Keresés

Részletes keresés

Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3318
A Budapest-München Railjet esetében nem ír dátumot, hogy meddig EC, mikortól RJ.

Tehát az ÖBB ezek szerint menetrendváltástól akarja a dolgot, ráadásul dupla szerelvénnyel. Az összesen 4 garnitúrát igényel. Kíváncsi vagyok meglesz-e.

Bp-München 2 órás RJ ütemről meg végképp nincs szó a dokumentum értelmében, marad az 1 pár müncheni vonat. 62 helyett 66-os járatszámmal párosban.

Vajon Railjetté lesznek a Bp-Bécs EC-k is, amikortól lesz rá elég szerelvény?
Előzmény: 1116001 (3317)
1116001 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 3317
csabyke Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3316
Sok Sikert!

Majd számolj be!
Előzmény: Siemens113 (3315)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3315
No akkor holnap meglátjuk milyen akciós jegyekkel tudnak még szolgálni a Venezia-ra ~10 nappal utazás előtt. :)
csabyke Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3314
Akkor ezekszerint még a Westbahn-Tauernbahn kerülőút sem olyan veszélyes - ami a VENEZIA EN alternatíváját illeti
Kérdésem arra irányult, hogy nem éri -e meg jobban Ausztrián keresztül 1 átszálással menni, mint a Venezia EN -al vacakolni? Anyagilag biztosnem - node a helyek száma?

Én spec - ha valaha Venezia -ba fogok vonatozni, valamely Ausztriás alternatívát választom VENEZIA EN helyett, de ez én vagyok :)
Alapból a Horvát EU-n kívüli vacakolást sem értem, hogy miért jó ez így... Nem volt akkor már jobb a Győr-Graz-SLO útvonal?
Előzmény: Törölt nick (3312)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3313

Tegnap EN 240 +50-el ért Siófokra.

 

Siófokon történt tegnap: EN 240 már indult, de az ajtók még nyitva voltak nem ment a vonat túl nagy tempóban ugye az indulás után, ekkor ugrott fel a vonatra 1 fiatal csaj meg a pasija. Már mozgott a szerelvény, az ajtót visszafogta a srác a csukódástól, majd hirtelen kapcsoltak, hogy rossz irányba mennek és leugrottak a már gyorsabban mozgó szerelvényről!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kész csoda, hogy nem estek a vonat alá...

Előzmény: HLP (3307)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3312

Ami a Venezia -t illeti, nem lehetne Wienen át menni? Hátha jobb arra, mint a Veneziaval... Vagy az is mindig fullházas?

 

Hát Wien Westről van 1 éjszakai közvetlen EN Velence Santa Lucia pályaudvarra:

 

EN 237 / 239 "Allegro" Don Giovanni

 

ind. 20:40

érk Velence S.L. 08:45

 

visszafelé ind. 20:28

érk Bécsbe: 08:30

 

 

Wien Südről pedig van egy Wien Süd-Milano Centrale "Allegro" Tosca EN vonat, (234/235-ös számban) ami érinti Velence Mestre pályaudvart. ( 19:15/02:52 - elég korai érkezés) ill. (Mestre ind: 01:26 / érk. Wien Süd: 08:52.) Szerintem az ÖBB-nek nem kellene még a Venezia EN  is. Van 2 közvetlen nappali vonat is Bécsből Velencébe, szóval szerintem ezzel meg van elégedve az ÖBB.

