Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 4029

Én speciel 10W-40-et használok és csak azért Castrol Magnatec a márka,mert jó áron jutok hozzá.

Előzmény: mdave0324 (4026)
adingos Creative Commons License 2017.08.31 0 0 4028

Na jo,latom az utóbbi nem áll meg. Ezért bocs. De amúgy meg olyat amivel azt a 117ezret ment. Sorry.

Előzmény: mdave0324 (4026)
adingos Creative Commons License 2017.08.31 -1 0 4027

Olyat bammeg, amire zséd van. Amúgy meg illik köszönni, pláne ha kérdezni is szeretnél. Szevasz.

Előzmény: mdave0324 (4026)
mdave0324 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 4026

Sziasztok.

Milyen motorolajat vegyek a matiz omba.?

2002 es 177000km ert futott 0.8 as matiz.

Matiz820 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4025

Újakat kapott.

Előzmény: Törölt nick (4022)
Laudat Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4024

Kivettem megpörgettem, ,simán csöndesen jár , de

ha újra visszarakom akkor olyan mint ha szorulna

ha tekerem a kormányt, de olyan érzêsem van hogy                 tekeredik a rugó is. Lehet hogy súly alatt már nem  jó?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4023

2 mm fölött a hengerben már szinte biztosan nem lesz még "hangyányi" szikra sem nem hogy "bivaly". Viszont akkora lesz a feszültség hogy valahol a hengeren kívül biztosan átüt. (kábel, elosztó, trafó stb)

Előzmény: GPS (4018)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4022

Gyertya típus függő, jellemzően 1 - 1,1 mm. Néha azért cseréld is ki :)

 

Előzmény: Matiz820 (4017)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4021

Dehogynem, a nagy hézag kinyírja a trafókat. 1mm pont jó lesz.

Előzmény: GPS (4018)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 4020

Dehogynem, az eltekergetett csavarnál/miatt. 

Előzmény: corollawrc76 (4013)
Matiz820 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4019

Köszönöm.

1mm re állítottam.

Előzmény: GPS (4018)
GPS Creative Commons License 2017.08.29 0 1 4018

 

1 mm körül - de gyakorlatilag szinte mindegy. Olyan bivaly szikra van, hogy 0,5-től...3 mm-ig nem számít neki, hogy mennyi a hézag.

 

A régi, megszakítós világban ez fontos adat volt - ma már nincs akkora jelentősége.

.

Előzmény: Matiz820 (4017)
Matiz820 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4017

Sziasztok.

Matíz  0.8 asnál mennyi a gyertya hézag?

GPS Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4016

 

Akksi jó, önindító felújítva.

 

Ez a "felújítás" dolog elég tág fogalom.

 

Sajnos sokan - spórolási okokból - pl. nem veszik meg a gyári szénkefe-felújító lapot mindenestül - hanem kézműves módszerrel belekendácsolnak valamilyen (majdnem) odaillő szénkefe párost.

 

Persze, ott forrasztani is kell ilyenkor - amihez ha nincs meg a megfelelően bivalyerős forrasztópáka (tényleg marhaerős páka kell az ilyesmihez, nincs minden műhelyben ilyen) - akkor az ón fel tud futni a sodronyon (már a kapillaritás miatt is) - és ettől olyan keménnyé vélik az a sodrony-darab, mint a fagyos kutya lába.

 

Ezzel első körben még működhet is az önindító - de ahogy kopik a kefe, a betonkemény sodrony azt nem tudja követni - így hol érintkezik a forgórésszel (kollektorral)... hol nem.

 

Ha kiderül, hogy a gyújtáskapcsolód tökéletes - én azt tanácsolnám, hogy még egyszer vond kérdőre azt az önindítót - lehetőleg más "kérdezőbiztossal" mint az, aki felújította neked korábban :-)))

.

Előzmény: Törölt nick (4015)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4015

Tisztelt fórumozók!

Matiz1-nél,mostmár gyakran előfordul,hogy

indításkor semmit nem csinál,majd másodszorra

viszont indítja a motort.

Gyújtáskapcsoló betét hibájára gondoltam.

Akksi jó, önindító felújítva.

Valakinek tapasztalata,esetleg.

GPS Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4014

 

De szívhat - és az úgy hazavágja az alapjáratot, hogy a fal adja a másikat.

