Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vlad19 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18429

Ez inkább termosztát gond, nem elektromos eredetű. valószínűleg mindig nyitva van ezért nem megy feljebb a vízhőfok 80 foknál ha nincs elég meleg. Elvileg ha jó a termosztát akkor a vizhőfok nem mehet le 85 fok alá ha már egyszer bemelegedett a moci.

Nálam mióta benn az új termosztát, még akkor is ha ráadom a fűtést hűvös időben, visszamegy 90ről 85re de onnan lejjebb már nem. Aztán felkúszik újra 90ig.

Előzmény: novoz (18425)
AAAAAAAAAAAAAAA
m183 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18428

Az enyében a ventillátor motor felöli oldalán, alul van...nem túl könnyű hozzáférni, és elég rövid dróton lóg...olyan helyen van ahol eső is érheti...mielőtt megtisztítottam nekem is ingadozott a hőmérséklet...remélem csak ez a baj nálad is, mert ez a legolcsóbb megoldás...

Előzmény: m183 (18426)
novoz Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18427

A csatlakozót külön nem néztem még soha. Gondolom arra utalsz, hogy lehet, hogy a rendszer már kapcsolna, de érintkezési hiba miatt csak később tud kapcsolni a venti, és ezért megy feljebb. Az a helyzet, hogy egy szerelő haverral régebben egyszer már néztük, hogy mikor kapcsol (állítólag 92-nél kell neki) és a mutató pontban 92-őn állt (álló autónál), amikor a venti kapcsolt. Meg azt máskor is hallom, amikor kapcsol. De egy próbát megér, majd megnézem. Remélem könnyú megtalálni, meg hozzáférni a csatihoz.

Előzmény: m183 (18426)
m183 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18426

Szia!

 

Szerintem nézd meg a hűtőventillátor elektromos csatlakozását...tobb Opelemnél is egy idő után megolvadt, oxidálódott...egyik Astam nal pedig autópályán leugrott...így én mikor vettem a B1 esem az volt az első, hogy lehuztam, kitisztítottam, és kontak sprayvel befújtam...a fenti okok miatt zárlatos is lehet...

Nem vagyok autószerelő, de sokat bütkölöm az autóm...

Előzmény: novoz (18425)
novoz Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18425

Kedves Bocinyuszi.

Látom azt írtad vízhőfokjeladót kellett cserélned.

Erről mesélnél egy kicsit, hogy mi volt a tünet, és utána mi lett az eredmény?

csak azért, mert nekem úgy vélem nagyon ingadozik a vízhőmérsékletem. Nem tudom mi lehet a baj. Gondoltam termosztátra, de az olyan 16 ezer huf körül van és csak találgatás alapján nem kívánok ennyi pénzt kiadni.

Nekem az a baj, hogy tavasz-ősz, nem túl melegben normál utazásnál alig 80 (vagy még annyi se), amit mutat a kijelzőm. Ma munkába jövet pl olyan 78-on állt. De mikor kicsit megállok (pl kapunyitás idejére), akkor már mindjár kapcsol a ventillátor és a hőfok 98-ig is felmegy. Eddigi autóimon azt szoktam meg, hogy a hőfok beállt egy értékre és a mutató meg sem mozdult soha. Pedig volt már egy két szar a seggem alatt (Skoda120, Honda civic, Daewoo Kalos, Nissan sunny), de mindegyiknél egyhelyben állt a mutató.

Ilyesmi volt nálad is?

Bárki másnak esetleg KONKRÉT ilyen eset és megoldás???

Köszi

Üdv

Z.

Előzmény: bocinyuszi (18405)
m183 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18424

Szerintetek van valami trükk, hogy kicsit jobban gyorsuljon/húzzon az 1,6-os Vectrám???

Csatlakozva az elöttem szólókhoz az 1,6-os motor igen csak kényelmes autózáshoz való...kb. 50-60 év feletti öreguraknak...

szerintem is a Vectra-ba minimum 1,8-as való...

Jut eszembe...szerintetek ha találok egy jó állapotú 1,8 as motort, nehéz kicserélni a jelenlegi 1,6-ra...milyen papírozásra van szükség hozzá???

 

Vagy inkább kezdjek gyűjteni majd egy újabb/ erősebb Vectra-ra ???

 

Nálam nem kérdés!  Más autó nem kell!   A következő autóm egy C Vectra lesz pár év múlva...nekem tetszenek azok az autók, de érdekes módon a hagyományos lámpájúak jobban tetszenek...

novoz Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18423

Nekem is ilyen van. (z18xe9) Nekem gyorsításkor 38-39 liter körül mutat. szerintem gyárilag 40 lehet a plafon, amit még kijelez

Előzmény: szalaiistvan (18403)
m183 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18422

Sajnos nem tudom elmagyarázni, mert nem értek hozzá...de tény...Zalaegerszeg elkerülő ugyan az a szakasz, ugyan az a sebesség, szél mentes...ennyi...én sem hinném, ha nem láttam volna  a fordulatszám mérőn...

