Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57989

Jobb külső visszapillantóban van a szenzor, alul :)

Előzmény: Gyurma85 (57988)
Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57988

Tökéletesen érthető a magyarázatod. Még nem jutottam el a szenzor cseréjéhez sajnos. De a levegőjáratban a másik szenzornak is annyi állítólag. Szóval nekem még azt is cserélnem kell. Csak már elfogyott a keret. Az biztos, hogy használtat nem veszek, ha lehet újat is.

Honnan tudom, hogy a külső hőmérséklet jeladóm rossz? Annak az értékét írja ki a rádió fölött is? Mert nekem az teljesen jól mér. Legalábbis nagyon közel van a valósághoz. Merre kell keresni a szenzort?

Nyáron valami nyomáskapcsoló cserélve volt, és akkor a fűtőventilátorom is meghat. Kapott egy bontottat és a régi enyémnek az elektronkáját. És emlékszem melegbe teljesen jó volt, de amin hidegebb lett majdnem, hogy mindegy volt hova tekerem a venti fordulatát is azt csinált amit ő akart. Volt olyan hogy minden csumán volt de a ventilátor leállt. :(

Nagyon remélem, hogy csak szenzoros baja lesz valóban. Az volna az egyszerűbb. Valószínű megvárja a fizetésnapot.

Előzmény: toji76 (57982)
kajla_ Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57987

Nem, sajnos még nem. A jövőhétre tervezem

Előzmény: liverbt2 (57986)
liverbt2 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57986

Nem cseréltél esetleg téligumira?

Előzmény: kajla_ (57985)
kajla_ Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57985

Sziasztok!

 

Kb. 1 hete a fogyasztás 1 egész számmal megemelkedett (az eddig 6-os átlag 7-es fölé emelkedett), és mintha gyorsulni se akarna úgy, mint korábban, pedig azóta nem is tankoltam, illetve a szokásos útvonalon jártam, így azt se lehet mondani, hogy azért van, mert hegyre mentem fel vagy mert rosszabb benzint tankoltam, szóval ez egy picit aggaszt... Valakinek volt már valami hasonló tapasztalata, esete?

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57984

Amúgy a ventin lévő elektronika nekem új, a fűtés vezérlő pedig jó, mert egy olyanéból beleraktuk próbára az enyémbe ami jól működik. Innentől kezdve szenzorra tippelek már :) Venti úgy forog ahogy be van állítva, a fűtés néha mindegy hova rakom vagy tök meleget nyom vagy hideget....

Előzmény: Törölt nick (57983)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57983

Ahhhaa, ez jó, köszi :) Akkor lehet az a ludas, abból is van egy tartalék, majd kipróbálom :) Mert értem, hogy hideget kell befújjon meg amit mondtál, de nem így...

Előzmény: toji76 (57982)
toji76 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57982

Nos, a digit temprán teljesen feltérképeztem a rendszer működését.

 

Az egész lelke ezen múlik minden a külső hőfokmérő !!!, ha ez nem jó akkor semmi sem jó.

Megméri a kinti hőmérsékletet és ez alapján megszámolja mekkora hőmérsékletű meleg levegőt fújjon be, amikor elkezd fűteni akkor a levegő járatokban lévő hőfokok alapján ellenőrzi a befújt levegő hőmérsékletét, majd a rádió melletti szenzorral ellenőrzi az utastér hőmérsékletét.

 

Példa hogy érthetőbb legyen:

 

Azt mondja hogy kint -10 fok van, neked 20 fok van beállítva, azt mondja hogy 45 fokos levegőt fog fújni be az egyenletes melegedésért, (van egy karakterisztika), ezt a 45 fokos levegőt a járatokban lévő szenzorokkal állítja be, elkezd felfűteni és a rádió mellett egy kis ventillátor szívja be a levegőt és az abban lévő szenzor méri az utastér levegőjét. Megvan a felfűtés...., azt mondja 25 fokos levegő kell a szinten tartáshoz, leszabályozza a fűtést a levegő járati szenzor méri a 25 fokos levegőt, a rádió melletti a 20 fok tartását és így tovább.....

 

Persze időnként lekapcsolja a fűtést hogy ne aludj el és hideggel frissít téged.

Ha viszont a külső hőfokmérő megszakad, vagy elszáll akkor a végtelen ellenállását -100 foknak veszi, ilyenkor nem szabályozza le a fűtést, ha a szenzor " összeég" akkor az ellenállása 0 lesz az pedig a 60-70 fok körüli érték azért nem fűt, ilyenkor általában a ventillátort max-on pörgeti.