 

 


Előzmény: csabyke (3311)
csabyke Creative Commons License 2008.07.20 0 0 3311
Sziasztok

Hát nekem is volt egy kis kirándulásom, de ez nekem most OFF-Topik volt - szóval élmények majd akkor, ha vonattal megyek nemsokára :)

Ami a Venezia -t illeti, nem lehetne Wienen át menni? Hátha jobb arra, mint a Veneziaval... Vagy az is mindig fullházas?
Igaz picit drágább - ez tény...
1116001 Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3310
A héten megejtettem egy hosszabb németországi vonatozást.
Németországba Prágán keresztelül mentem. A Galileit választottam. Bp-től Pozsonyig kb félházzal ment, majd onnantól 90-100% volt a kihasználtsága. A Start rosszul tette ki a helyfoglalásokat, ami miatt vándorolnom kellett. (nem utólag adták el a helyjegyet, mert egy csoportról volt szó) Prágában (+40) szinte mindenki leszállt. Majd egy hosszabb séta után (át kellett vándorolni Holesovicére) EC178-cal Berlin.
Hazafele Münchenből Kálmán Imrével jöttem MÁVos hálóban. Hát eléggé lehangoló állapotban volt. Valami kapcsolószerüségről hiányzott a fedél, átlehetett látni a szomszéd fülkébe, a tükrös szekrénykét nem lehetett rendesen bezárni, az olvasó lámpa nem működött.
roosevelt Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3309

Hamár késés: a baloldali az EC174 késése (25 perc), a jobboldali a Berlinből jövő Kopernikus EN késése (355 perc, de később még nőtt, mivel előtte még bejött az EC175 10 perc késéssel) Ústi nad Labem főpályaudvarán a múlt héten.

 

Ústi nad Labem
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3308
De azért a Venezia EN hétfői 300 perces késését nem múlja majd felül :)
HLP Creative Commons License 2008.07.19 0 0 3307
Brutál Maestral késés lesz ma. 125 percet késik a spliti rész.
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3306
Azok jó arcok. :-D Valamit éppen főztek, meg szólt a ruszki dance-muzik a kocsin, amikor elkísértem Gyakeszékat egészen Kelenföldig. :-D

Nem beszélnek angolul, ez tény, de az euro szócskát értik. :-D
Előzmény: Siemens113 (3301)
PLACI Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3305
Ha pont akkor mész, mindenképp próbáld ki a ruszki hálót, és írd be ide a tapasztalatokat! :)
Előzmény: Siemens113 (3303)
zjakabfi Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3304
Hát talán nyáron elférne a Goldoni is... Nappal azért csak jobb menni, legalább 1 irányban. A Ljubljana-Savski Marof szakasz gyönyörű.
Előzmény: Siemens113 (3303)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3303
Igen én valószínű majd hétköznap mennék szerdán vissza (talán) és akkor pont lehetne, de még minden bizonytalan. :)
Előzmény: zjakabfi (3302)
zjakabfi Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3302
Az csak hetente egyszer van!
Előzmény: Siemens113 (3301)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3301
Ez mondjuk nem rossz örlet, sőt gondoltam még az orosz hálóra is "manuális" módszerrel. Csak ott meg nem nagyon beszélnek angolul a "srácok". De meglátjuk mi lesz még teszek egy két próbát. :)
Előzmény: Nandesz2 (3299)
zjakabfi Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3300

Zágrábban vasárnap este Velence felé nem volt üres. Szerintem ilyenkor nem lehet gáz, félni inkább szezonon kívűl kell, most rengeteg turista lehet.

De azért ne erre alapozz... :)

És amúgy ezt a kihasználatlan vonatot akarja az FS megszüntetni?

Előzmény: Siemens113 (3297)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3299
Gyakeszék anno úgy jöttek haza, hogy a román kocsiba vettek hálójegyet, indulás előtt, a személyzettől. Elvileg olcsóbb, mint a MÁV-os, az a jófajta WLABmee, olyan mint az Isterben van.
Előzmény: Siemens113 (3297)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3298
NAgyon jó kis beszámoló, köszi, holnap még végigolvasom figyelmesebben is. :)
Előzmény: zjakabfi (3293)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3297
Mai "élmény"beszámoló jegyvásárlási kísérletről:

Ha átalgutas lennék simán a közelébe sem mennék ennek az egésznek legközelebb, sajnos kevés a szép promo az oldalon, a háttérben elég súlyos dolgok vannak. :(

