Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
És persze ne feledjük el azt sem, hogy mekkora különbség van a Buk-M2E és a MiG-29 között... A Buk-M2 egy rendkívül korszerű eszköz, addig a 29-es reménytelenül elavult.
Ez kb 2-3 hete jött fel mint téma...a 29-esek nagyjavítása és használtak vétele okán merült fel modernebb légvédelem is...a szerb oldalak azonban árnyaltabban írnak róla, kiemelvén nincsen mindenre pénzük, a 29-es ügy reális, de minden egyéb erősen kétséges.
Igazából a SAMSIM mint játék szempontjait figyelembe véve (nincs kézi követés, csak ASz), semmi értelme a szögben elvivő zavarásoknak, a játékos semmit sem tehetne ellene.
Úgyhogy a jelenleg elkészült a távolságban eltérítő egyszeres válasz zavar (egyenlőre csak a Volhov-hoz, és csak Asulukban), jelenleg a többszörös válaszimpulzus zavaron dolgozom, valamiért nem akaródzik működni (törpölnöm kell még a kódon) illetve szeretném még a Kubai U-2 lelövést hozzáadni a játékhoz.
" Mielőtt talán ekkora arccal beszólnál, először talán fogalmazd meg rendesen a kérdést."
Biztos bennem van a hiba (mint mindig), de én nem láttam semmiféle kérdőjelet a mondatom végén. Milyen "kérdést fogalmaztam megy helytelenül" akkor, amely ennyire felháborított téged?
Terepradar. Olyan radar amelynek van terepet feltérképező üzemmódja is. Mire gondolták mégis a mig-29k és Su-34 kapcsán? Geológiai kutatásokra? Vagy lehet, hogy csak fontoskodni szerettél volna egy kicsit? Ugorjunk, azt hiszem kimerítettük a témát. Főleg egymással kapcsolatban :)
Nem mindenfélét dobáltak ki belőle, mert egyszerűen nem volt "mindenféle", valójában ipari robbanóanyaggal megtöltött bojlereket ( késleltetett gyújtó ) használtak. A pontosság nagyon relatív volt, éjjeli bevetések, a cél fölött egy áthúzás és gyorsan kigurítani a 7-10 bojlert, de ahova egy 120 l-es érkezett, ott nem volt ok panaszra ( minimum a fele robbanóanyag ). Összesen 2 db. Ancsát használtak "bombázóként", a többi utánpótlást szállított vagy dobott le-többek között épp Vukovárnál. Érdemes megjegyezni egy nevet: Marko Zivkovic, a szállító/bombázó század pk-ja volt, 91 dec-ben esett el Vinkovci -nál, a bombázó bevetés közben az Ancsájukat SA-6 rakétatalálat érte, túlélő nem volt...
Pontcél támadásra nem volt lehetőség, igencsak első vh-ús módszer volt:éjjel, 100-200m -en áthúzás a szerbek fölött, szemmel célzás becslés alapján :)
Ezen felül az alap kijelentésed is ökörség, a nem steath gépek is teli vannak elektronikával, tehát a steath gép kiemelése felesleges és lénygtelen is...
A baj az, hogy civil rendszerek ellen adták elő. A fegyverek komoly százalékát anno úgy tervezték meg, hogy nukleáris háborúban is működjeneke, ahol úgy pukkan a taktikai nuki, mint a petárda...
Nem, tényleg nem értettem, mit írtál, mert mi a tököm az a terepradar...? Terepkövető? Térképező...? Mielőtt talán ekkora arccal beszólnál, először talán fogalmazd meg rendesen a kérdést. A 4+ gen. orosz gépenek bizotsan van már SAR üzemmód.
Tudod vannak olyan radarok (például a mig-29k-n vagy az emlegetett Su-34 bombázón (de például a su-33-on már nem) amelyek képesek feltérképezni a terepet é felismerni a földi célpontokat .
Elkészült a távolságban eltérítő egyszeres válasz zavar (egyenlőre csak a Volhov-hoz, és csak Asulukban), jelenleg a többszörös válaszimpulzus zavaron dolgozom.
Utána jöhet a modulált zajzavar és a szögkoordináták szerinti eltérítő zavar.
Lehetséges, hogy az Ünnepek alatt valamikor (legalább egy Béta) SAMSIM változat elkészül.
A vietnami elvtársak ötlete volt a Dvinával a zárótűz. Úgy gondolták, hogy elindítják az első három rakétát, majd rögtön utána a következő hármat. A szovjet ugyan mondta nekik, hogy lehetetlen, hiszen amint indítani akarják a második hármat, előtte a vezérlő csatornákat "vissza kell hívni". Akkor pedig a korábban indított rakéták vezérlése megszűnik, azok maguknak végrehajtják a Max fel parancsot, és a rakéta valahol jó magasan elpukkan. A szovjet tanácsa ellenére a vietnámi elvtársak csak megpróbálták, és azonnal rájöttek, hogy a szovjet nem beszélt hülyeséget. De a vietnami elvtársaknak egyéb hasznos ötleteik is voltak, mint például a rakéták terepszínű álcázó festése. Aminek az lett a vége, hogy a sötétződre festett rakétában felforrtak az elektromos berendezések. Ezután szoktak rá arra az álcázásra, hogy különféle ágakkal pakolták teli a rakétát. Az álcázás ugye az indítás pillanatában lemaradt, és hát nem is volt értelme tovább semmiféle álcázásnak.
Kína a Dvinának a korai változatát kapta meg és fejlesztette tovább. HQ-1 típusnéven. Az nagyjából ugyanúgy nézett ki, mint az eredeti háromkabinos Dvina. Menjünk tovább. Miután ez a biznisz megtörtént, elég rendesen megromlott a viszony a SZU és Kína között, így szóba se jöhetett, hogy a vietnami légvédelem megkapja a jóval korszerűbb és potensebb Volhovokat. Hiszen azt Kína alighanem lenyúlta volna. Kénytelenek voltak Kínán keresztül szállítani a dolgokat, hiszen a tengeren meg ott ólálkodott az USA haditengerészet. Volhov tehát nem volt Kínában. Ettől függetlenül a kínai elvtársak kiszúrták, hogy a SZU-ban történt valami, de mintapéldányt nem tudtak szerezni, megcsinálták hát maguknak a HQ-2 komplexumokat. (Most tudomásom szerint már a HQ-10 körül tartanak, elkezdték gyártani az SZ-300 PMU saját változatát.) Nos tehát HQ-2. ugyanolyan statív eszköz volt, mint a szovjet eredetije. Ezen a topicon egyébként találsz olyan képet, amin a HQ-2 van, a tűzvezető lokátor oldalszög széles antennájára középre biggyesztettek egy parabola antennát.
Dvinából tudtommal Kubában csináltak mobil eszközt, ők az SZM-63-as indítóállványt rakták fel egy T-54 alvázra. De a különbség csak annyi volt, hogy volt a PU alatt egy lánctalp, viszont ugyanúgy kellett kábelezni, és azon túl daru kellett a rakéta rátöltésére. A kabinok is ugyanúgy maradtak, mint az eredetin. Lengyel elvtársaink is csináltak ilyesmit, de ők az SZ-125 komplexumaikat mobilizálták. Láttam kétféle változatot, az egyiknél az UNK és UNV egy MAZ-543 alvázon volt, az indítóállványok pedig másik Maz alvázakon. Olyan változat is volt, hogy az indítóállványokat T-54/55 alvázra építették rá. És ez csak barkácsolás volt, nem mint a Pecsora 2T vagy 2M komplexumoknál, amiket már eleve mobilra készítettek.