Egyébként ma el autóztam 40 Litert, így hamarosan tankolok...kiderül hogy tényleg kevesebbet fogyaszt-e ebből...

Eddig 8 fajta külömböző autóm volt, mindegyiknél ( flottás autók voltak ) mindegyiknél az enyém fogyasztott a legkevesebbet...

Most a céges egy VW Caddy, azzal átlagban 5,2 gázolajjal autózom, a kollégám nem áll meg 6 Liter alatt.

Sok függ a vezetési stílustól is gondolom...én nem szeretem az öreges totyogást, de nem pörgetem feleslegesen a motort...

 

Szóval a benzin tesztelésnél, és a fordulatszám ellenőrzésnél, ugyan olyan feltételekkel autóztam.

 

A tény, hogy ettől a csoda folyadéktól ( Shell Nitro benzin ) kicsit darabosabb a motor járása, és mintha hangosabb is lenne...

 

Eddig tankoltam Lukoilt is, szerintem annál bármelyik jobb, de hát a Lukoil a legolcsóbb...legalább is nálunk, azzal olyan 6-6,2 között fogyaszt a Vectram rövíd útakon...pályán bekapja a 8-9Litert ha 4 ember+ csomag van benne...

Előzmény: Vlad19 (18388)
flenfer Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18421

Csak le kellett engedi a kipufogót.

Előzmény: MBman (18418)
300ds Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18420

Sikerült kerítenem a kesztyűtartóba a betétet meg a csövet hogy hűtött legyen.
Az lenne a kérdésem hogy oda nem kéne szintén egyből hideg levegőt fújnia a ventinek? Mint máshova, vagy először a boxnak rendesn át kell hülnie és csak azután jön oda hideg?
Levegő jön de hiába kapcsolgatom a klímát nem változik a hőmérséklete.

flenfer Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18419

Ok, köszi!

Előzmény: MBman (18418)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18418

Csak le kell hajlítani a hővédő lemezt, akkor aknáról, vagy csápos emelőről hozzáférsz.

Előzmény: flenfer (18417)
flenfer Creative Commons License 2012.08.27 0 0 18417

Üdv.!

Kézifék kötél cseréhez le kell kapni az egész kipufogó renszert, és a fölötte lévő hővédő alulemezt, vagy megoldható egyszerűbben is?

mumtaz Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18416

Van hát. Nekem is van. Gyári sínje is van kétoldalt a két oldalüveg alatti műanyagban.

Nekem viszont nincs hálóm. Mondjuk nem is hiányzik, de a helye annak is meg van.

Előzmény: Laliiii (18415)
Laliiii Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18415

Biztos, hogy van kombihoz? EPC is csak Sedanhoz és Hatchbackhez hoz.

 

http://www.opeloem.com/opel/vectra_b_1996_2002/accessories/body_interior_fittings/

 

 

Előzmény: Dragon1004 (18413)
bocinyuszi Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18414

Sajnos rolóm nincsen, csak az ülés mögé függőleges gyári háló.

Dragon1004 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18413

Megköszöném. Egy probát megér.

Előzmény: Laliiii (18412)
Laliiii Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18412

Új ára nagyon húzós? Komáromban is van egy B2 kombi bontás, ha kell megadom a telefonszámot. 

Előzmény: Dragon1004 (18410)
MBman Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18411

Egyik topiktárs bont egy kombi vectrát, ha visszaolvasol, megtalálod.

Előzmény: Dragon1004 (18410)
Dragon1004 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18410

Igen többségük állapota ha van az enyémbe való igen csak rossz.

Előzmény: MBman (18409)
MBman Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18409

Autóbontókban próbálkoztál már ilyesmit keresni?

Előzmény: Dragon1004 (18408)
AAAAAAAAAAAAAAA
Dragon1004 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 18408

Sziasztok.

 

Van egy opel b vectra-m 1.6 16v-es 1997-es kombi. Érdeklödnék nem tud-e valaki segiteni nekem. Csomagtér rolót keresek mert az hiányzik és szükségem lenne rá.

MBman Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18407

Ennek a leírtakhoz semmi köze. Minden üzemállapotban kicsit több üzemanygot adagolnak emiatt, nemcsak gázelvételkor.

 

Azért tartják meg a fordulatot, egy kis ideig, hogy könnyebb legyen a sebességváltás. Gyorsítasz, váltasz, és ha visszaesik a motor fordulatszám, ráengeded a kuplungot, akkor a motor kicsit visszalassítaná az autót. Ehelyett egy pillanatra megtartja a fordulatot, épp addig, amíg a sebességváltás tart.

Van ahol ezt elektronika végzi, van ahol meg egy mini lengéscsillapító szerűség van beépítve a gázkarhoz.