Szóval ~2 hét múlvára szerettem volna jegyet venni a Venezia-ra oda vissza. A Wasteelsba mentem ahol kb 5 perc sorbanállás után sorra is kerültem. Mikor mondtam mit szeretnék mondta is a néni rögtön hogy ne nagyon reménykedjek benne hogy lesz (de természetesen megpróbáljuk) mert az olaszok nyáron kiveszik/lekorlátozzák a rendszerben a kontingetnált jegyeket. Ennek ellenére sikerült az odaútra venni jegyet kétszemélyes hálóba. Itt már örültünk mert úgy tűnt minden ok lesz mondta is hogy ha eddig ment akkor már nem lesz gond. :) De sajnos lett visszafelé nem adott a rendszer semmilyen hálójegyet egyedül a 6 ágyas kusett középső ágyába sikerült volt venni de ezt tekintettel a nyárra és területigényemre (illetve beszélgetés alapján a hálókallerekkel) ezt nem vittem el mert ez húzós lenne 6 emberrel együtt. Így maradt mindkét jegy sajnos, és ez nem túl jó.

Jövő héten teszek majd egy próbát a Máv jegyirodában is. Egyébként még gondoltam arra hogy kéne egy sima ülő jegyet venni vissza csak nem tudom mennyire biztonságos úgy az út. (vagy esetleg a hálókocsiban megvenni a jegyet az ülő mellé ha máshogy nem megy)
PLACI Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3296
Hibás a DIESIRAE.ATW.HU! A Hernád IC-nél nem jelöli a két lengyel kocsit, ami Krakkóból megy Keszthelyig! Bc és B(m).
zjakabfi Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3295
Állítólag Hegyeshalomból lemegy a 16-oson Szhelyre, nagyon helyesen.
Előzmény: Vmodellező (3294)
Vmodellező Creative Commons License 2008.07.18 0 0 3294

Szép élménybeszámoló :-)

 

Lehet, hogy félreértettem: jövőre nem lesz Jadran? :-S

Előzmény: zjakabfi (3293)
zjakabfi Creative Commons License 2008.07.18 0 1 3293

Némi élménybeszámoló idei, 2. nagy nemzetközi utazásomról.

Fogadjátok szeretettel!

 

Utazás Horvátországba nemzetközi vonatokkal.

 

 

 

Egy többnapos utazást szeretnék részletesen leírni, bemutatni, kiemelve mind a pozitív, mind a negatív példákat.

Az úti cél Split volt, kicsit komplikáltabban.

Még csütörtökön elmentem a menetjegyirodába, ahol kértem egy Rajka-Zágráb (Gyékényes át) és egy Zágráb-Budapest (Murakeresztúron át), a menettérti kedvezmény így is érvényes volt. A jegyiroda, szép, világos, kevesen vannak, de folyamatosan jönnek, páran internetes jegyüket is ott vették át. A kért nemzetközi jegyet átlagos gyorsasággal adták ki, bár a hölgy megjegyezte, ilyet még nem kért senki…

Utána átmentem a belföldi pénztárba, ahol egy Bp-Sopron jegyet akartam venni a Balaton IC-re. A hölgy itt is nagyon kedves volt, de sajnos a gép ezt nem ismerte, ezért 6-7 állomást (gyakorlatilag az egész útvonalat) kézzel kellett bevinni a gépbe… Azért ha van egy ilyen járat, jó lenne könnyebben is kiadható jegyet adni rá. A mutatvány nem tartott kevesebb ideig, mint a korábban említett nemzetközi jegy kiadása…

Összességében mindenképpen pozitív tapasztalat volt ennek az irodának a meglátogatása, javaslom, akinek van ideje, ne a Keletibe menjen sorba állni, hanem ide. Szebb környezet, udvarias kiszolgálás, kevesebb várakozás…

 

Szombat volt az indulás napja.

