Ha be volt zsírozva a csavar menet és tiszta volt a hely ahova be van csavarva akkor 110Nm Ha koszos, akkor 90Nm után már nyúlik, de valóban 100Nm-el lehúzható. Nekem 5 éve hiba mentes, pedig terhelem néha.
Köszi. Megnyugtató amit írtál. én is 90-re húztam a végén, de nekem nagyon soknak tűnt. Emlékeim szerint a vas hengerfejnél olyan 55Nm a lehúzási nyomaték.
De akkor egy így jó. Örülök. :)
Nagyjából én is úgy csináltam, ahogy mondod, bár a hüvelykiállásokat nem néztem, mert valószínűleg eddig is jók voltak. Ha meg nem lett volna jó, akkor valószínűleg ott helyben felgyújtom az egészet. Biztos nem állok neki annyira szétszedni a motort, hogy még a hüvelyeket is hézagoljam. És hát új hengerfej csavart is láttam már, de az már rég volt...
.... és ugye ami ilyenkor szokás, hogy a menetes furatokban ne maradjon semmi idegen anyag, hüvelykiállás ellenőrzés, felfekvő felületek tiszták (egysíkban) legyenek. Vakondtúrás és mélyszántás mentes legyen mindene. Lehetőleg új HF csavarokkal menjen össze...
Nálam bevált szokás a 3-as lépcsős 30-60-90Nm, belülről kifelé csigavonalban haladva, beleértve az oldalsókat is. Majd lesznek itt akik mélyen hallgatva nem értenek egyet, megköveznek érte, és persze nem gyári (mint ahogyan a wunderbaum sem ...) viszont eddig nálam egyel sem volt gond ilyen téren.
Többi típusnál is ami benzines, az 90-110Nm, a dízel 110-120Nm körüliek általánosan. Ez a visszalazítás, ide fok, oda negyed, ebédeljünk meg közben, majd utána negyed fok vissza, fütyülni- tapsolni neki... általában több kárt okoz, mint hasznot.
Hát persze. Táv-szakértésben és fotelfikázásban bármikor számíthatsz rám.... :)
A képek alapján fényévekkel jobbnak tűnik mint az előző példány.
Az furcsa, hogy a motortérben mintha ott lenne a akkumulátor tálcája. Akkor szokták kirakni oda, ha gázos az autó, de más nyomát nem látom a motortérben.
A küszöbön nincs rajta a díszléc, ami arra utalhat, hogy lakatolva volt. Ami nem feltétlen baj, ha jól csinálták. A szín sem tűnik gyári pirosnak.
Nekem tetszik. Eléggé egységes, faragásmentes látszatot kelt. Ez pont az az állapot amiért már megéri autóba ülni és megnézni személyesen.
Azért a 6000euro nem gyenge, de a másik sem állt volna meg olcsóbban...
Lenne egy műszaki jellegű kérdésem a nagyérdemű felé:
Mennyire adódik az alu hengerfej lehúzási nyomatéka? A gyári metódus megvan, de az vajon nyomatékban mennyi???
A történet a következő:
Még 3-4 hete volt tavaszi nagy szerviz az autón. Gyertyát is cseréltem. A 3. gyertya kihozta a menetet a HF-ből. ( :) ) Vissza erőltettem azért az újat, mert járni kellett az autóval, (nincs más éppen) és Egerbe is el kellett jutni. Most hétvégén következett be a hengerfej csere, de elfejtettem Andrt könyvet magamhoz venni, így nem volt meg a gyári metódus, illetve a kezdő nyomaték.
Meghúztam eléggé, de kérdés, hogy a gyári értékhez képest, hol járok.
Pár fotó:
- az a gyertya kissé mélyen van. De remekül működött.
Hát, ahogy Zoli, is mondta, akkor az lehet a helyzet, hogy egy 110R (de akár S100 is lehetett az alap) kapott alváz majd motorcserét. A váz szinte biztosan Garde, 83-ban az volt. a 85-ös motor meg bármi lehet. Akár a garde saját motorja, de akár egy mezi 120-as is.
A száraz futó vajon alatta van hátul??? Négydugós fék megvan elől?
Nem lehetetlen papírilag is rendbe rakni, volt akinek már sikerült, de biztos nem egyszerű és biztos nincs ingyen.
Szóval nem elég a lepukkant állapot, még a papírok is vacakok (még ha legális is) . Azt hiszem az az autó felejtős..... Duplán.
Amiket Bullcsepel belinkelt sokkal inkább életképes alternatíva. Főleg, ha egyben van a lóvé... Nem kérdés, melyik a jobb választás.
Ez a 75-ben napvilágot látott de 85ben papírozott történet másnéven: 75-ös évjáratú 110R (!), ami 85-ben alváz/bódé cserés volt, (igen, Garde alvázat kapott!!!) előző évben papírozott motorral és később beütött AF-es alvázszámmal. Így nem vész el, csak átalakul címszóval sok autó legalizálódott. Kár matekolni rajta, hogy mi is ez eredetileg. Coupé volt és lett ami lett. 15 éve foglalkozok műszaki vizsgáztatással, ahhoz kapcsolódó utánajárással, vélt és valós dolgok kibogozásával, szóval láttam-láttunk már cifra dolgokat. Az úgynevezett integrált műszaki vizsgáig (kb. 2006- 2007 körül) sok autó nem vett részt eredetiség vizsgálaton, mivel nem volt tulajdonos váltás. Időszakos műszaki vizsga alkalmával a területileg illetékes akkori KPM vizsgabázison elvégezték az eredetiség vizsgálatot, így kaphatott továbbiakban műszakit a jármű. De sok már addigra kifutott, bontóban végezte stb. Futnak még elöl is dobfékes 100-asok (ami ugye MB eredetileg, de átalakult...) valamint (off) 2101-es zsigulik 2105-ös kocka kasznival, volt Fiat és lett Zastava mutatványos társaival, párhuzamosan az Opel Kadettből "átalvázszámozódott" kasznicserés (?) Daewoo Racerrel és stb. Nem újdonság, és a legtöbb akkor törvényes eljárás volt. Tudom, sokan - még ha nem is írják le ide- de azt mondják, hogy ez hülyeség amit leírtam. Nyugodtan, szíve joga mindenkinek. Pár órát-napot-hetet töltöttem már el NKH-nál, MRFK-nál, Kormányablakban stb hasonló események kiderítése - rendbetétele kapcsán. Régen is megvoltak ezek az átalakulások, és most is megvannak. Csak más jogi és technikai formációban.
Itt van ez, félig megkezdve, annyira nem rossz. Ki van lakatolva, egy fényezés kell neki. A kék még a gyári fénye. A Favi kipucsonkot és huszas vízpumpát meg le lehet cserélni ha zavar.
Azt mondod a kezedben van a két millió HUF, abból ez bőven kitelik (1.380.000) és nem kell évekig alkatrészeket hajtanod, valamint Gyuszinál sem leszel visszatérő vendég.
Szép sosem lesz, akár 2 milliót, akár ötöt költ rá a tulaj. A beltér beszerezhetetlen egyben, donor autó nélkül (ami nem kizárt, hogy jobb állapotban lesz) lehetetlen.
Tipikus szarból várat eset lenne, az ellenségemnek se kívánnék hasonló csotrogányt.