2 mm fölött a hengerben már szinte biztosan nem lesz még "hangyányi" szikra sem nem hogy "bivaly". Viszont akkora lesz a feszültség hogy valahol a hengeren kívül biztosan átüt. (kábel, elosztó, trafó stb)
Sajnos sokan - spórolási okokból - pl. nem veszik meg a gyári szénkefe-felújító lapot mindenestül - hanem kézműves módszerrel belekendácsolnak valamilyen (majdnem) odaillő szénkefe párost.
Persze, ott forrasztani is kell ilyenkor - amihez ha nincs meg a megfelelően bivalyerős forrasztópáka (tényleg marhaerős páka kell az ilyesmihez, nincs minden műhelyben ilyen) - akkor az ón fel tud futni a sodronyon (már a kapillaritás miatt is) - és ettől olyan keménnyé vélik az a sodrony-darab, mint a fagyos kutya lába.
Ezzel első körben még működhet is az önindító - de ahogy kopik a kefe, a betonkemény sodrony azt nem tudja követni - így hol érintkezik a forgórésszel (kollektorral)... hol nem.
Ha kiderül, hogy a gyújtáskapcsolód tökéletes - én azt tanácsolnám, hogy még egyszer vond kérdőre azt az önindítót - lehetőleg más "kérdezőbiztossal" mint az, aki felújította neked korábban :-)))
De szívhat - és az úgy hazavágja az alapjáratot, hogy a fal adja a másikat.
Egyébként a gázbowden-vég csavar (a pillangószelep alapnyitásának) az állítgatása is ugyanezt eredményezi - mert az történik, hogy minden egyes alkalommal a kompjuter túl magasnak érzi az alapjáratot... ezért az alapjárati motort utasítja, hogy vegyen vissza.
Ez viszont időbe telik, illetve néha a motorka már nem is képes kompenzálni azt, amit a kreatív-user elcseszett a csavar-állítgatással.
Üdv. Van egy 2000re matiz. Enged némi olajat a gyújtáselosztónál.De úgy fest,hogy nem a külső O gyűrűnél. Hanem beljebb a tengelynél. Prokee oldalán nem láttam,hogy ott lenne cserélhető alkatrész. Javítható? Vagy komplett csere?
Valószínű az lesz a probléma oka, hogy azzal a csavarral játszottál. A gyárban beállítják és csak szélsőséges esetekben van arra szükség, hogy eltekergesse az ember. Régebbi 1-es matizon fel kell tanítani az alapjárati motort kicsit lejjebb megvan a leírása, újabbaknál nem tudom hogyan van.
Csereltem alapjarati motort, majd a folytoszelep alapallas allitocsavarjaval jatszottam mire elfogadhato lett...
A nagyobb baj az, hogy kb 2500 es 3000es fordulat között "fullad" az auto. Nem is tudom hogy irjam, megy, de erezhetöen nem huz ugy. Engem zavar. Az alapjarat lassan esik vissza, menet közben ha kinyomom a kupplungot, es megvarom h visszaessen a fordulat, akkor 1500-2000között ingadozik. Ha all az auto akkor viszonylag jo. Ötlet?? A menet közbeni "fulladas" lenne a lenyegesebb.
15-17 -ért már igen takaros lambdaszondát lehet venni - igaz, az esetek 99%-ban az pont ugyanolyan kidobott pénz az ablakon, mint a 35 ezres.
Egyébként én teljesen megértem a szakit aki 52 ezerért akarta neked beszerezni - ugyanis ebből neki kereken 20 ezer jut (40% az átlag jutalék) - szóval ő már 20 rugóval jobban áll, anélkül, hogy a kezét rátette volna egy szerszámra is.
Így én is telefonálgatnék alkatrészért - ha mondjuk egy telefonálásért 20 ezer lenne a jutalékom :-)))
De mindegy is - a lambdaszonda-csere az esetek 99 %-ban kidobott pénz az ablakon - ugyanis nincs olyan hibája a motornak, vagy az elektromos berendezésnek - ahol első helyen ne a lambdaszondát hozná ki lehetséges bajnak a diagnózis.
Ami annál érdekesebb, mert 100 esetből jó ha 1 esetben tényleg az a hibás... de lehet, hogy még annyiban sem.
Itt jó tudni, hogy a diagnózis SOHA nem a konkrét hiba forrását dobja ki - hanem a lehetséges (!) hibaforrásokat sorolja fel. Ez nagyon nem ugyanaz.
Egyébként, a semmit sem érő szöveges üzeneten túl, pont a lamdaszonda jó, vagy rossz működését lehet kimutatni még a leggagyibb teszterrel is - tehát nem kell tippelgetni és főleg nem kell feleslegesen 10 ezreket kidobálni az ablakon.
De a lamdaszondát ugyanígy biztonságosan ki lehet mérni egy 500 Ft-os, piacon vásárolt, zseb-multiméterrel is.
A godrökben, patkán, stb. történő huppanáskor kigyulladó checklámpa-jelenség nagyon is gyakori - és köze sincs a motor állapotához.
Sokkal inkább valamelyik csatlakozás oxidációjához.
+1 Megjegyzés: egy rossz lambdaszonda nem fog 3-500 km-ket jól működni... aztán meg nem működni, utána pár száz km után, gödrös úton megint nem működni - ez nonszensz.
Ha egy lamdaszonda megnyekkent (nagyon ritka eset) - az meg van nyekkenve, az nem fog több száz km-en "megjavulni", aztán megint elromlani.
A kábelek be vannak szigetelő szalagozva. Az előző tulaj azt mondta, hogy egér mászott be a motortérbe és azok ellen ragasztotta össze. Ezt az összes szerelő látta és el is mondtam nekik, de nem tulajdonítottak neki jelentőséget.
Amit észrevettem még, hogy ha áll a kocsi, de be van indítva, akkor hullámzik a motor hangja. Mikor megvettük, akkor szép halkan, egyenletesen járt. Ezt is mondtam már két szerelőnek is, de csak pislogtak rám. Annyit kérdeztek, hogy megy rendesen? Menni megy, húz, de nem szeretném, ha egyszer emiatt leállna alattunk. Válasz: akkor nem kell vele foglalkozni.
Köszönöm, hogy válaszoltál. Most már én is tudom, hogy jobb előbb tájékozódni, mert a szerelők többsége csak találgat. A 4 szerelő közül az egyik egy Bosch márka szervíz volt, de ugyanazt csinálta (kiolvasta a kódot), mint a helyi felkapott autószerelő csak négyszeres áron. Ő is csak annyit mondott, hogy lambdaszonda csere. Szóba sem került más. Hát ez volt a tanulópénzem.
Hogyne emlékeznék, 35e volt a lambdaszonda. A szerelést a szomszéd oldotta meg 3e volt úgy, hogy vezérműszíjat + vízpumpát + hűtőfolyadékot is cserélt.