Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

moga Creative Commons License 2001.08.13 0 0 101
ajanlom a www.autoriasztok.hu lapot.
Itt árulnak rhino 3000-es riasztót is. Vidd el a szerelőhőz és nézesd meg a riasztódat.

moga

Előzmény: domper (99)
Macimedve Creative Commons License 2001.08.13 0 0 100
„Macimedve!
Köszönöm a kimerítő választ. Azt nem írtad, hogy két év után mi lett a riasztóval? „

Nagyon egyszerű: Eladtam az autóval együtt :-)))))

Előzmény: Tzl (96)
domper Creative Commons License 2001.08.11 0 0 99
Csókolom Mindenki!

Nekem meg Rhino riasztóm van.
Ilyet látott már valaki? Utánanéztem a neten de csak annyit tudtam meg, hogy ausztrál.

Nagyon ügyes, feltekeri az ablakot, működteti a központizárat és a led villogás változásából ítélve kommunikálni is szeretne, csak sajnos nem értem (még az előző tulaj rakatta bele, kézikönyv meg sehol).
Általában nincs vele gond, lepkefingra fölöslegesen nem kiabál, de ajtórosszulbecsukást, kerékcserénélfelnileesést stb. azért észrevesz.

Most először riasztott vakon (vagy ki tudja), hajnali ötkor, mire feleszméltem már kikapcsolt és csak a led villogott veszettül. Azóta viszont nincs hangja. Az indexet villogtatja, mindenre reagál amire eddig, csak néma a szentem, ami egy riasztónál riasztó.

Van rajta két gumisapkával védett csavarható csavar, az egyik piros a másik meg kék, de semmi magyarázat.

Futtában végigolvastam a topicot, de ilyet nam találtam.
Viszont úgy látom laknak it profik, hát most mondjon nekem valaki valami okosságot!!!

üdv,
Dömper

ZEMA Creative Commons License 2001.08.07 0 0 98
TZL!

Vannal állitható modulok is...bár egyre kevesebb...ugy hogy megszenvedek a japán tipusokkal ahol a max. áram felvétel 4Amper körül mozog:(((( ...itt egy sönt elleneállás hosszát kell változtatni....igy lehet nagyobb ill. kisebb áramfelvételt elérni:)

Zema

Előzmény: Tzl (96)
BXTurboD Creative Commons License 2001.08.07 0 0 97
Sziasztok!

Egy kozponti zarral kapcsolatos kerdesem lenne:
A riasztom egy Texalarm tipusu szerkezet (francia, Citroen es Renault gyari beszallito).
Sok mas funkcioja mellett tudja a kozponti zarat is vezerelni. A kocsim egy Octavia. A problemam a kovetkezo:
Az Octavian, amikor kulccsal nyitjuk a zarat, eloszor kinyilik az auto, majd, ha tovabbra is bennt tartjuk a kulcsot, elkezdi leengedni az ablakokat. Zaraskor mindez forditva: vagyis eloszor bezar a kozponti zar, majd elkezdi felhuzni az ablakokat. A riasztom sajnos tul hosszu impulzus ad (kb. 3-4 sec.) minek kovetkezteben minden nyitaskor elindulnak lefele az ablakok es minden zaraskor pedig folfele (ez lenne a kisebbik baj).
A kerdesem: hogyan, milyen egyszeru aramkorrel lehetne az impulzushosszat csokkenteni (a riaszton ez sajnos nem allithato)? Van erre valakinek egy kapcsolasi rajza, vagy otlete?

Koszi, sziasztok:
Zsolt

Tzl Creative Commons License 2001.07.27 0 0 96
Macimedve!

Köszönöm a kimerítő választ. Azt nem írtad, hogy két év után mi lett a riasztóval?

Van egy friss riasztós élményem: Ismerősőm vett egy olyan modult a riasztójába ami feltekeri az ablakot. Mondom neki mielőtt berakná had nézzem meg a belét, mert kiváncsi vagyok hogy oldották meg az áramfigyelést. (mikor lefullad a motor megugrik a fogyasztása)
Hát!? Azt hittem rosszul látok! Két relével és két bimetállal oldották meg az egészet. A bimetál a rajta átfolyó nagyobb áram hatására felmelegszik majd a meleg hatására elhajlik és így bont egy öntartó relét. Ez ám a nem semmi technika! Tudtam, hogy manapság nem variálják túl az elektronikákat, de ezzel asszem már túlzásba estek.
De viszont korrektül működik. Csak azt nem tudom, hogy ha esetleg állítani kellene rajta akkor mi van.