Előzmény: Gyurma85 (57980)
claas71 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57981

Tisztelettel Köszöntök mindenkit

végre sikerült végig olvasnom az összes hozzászólást .Nekem is van egy 2002-es xara-II es autóm 1.6 16 v 226000 km van benne .néhány mondatban leírnám a tapasztalatimat Először talán a negatívum nyűgös elektronika az érintkezési problémák széles tárát tudja prezentálni ám ezek nem nagy dolgok többnyire oxidáció nem érintkező biztosíték, kábel.Még egy dolog a motortéri szerelhetősége valószínűleg valami tenyésztett emberek rakják össze már ami a kezük méretét érinti szinte mindenhová úgy kell az ember kezét betuszkolni. 226000km ellenére a hátsó futómű még eredeti kiválóan teszi a dolgát pedig nálam futózik is rendesen,az első futómű az már lett felújítva néhány szilent gömbcsukló fékbetét elöl hátul .Cserélve lett még a klíma kompresszor ill.egy abs szenzor, 214000 km -nél a kuplung ,a vezérlés vízszivattyúval . Na akkor most a pozitívum   A Franciás kényelem ,a kiváló 1,6-os motor télen nyáron pöcc röff szerény fogyasztás most a vegyes átlag 5,7 nyáron egy személlyel 4,8 szigorúan tartva a 90-es tempó semmi vad gyorsítás,összességében amire kell amit tud tökéletesen megfelel. Alkatrész árak sem kirívóan magasak van néhány húzós tétel de összességében nem gáz.A szerviz költségek tekintetében nem tudok nyilatkozni az én szakmám is autó szerelő így messzire kerülöm a szervizeket. Na ennek tükrében én azt gondolom semmivel sem rosszabb az átlagnál de ezt mindenki aki használja döntse el maga én egy csöppet sem bánom hogy megvettem foglalkozni kell vele ez tény de cserében megbízhatóan szolgál.Köszönöm ha elolvasták.

Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57980

Ezt szomorúan olvasom. Reménykedtem, hogy van, mert jó volna ha nem csak azért fűtene néha, hogy meg fagyjak. Végül is kárt nem okozok a cseréjével,ugyanis az biztosan rossz volt. Legfeljebb nyáron már tuti hűteni fog.
Viszont biztosan elektronikus baja lesz, mert amikor épp kitalálja, hogy fűt, akkor tud olyan forró levegőt fújni, hogy gatyába lehetne vezetni.

Előzmény: toji76 (57979)
toji76 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 57979

Az azt méri hogy az elpár 8 fokra hűl akkor kikapcsol a kompresszor, 8 fok a minimum amire lemehet, a klíma hűtő oldalán van még egy nyomás mérő szenzor az lehet még szar ha nem hűtött nyáron a kocsi. Ennek a szenzornak a fűtéshez nincs köze.

Előzmény: Gyurma85 (57975)
toji76 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57978

Ha hosszabb úton fűt majd rövid időre hagyja lehűlni és újra felfűt az lehet jó ugyanis a meleg levegő miatti elalvást ill. elálmosodást hivatott csökkenteni a hideg levegő beengedésével.

Az enyém is ezt csinálja ha legalább 30-40 perces úton vagyok, és az előző fiat tempra is ezt csinálta időnként felfrissíti a levegőt hideg levegő beengedésével, mert a hideg levegő 16X több oxigént tartalmaz.

Előzmény: Törölt nick (57974)
toji76 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57977

Az elpárba épített szenzor csak a hűtésbe szól bele a fűtésbe nem.

Előzmény: Gyurma85 (57975)
liverbt2 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57976

Gödöllő környékén akad valakinek esetleg eladó hibátlan gyári Xsara II-es emelője?

Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57975

Már meg is rendeltem, sőt meg is érkiezett a szenzor az elpárba. Holnap ki is cserélem.
Nagyon kíváncsi vagyok én is az eredményre. A helye a kesztyűtartó alatt van a klíma egységben. A pollenszűrő kis ablakától balra kell keresni a váltóbox irányába. Egy vékony kéteres kábel megy rá. Simán el kell fordítani és már kint is van.
Holnap le is fotózom, ha kell valakinek.

Előzmény: Törölt nick (57974)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57974

Amúgy engem is érdekelne, hogy ez a szenzor hol van, mert az én fűtésem is ingadozik. Gondolom a kesztyűtartó mögötti kis szellőző dobozban van benne. Kicserélném a bontottra, hátha jó :)

Előzmény: Gyurma85 (57968)
cube55667788 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57973

Ha kiderül mi a probléma, oszd meg légyszíves. Kíváncsi vagyok rá.