 

Én már mentem két teljesen egyforma autóval, egyikben volt ilyen fordulatszám megtartás, a másikban nem. Régi típusú diesel mindkettő, és amelyikben van, sokkal jobban lehet gyorsítani, pakolgatni neki a sebességeket. Nincs az a megtorpanás minden egyes váltáskor.

 

Persze nem kizárt, hogy környezetvédelmi okai is vannak, kerülik a hirtelen gázadást, és gázelvételt, de ez inkább csak az E-gázas autóknál lehetséges.

Előzmény: errorHUN (18400)
bocinyuszi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18406

Jut eszembe, ha valakinek szüksége valami alkatrészre, kérdezzen bátran! Van egy kombim bontás alatt. 4 légzsákos, manuális klímás, ködlámpás lökös (bár parkolószenzor van benne) a bódén vannak sérülések, de törve nem volt (ez akár egyben is vihető) ritka lila szine van

bocinyuszi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18405

Szia!

Teljesen egyet értek Rolika88-al. Nekem 1.6 16V -vel kezdte a pályafutását a B vectra, most már 1.8-as moci duruzsol benne. Igaz ez csak a 116 lovas x18xe, de az 1.6-hoz képest nagyságrendekkel jobban lehet vele autózni. Ha szépen mész nem pörög, ha haladni akarsz akkor haladsz. Előzésnél el kell felejteni a mindenhova visszapakolást mint az 1.6nál. (természetesen ésszerű "szabályos" előzésre gondolok) :))   A fogyasztásban nem veszek észre különbséget, nagyon jó fogyasztást tud produkálni ha szépen autózol, ha meg nagy a jobb lábad, akkor mindegy mibe ülsz sokat fog enni, mint ahogy az előttem szóló is megirta. Ha klimásba gondolkodsz, meg nem csak egyedül hanem többedmagaddal akarsz autózni, akkor mindenképp 1.8 körül gondolkodj. Nálam a szokásos futóműszilent probléma volt eddig, egy vízhőfok jeladót kellett cserélnem, meg egy klimacsövet.

Előzmény: fakos (18401)
Rolika88 Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18404

huhh nem tudom kb 30-35liter, de majd megnézem.

Előzmény: szalaiistvan (18403)
szalaiistvan Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18403

Szia,

Volna egy nagy kérésem :) Látom Neked is z18xe 1.8 és van BC d :)  egy normál sima egyesben indulásnál ( nem gumi füst ilyesmi, gyorsulás :) )  a pillanatnyi fogyasztás neked meddig megy fel?

Köszönöm a segítséget :)

Előzmény: Rolika88 (18402)
Rolika88 Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18402

Szia!

 

Szerintem ne 1.6ot vegyél.. nekem 1.8 z18xe-m van 125lovas. Véleményem szerint ez a motor már elég jól rángatja, és fogyasztása nem sokkal több mint az 1.6os társaié... sőt lehet, h ugyan annyi. Eddig a legjobb fogyasztási adatom 6L/100km volt (nem csak a BC szerint, hanem valósan!) múlt hétvégén 720km-et tekertem bele 6,4L/100km-es átlaggal, és ebben volt országút, autóút, előzések, BP városban tötymörgés, kis klímázás. Persze ha nagyon lövögeted neki akkor zabál, de csak városban 8,5-9,5-10be nekem mindig megállt, lehet ha normálisabban nyomnám neki kevesebb is enne. Városban minden autó zabál. Gyermekbetegség talán annyi, h a z18xe-nél a motorvezérlő a blokkra van fogatva, és a hőingadozás meg a rázkódás elvileg tönkre vágja, de nekem még ilyen probléma nem jelentkezett. Illetve szeret rohadni.. nekem az ajtó sarkai rohadtak csak, de máshol nem. A rohadást ki javítattam, és kifújtam az ajtókat olajjal, illetve a külső beső küszöböt is és az alját jó kis olajos alvázvédővel sehol egy rozsda nincs rajta! Álltalában havonta, 2havonta rágurulok az aknára és átnézem az alját, h mi a helyzet ha megsérült az alvázvédőzés akkor kijavítom gyorsan. Lehet, h ez már fölös :D meg hülyeség de ennyit megérdemel :)

Előzmény: fakos (18401)
fakos Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18401

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni.

Autóvásárlás elött állok, a kinézett példány egy 1.6-16v Vectra B. 2002 évjáratú. Ha tudtok, és tehetitek légyszives írjatok minnél több infót a típusról (általános infók, tapasztalatok, fogyasztás, menettulajdonságok, gyerekbetegségek, mire figyeljek vásárláskor, stb.).

Sajnos nem sok időm van a netet túrni, ezért fordultam Hozzátok.

Segítségeteket előre is köszönöm: Ákos.

errorHUN Creative Commons License 2012.08.25 0 0 18400

Ezért nem esik vissza a fordulat váltáskor :

Előzmény: m183 (18387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!