A Keletiben nagy tömeg volt 12:30 körül, sok nemzetközi utas várta a vonatát. A Balaton IC-t elég későn tolták be a 12-es vágányra, így a tömeg egyszerre indult meg, persze a kordonnál ellenőrzés volt. No, ez a kordon ebben a formában balkáni. Maximálisan egyetértek a jegyellenőrzéssel, de nem ebben a formában. Kizárólag a helyi elővárosi vonatoknál kellene ellenőrzést tartani, kijelölni 3-4 vágányt és azt kordonozni. Az, hogy az egész pályaudvar kordon alatt van, a vonatokat az utolsó percben írják ki, megindul a tömeg, nem európai. Remélem erre előbb utóbb rájönnek.

A vonat közepes telítettséggel indult, de nemzetközi utast nem nagyon láttam. Szabadbattyán állomáson láttam Gertam topiktársat fotózni.

Keszthely után kevesen maradtunk. A jv. Hölgy kedves volt, aki kérdezett tőle annak segített, és nekem megjegyezte, hogy ezt az útvonalat előttem még senki… J

Szombathelyen gyorsan egyesítették vonatunkat a Corvinus IC-vel, és egy Csörgő vitt minket Sopronig a GYSEV vonalon. Azt nem tudom, hogy miért nem az osztrák gép jár már itt rá… Miért kell Sopronban megint megfogni 10 percre gépcserére.

 

Vasárnap

 

A Sopron-Rajka pocsék eljutás lehetőség miatt jó korán kellett elindulnom, hogy időben Rajkára érjek a Jadran indulására. Sajnos az Elvira, és a GYSEV sem jelezte, hogy a vágányzár nem csak az IC-ket, hanem az összes 8-as vonalon közlekedő vonatot érinti. (Azt hittem Csorna után van javítás Szombathely felé, és nem a 8-ason.) Így lekéstem a reggel Győrbe menő személyt, így az IC-vel kellett mennem Győrig, 520 ftos pótjeggyel, úgy, hogy Kapuvár és Győr között pótlóbuszozás volt. Mindenesetre erről már mindenhol pontosan tájékoztattak mindenkit. 3 busz segítette ki az ICt, közepes telítettségűek voltak.

Sajnos az IC halberstadti volt, ezért viszont pofátlanság volt elkérni 520 ftos pótjegyet.

Győrben éppen elértem a rajkai Talentet, ami végig pontos volt. Vasárnap lévén kihasználtsága alacsony volt. Nem tudom, hétköznap mennyi lehet, de lehet, hogy ezeket a csodajárgányokat máshol kéne bevetni.

 

Rajkára megérkezvén egy teljesen kihalt állomás fogadott. Pénztár nincs. Nem tudom, mi lett volna, ha itt akarok nemzetközi retúrjegyet venni…

A Jadran Split felől pontos volt, és a Csörgő ami hozta, az fordult a miénkre. Szerencsére Prága felől is pontosan érkezett, így egyetlen felszállóként léptem fel a hálókocsikban telített, az ülőkocsikban közepesen telített vonatra. Határellenőrzés nem volt.

Az út eseménytelen volt, sok belföldi utas szállt fel rá, és az állomásokon is pontosan bemondták a nevét. Jó nagy kerülővel Magyarországon, de állítólag jövőre nem lesz már ilyen. Sárvártól Kanizsáig felhőszakadás volt, de ez szerencsére nem okozott késést. Kiemelném, hogy a Szhely-Kanizsa vonal igen jó állapotban van, a 30-ashoz képest, gyakorlatilag minimális lassítások mellett szépen robogtunk.

Gyékényesre minimális késéssel érkeztünk. Volt határellenőrzés, pecsételtek is a horvátok.

Kaproncán sok horvát szállt fel, és valóban Zágrábig sok helyen  megáll a vonat, a Kvarnerrel ellentétben. Zágrábbal néhány perc késéssel érkeztünk. Itt már bent állt az Eszék felől érkező vonat, amit egyesítettek a Jadrannal, és együtt mentek Split felé, igen nagy zsúfoltsággal. Az autószállító kocsiban is voltak autók, ezek még Prágából jöttek. A vonat Ogulin állomásig villanygéppel haladt.

