Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lobo62 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37328

Eladó Moped autó !!!
Az osztrák papírjai rendben vannak, ha valakit érdekel, érdeklődjön az alábbi telefonszámon: 
+36/30 243-48-52 vagy +36/30 416-82-67-es mobilszámon! 
Az autó áráról a megadott telefonszámon érdeklődhet !!!

 

lobo62 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37327

Üdvözöllek Péter!

Nem akarom meg venni még jó az amit két éve vettem szuperül működik. Próbáltam vele beszélni de nem hajlandó csak telefonon, mivel engem nem érdekel nem hívom. így nincs infóm róla csak gondoltam valakit érdekelné osztrák papírja van ennyit tudok. Üdv. Próbálom a képeket is felrakni de eddig még sikertelen, de ha sikerül  akkor felteszem.!

Előzmény: Bakancs4 (37325)
lobo62 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37326

Eladó Moped autó !!!
Az osztrák papírjai rendben vannak, ha valakit érdekel, érdeklődjön az alábbi telefonszámon: 
+36/30 243-48-52 vagy +36/30 416-82-67-es mobilszámon! 
Az autó áráról a megadott telefonszámon érdeklődhet !!!

 

Bakancs4 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37325

Így már érthetőbb . Én nem vagyok fészbúk felhasználó , így nem tudok többet róla . Lényegében három infó kellene tudni :

-- állapot ( üzemképtelen/hiányos  -- üzemképes -- kifogástalan/újszerű)

-- hogyan áll papírokkal ( semmilyen -- külföld -- magyar rendszám )

-- illetve az ára ( jutányos -- reális -- horror  ; az árak  besorolása az előző kérdésekre [állapot ; papírok] adott választól függ ) .

Ha a kocsi üzemképtelen és nincsenek papírjai akkor a jutányos ár jóval 100 alatt értendő . Ha motorikusan kifogástalan és magyar papíros akkor a reális ár olyan 400 körül lehet szerintem  .

Előzmény: lobo62 (37324)
lobo62 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37324

Egy mopedautó ami eladó de nincs írva semmi csak telefonszám van meg adva. A linken nincs semmi?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1637134749834650&set=pcb.403576356497832&type=1&relevant_count=3

 

Előzmény: oljeg12 (37322)
Rózsaromantika Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37323

talán ez:  ???

Előzmény: oljeg12 (37322)
oljeg12 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37322

És mit kellene látni ezen a Facebook oldalon, ami számunkra is érdekes lehet?

Előzmény: lobo62 (37321)
lobo62 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 37321

https://www.facebook.com/chengdavid.egeresi?fref=nf

 

Ha esetleg ezt még nem láttátok!!

Bakancs4 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 37320

Kellene egy hengerfej-dekli, sajnos, amikor ki akartuk

 

Gondolom a szelepfedélről van szó :

 

 

A szíjat viszont nem értem . Azóta sem ( 2 hónap)  vettek , vagy újra elszakadt ? Esetleg  két hónapja készülget a gép ? Ez utóbbit nem szemrehányásképp kérdezem -- én eddig életemben  SEMMILYEN , a járműjavítással kapcsolatban tervezett határidőt  betartani nem tudtam .

Előzmény: Fekuzsa (37318)
zsolt117211 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 37319

Szia!Keress meg privátban!

Előzmény: Fekuzsa (37318)
Fekuzsa Creative Commons License 2015.08.01 0 0 37318

Tisztelt klubtagok!

Kérlek, segítsetek nekem!

Kellene egy hengerfej-dekli, sajnos, amikor ki akartuk csavarni belőle a csavart, kitörött belőle egy darab, és ott most egy luk van...

Valamint kellene egy variátorszíj is...

AIXAM 400-as

Köszönettel

Zsuzsa

Bakancs4 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 37317
Előzmény: Mnagy (37312)
Mnagy Creative Commons License 2015.07.30 0 0 37316

Köszönöm, megint tanultam valamit.

Előzmény: Bakancs4 (37315)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 37315

Kívülről nagyon kevés különbség van -- a nagyobb motorhoz picit vastagabb lendkerék tartozik .

Előzmény: zsolt117211 (37314)
zsolt117211 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 37314

A motor blokk aljában van a külömbség! Például a főtengely szimering is nagyobb méret a 400 ashoz képest, de a legfontosabb a dugattyú átmérő. 

Előzmény: Bakancs4 (37313)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 37313

A Z402-es és a Z482-es motor küllemileg alig különbözik egymástól . Így a szelepfedelük is egyforma . Régebben te tűztél be egy képet valami munkagépbe épíett Z482-es motorról , azon valóban másmilyen szelepfedél volt . Lehet a Kubota gyártott többfélét , de a mopedautókba szerelt erőforrások szelepfedelei is egyformák . Jegyzem meg eddig a hengerfejek között sem találtam különbséget .

 

 

Előzmény: Mnagy (37312)
Mnagy Creative Commons License 2015.07.29 0 0 37312

Nézegetem a képeket, de valamit furcsállok az 500-as ban a szelep fedél Z402. Nem 482- es motornak kellene benne lenni a 9,5 Kw hoz, vagy ez nem a nagyobbik Aixam?

Előzmény: Bakancs4 (37309)
Mortii Creative Commons License 2015.07.28 0 0 37311

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.27 -1 1 37310

Hogy egy érzékeny területet is megpengessek , ez pedig a mopedautók sebessége . Most nem annyira a végsebességre , hanem az utazó , illetve az ebből következő átlagsebességre és menetidőre gondolok .

 

Elöljáróban annyit , hogy kicsit késve indultam innen Szekszárdról , és tempósabbra vettem a figurát . Az útvonaltervezőm szerint a Szekszárd-Enying-Bakali útvonal 149 km és ez 2 óra 27 perc .

Én egy kerékpárórát építettem a kocsiba , az 1%-nál kevesebb eltéréssel mér , távot is , sebességet is . Jegyzem meg kevesebbet mutat a ténylegesen megtettnél .

Szóval odaúton ez volt a megtett táv (DST) , a menetidő (TM) és az ebből adódó átlagsebesség (AVS) .

 

Persze az ördög a részletekben rejtőzik , mert Enyingig robogott a verda , ott beleszaladtunk egy közműépítésbe -- csatornázás a település teljes hosszában , lépésben döcögtünk -- és az M7-es fölött átkelve dugók sorozata szórakoztatott minket . