Sziasztok itten van az új swiftes. Háát sajnos a splash-be sincs hőfokmérő. Ha hiszitek ha nem majdnem megrendeltem a splash-t mivel a csomagtartó jobban pakolható mint a swift, illetve szintbe dönthető a hátsó ülés. Viszont a vontathatóság 1,2-nek 200 kg. Nem mintha sokat vontatnék, de sajna a suzukik hatalmas csomagtartóját biztos, hogy néha kompenzálni kell. Gondolom sokszor elhangzott, ha 20cm.el lenne hossazbb verné a konkurenciát. Mert ugye ezeknek a fogyasztása kellemesnek mondható (és mégse dízel), csak a csomagtartó. Illetve ha annyit kell rákölteni mint a wagon-ra akkor tuti. Ha meg visszahívás lesz (wagon-nál is volt) hát nem halok bele.
A forintspórolás: pl a thaliák, daciákat nézegettem és bántotta a szememet az az ormótlan 1ft-os kilincs. És felvilágosított az eladó, hogy 1db-nál ~ 2000 ft spórolás 10.000 dbnál 10000x2000 ft.
Igaza van csak az a kérdés, hogy ezek a spórolások miatt hány ügyfél néz más márkákat.
Elmondanám, hogy a kollégám 2009-es "H" astrájában még egy vízhőfok visszajelző sincs 4milláért és csak a szerencsén múlt, hogy nem főzte meg a motort mikor kidörzsölte vmi a gumicsövet és folyt a víz: :)
Időről-időre megint előjönnek ilyen dolgok. Ilyenkor az emberek mindig csak a maguk feje után gondolkoznak, a másik oldal sehogyan sem ugrik be. Pedig minden pénzbe kerül. A gyárnak is. Csak ő nem egy autó 200 forintos alktrészét nézi, hanem a 100-200e db autóba bekerülő összköltséget.Mert önmagában az üzemanyag visszajeléző sem nagy pénz. Vagy a kapaszkodók. De ezektől lesz egy alapmodell alapmodell.
Meg egy csomó ilyen cucc van, és bizonyos dolgokat elhagynak, a sok kicsi sokra megy, így lesz az alapmodell olcsóbb, dehát ki kell hagyni ezért pár dolgot.
A nagyok meg még inkább így csinálják, egy B Merci alig 7 milla alatt indul, és minden extrával majdnem meg lehet duplázni az árát. kezdve a gumi kormány helyett bőrözött, ülés magasságállítás, plussz elektromos aljzatok, meg egy csomó dolog. A csúcson már van, hogy egy multimédiás fejegységért több, mint egy millát kell kicsengetni.
Az 5,2 az respect, nem tudom hogyan csinálod...:-) Talán ha egyszer tudtam ilyet, de abban csak országút volt 0 forgalommal és 80-al mentem...
Viszont most voltam németországban 4 személlyel csomagokkal nepperkedni'. (Csak a swift volt szabad azért ezzel mentünk...)
Szóval fogyasztás:
Kifelé megbeszéltük, hogy 110-120 között megyünk éjszaka, nehogy leegye a gatyánkat. 6,6 l második etap 6,3l (biztos az osztrák omv-s benzin...:-)))
Odakint egyik nap siettünk össze-vissza autópályán, hogy minél több autót tudjunk megnézni 7,1l (rohadt német benzin, nem elég, hogy drága...:-)
Teli lett a f@szunk, hogy csak egy autót találtunk, ezért idegből elindultunk haza akkor már ugye két autóval, csak két személlyel/autó 140-el végig 7,2l, második etap 7,5l... A második megint ugyanaz az osztrák OMV-s benya volt, ugyanott tankolva. Biztos egy másik szállítmány volt a héten, vagy lehet, hogy a MOL-osból vettek aznapra, azért evett többet...:-))))
Also, a fogyasztás csak lábfüggő...
(csak érdekesség: a nepper autó egy VW bogár volt 1.8T 150Le, 9 litert evett pedig mögöttem jött szélárnyékban. Mondjuk az alpokban viszont ő tolt felfelé..)
Azért nem változik egyből, mert átlagot számol a megtett távolság és a sebbesség(láb méret) átlagából! Én nem várok heteket, hanem nullázom. Néha te is tedd ezt. Így jobban látható a városi és a városon kívüli fogyi. A teletankos módszerrel is mértem, sztem minimális eltérés van, kb 1-2dl, ez belefér.
Enyém 2005-ös GLX AC/CD, és van benne csomagtér világítás. A jobb oldalon található a kalaptartó magasságában. Ott keresd, hátha nem vetted eddig észre.
Én kb. 3-4 hónapig nézegettem swifteket, mire megvettem. Ha körbenézel, a swift árán vagy olcsóbban G astrát azonos korút, azonos áron Fiestát, ára körül H astrát lehet venni. Aki nem Swift párti nem fogja megfizetni az árkülönbözetet. Nekem ez a méret volt megfelelő, és tudom ,hogy kevés baj van velük, (remélem az élet majd igazol) nem múgy mint az említett modellekkel (2 astrával is szív ismerős). Fiestákat nem tudom, de tuti többet eszik mint a swift, és az is szempont volt, mert átlagban 3000km-ert megyek. Az sem mellékes, hogy a swifteket jellemzően kispénzű emberek vették, vagy 2. autónak, így hihetőek a 40-50ezres futások mondjuk 3-4 év alatt. Az astráknál ki tudja melyik volt céges...