Gondoltam, ha már itt vagyok, megnézem a Maestral egyesítését, és megvárom a Veneziát is.

A Maestral 45 percet késett. Korábban már betolták azt a gyorsvonatot, amihez a Maestral kocsijait teszik. Ez 4 ülő,1háló és 1 autószállítókocsiból állt, szintén tele lett.

A Maestral zsúfolva érkezett. Sok horvát szállt rá, és a továbbmenő közvetlen kocsik is tele voltak, még a fiumei ülőkocsiban is voltak.

Lekapták a 2 spliti kocsit,. Rátettek még 1 ülőkocsit, és rátették a már bennálló gyorsra. Ennek a vonatnak nincs neve, sima gyorsként szerepel, tehát a Mastral szó csak Bp-Zágráb között van használva. Pedig csak egy tengeri szelet jelent… Ez is villanygéppel távozott.

A 2 fiumei kocsit szépen kitolták a tárolóra…

A Venezia 40 perc késéssel érkezett, és szó sincs EN ről, sima gyorsként van jelölve…

Visszatérve a Jadranra. Nos ez egy szellemvonat. Érkezőben még ki van írva, hogy Prágából jön, de az indulásnál semmi nincs róla a menetrendben, és reggel a kijelzőn sem volt kiírva. Splitben sem jelzi semmi, hogy lenne prágai kocsi.(Az igaz, hogy reggel a határig együtt megy az eszéki gyorssal, de szerintem akkor is ki kéne írni, hogy Prága-Pozsonyig megy, nem is értem.)

 

Hétfő-Szerda

 

Ezen a napon Splitbe utaztam belföldi IC-vel. Ez egy db dízel motorkocsiból állt, és zsúfoltan közlekedett. Nem a legkényelmesebb hosszú távon, de kényelmetlennek sem mondanám. Ostarije állomásig együtt halad a fiumei vonallal, ott van kiágazás, Ogulinba nem megy be. Különleges útvonal, többszáz méteres szakadékok között robog a billenőszekrényes vonat 80-100 km-es sebességgel, némi vidámpark érzése is van az embernek.

Egy kávé és egy szendvics jár a jegyhez. A vezetőfülke nincs elfüggönyözve (legalábbis egyik iráynban sem volt), ezért akit érdekel, nézheti a pályát a vezető mögül. Kicist hangos a vonat, de mindenképen különleges élmény egy vasútmániásnak. Képzelem, hogy a Kennedy mit szenvedhet egy-egy szakaszon 9-10 kocsis vonatokkal, meg a terhekkel. Láttam 2 Kennedys tehervonatot. Érdekes, hogy Knin állomás egy része villamosított, de a folytatásban nem láttam drótot egyik irányban sem.

Splitben tanulmányozva a menetrendet sem a Jadran prágai , sem a Maestral bpi kocsijai sincsenek említve, amit igen furának tartok.

Főszezonban napi 5 (3 IC, 2 éjszakai gyors), szezonon kívűl napi 3 (2 IC és 1 gyors) van Split és Zágráb között, amit kicsit keveslek, látva az utastömeget.

Szerdán jöttem vissza IC-vel,  különleges esemény nem volt.

 

Csütörtök

 

Kora reggel kimentem  a pályaudvarra. Ahogy írtam a kijelzőn sem volt kiírva a Jadran Prága felé. Egyébként órákra előre ki van az összes vonat írva, vágányszámmal! Ezt persze időnként a késések miatt módosítják. Split felől a gyors 40 percet késett. Érkezés után gyorsan összerakták a Maestralt. Igen sok utas jött a közvetlen kocsikban, a fiumei részen is voltak, amit a tárolóról húztak be, ami kicsit durva, hogy 2-3 órára odateszik az utasokat…

Sok belföldi utas is volt a 3 Zágráb-Bp kocsiban. 30 perc késéssel indultunk, ezt Bpig szépen tartotta. Kennedyvel jött a határig, kicsit kisvasúthangulata van az embernek. Jó nagy kerülő ez Murakeresztúr felé, sajnos emgértem, hogy jövőre már nem erre jön. Gyakorlatilag Zágrábból Bp-re nem alternatíva ez, igazán csak a Kvarner jön jó időfekvésben Bp fel. A Venezia túl korán indul, ez meg hosszan jön.