 

Egyébként a gázbowden-vég csavar (a pillangószelep alapnyitásának) az állítgatása is ugyanezt eredményezi - mert az történik, hogy minden egyes alkalommal a kompjuter túl magasnak érzi az alapjáratot... ezért az alapjárati motort utasítja, hogy vegyen vissza.

 

Ez viszont időbe telik, illetve néha a motorka már nem is képes kompenzálni azt, amit a kreatív-user elcseszett a csavar-állítgatással.

.

Előzmény: corollawrc76 (4013)
corollawrc76 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4013

Fals levegőt nem szívhat valahol? Attól is lassabban eshet vissza az alapjárat.

Előzmény: Sipi93 (4008)
kovizsé Creative Commons License 2017.08.29 0 0 4012

Üdv. Van egy 2000re matiz. Enged némi olajat a gyújtáselosztónál.De úgy fest,hogy nem a külső O gyűrűnél. Hanem beljebb a tengelynél. Prokee oldalán nem láttam,hogy ott lenne cserélhető alkatrész. Javítható? Vagy komplett csere?

DAC van rajta.köszönöm ha segítetek.

brummpapa822 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 4011

Köszönöm a jótanâcsokat. A műtét sikeres volt és még a paciens is túlélte. A benzincső levétele is sikerűlt anélkűl, hogy cserélni kellett volna. 

Így ismét vidáman szalad az úton...   :)

Előzmény: adingos (3981)
GPS Creative Commons License 2017.08.28 0 0 4010

 

Azt a csavart nem piszkáljuk - az alapjáratot az alapjárati motor kell szabályozza. 

 

Az hogy kihagy, az a legtöbbször a gyertyakábel hibája.

Húzgáld le a gyertyapipákat és nézd meg a bigyót a gyertyák végében:

 

- ha szép fényes, a kábel jó.

- ha fekete a bigyó, az a kábel kuka.

 

Ez egy ilyen egyszerű diagnózis :-)))

.

Előzmény: Sipi93 (4006)
Laudat Creative Commons License 2017.08.28 0 0 4009

Gyújtókábel ,üzemanyag szürő tisztitás ,  volt hogy nyomtam gázt és bizonyos fordulaton rángatott a motor .

Előzmény: Sipi93 (4008)
Sipi93 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 4008

Hali!

A problema a fulladozas 2000-3000fordulat között.

Az alapjarati motort betanitottam igy azzal mar együtt tudok elni.

corollawrc76 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 4007

Hello!

 

Valószínű az lesz a probléma oka, hogy azzal a csavarral játszottál. A gyárban beállítják és csak szélsőséges esetekben van arra szükség, hogy eltekergesse az ember. Régebbi 1-es matizon fel kell tanítani az alapjárati motort kicsit lejjebb megvan a leírása, újabbaknál nem tudom hogyan van.

Előzmény: Sipi93 (4006)
Sipi93 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4006

Sziasztok!

A napokban vettem egy matizt. 2006os 0.8as

Csereltem alapjarati motort, majd a folytoszelep alapallas allitocsavarjaval jatszottam mire elfogadhato lett... 

A nagyobb baj az, hogy kb 2500 es 3000es fordulat között "fullad" az auto. Nem is tudom hogy irjam, megy, de erezhetöen nem huz ugy. Engem zavar. Az alapjarat lassan esik vissza, menet közben ha kinyomom a kupplungot, es megvarom h visszaessen a fordulat, akkor 1500-2000között ingadozik. Ha all az auto akkor viszonylag jo. Ötlet?? A menet közbeni "fulladas" lenne a lenyegesebb.

Meg mintha sokat fogyasztana....

Fel tank 150-200km :))

Ötlet? 

Köszönöm

GPS Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4005

 

Hát nem egy olcsó hely, az biztos.

 

15-17 -ért már igen takaros lambdaszondát lehet venni - igaz, az esetek 99%-ban az pont ugyanolyan kidobott pénz az ablakon, mint a 35 ezres.

 

Egyébként én teljesen megértem a szakit aki 52 ezerért akarta neked beszerezni - ugyanis ebből neki kereken 20 ezer jut (40% az átlag jutalék) - szóval ő már 20 rugóval jobban áll, anélkül, hogy a kezét rátette volna egy szerszámra is.

 

Így én is telefonálgatnék alkatrészért - ha mondjuk egy telefonálásért 20 ezer lenne a jutalékom :-)))

.

