? Van a tompítotthoz kapcsolórelé?
Köszi!
UI: 1998-as kapcsolási rajzot találtam, de azon nem láttam relét, ott direktben a lámpakapcsolóra van kötve, de a helyzetjelző is (az viszont jó!)
Nincs jó hírem. Ugyanilyen autóm van, 2004-es Astra G, Z14XE motorral. Eleinte nekem is így kezdte, rángatott, főleg hideg és nedves időben. Először azt mondták, hogy nem megy a 3. henger. (A kocsi akkor 4 éves volt, és igen, én is városban használom, igaz rövidebb távokra!). Aztán amikor meghajtottam kicsit jobban, akkor ok volt 1-2 hónapig. Volt, hogy egy őszi 400 km-es táv után egész télen ment gond nélkül. Nyáron sosem volt gond. A követező ősszel ismét előjött. Cseréltek gyújtótrafót is, gyertyát is, semmi értelme. A probléma egyre súlyosabb lett, a hengerek szinte véletlenszerűen nem mentek. Aztán volt, hogy alig bírtam vele menni, lefulladt, alig akart újraindulni (ekkor már két henger nem ment). Aztán az egyik jóbarát szakértő bennfentes azt mondta, hogy ez tipikus Z14XE motorprobléma, a szelepek besülnek, és ha sokat használom így (próbálva "kihajtani" magas forulaton), akkor a katalizátor is szétmehet, mert gyakorlatilag el nem égett üzemanyagot kap. És ez főleg a városi használatnál fordul elő. Kb egy évvel ezelőtt rávettem magamat, hogy az általa ajánlott javítást eszközöljük: azaz be kellett csiszolni a szelepeket. Ráadásul azt is megsúgták, hogy ez a probléma bizonyos chevy modelleknél gyári gond volt, ott a gari ideje alatt előjött sokszor, és akkor gariban megcsinálták. Ja igen, nekem ez a kis beavatkozás egyéb dolgokkal együtt (pl. vezérműszíjcsere) asszem 150e-be került. De azóta legalább jó.
Erős a gyanúm, hogy a szervizek tudnak a problémáról, de mivel konstrukciós hibának tűnik, inkább mismásolják a dolgot.
Mondjuk azt nem értem, hogy miért épp 4 év után jött elő.
Sziasztok!én még uj vagyok itt de segítséget szeretnék kérni!
egy 2004-es g astram van az a gondom vele hogy elindulok és néhány perc mulva 1henger leáll!!!oldalraállok várok egy kicsit utána indítok és minden rendben!!!!szervizlámpa világit de 2nap után elalszik ha leáll a henger akkor villog!!!hibaüzenet kiolvasva azt mondták trafóhiba!én vettem ujjat de ugyan az a hiba!!!gyergya is kicserélve meg a benzinszűrő is!!!!a szerelők csak találgatnak mert ha odaviszem mindig jo ez a hiba heti 3-4-szer fordul elő!!!kérem szépen adjatok tanácsokat nekem arra nincs pénzem hogy most mindent elkezdjek lecserélni!!!!!előre is köszönöm!!!
Opel Astra,Combo,Tigra légtömegmérő Bosch ÚJ! (Alkatrész / Motoralkatrész)
Eladó 1db Bosch gyári új légmennyiségmérő / légtömegmérő. Astra H-ba, Corsaba, Tigrába és egyéb Opel típusokba jó! Bolti ára: 96ezer Ft volt, most ugyanez 105ezer Ft körül mozog.
Bosch cikkszám: 0280218119
Posta másnapra megoldható, személyes átvétel: Veszprémben vagy környékén!
Sziasztok!Segítsetek 2002es z14xe G astrám van,üzemi hőmérsékleten alacsony fordulaton rángat minden sebességi fokozatba,kb 3000töl mint az óra úgy jár,gyári vadi új gyertyák,hibakód nincs,rendszeresen karban van tartva mindent időbe cserélek,nem fogyaszt többet,mint eddig,nem fullad le,pillangószelep kitakarítva.Aki tud segítsen köszönöm.
Szevasz Kunci.Nekem ugyanez a hiba 2002es sedanom van,leírom mi a hiba.A szőnyeg alatt van a fütés elosztója ahol be jön a víz,gondolom előremenő meg visszatérő mint a rendes fűtésnél a házaknál.ez egy müanyag alkatrész négy cső megy bele és a tömitések kifingtak ezért van a víz ott.Orvoslás:két első űlés kivesz,box kivesz,szőnyeg elvág feltárás javítás 3-4nap szárítás majd összerak!Vagy ha nem akarod szétvágni a szőnyeget,ülések ki box ki műszerfal ki,ugyanis a szélvédő aljáig van a szőnyeg.Vagy tömitéseket cserélsz vagy az egészet,a tömitések pár ezer ft-ba kerülnek az egesz 20 ezer ft-ba+munkadíj.Nagyjábol ennyi,az enyémet jövőhéten csinálják.szervízbe kb 40ezerft mindenestől,ha nem javítod meg állni fog a víz,szétrohad a szőnyeg.Remélem segítettem szevasz.
Van az autóban klíma. Májusban még működött rendesen de augusztusban már nem. Feltöltettük, kb. 2 napig megint működött rendesen aztán megint nem hűtötte le a levegőt. Azóta a klíma nem volt kapcsolva. Ez a "rejtélyes" vizesedés november körül kezdődött. Ja és baromira párásodik is az összes ablak. Erről olvastam, hogy meg kell nézni a klímafiltert (amihez meg ki kell szednem majd a kesztyűtartót is), hogy nem vizes-e, illetve a belső keringetőt.
Utóbbi "normális" működését, hogy lehetne leellenőrizni?