És miért is nem szabad a váltóban olajat cserélni? Valami visszafordíthatlan károkozás történik vagy mi? Látott a szerelőd már 100-150e km-es váltóolajat? Ha nem, akkor eresszen már le egy autóból és hasonlítsa össze az újjal. A másik, hogy nem a 30 fokos meleg miatt kell beletenni olyan olajat, ami belevaló, mert azt a viszkozitást kb. minden nevesebb márka teljesíti, hanem pl. a renault j-tip. váltóiban lévő réz szinkrongyűrű miatt kell nfj. Ez arra lett tervezve ilyen egyszerű, és ide még a castrol sem jó.
Váltoban sosem szoktunk olajat cserélni csak utána önteni..Legaláb is valamikor nekem autoszerelö azt mondta hogy nem szabad.De mindenki maga tudja egyébként csak a gyárilag meghatározot vagy azzal megegyezö olajat rakj vagy valami csucs tecnologiás olajat van 1800ft-ért ijen neve sincs szintetikusnak mondot olaj .Lehet hogy jó amig nem melegszik felde nyáron majd a 30-fokos melegben amikor igazán kellene hogy szolgáljon nem biztos hogy tudja azt amit az ELF VAGY A CASTROL.
Használtam az a fajtát is, nem volt rossz szárazon, vizesen már könnyebben felúszott, de az egy régebbi gumi. Viszont tavaly tavasszal vettem belőle a bluresponse-t az szerintem mind szárazon mind vízen tökéletes. Most télre ezt vettem:http://www.dunlop.eu/dunlop_huhu/tires/passenger/sp-winter-response-2/
Hihetetlen csendes, és jól tapad, valamint a régebbi Dunlopok nagyon koptak, ezek sokkal kevésbé.
Régebben használtam Barumot is, a bravuris is elég jó fajta volt, csak kicsit hangos.
Igen, bruttó kedvezményes unix nagyker ár, ahogy a szerelő kapja.
Öcsém intézte, neki van egy karosszériás barátja, akinek elég komoly kedvezménye van a Unixnál.
Egyébként ZSU és Kovács autóalkatrész, csak pár ezer Ft-al drágább összességében, de ezeknél nem mertem webshopos vételt mert ha nem jót küldenek, akkor még a plusz fuvar is idő és pénz.
Én tavaly hankook-ot vettem, és elég jónak tűnik, ráadásul nem is volt drága. Kanyarban kicsit támolygós, de persze az autó sem pályavársenyre fejlesztett futóművel rendelkezik. Ez az egyetlen ahol kicsit lehetne jobb, ellenben a többi paraméterével ami meg jobb mint az átlag. Kiváló vizen, és hihetetlenül csendes. A fékút is kifejezetten erőssége mind vizes, mind száraz körülmények közt. Szóval összességében kiválóan és kiszámíthatóan viselkedik, leszámítva a puha oldalfalat.
Bár nem a legolcsób kategória, de télre Continental TS800-asokat vettem! 2 éve, 69EHUF volt a 4 papucs. Most nyárira is a Continental mellett döntök szerintem. Pirelli Cinturato P4-esek voltak fent. Nem rossz, de nem is voltam velük tökéletesen megelégedve. Ha valakit érdekel egyébként, 3-3,5mm-es futófelülettel a Pirellik majd eladósorba kerülnek pár Mátyásért.
Sajnos ilyen most sehol sincs, tavaly gondolkodtam rajta nyár végén és még tél közepén is volt de most sehol. Megrendelhető egy helyen 15 ezerért..... Remélem az akciós időszakban megint lesz de úgy néz ki lecsúsztam róla..
Vezérműtengely szimering 2,5 eFt (ez folyt, mindenképpen cserélni kellett)
Főtengely szimering 4,5 eFt (ez csak olajpárás volt, lehet bírta volna még, de most meg volt bontva, inkább cseréltettem, a drágábbat vettem meg)
Hosszbordás szíj készlet 18 eFt
Szerelés 16 eFt
Na jó, csak 76 eFt, de a boltban adtak 2 rossz alkatrészt (rövidebb hosszbordás szíj, és a kuplung oldali szimering), amit még vissza kell vinnem, azzal együtt volt ~80 körül, így a fel nem használt alkatrészek ára még visszajön.
Olyant keres hogy Kumho anak a fogyasztási értéke is B kategoria és az esöben tapadàs vizes uton is B kategoria a netröl is tudsz rendelni vadi ulyat kb 10-11-ezer közt van és afutás teljesitménye vetekszik a Michelin gumiéval ami köztudot legaláb 80-90-ezer kilométer
1-4 , 2-3 henger trafójai sorba vannak kötve! Ha az 1-ről lehúzod a vezetéket, akkor a 4-es sem megy. Mindegy, hogy honnan számoljuk, a két szélső és a két középső henger tartozik össze.
A katalizátort tudtommal tönkre teszi, ha így megy az autóval az ember. A motornak nem árt. Ezért tiltják a behúzást, betolást is.
Én úgy csináltam,hogy vettem 2 trafót. Kicseréltem az elsőt, motor indít. Ha nem változott semmi, akkor az a trafó jó volt. Így mentem tovább, míg meg nem lett a hibás trafó. A másik jó volt tartaléknak, valamint így kissebb az esély, hogy valamit elcseszel, mintha lehuzogatnád járó motornál a vezetéket.
Ami pattogást hallották az a katalizátor lehetett, ott égett el a rossz hengerben be nem gyulladt üzemanyag. Nem tesz jót neki!