Tzl

Előzmény: Macimedve (95)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.27 0 0 95
A Sicura olasz cuccos, nekem ilyen volt az előző autómban, egy közepes modell, saját aksival. Az első, amit beraktak, rögtön rossz volt, két nap után hol bekapcsolt, hol nem, ha igen, akkor is csak fél méterről....
Visszavittem, kicserélték. Utána 2 évig ment, minden gond nélkül, megbízhatóan. Tele volt mindenféle vicces funkcióval, mint menet közbeni szirénázás meg hasonlók....
Az enyémben alapban volt a központi zár vezérlő modul, átkapcsolhatóan, elektromos (kb. 2 mp hosszú impulzus) és pneumetikus (kb. 10 s) zárhoz. Ezeken az időkön még valamit állítani is lehetett. De léteznek mindenféle egyéb modulok is...
A haver srác aki szerelte esküdött rá, hogy jó cucc. Korábban Piranházott, eztán Gammázott, de azt mondta, a Sicura mindegyiknél olcsóbb és jobb.....
Ez kb. 3 éve volt, nem tudom most mit szerel.....
Előzmény: Tzl (94)
Tzl Creative Commons License 2001.07.27 0 0 94
Zema!

Megoldódott a Wagon központizár kérdése. Találtam egy bőbeszédű Suzuki szerelőt, és az elkotyogott majdnem mindent: Két egymástkövető impulzust kell adni a vezérlőnek, hogy reteszeljen, de csak nyitásnál. Vagy zárásnál. (Erre nem emlékezett) Mondta, hogy van olyan madzag is amire elég egy impulzus a záráshoz/nyitáshoz, de az minden impulzusra zár egyet. Vagyis ha egyszer kulccsal nyitod v. zárod akkor onnantól fordítva fog működni egészen addig amíg mégegyszer nem zárod kulccsal.
És akkor, hogy szorosabban kötődjek a topichoz: A szerelő szerint a Sicura (ha jól irom) riasztók alapból tudják ezt a fajta zárat vezérelni.
Ismeri valaki ezt a riasztót? Vélemény? Tapasztatalat?

Köszi: Tzl

Előzmény: ZEMA (83)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 93
A normálisabb cuccok általában 30 másodpercig szólnak, aztán újra élesednek. Ez egy EU csendelőírás, nem szólhat a végtelenségig egész éjjel, míg az aksi bírja.....
A korszerűbb típusok a riasztás tényét megjegyzik, és a risztó kikapcsolásakor a tulaj tudomására hozzák, hogy valami történt. Ilyenkor célszerű a gépet körbejárni és ellenőrizni, hátha történt valami, zárkihúzás vagy hasonló....
A jobbak még azt is jelzik, hogy melyik érzékelőjük váltotta ki a riasztást. Ezek a jelzések pittyenések számával vagy a led villogásával történnek.
Az igazán korszerű gépek általában 3, ugyanazon érzékelőről történt riasztás után azt az érzékelőt kikapcsolják, feltételezve, hogy rossz.... A többi persze figyel tovább. Pl. az utastérben lévő bólogató kutya gyakran megbolondítja az ultrahangot, ha egy kamion eldönget az autó mellett és megbillenti.... Vagy dörgés-villámlás is válthat ki vakriasztást.
Ez kikapcsolás is megakadályozza az aksi leszívását.
Előzmény: st32 (91)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 92
Köszi Zema...

Ez a 2-3 év annyit jelent, hogy default cserélni kell, vagy jelzi valahogy a baját? Mi a helyzet pl. az aksis riasztóval? Mert erről abszolút nem szól a brossúra......

