Keresés

Részletes keresés

kismukk19 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 1800

Köszönöm.

Lehet, hogy örök kérdés, de mégis érdekelne: üres tankkal tegyem-e el télre (ellene: rozsdaveszély), vagy teljesen feltöltve?

És, van-e tapasztalata valakinek, ha 100-as benzinnel feltöltötte télire, indult-e simán tavasszal?

Előzmény: bervas (1799)
bervas Creative Commons License 2017.11.01 0 0 1799

Ha jól látom a robbantott ábrákon meg a képen, itt a benzincsap az úszóházon van. Leszeded a két gumi csövet, azon kifolyik a benzin, és a tank üres. A csövek alatti csavart kicsavarod, ott meg az úszóház eresztődik le. Ennyi.

Előzmény: kismukk19 (1797)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.01 0 0 1798

A túlfolyókról nem ment át a fotó, most talán...

Előzmény: bervas (1796)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.01 0 0 1797

A cub borítólemez bal oldalán kis nyíláson látható a benzincsap, az alsó cső alatt van a minuszos fejű csavar, amelynek meglazítására a szerelő szerint állítólag ürül az úszóházból a benzin. A körváltó és a borítólemez közötti résen látható két túlfolyó cső, a szilikon a kondenz levezetésére (itt még nem láttam eddig semmit), a másik fekete lenne a benzinre? A gépkönyv erre nem tér ki...

Mindenesetre jó volna, ha nem kellene lebontanom a borítólemezt, pedig máskülönben nem férek hozzá jól a csapnál lévő csövekhez...

Előzmény: bervas (1796)
bervas Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1796

Kézi benzincsapnál azt a burkolatot kell szétszedni, ami mögött a csap többi része van, amiből a csap karja kilóg.  A csaptól elvezető csövet kell lehúzni. A csapra leeresztő csövet tenni, Res állásba tekerni a csapot, és megvárni, amíg már nem folyik.

Előzmény: kismukk19 (1795)
kismukk19 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1795

Cub-nál vajon hol lehet a tartalék-tartály? A benzincsapnak ugyanis 3 állása van: On, Off és Res, azaz reserve=tartalék. On állásban megy a moci, amíg benzin van, ha elfogy, át kell kapcsolni a csapot Res állásba és akkor még jön 0.8 l benzin, amivel el lehet jutni a benzinkútig. Nagy ötlet! végülis, nem probléma igy sem a tank ürítése, ha res-re állítom, a fő-tanknak is, meg a res-nek is ki kell folynia... Mármint, ha a benzincsapnál engedném le. De ha a tartályból csövön, akkor hol lehet ez a res tartály?

Előzmény: bervas (1792)
hybs Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1794

Én is a minőségi üzemanyag pártján vagyok. Nem tudom megerősíteni, hogy jobban menne a motor, vagy kevesebb lenne a fogyasztása, de ilyen csekély fogyasztás mellett anyagilag nem kimutatható többlet költség. A lerakódásoktól viszont biztosan megvéd, volt már, hogy kipárolgott a karburátorból a benzin, de ahogy feltöltötte az üzemanyagszivattyú, azonnal rendben járt a motor.

glbtech Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1793

Egy ideje szinte kizárólag MOL 100-as benzint tankolok az Innovákba, és azt tapasztalom, hogy egyrészt kicsivel kevesebbet eszik, másrészt határozottan érzem, hogy rugalmasabban mozog a motor. Én nem szoktam leengedni a benzint télire soha, a motorokból és a kerti gépekből sem, és nem volt még ezzel gondom, csak kétüteműnél gyenge minőségű olajjal. De tudom hogy létezik a probléma. Nagyon kíváncsi vagyok, még januárban eltettem 40 liter 95-öst kannába, Liqui Moly tartósító adalékkal. Lassan beletöltöm az autómba, kíváncsi vagyok mi lesz. :-) Egyszerű karbis technika, ha még éghető a cucc akkor menni fog vele. :-)

Előzmény: hybs (1791)
bervas Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1792

Egy szerviz jellemzően rutin szétszed-cserél-összerak műveleteket végez, és igen ritkán hibaok keresést, alkatrész javítást.

Valami agresszív szerben kellő idejű áztatással, vagy ultrahangos tisztítással kipucolódik a fúvóka.

 

A tankból a benzint a benzincsap beömlő csövét leszedve érdemes leszedni. Innovánál a csap az ülés magasságában, bal oldalt van a burkolat alatt. Szerelés nélkül persze a gumicsöves módszer is működik.

 

Nekem a benzin berohadás probléma erősen motor és karburátor függő. Tízből egy régebbi motor volt érzékeny rá. Az utóbbi 10 évben auchanos benzint tankolva semmi ilyen gondom nem volt.

