Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Hajdan a rakétaosztályoknál rendszerben lévő P-12 lokátoroknak is volt úgynevezett "szektoros kutatás" üzemmódja. Ezt nem úgy kell érteni, hogy onnantól kezdve a pelenkaszárító oda-vissza mozgott, hanem olyankor a letapogatási közepet kivitték az indikátor szélére. Mi volt a dolog lényege? A lokátor továbbra is körkörösen kutatott, de az indikátoron az egészből csak egy szektort figyeltek. Azt nem tudom, hogy a P-18 tudott-e ilyesmit, én annál hamarabb leléptem onnan, hogy az osztályom P-18-at kapott volna.
Engem teljesen összezavart lenti kép a kijelzővel, mert én is úgy képzeltem volna ahogy te is mondod, de ahhoz a kör közepén kellene lennie a radarjel forrásának, de ott a "mackósajt" csúcsa a képernyő legalján van.
Mert ezt jeleniti meg csak 2D ben ( felulnezetbol ) Ehez pedig a kerek kepernyo a legjobb. A modern szogletes kepernyoknel is a radar display maga kerek csak melle raknak egy rahedli infot a "holt terbe"
Itt ugye a Commodore-64 -est két évvel megelőző, nála 6x gyorsabb és 8x több memóriát tartalmazó gépről van szó, ami azért szintén csak Sprite-okat mozgatott a képernyőn.
Értem én, hogy semmit nem jelent, hogy katódsugárcsöves, csak egy pillanatra elméláztam azon milyen gyorsan rohan az idő.. Valahogy úgy képzeltem, hogy azokat a patriotokat amelyek már annyira öregek, hogy még ilyesmi van bennük rég felujjították, de ha mégsem, akkor annak van valami oka. Kb ez a gondolatmenet volt a kérdés mögött.
De egy csomó más is van, KSz-19, KSz-30, harckocsik, tüzérségi fegyverek, stb, stb. érdemes végignézni, igazi kincsek is vannak! (Pl. A Sturm-Sz komplexum)
A Görögök 1998-ban vettek az amcsiktól használt PAC-2 Patriotot, amit még az amcsik 90..91-ben modernizáltak (pont a kezelőfelület nem változott), vagyis maradt az eredeti 1980..85 közötti gyártású.
A kijelzőnek semmi köze ahhoz az informatkai és egyéb rendszerhez, ami mögötte van. Valójában a Patriot volt a világon az első olyan légvédelmi rendszer, ahol a kezelő a nyers adatot soha nem is látta már, csak szűrt, feldolgozott digitalizált jelet kapott. (A légrakos szakik majd leírják szebben ezt tápvonal és egyéb műszaki dolgokkal, hogy ez mit jelent és miért volt.) Ennek a következménye az lehetett, hogy nem kellett a radar alatt ücsörögni és, ha jön az ARM és betalál, akkor nem csapja agyon a kezelőt sem. Ugyanaz a cég tervezte a HARM-ot és a Patritot ezért olyan a rendszer, amilyen.
Az Sz-300 változatoknál az első ilyen sokkal, sokkal ksőbb jött, Hpasp megmondja, hogy melyik volt. Én elfelejtettem, hogy melyik volt az. Talán a PMU-2 Kínának.
Természetesen arra, hogy a kezelők elvonulhassanak egy nyugodt helyre, ahol meditálhatnak a harceljárásokon, a technika kezelésén, stb... Mindez az egység harcértékének növelésére szolgál! :)
Hát mivel eredetileg Moszkva köré szánták, több napos elhúzódó légvédelmi harcra nem készültek, gondolom a tömeges robotrepülő csapás kivédése volt az elsődleges feladat.
Persze elvileg fel lehet daruzni valami szállító járműre pár óra alatt...
Az F2, F3 kabinokat hogyan mozgatták, ha kellett? A rajzon úgy látom, csak lábakon állnak, nem kerekeken, mint pl. az aggregátor, vagy akár a Dvina/Deszna/Volhov kabinjai. Vagy a PT eleve helyhez kötöttnek volt tervezve, mint a Vega?
Tehát a vontatott Sz-300PT érdekesebb kabinjai, balról jobbra...
- DEA (diesel elektromos aggregátor), volt nálunk is, illetve a lőtéri videókon látható pöfögni - F2 harcvezetési kabin (F1 maga az antenna neve) - F3 tűzszakasz vezérlő kabin (3 indítóállvány számítógépe) két oldalról - uccsó 2 már a mobil Sz-300PSz/PMU/PM BGK-ja
... és ami miatt felhoztam ezt mint érdekességet, hogyha megnézitek az Sz-300PSz két járművét, akkor mit is raktak a MAZ-ra?
első jármű (RPN) balról jobbra - két gázturbina (DEA kiváltandó) - F1Sz kabin (antenna) - F2Sz harcvezetési kabin
második jármű (PSzU) - F3Sz tűzszakasz vezérlő kabin - gázturbina (felül a kiömlő nyílás a képen zárva) - rakéták