Ami tulajtól van, van hogy aznap elmegy, vagy mire rákkaittintassz ha van figyelőd reggel, akor már nincs meg. Én adtam fel hirdetést, hogy swiftet vennék tulajtól :)
Nem szempont, csak kíváncsiságból kérdeztem, mert városi autózás és országút közti különbséget jobban szemlélteti az átlagmérő, amúgy az se pontos sosem, mert az utolsó X km átlagát jelzi, ami általában kevesebb, mint egy tank benzin hatótávja, szóval a tuti a kattanásig tankolt benya liter / megtett km×100.
A pillanatnyi fogyasztás még jobb is lehet, mert a vezetési stílus ellenőrizhető, mármint, hogy hogyan spórolósabb, ill. hol, mliyen sebességnél kezd szomjazni az autó. Csak érdekességként megkérdeztem, ez nem lesz szempont.
Amúgy elképesztően kevés digit klímás eladó autó van, pedig egész más világ, mint a manuális... Persze jóval drágább is újonnan. Én meg hozzá vagyok szokva... :)
Ami még fura, hogy nézegetek hirdetéseket, de nem nagyon viszik a swifteket. Bezzeg a 90%-ban cégautó astrák, focusok, fabiák fogynak rendesen.
Ez olyan, hogy ha tudod hogy van hozzá, és a Tiedben nincs, akkor hiányzik.
Ugyanúgy mint egy GC modellt megvéve, engem zavarna a fordulatszámmérő hiánya, vagy a csomagtartó világítás...
Amúgy én szeretem, mert így tankolás előtt is tudom, hogy pl. városban mennyi volt az átlagom, aztán mikor vidékre mentem, akkor mennyit javult. Legtöbbször ezt a tankolásos módszerrel nem tudod kideríteni.
Nem tudom, szerintem ennek az átlagfogyasztásmérőnek semmi szerepe, főleg egy autó vásárlásakor. Telatank taktikával ugyanaz kijön csak ki kell számolni, a vezetési sítílusod meg a pillanytnyi alapján beállítható spórolósra, normála, vagy nem számítra :) . Az enyém mikor megvettem 5.9-en állt, 2hét alatt lement 5.2-re és azóta is ott áll. Mindegy hogy 90-el, 110-el, vagy mondjuk 4-5percig 130-al megyek, nem változik egyből. (tartósan 130-feletti autózásnál szépen kezd felmenni apránként, de ez nálam csak kétszer fordult elő, fontosabb a pénztárca, így 3-5 perccel előbb indulok)
Olvastam itt korábban, hogy régebbi fedcomp. csak pillanatnyi fogyasztást mutat. Ez meddig volt így? Egy 2005-ös 7. havi autót nézegetek, gondolom, az már elég régi, hogy abban is így legyen. És ha így van, ki lehet cserélni olyanra, ami normális átlagot mutat, vagy marad a számolgatás tankolásnál?
Ha égve marad a fényszóró, az enyém sípol. Szerintem ez a jó, mert ha pl. garázsba akarok beállni, kiveszem a kulcsot, nehogy ellopják, de közben a fényszóró kell... Igazából sokszor volt mar, hogy a lámpa égett, miközben leállítottam a kocsit...
Megvan a gép swift 1,2 glx, beletettünk 800km-t. A fogyija kisvárosban ~ 5,6 l bejáratósan.70- 80-90-es sebességgel ~4,2 l. Ma kicsit kimentem ~730 km-nél egy kis város ~ 2km , autópálya finoman ~120 km/h ~20, majd város ~ 12km lakott területen kívűl ~ 25km város ~10 km. fogyi a végére pont 4,5l-re állt be.
Hát a motor mivel bejáratós még nem hajtom, de azt lehet érezni, ahogy írtátok pörgetést kíván. Viszont érzésre is erősebb mint egy clio. A belseje is egyértelműen szebb (mint a közepes clio).
Fogyija ebben nem tudok nyilatkozni mivel a clio-ról csak a gyári adatok és az elmondottak vannak 7,4 - 8l város!!.
A hátsó részen elegendő a hely 2 személy részére.
Ami hátrány: csomagtartó hát igen ezt vagy elfogadjuk, vagy nem ezt az autót vesszük meg (ezt elrontották).
Szerintem ha egy 15-20 cm-el megnövelnék a hátsó részt simán gondolkodás nélkül verné a konkurenciát.
Talán 2 dolog amit bele raknék (de lehet élni nélküle) 1 a fényszoró kapcsolódjon le a gyújtás elvételével.
2 vészfékezés-vészvillogó
Ami negatívum : vigyázni kell az első lökhárító alacsony volta miatt (könnyen le lehet padkázni)