Előzmény: kismukk19 (1790)
hybs Creative Commons License 2017.10.31 0 0 1791
Előzmény: kismukk19 (1790)
kismukk19 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 1790

Köszönöm az ötleteket! Prémium benzint javasolt egy szerelő is, viszont egy fórum meg azt írja, hogy abban is lesz üledék álláskor. Közben nézegettem a youtube videókat, a legegyszerűbb egy átlátszó szilikoncsővel leszívni a tartályból. Ekkor még mindig maradhat a karburátorban, a szerelő mutatott egy csavart a karbi oldalán, azzal leereszthető az úszóházban maradt benzin is. Ezek szerint két lépésben kell nekifognom, a tartályból kivenni csővel, aztán a karbiból az úszóház csavarjával...

Legutóbbi télen megjártam, mert nem foglalkoztam ezzel, aztán tavasszal nem indult sehogy sem, beköpte a gyertyát stb., szervízben a karbi-fúvókát sehogy sem tudták kitisztítani, se tűvel, se acéldróttal, annyira belekövesedett az üledék, új fúvóka kellett bele.

Előzmény: glbtech (1788)
mzsombi Creative Commons License 2017.10.29 0 0 1789

Jajj, szegény UHA... :(

Előzmény: glbtech (1788)
glbtech Creative Commons License 2017.10.29 0 0 1788

Nem ismerem ugyan a CUB-ot, de sok módja lehet.

Az Innován vákuumos benzincsap van, ami a szívócső vákuum hatására nyit. Tehát ha lehúzod a karbiról a benzincsövet akkor nem folyik le a tankból, de ha simán szájjal megszívod a benzincsaphoz menő csövet akkor megindul, és le tudod ereszteni. Az Innován 2 vákuum cső van, az egyik oda megy, a másik a PAIR rendszerhez, rá lehet jönni gyorsan melyik melyik. Ha egy nagy fecskendővel csinálsz vákuumot az kényelmesebb, de szájjal is megy. :-)

Másrészt lehet kis szereléssel hozzá tudsz férni a benzinszűrőhöz, széthúzod ott a csövet és leereszted ott.

Vagy ha nincs benne sok akkor leszívatod fecskendővel vagy ha van repülőmodellező ismerősöd akkor lehet megmaradt neki a régi időkből a kézi tankoló pumpa, ezerféle megoldás lehet erre. Ha hozzáférsz a karbihoz akkor én az első megoldást csinálnám, persze utána még be kell indítani hogy a karbiból is elfogyjon a benya.

De az is teljesen jó, hogy prémium üzemanyagot tankolsz bele, én MOL 100-ast szoktam ( mondjuk amúgy is mindig ), az nem fog bedögleni a pár hónap alatt szerintem.

 

Pénteken egy kis baleset érte a régebbi Innovámat, becsúsztam egy autó alá, elég hirtelen taposott a fékre, jó töredezett kifényesedett aszfalt volt,és azt gyanítom kicsit bekapott a hátsó fék, esett az eső, ilyenkor ezt szokta. :-) A tempó nem volt nagy, a károk szerencsére szintén nem nagyok, a lábtartót gyorsan visszatapostuk, az indexet megragasztottam, a kipufogót viszont jól behorpasztotta az autó vonóhorga, azt tegnap visszahajlítottam, hogy különösebb feszülés nélkül a helyén legyen. Majd télen csinálom meg rendesen, elvágom és megkérem egy barátom hogy hegesszen be egy új darabot awi-val. Keletkezett pár újabb repedés a burkolaton, de hát az a legkevesebb. :-) Mindenesetre mázli, hogy nem a blokkot kapta el a horog. A moci mindenesetre robog tovább. :-)

Előzmény: kismukk19 (1786)
hybs Creative Commons License 2017.10.29 0 0 1787

A leengedéshez nincs ötletem, inkább azt javaslom, hogy tegyél bele omv prémium üzemanyagot télire (üzemszerűen használva is jó), annak alig van üledékképződése. Ha nem omv, akkor más kutak prémium üzemanyaga is jó.

Előzmény: kismukk19 (1786)
kismukk19 Creative Commons License 2017.10.29 0 0 1786

Hogyan engedjem le a benzint a tartályból? Super cub 90-esem van, tavaly télire benne maradt a benzin (95), az üledékek miatt teljes karburátor-tisztítás kellett. Minden ötletet, leírást, video-linket köszönök!

glbtech Creative Commons License 2017.10.27 0 0 1785

Ahogy én látom annak az oka, hogy pl. Ázsiában annyira sikeresek ezek a motorok az nem az, hogy az emberek szeretnek váltogatni, hanem az, hogy ott szinte az egyetlen lényeges paraméter az a fogyasztás, mert az üzemanyag annyiba kerül mint itt, viszont tizedannyit keresnek. Sok beszámolót olvastam, hogy ezeken a vidékeken szinte decire lehet venni benzint. A robogók a variátor miatt mindenféleképp többet esznek, ha hegyes-völgyes a vidék akkor megint hátrányba kerülnek, valamint általában nincs is ekkora kerekük, ami a rossz utakon nagyon fontos. És valahogy ezek a motorok ott sokkal olcsóbbak is mint nálunk.

Itt azért mégiscsak aszfaltos utak vannak, és a legtöbb ember nem azért jár motorral amúgy sem mert keveset eszik, hanem mert például nincs vele dugó. Váltogatni nem akar, nem érdekli ha 1 literrel többet eszik a motor mert az még mindig csak 3, és sokkal szélesebb kínálatból válogathat. És amúgy nem is kérdés, hogy praktikusabb ha nem kell váltani, ha a variátor miatt "mindig" ott van a nyomaték, hogy a szélesebb lábdeszka jobban véd. Én simán megértem azokat akik nem értik, hogy ebben a körváltós dologban mi a vitamin, nem is próbálok győzködni senkit, én élvezem és ez a lényeg. :-) De pontosan értem, hogy ez itt miért nem fut be nagyobb karriert, ezeket nem ide tervezték, ehhez már mi is túl nyugat vagyunk.

Előzmény: Petrányi Jen (1784)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.10.27 0 0 1784

Sokat gondolkoztam azon, hogy nálunk miért nem futott be nagyobb karriert ez a motor, az útjaink kellően rosszak, és olyan sokakat sem vet fel a pénz - akár csak Ázsiában - de valahogy itt még sem lett ász. Ki tudja a választ? A konzervatív formája sokakban avultság érzését kelti, és nem tudják a jón minek változtatni alapelvet. Az ára akár hogy is nézzük nem kevés - legalább is a magyar átlag keresetekhez képest, és ha ehhez hozzávesszük hogy nem egy csilli-villi ledes csoda, akkor már lehet a motor valós értékeit egyébként nem ismerő vevőjelölt inkább vesz egy divatosabb robogót.

 

Ahhoz képest hogy ez a világon futó leggyakoribb motor - itt a fórumon sem vagyunk valami sokan, miközben mi tudjuk, hogy ez a motor nem véletlenül lett már több mint 100 milliószor legyártva :)

 

Anno a motoros népítéleteknél egy futár cefettül legyalázta a kis Innovát - hogy 10 ezer előtt már kormánycsapágyat  kellett cserélni, hogy a váltójával is gondja volt - nem jó ez semmire volt a hozzászólása.

Szinte fájt az írás, mert én is, meg azon szerencsések, akiknek ilyen motorja van - pont az ellenkezőjét tapasztalja annak amit a futár állított. Reagáltam is az írásra, mondván a legtöbbnek csak meg kell nézni a motorját - már az magáért beszél, illetve, ha MTZ-ét vagy tankot tennénk alá, nagy valószínűséggel azt is hazavágná 10 ezer km alatt. Egyébként találkoztam Innovás futárral, aki hozzánk hasonlóan nagyon szerette a  motorját, és semmi baja nem is volt vele. Emlékszem még hitetlenkedtem is, hogy a motorjában 70 ezer km benne van, annyira szép, kikímélt volt. 

Én csak azt sajnálom, hogy nem vehettem ilyen motort már 30 évvel ezelőtt.

 

Előzmény: orni747 (1783)
orni747 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 1783

Ime ezek a szép uj motorok.. Immáron a 100.milliomodik darab. Eredeti japán gyártmány, mégsem adatik meg a szerencse hogy járjunk ilyenekkel európában, Nem furcsa ez?

A komplett Inokina, India és Japán ezeken nő fel a 3. generáció óta, mi meg elenyészve jutunk hozzá 1-1 darabhoz hosszabb vadászat után... de akkor sem az ujhoz, csakis a régi levetetthez.

Hol van itt az igazság (Már megint)

https://indianautosblog.com/2017/10/honda-super-cub-110-honda-cross-cub-110-honda-super-cub-c125-tokyo-motor-show-287912 

 

glbtech Creative Commons License 2017.10.23 0 0 1782

Ez tök furcsa. Nekem állandóan benne van a dobozban vagy 7 kilónyi cucc ( vastag lánc lakattal, plusz esőruha ), és az elmúlt 42.000 km-et bírta. ( Le is kopogtam gyorsan ) :-)

Úgy látom, hogy 2007-től más a tartó, más a cikkszáma is, lehet ott valami nem sikerült olyan jól.