Nyekegő hang nekem is szokott lenni néha, bár inkább lassabb tempónál a kuplung felől, de kinyomott kuplungnál nem csinálja sosem.

(kuplung rendben van) Tegnap kicserélték a motortartó bakot, mert már teljesen szét volt repedve, azóta várom a hangot, de még nem jött elő..

Előzmény: Törölt nick (57972)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.28 0 0 57972

Köszi.

 

Hát, elviszem szervízbe, mert nem tudom mi lehet. Valószínűleg a futóművel függ össze mert ha kinyomom a kuplungot, akkor nincs hang és ha jól bemelegszik, akkor is megszűnik.

 

Talán beragad a fék és az rántja vissza, ellenőrizni kell, csak mire hazaérek már tök sötét és hideg van, nincs sok kedvem emelőzni...

Előzmény: cube55667788 (57957)
FeZ_ Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57971

Közben megnéztem: a Bárdinál van és még olcsóbb is egy picit !!

 

FeZ

 

 

Előzmény: FeZ_ (57970)
FeZ_ Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57970

Ja, a gyári számot (6445HZ) leváltva kiadja a 509356 Valeo számot, azonban sajna nincsen az Unixnak jelen pillanatban. Rendelni kintről gondolom lehet. 4417,- ft a kisker ára.

 

FeZ

 

Előzmény: toji76 (57969)
toji76 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57969

Unix-nál nemrég láttam elpár szenzort, nem is volt drága...

Előzmény: farkas567 (57967)
Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57968

Nekem úgy kezdődött, hogy a a klíma csinálta ezt, szóval hol hűtött - hol nem. Volt valami szelep baja, azt kicseréltük. Utána hűtött és csak nem egyformán. hol hidegebb- hol melegebb. Mostmár jóformán fűtésem sincs. Mikor milyen kedve van. A hőmérséklet tekerőt bárhova tekerem, igazából már csak egy tájékoztatás jellegű gombként funkcionál.

Tehát nekem is folyton variál. A szerelőm azt mondta, hogy valamit méregetett és a 3 szenzorból 2 a halálán van. 

Előzmény: farkas567 (57967)
farkas567 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57967

Azt honnan lehet tudni, hogy az egyik hőmérséklet érzékelő rossz? Diagnosztika kiírja, vagy csak érzetre hol túl meleget, hol túl hideget fúj?

 

Nálam azt tapasztalom, hogy hol nagyon meleget, hogy hideget fúj, nincs langyos levegő, folyton szabályozza...

Előzmény: Gyurma85 (57964)
Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57966

Köszönöm!!
Nem tudom miért mondta a szerelő nekem, hogy nem lehet rendelni :(
Gondolom az elpárba valóra gondolt.

Előzmény: FeZ_ (57965)
FeZ_ Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57965

A hőmérséklet érzékelő, ami a fűtésboxban alul van, annak a gyári száma: 6445JA és az ára 10958,-

Bármelyik Citroen márkaszervízben és/vagy márkakereskedésben meg tudod rendelni, valószínűleg még Peugeot-ban is.

Ott egyébként alvázszám alapján ugyanígy kinézik neked, ha kell.

 

FeZ

 

 

Előzmény: Gyurma85 (57964)
Gyurma85 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57964

Jól tudom hogy 2 hőmérséklet érzékelő van, az egyik a rádió mellett a másik meg valahol a műszerfal mögött?
Nekem a rádió melletti állítólag még jó, de a másik az valószínű kéne!
Tudsz nekem valami konkrét árat, vagy hogy honnan rendeljem meg, mert legalább azt venném meg gyári újba amit lehet.




Félautómata klímához nincs véletlen valakinek az elpárologtatóba való szondája? Mert akkor ne titkolja el!!

Előzmény: FeZ_ (57959)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57963

Ezen én is agyaltam, de nekem tetszik ott lent. WinCE 6.0 lesz rajta, szerintem elég kiforrott :) A héten eldől, hogy megveszem-e a készüléket...ha igen akkor decemberben kész lesz minden :)

Előzmény: Archmage_ (57956)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57962

Köszi, olyan barkács, hogy gyári kinézetre szeretném :) Írj e-mailt mert ide nem mindig jutok fel...arra válaszolok mindig, nem felejtem el.

Előzmény: bordoxsara (57955)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57961

Sajnos nincsenek a lámpák. Rendben :)

Előzmény: Tuzmester84 (57954)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.27 0 0 57960

Klímás, de a szenzorok tartalékba lesznek nekem, nem eladó :) Írj e-mailt és a többit megbeszéljük ott...

Előzmény: Gyurma85 (57953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!