A Csapó utcai helyi buszforduló 1997-ben jöhetett létre (egészen pontosan 1996. június 2. és 1997. június 1. között a menetrendi füzetben meghirdetett adatokból következtetve).
Kezdetben csak mint fordulóhely funkcionált, indulóállomásaként az érintett vonalaknak: "43"/"44", "15"-ös család , amelyek azonban csak az Autóbusz-pályaudvarig közlekedtek visszafele viszonylatban. A 2000-es évek elején vált decentrummá, ekkortól már a járatok végállomása is.
Azóta forgalmi szempontú bővülése töretlen ("11A", "12A", "13A", "17", "42"; "29"), ám helykapacitás szerinti érdemi bővítése még várat magára.
Bocsánat az OFF bejegyzésért: Nálunk - Szegeden - szimplán csak csodabusznak titulálták a két 417-esünket érkezésükkor. Sokáig helyijáraton használták őket, de néhány éve már elővárosi vonalakon közlekednek.
"- Dégi esti járatpár, 22.40-es fehérvári indulás, hétköznap viszonylag kevés utas, pénteken majdnem teltház."
Erről szívesen hallanék bővebb és részletesebb dolgokat, többszöri alkalommal is :)
Vasárnapi 16:20 és 17:20-as Piac térről az első alkalmi 15-20-ról már 30-30 utassal indulnak+a két külső megálló. Már keresik és várják az utasok mind a kettő járatot.
6:05-ös Szfvár-Pest, első nap(múlt hét kedd) 30-35 utas, szerdán 38, csütörtök 41, pénteken kicsit kevesebben. Ma reggel Piac térről a Tourismo kb. 30 fővel indult ki. Ma megvártam a 6:20 mentesítőt :) Eddig HNY-s Tourismot és EWS-934-et láttam rajta.
Elindult jó néhány új járat, eddig itt egyáltalán nem esett szó a tapasztalatokról. Nem láttam mindegyiket, arról írok, amelyiket többször láttam:
- Vasárnapi 17.20-as Szfvár - Bp járat, valamelyik KNR-rel, intenzíven növekvő utasszám mellett jelenleg 80% feletti kihasználtság.
- Dégi esti járatpár, 22.40-es fehérvári indulás: hétköznap viszonylag kevés utas, péntekenként viszont gyakorlatilag teltház.
A 6.05-ös Szfvár - Bp expresszt még nem láttam, viszont a 6.00-s járat kihasználtsága alapján kell, hogy legyen létjogosultsága. A 6.00-s off MAG-452 általában teltházzal indul, külső megállókban így nem nagyon tud ülő utast felvenni. Ha az ellenirányt jól láttam, a HNY-562 mehetett a 6.05-ösön, feltéve, hogy maradt a két KNR a 6.20-ason és a 6.30-ason.
Az új 12.00-s Bp - Sukoró - Szfvár járat a budapesti megállókban még ma sem volt kiírva, a kísérleti járat utasszámát viszont nagyban növelné, ha az utasok a fővárosban is kapnának tájékoztatást a járat létezéséről.
Elindult jó néhány új járat, eddig kevés tapasztalatot lehetett itt olvasni. Én nem láttam még mindegyiket, arról írok, amit többször láttam:
- Vasárnapi 17.20-as Szfvár - Bp gyorsjárat, első alkalmaktól kezdve intenzíven növekvő utasszám, 80% feletti kihasználtsággal. Eddig mindig az egyik KNR-t láttam rajta.
- Dégi esti járatpár, 22.40-es fehérvári indulás, hétköznap viszonylag kevés utas, pénteken majdnem teltház.
A 6.05-ös Szfvár - Bp expresszt még nem láttam, de a 6.00-s kihasználtsága alapján kell legyen létjogosultsága (a 6.00-s off MAG-452 bő teltházzal indul általában). Ha jól láttam az ellenirányt, akkor a HNY-562 mehetett a 6.05-ösön, ha továbbra is a két KNR jár a 6.20-ason és a 6.30-ason.
Érdeklódnék van e valakinek fotója az ex Albás AOA-491-esről,egy veterános kolléga nagyon örülne neki,most ő jár vele,a segítségeteket előre is köszönöm.
417-ügyileg eleresztettem egy értesítést a németeknek. Ha lesz érdeklődés, talán nem kell temetni a HFY-836-ot, de erre kevesebb, mint 50% esélyt látok perpillanat.
Azért egy Ikarus 417-es sorozatot, amiből készült 32 db össz-vissz, sztem ne hasonlítsuk az exgenfiekhez, amiből lényegesebben több darab készült. A 417-es egy elbabrált konstrukció, nemhiába próbál szabadulni tőle mindenki :-)
A lényeg: van 3 db egyedi csuklósom. Végképp lemondok az egyikről. Akkor még a másik kettő néhány évig táplálkozhat a selejtes példány alkatrészeiből. Miért éri meg leadni a vasba utána meg megvenni azt az akármit az IZL-be, mikor ott lenne a dögben is?!
Vagy majd akkor ha tönkre meg valami főegység az IZL-be akkor majd az is kuka?
S akkor ugyan ez lesz az exGenfiekkel?
Na mindegy is, csinálnak amit amit csinálnak befolyásolni úgy sem tudjuk....
LEP(ra)-310-est ma reggel 8:30-kor megtörték a Prohászka és Kaszap István utcák kereszteződésében. A vasútállomás felé haladt normális sebességgel, amikor jobbról, a posta felől oldalról nekiment (!) egy régi, zöld Suzuki Swift. Nem tudom, a busz sérülései milyenek, de a Suzu legatyásodott.
Fehérvári hírek: aktuális lakossági igény a 12A vonal meghosszabbítása a Csapó utcától a Hübner utcáig, illetve a 17-es vonal áthelyezése a Csapó utca és az uszoda közötti szakaszon a Palotai útról a Kelemen Bélára.
A kettőre közös megoldásként a 29-es járat újbóli sűrítését találták ki, néhány délutáni indulással.