Miért kell állandóan a magyaroknak engedni??? Mindig a magyarok alkalmazkodjanak a másik igényeihez?! A szlovákok felé mi szeretnénk indítani, ők nem --> ők nyernek. A horvátoknál mi szeretnénk módosítani, ők nem --> megint alul maradtunk. Az osztrákoknál Talentekkel akartuk volna kiváltani az ER-kat (minden meg lett volna hozzá), ők nem --> megint hoppon maradtunk. Elegem van ebből a "rájuk hagyásból"!!!!
Lassan eljön a Venezia kipróbálása végre. A hálóban mekkora kihasználtság szokott lenni kedd/szerdai napokon? (persze ezt igen nehéz megmondani)
Illetve a hálóból a magyar szakaszon mennyire megközelíthető az étkező? (csak azért a kérdés mert ugye első és utolsó kocsiról beszélünk, nem egy rövid vonat és nem tudom hogy az orosz vagy a román lezárja e a kocsiját a magyar szakaszon)
Talán a HZ-nál kellene kopogtatni belföldi vonatért, ha a nemzetközit elteszik.
Egyetemisták ingyen? Szép is lenne, ha a nemzetközi vonat ingyen utazókkal 160%-ra telne, és a nemzetközi jegyet váltók nem kapnának levegőt a vonaton...
Így van, ahogy mondod. Saját döntés. Az viszont kevésbé szerencsés, ha kérkedik vele. Csinálja, ha nem bántja a lelkiismeretét, de a propagálása nem túl üdvös...
- Ha pedig arra kerülne egyszer a sor, hogy eljátszom a TCV+Belföldi dolgot, akkro is mondhatom, hogy az út minden szakaszára van jegyem - elkerülendő, hogy "maga ment 2km -t jegy nélkül!". :))
Az lehet, hogy minden szakaszán van érvényes jegyed, csak az induló- és a célállomás között nincs...
hogy működik ez a Hh. - Hh. gr. jegyecskedolog? Bellföldi+TCV egy vonaton?
Hát igazándiból a TCV+Belföldi nem legális :)
245 Ft. Azért vettem, mert REX+Regionalzug átszálásokkal jutottam el 18:44 -re Hegyeshalomba (SommerTicket...) Mivel eléggé szeretnek a Startnál kötekedni, úgyvoltam vele, hogy megveszem ezt a jegyfajtát - az Osztrák úgysem kéri (nem lesz lekezelve...) a MÁVos pedig a fene tudja, hogy kéri -e, pl. amikor leszáltam. Jó 2 hónapig, 1× kifizettem 245 Ft -ot aztán mindig magamnál tartom :)
Kifelé nem vettem, mert az ÖBB -st nem érdekli úgyem... :)
- Ha pedig arra kerülne egyszer a sor, hogy eljátszom a TCV+Belföldi dolgot, akkro is mondhatom, hogy az út minden szakaszára van jegyem - elkerülendő, hogy "maga ment 2km -t jegy nélkül!". :))
Másodikán este mentem. A MÁV harmadikán adta ki a közleményt, én pedig szombat este teljesen véletlenül néztem éjféli híradót. Ha nem így lett volna, lazán ki is megyek a Santa Luciára. Mert pl. Padovában semmi sem utalt a sztrájkra (akkor sem, amikor este már tartott), legalábbis ki nem írták.
Szóval lemaradtam a híradásokról, mert nem néztem internetet. Erről és a pénzről szól majd az írás: tájékozódni és tartalékolni. Lazán el tudom képzelni, hogy egy lelkes diáknak vagy kispénzű (ezért vonatozik, és nem kocsival vagy mifenével megy) turistának nincs mondjuk 120 eurója az utolsó nap hazajutni.
Mert ugyan a jegy visszaváltható (ez fennvan a honlapon is: az itthon vett itthon, a máshol vásárolt a váltás helyén; ezenkívül igazoltatni kell, mármint hogy tényleg nem indult az a vonat - megtettem), sőt, tán kezelési költség sincs, de az indulás napján már semmilyen elővásárlási kedvezmény nincs, csak teljes ár. Így a Bécs-Velence 29-ből lesz 70 (ülőkocsi), a 43 vagy 53-as (Smart vagy Smart 2) EN 240/241-es hatos kusettból 69. Mivel ma haza akartam érni, továbbá éjszaka aludni, ezért jöttem Bécs felé, kusettben. A kedvezményes jegy viszont nem cserélhető, tehát hiába van ráírva az enyémre, hogy 53 euróért vettem, abból csak a Keletiben lehet pénz, innen 1000 kilométerre nem.
2. Hazafelé törölték az olaszok a járatot, így aztán már tegnap este sem tudtam eljönni. Helyette Bécsen keresztül az Allegro Toscával, onnan EURegióval, majd a 925-össel. Nagyjából 117 euróért (90 EUR + 19 EUR + 2040 Ft), az 53 helyett.
Mondhatom, nem sikerült valami jól a kirándulás. Vagy élménydús lett, és részletes leírásért kiált?
A 269 a DB-től indul, akkor miért a Start hibázott? Bármikor előfordulhat műszaki probléma, amit külhonban biztosan nem csinálnak meg. Ilyenkor jóérzésű vasutak gondoskodnak pótlásról (a Start általában nem), úgy tűnik a DB se tartozik ezek közé.
Ma éjjel a 269essel megint alakított a Start. Kettő ülő volt benne, a ahrmadik valahol elmaradt, ennek ellenére a helyfoglalások ki voltak adva mindhárom kocsira... Nem kommentálnám.Talán csak annyit, hogy "Európai vasútat teremtünk"