Előzmény: ZEMA (83)
st32 Creative Commons License 2001.07.26 0 0 91
Köszönöm az infót ! A riasztók terén még eléggé tájékozatlan
vagyok. Lenne még egy kérdésem, kissé az elözö témához kapcsolódóan.
A riasztók általában tudják, vagy vannak amelyek tudják azt, hogy
riasztás esetén egy bizonyos idö elteltével maguktól elhallgassanak ?
Ha a közelben vagyok és valódi riasztás van, akkor az a fél-, egy perc
is elég, amíg a rosszfiúk elnémítják. Ha nem vagyok a közelben, akkor
meg úgyis mindegy. Ha vakriasztás van, akkor viszont az akkut hazavágja
rendesen egy idö után. Ha vannak ilyen riasztók, akkor az automaikus
kikapcsolás után újra élesítve lesznek, vagy teljes kikapcs ?
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 90
Mire megírtam kis litániámat, ellőtted a poént:-)
Előzmény: Tzl (87)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 89
A riasztókra élesített állapotban 10-30 mA körüli áramfelvételt szoktak mondani. Ez persze erősen függ a riasztó típusától, meg attól is, hogy hány modul üzemel benne.... Sok autóban hatalmas és erős fényű ledek jelzik a bekapcsolást, ez önmagában is lehet 20 mA... Egy átlagos, 50 Ah kapacitású aksi ezt nagyon sokáig bírja. Ha 20 mA-ral számolunk, akkor elméletileg 2500 óra, azaz kb. 104 nap.... Ez persze a valóságban kb. a fele, mert ha leesik a feszültség, akkor gyorsabban fogy az aksi, másrészt a primitívebb riasztók nem a pillanatnyi feszültségesést figyelik, hanem csak úgy általában, és megszólalnak 11,5 volt körül, ami aztán hamar végez az aksival....
Az én autóm márt állt két hetet télen a reptéren, bekapcsolt riasztóval és utána simán indult....

A töltés az autó generátorától és a fordulatszámtól függ. Egy átlagos autóban 30-50 Amperes generátor van, ezt közepes fordulatszám környékén kell érteni, de egy jól felszerelt, sok elektromos biszbasszal megáldott autóban akár 90-120 amperos is lehet.... Ez pedig annyit jelent, hogy elméletileg ennyivel is tud tölteni.... (Feltéve persze hogy egyéb fogysztás nincs, ami az ilyen autóknál soha nem igaz)
Tahát akár percek alatt is visszatölti az aksit... Ennyit persze nem vesz fel egy aksi. De egy óra autózás normál sebességgel (nem dugóban, lámpával és fullra tekert rádióval) biztosan majdnem teljesen feltölti az aksit. Dugóban, alapjáraton sok fogyasztót bekapcsolva akár merülhet is, mert a generátor alacsony fordulaton még a pillanatnyi fogyasztást sem képes fedezni, nemhogy a töltést. (A tompított világítás kb. 150W, azaz 12-13 A, a hűtőventillátor meg 300W, azaz kb. 25 A)

A 10 órát klasszikus töltésre szokták mondani, fix töltőáramra, mikor a névleges kapacitás tizedével szokás tölteni. Ez pl. 50Ah-nál 5 ampert jelent.
Ma már ennyi ideje senkinek nincs, ezért inkább gyorstöltőket alkalmaznak, amik akár egy óra alatt is felnyomják az aksit úgy 90%-ra, aztán utána csepptöltésre kapcsolnak.... A 90%-os aksival az autó tökéletesen indul.

Előzmény: st32 (86)
Tzl Creative Commons License 2001.07.26 0 0 88
Azt elfelejtettem írni, hogy az akksi önkisülése is ebbe a nagyságrendbe esik.
Vagyis lemerül egy idő után magától is.
Tzl Creative Commons License 2001.07.26 0 0 87
Hi!

Szerintem LED-del együtt sem haladja meg a fogyasztása a 20mA-t. (Az enyém kikapcsolva 8mA. bekapcsolva kb 15mA) Ha ezt magszorzod 24-gyel akkor meg van a napi fogyasztásod. Ezt SZVSZ néhány perc alatt visszatölti a generáror, tehát foglalkozni csak akkor kell vele ha több hónapra nem nyúlsz a kocsihoz.
(Egyébként ugyanilyen fogyasztással számolhatsz minden elektromos kütyü esetében is: rádió, központizár vezérlő, stb)

Az akksi töltésnél meg nem az a kérdés, hogy mennyivel tölt a generátor, hanem, hogy abból mennyit tud felvenni az akksi. Hiába tud a generátor 90A-t ha az akksi 4-5-nél többet nem vesz fel.

