Én is cserélnék szíjat, ha már meg kell bontani. Használtan vettem az autót, szerelő cserélte 70 ezer km-nél (gyári adat 120 ezer km, vagy 5 év). A csere vezérműszíj nem bírt ki 60 ezret és elszakadt. Igaz, az 5 éven már túl volt.
Bordás szíjnál annyira kell feszíteni hogy laza ne legyen, mivel a bordák magassága több mm, ezért kizárt hogy átugorjon. Hosszbordás annyira nem kényes, mert ha laza, visítani fog. Nemrég kezdte el nálam is, amikor a szervó rásegítő terhelte a rendszert. A generátor alatt lévő feszítő görgőn kellett állítani, azóta jó, nem visít.
Igen, vezérlés cserére, szíj, feszítő, vízpumpa, minden, ami ott van. Folyik a szivattyú és ha már meg kell bontani, akkor nem tenném vissza a régi szíjat, mivel anyagköltésgben kb. 10-13e Ft lenne a plusz ráfordítás. Plusz még főtengely szimering csere is szükséges, szóval bontani kell mindenképpen.
A szétszedéstől nem félek, csináltam már több autón és ha a Matiz a maga zsúfoltságával megoldható volt, akkor ezzel sem lesz gond :).
A feszesség a kérdés, na attól tartok, nehogy nekem átugorjon vagy elszakadjon. Nincs valami trükk, amivel valamilyen értéket párosítva hozzá, meg lehet kellőképpen feszíteni? Hosszbordás szíjakhoz létezik feszesség mérő, de nem tudom vezérműszíjnál használható-e illetve mennyi az érték.? Köszi! G.
Pontosan mire gondolsz? Talán vezérműszíj cserére? Azt én már cseréltem itthon. Nem volt egyszerű, mert nem vettem ki a motort, de sikerült megcsinálnom. A feszítőt "érzéssel" húztam meg. Ne legyen laza, de túl feszes se. Azóta mentem 22 ezer km-t.
Sajnos nekem elszakadt a vezérműszíjam, ezért 4 kipufogó szelepet is cserélnem kellett, de azt is sikerült megcsinálni.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, szerintetek házilag kicserélhető az 1.4 8V Renault Thalia vezérlése? Cseréltem már sok autón a családban (B, C Corsa, H Astra, Daewoo Matiz), de ilyen feszítővel még nem találkoztam (két "állító" furat van rajta, az a típus). A neten azt írja, hogy kell hozzá frekvencia mérő és 160 Hz-re kell állítani a feszességet. Na most, ugye nekem ilyen nincs, de feltételezem van ennek más trükkje is.
Fő probléma, hogy ereszt a vízpumpa tömítés, ahhoz pedig bontani kell a vezérlést is. Nagyon köszönöm a tippeket! G.
Ha ott van mint a 1.4 8v nél azaz a motor és a "tuzfa"l között akkor feltről a motortér felől kivehető.. Nem tekergetni hanem sugár irányba huzni mert letörhet a fukle az jeladónak.
Tudom hogy ez egy Thalia-s fórum, de majdnem ugyan olyan a Clio-m is. Szóval ez egy 2003-as Clio, amiben rossz a sebességmérő óra. A sebesség jeladót nem találom az autóba, pedig sok videót, képet, robbantott ábrát megnéztem, de még a vezetékét sem találom. Lehetséges hogy ebbe már másmilyen rendszer lenne? Esetleg abs-en keresztül? Köszi a válaszokat!
Heló. Az enyém 1.5Dci, mindig itt áll a mutató, ha meleg. A dieselnél van egy légtelenítő kupak, olyan mint egy szelepsapka. Lehet a tieden is van. A termosztát háznál van, menetirány szerinti bal oldalán a motornak.
Nincs másik, járó motornál azzal kell légteleníteni. Én emelkedőre állva úgy szoktam légteleníteni hogy a légtelenítő csavar legyen a legmagasabb ponton.
Sziasztok Thaliások! Múlthéten vettem egy keveset futott szép példányt de van egy érdekes hibája amiben kérnék tőletetek egy kis segítséget. A vízhőfok nem akarja elérni az üzemi hőmérsékletet (óra szerint). Kicseréltem a termosztátot, igyekeztem lelégteleníteni a rendszert de lehet hogy az nem sikerült jól. Van ennek valami speciális sorrendisége, menete? Én egy légtelenítő csavart találtam (gumicsövön ami a tartályba megy). Van esetleg másik is?
Gyárilag valami "Gücüj" nevű török gyártmányú index relé volt benne.Nagy fekete színű durung.Irányjelzéskor élég hangosan kattogott.Szétszedtem ,de elég bonyolult elektronika van beleszerelve.Egyik kollégám adott egy ugyanolyan lábkiosztású relét,azóta nuku probléma.Ez kb 15 éve volt.Egy hátránya van ,ez nem kattog olyan hangosan.
Köszi! Épp ezaz hogy az jó lesz,néha..akkor minden ok,aztán megint elhal. Neked a vészvillogótól az index sem ment meg a vészvillogó sem? Nyomkodom,elkezd villogni rendesen,de pl 3-4 nap múlva ismét nem jó semmi _néha_,aztán megy újra. Mindez egy 15perces úton..megnyomom olykor a vészvillogót amikor nem indexel,de az sem megy. Ma pl bekapcsolva felejtettem és egyszercsak elindult a vészvillogó útközben rendesen. Egyre jobban gyanitom hogy tényleg UCH?!
Uraim, a segítségeteket szeretném kérni egy Thalia 1.5 DCI javítása érdekében! Egy hete vásároltam ezt az autót, kezdettől fogva berángat alapjáraton, illetve időnként leáll a piros lámpánál. 2 napja produkálja azt a jelenséget, hogy kigyullad az izzítás és a mellette lévő magas hőfok jelzőlámpa. Az üzemanyag szűrő aljáról hiányzik a pumpa, okozhatja ez a jelenségeket? Esetleg van valakinek teljes üzemanyagrendszer rajza?