A hatráig elfogytak az utasok, így a 3 Zágráb-Bp kocsiban én léptem át egyedül… Komolytalan volt a határellenőrzés, és pecsétet sem adtak a magyarok, pedig kértem…

Belföldön sok utas volt, de kényelemesen el lehetett férni. A Balaton parton 4 átlós vonat (5609,záhonyi, Hernád, 5209) 60-90 perccel jött szembe, mint kiderült, a 80-ason volt gáz…

Ahogy észrevettem a horvátoknál ez a Maestral messze nem olyan kiemelt vonat, mint Magyarországon.

Még egy érdekesség. Zágrábból 06:50-kor 2 vonat indul egy útvonalon. 1 Splitbe,  1 Fiumébe. Azt hittem 2 motorkocsit összekapcsolnak, és Ostarijéig együtt mennek, de nem. Előbb megy a motorvonat Splitbe, majd blokkra rá a rendes villanygépes IC. Ez azért így fura…

Még egy utolsó gondolat.

Megérkezve a Maestrallal a Keletibe, balkáni állapotokat találtam. A vonatok nincsenek rendesen kiírva, 20 perccel a Maestral érkezés után 4 sorba kiírják újra, közben más késett vonat nincs jelezve, a 15.35-ös ICt 15:50-kor újra kiírták.

Egyszerűen ez nem pénz hanem odafigyelés kérdése.

Ami még felháborít, hogy nincs jól látható helyen egy információs pult.

Lehetne ott taxit rendelni, információt kérni.

Ezek minimális pénzért megoldhatóak lennének, és igen komoly utas elégedettséget lehetne vel elérni.

Akit egyéb részletek érdekelnek, azok bátran tegyék fel kérdéseiket itt vagy emailben.

 

 

 

BahnScorper Creative Commons License 2008.07.14 0 0 3292

Ha kevesebb jegyet veszel annál, mint amilyen fajta fülkébe váltod a jegyet, akkor nemek szerint adják ki, ha a fülkét csak Te illetve a szeretteid használod, akkor mindegy.

 

Egyébként meg ettöl függetlenül a nemek szerint elosztott hármas fülkébe is ha veszel két helyet, akkor nem kell átoperáltatnod magad, hogy rendben legyen a dolog... :-)

 

A DB-nél pedig adnak el egész kusettfülkét, és asszem, ez más vasutaknál is szokott lenni...

Előzmény: alsó madárfogás (3286)
PLACI Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3291
Csak ennyi? Vagy a felét már megetted? :)
Előzmény: alsó madárfogás (3285)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3290
Szerintem a kettő ugyanazt takarja.

Felszolgálási díjat nem számítunk fel, azaz nincs az árban.

Egyébként ez hol van benne? Elsőre nem találtam, másodjára meg nincs energiám átfutni.
Előzmény: Siemens113 (3289)
Siemens113 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 3289
Hűha közben megnéztem ezt az étlapos dolgot. Ha ezt egy angol olvassa akkor jó hangos röhögéssel konstatálja valószínűleg az olvasottakat. :) Ezt durván át kellene írni legalább az alapszintű hibákat javítva. (szivesen megcsinálom ingyen és bérmentve bár nem hiszem hogy igény merülne fel rá :)) )

De egy elég érdekes példa:

A magyar szöveg így végződik:

FELSZOLGÁLÁSI DÍJAT NEM SZÁMÍTUNK FEL.

Az angol pedig:

SEVICE NON INCLUDED (ez pont azt jelenti hogy a felszolgálás nincs benne az árban....)
Előzmény: alsó madárfogás (3285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!