Üdv:Tzl

Előzmény: st32 (86)
st32 Creative Commons License 2001.07.26 0 0 86
Helló !

Tudja valaki, hogy egy átlagos mai riasztónak élesített
állapotban mennyi az áramfelvétele (nem riaszt, csak
élesítve van). Mondjuk egy napi folyamatosan bekapcsolt
állapotban hány Ah-tól szabadítja meg az akkut, ha a kocsi
nem megy.
Bár ez nem riasztóhoz kapcsolódó kérdés, de amikor megy a
kocsi, óránként mennyi Ah-t tölt vissza az akkuba általában ?
Külsö töltésnél egy teljesen lemerült akkura kb. 10 órát
szoktak mondani, hogy ennyi idö alatt kell feltölteni.

ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.20 0 0 85
Köszi a választ!
Z
Előzmény: ZEMA (83)
Tzl Creative Commons License 2001.07.20 0 0 84
Köszi a biztatást! Biztam benne, hogy valami egyszerű vezérléssel megoldható. Konkrétan nem tudod, hogy mit csinált az a némi dioda v. relé?

Tzl

Előzmény: ZEMA (83)
ZEMA Creative Commons License 2001.07.20 0 0 83
Jó estét( ill. reggelt)!

ZOLIKA:

Nem volt szerencsém az alább emlitett riasztokhoz, bár ismerem öket nevükröl, de nem szerelem...ugyhogy passz....ez az egymást bezavaro immobi variáciotol nem kell félni....nem lessz vele gondod.:)

Macimedve: Mostanában nem szereltem akkus szirénát, mert általában az emberek rámennek arra hogy minnél olcsobb legyen a riaszto és többet sporoljanak:((...én egy ideig a TS (TouchSafe) akkus szirénáját szereltem ami brutál hangos volt...nem tudom hogy létezik e még....Arra felhivnám a figyelmedet ,hogy ezek az akkus szirénák nem örökéletüek...2-3 év és megadja az akksi magát...igy a benne lévö akkumulátorokat kell cserélni, ami majdnem kitesz egy uj szirénát (3k-5k-ig cirka)...de általában a decibel amit feltüntetnek rajtuk, az fedi a valoságot...Jahh, és általában a plusz szirénát csak riasztáskor kapcsolja...ezen kimenetekre a kürtöt is rászokták kötni( van amelyik relét igényel)...

Tzl:Opeloknál ez megoldhato volt némi dioda v. relé használatával..lehet hogy itt is mert van köze az opelhoz...Kis idöráforditással minden megoldhato...

naaa csááá...Zema

ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.19 0 0 82
Már megint fullad!
ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.18 0 0 81
Sziasztok, hál' Istennek, itt van mindenki!

ZEMA: mi a véleményed a Dobermann riasztókról. Én a 901 K verziót nézegettem, ami ráadásul kulcsfejre szerelhető távkapcsolóval rendelkezik. Ekkor a gyári indításgátlót átteszik az új házba. Zavarhatja-e a a két jeladó egymást, mert ha nekem az indításgátló befuccsol, nézhetem a Napot(Fiat Bravaba kell), illetve van-e egyáltalán ilyennel tapasztalatod.
A másik amit nézegetek (már az imént említett okok miatt erre hajlok)az Eurocar riasztó.Szintén, ha lehet tapasztalat kellene.
Előre is köszönöm, és elnézést kérek, hogy kifosztalak össz. szabadidődből.
Üdv: Zoli

Macimedve Creative Commons License 2001.07.18 0 0 80
Köszi Zema,
Az ablakemelő és ultrahang modul tiszta, az benne van a kocsiban, és azt hiszem a higanyos is... Meg végülis megtaláltam a gyártó honlapját, de az angol nyelvű rész elég szegényes, olaszul meg nem tudok.

A cucchoz van egy leírás is, ami nagyon primitív, ez alapján nem merek nekiállni a dolognak. Még a programozás leírása elfogadható, de az elektromos bekötésekről semmi nincs.....
A képviselettel beszéltem, ott egy kb. 3k-ba kerülő szirénát adnának hozzá, ami nem saját akkus. Nekik ez van.... mondták. Bár a honlapon mintha saját aksiról írnának, meg az ár is több...