Előzmény: fablesajt2 (4004)
fablesajt2 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4004

Ugyan nem itt vettem, de itt is ennyibe kerül:

http://www.fekmester.hu/egyeb_elektromos_alkatreszek/lambda_szonda/daewoo/matiz/benzin/1.00/2003/ngk/?typid=17234

 

Az egyik szerelő 52e-ért akart vetetni velem. Nem is vele csináltattuk...

Előzmény: GPS (4003)
GPS Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4003

 

A szerelés az mondjuk ajándék volt - gondolom csak azért kérte el a 3 ezret, hogy ne ingyért csinálja mégis :-)))

 

De a 35 ezres lambdaszondán meglepődtem kissé, mert ni csak: http://www.fekmester.hu/egyeb_elektromos_alkatreszek/lambda_szonda/daewoo/matiz/

 

De mindegy is - a lambdaszonda-csere az esetek 99 %-ban kidobott pénz az ablakon - ugyanis nincs olyan hibája a motornak, vagy az elektromos berendezésnek - ahol első helyen ne a lambdaszondát hozná ki lehetséges bajnak a diagnózis.

 

Ami annál érdekesebb, mert 100 esetből jó ha 1 esetben tényleg az a hibás... de lehet, hogy még annyiban sem.

 

Itt jó tudni, hogy a diagnózis SOHA nem a konkrét hiba forrását dobja ki - hanem a lehetséges (!) hibaforrásokat sorolja fel. Ez nagyon nem ugyanaz.

 

Egyébként, a semmit sem érő szöveges üzeneten túl, pont a lamdaszonda jó, vagy rossz működését lehet kimutatni még a leggagyibb teszterrel is - tehát nem kell tippelgetni és főleg nem kell feleslegesen 10 ezreket kidobálni az ablakon.

 

De a lamdaszondát ugyanígy biztonságosan ki lehet mérni egy 500 Ft-os, piacon vásárolt, zseb-multiméterrel is.

 

A godrökben, patkán, stb. történő huppanáskor kigyulladó checklámpa-jelenség nagyon is gyakori - és köze sincs a motor állapotához.

Sokkal inkább valamelyik csatlakozás oxidációjához.

 

 

+1 Megjegyzés: egy rossz lambdaszonda nem fog 3-500 km-ket jól működni... aztán meg nem működni, utána pár száz km után, gödrös úton megint nem működni - ez nonszensz.

Ha egy lamdaszonda megnyekkent (nagyon ritka eset) - az meg van nyekkenve, az nem fog több száz km-en "megjavulni", aztán megint elromlani.

 

Gratula a diagnózisos-(szak)embernek.

.

 

 

 

Előzmény: fablesajt2 (4000)
fablesajt2 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4002

A kábelek be vannak szigetelő szalagozva. Az előző tulaj azt mondta, hogy egér mászott be a motortérbe és azok ellen ragasztotta össze. Ezt az összes szerelő látta és el is mondtam nekik, de nem tulajdonítottak neki jelentőséget.

Amit észrevettem még, hogy ha áll a kocsi, de be van indítva, akkor hullámzik a motor hangja. Mikor megvettük, akkor szép halkan, egyenletesen járt. Ezt is mondtam már két szerelőnek is, de csak pislogtak rám. Annyit kérdeztek, hogy megy rendesen? Menni megy, húz, de nem szeretném, ha egyszer emiatt leállna alattunk. Válasz: akkor nem kell vele foglalkozni.

Előzmény: Törölt nick (3998)
fablesajt2 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4001

Szia!

 

Köszönöm, hogy válaszoltál. Most már én is tudom, hogy jobb előbb tájékozódni, mert a szerelők többsége csak találgat. A 4 szerelő közül az egyik egy Bosch márka szervíz volt, de ugyanazt csinálta (kiolvasta a kódot), mint a helyi felkapott autószerelő csak négyszeres áron. Ő is csak annyit mondott, hogy lambdaszonda csere. Szóba sem került más. Hát ez volt a tanulópénzem.

Előzmény: pongr4cz (3997)
fablesajt2 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 4000

Hogyne emlékeznék, 35e volt a lambdaszonda. A szerelést a szomszéd oldotta meg 3e volt úgy, hogy vezérműszíjat + vízpumpát + hűtőfolyadékot is cserélt.

Előzmény: GPS (3999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!