Előzmény: mzsombi (1781)
mzsombi Creative Commons License 2017.10.23 0 0 1781

Nekem a gyári fél évente törik a felfogó füleknél. Meghegesztjük, aztán mellette újra eltörik... :(

Előzmény: glbtech (1779)
hybs Creative Commons License 2017.10.23 0 0 1780

23 ezrest simán megér a gyári. Nem kell hajtogatni, meg hegeszteni, csak felcsvarozni, azt' jónapot. A keeway sajnos nem hoz gyárit hozzá, itt csak nagyon keveset adtak el a targetből, ezért nem foglalkoznak vele. A végeredmény azért esztétikus és masszív lett. Egy szezont már mentem vele így, dobozzal jobban használható a gép.

Előzmény: glbtech (1779)
glbtech Creative Commons License 2017.10.23 0 0 1779

Igazándiból rendelhető a gyári is, nem olcsó, de talán nem elrugaszkodott ár. http://oem-parts.hu/hu/parts/honda/innova/anf1255-innova-2005/08l-42-01-rear-carrier

Mindenesetre a gyári relatív összetett hajlítási munkákat igényel, mert több helyre is csatlakozik, viszont bitang erős, huszon kilókat szoktam vinni, és azon aggódtam már, hogy a monolockos doboz bírja-e, de a vasban biztos vagyok. :-) Dinnyét is úgy szoktam venni, hogy belepróbálom vásárlás előtt a dobozba (ezen jókat szoktak mosolyogni az árusok), és a jó alakúból majd 20 kilós belefér a dobozomba. :-)

 

Jártam egy hetet az új Innovával, és tök érdekes mennyivel puhább a rugózása, főleg hátul. Valamint hosszabb is a rugó kirugózva, az újabb kerekei majdnem leérnek középsztenderen, a "régi" kerekeinél már van vagy 3 centi. A rugóstag menetszáma, az rugóanyag átmérője azonos, ez nem is csoda, cikkszám szerint azonos a kettő. De menetben a különbség óriási. Nyilván idővel összeül a rugó, gondolom jobban dolgozik a progresszív része, de akkor sem értem teljesen, hogy a 80.000 km-el többet futott rugózása miért keményebb. :-)

hybs Creative Commons License 2017.10.22 0 0 1778

 

Előzmény: hybs (1777)
hybs Creative Commons License 2017.10.22 0 0 1777

Én egy robogóbontós ismerőstől vettem egy nagyjából jónak tűnő konzolt, aztán egy lakatos haver áthegesztette a füleket rajta, végül kapott egy matt fekete festést. Így kevesebb, mint tíz Mátyás királyból megvolt a kiwire a tartó. (Gyári sajnos nem volt elérhető hozzá)

Előzmény: orni747 (1776)
orni747 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 1776

2006-os Innovára szeretnék hatsó doboztartót. Ötlet valakinek? Hol, honnan, mennyiért?

Bármilyen márka, vagy kivitelezés érdekel.

mistar Creative Commons License 2017.10.20 0 0 1775
mistar Creative Commons License 2017.10.19 0 0 1774

Ez jóféle széria szerintem. (nekem is ilyen volt :-) ) Önindítós 4 sebességes és ha jól emlékszem 12V-os.

Előzmény: Atibiza (1771)
Nigruskaja Creative Commons License 2017.10.18 0 0 1773

Persze hogy sok, 300e nem kevés pénz. Csak hát sajnos nincs más, pedig a világ legnagyobb darabszámban gyártott motorja, ennek ellenére hozzánk mégis csak a szoci vackok jutottak el. Most meg az olasz bontószökevények, amiket ott kidobnak.

 

Amúgy injektoros CUB-ot be lehet vállalni? Vagy inkább a karbis? Az a baj vidéken lakom, ha bármi van itt nincs minden sarkon szerelő :).

Illetve még annyi hogy a 3 és 4 sebességes esetén a végáttétel változatlan csak beszúrtak egy köztes fokozatot, vagy a 4. sebesség áttétele is változik?

Előzmény: foveon (1772)
foveon Creative Commons License 2017.10.18 0 0 1772

azert mert egy simot 100e-ert hirdetnek meg nem jelenti azt hogy jobb lesz mint 20-30 eve, amikor tizedet se erte (no meg hirdetni lehet, kerdes talal e ra madarat).

most is van aki mz-vel nosztalgiazik mer az meg hogy meg volt csinalva abban volt anyag es hasonlo baromsagok. de ilyenkor mindig azt mondom hogy ingyen se kene, orulok hogy mar kivesztek es nem kell azzal xarakodni, naponta gyertay smirglizni, olajat pancsolni karbit piszkalni es tarsai. ma mar megvehetunk normalis dolgokat is.

no meg hogy 300e egy 50ccm-es mociert kinek sok kinek keves az viszonylagos, nekem eleg sok :)

 

 

Előzmény: Nigruskaja (1770)
Atibiza Creative Commons License 2017.10.18 0 0 1771

Sziasztok.

Most néztem épp van egy eladó a hahu-n.

 

 https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_c_50_supercub-12049122

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!