A dolog garanciális, máshová vinni nem nagyon akarom, de ha saját kivitelezés megoldható lenne, nekiállnék. Van valahol otthon a fiókban egy irányítástechnikai mérnöki oklevelem...
Ezért kéne valami jó leírás.....

Pl. azt sem tudom, hogy a külső sziréna kimenet (ami van rajta, mert programból lehet aktiválni) mit csinál. Ad egy relékontaktot és kész, vagy esetleg élesedéskor is megszólaltatja egy pillanatra.
Ez sem ártana, mert a gyári élesedési hang annyira halk, hogy zajos helyen, főleg hátulról alig hallom, mindig az indexeket kell lesni...

Esetleg javaslat egy jól bevált brutál hangu akkus szirénára?

Előzmény: ZEMA (78)
Tzl Creative Commons License 2001.07.18 0 0 79
Üdv a szakembereknek!

A kérdésem előtt kell írnom egy kis bevezetőt: a Suzuki Wagon R+ zárja u.n. reteszelős. Ez azt jelenti, hogy ha zárás után zárok rajta mégegyet akkor belülről sem lehet kinyitni az ajtót, csak kivülről kulccsal. A kérdésem az lenne, hogy az ilyen központi zárnak vajon milyen jeleket kell adni ahhoz, hogy teljesen bezárjon (ne csak egyre), és milyet, hogy kinyisson.
Az univerzális risztót nem garantálja senki, hogy korrektül be fog zári, a belevaló viszont marha drága, ezért gondoltam, hogy fillérekért össze tudok rakni egy ilyen zárvezérlőt, ha tudnám milyet kell.

Köszi:
Tzl

ZEMA Creative Commons License 2001.07.17 0 0 78
MaciMedve:

Ha van a rijjasztonak sziréna kimenete akkor bármely sajátakkus-szirénát hozzádobhatsz.....általában ugy 8k HUF körül vannak...rengeteg tipus létezik belölük, mááá nem is lehet követni, de általában nincs gond a hangerejükkel...Modul téren pedig: minden féle modul hozzáköthetö mivel rendelkezik szintes kimenettel:Abl.emelö, pager, higany-emelés érz.,radar, utra-hang,...stb

ZOLIKA

Hogy hangoztak a kérdések? Mert nem vagyok képben:(((

Üdv.Zema

ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.17 0 0 77
Van itt valaki??!
zotya_ Creative Commons License 2001.07.13 0 0 76
Süllyed.
Örömmel jelenthetem, hogy a kocsimba beszerelték a riasztót. (AMAX) Van benne 2 immobi, + mostmár egy riasztó. Ezen felül nem a legkeresettebb márka, és nem is új. Remélem még sokáig az enyém lesz.

Zotya

Előzmény: ZOLIKA (75)
ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.13 0 0 75
Csak süllyed, süllyed, süllyed...
ZOLIKA Creative Commons License 2001.07.11 0 0 74
Sziasztok!
ZEMA két kérdésre nem válaszoltál, ami engem is érdekelne!!!!
1. Eurocar
2. Dobermann 901K
Megköszönnénk válaszodat!
Üdv: Zoli
Előzmény: Macimedve (73)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.10 0 0 73
Régen nem szólt hozzá senki, felhozom:-)

Mindjárt egy kérdés:

Van egy Laserline 970 riasztóm a kocsiban. A motortérbe van építve, ami elég zárt, és emiatt a sziréna meglehetősen halk. Van a riasztónak egy külső szirénát meghajtó kimenete, erre szeretnék egy pótszirénát tenni. A Laserline forgalmazója egy olyan szirénát ad hozzá, aminek nincs saját aksija.... Ez nekem nem tetszik, szeretnék valami rendeset, amit nem lehet az egy csípőfogóval elhallgattatni....
Van valakinek tippje?

Ismeri valaki mélyebben ezt a riasztót? Mit tud még, milyen moduljai vannak, stb....

fefefe Creative Commons License 2001.06.26 0 0 72
nekem Mega3000 nevu riasztot ajanlottak. ismeri valaki?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!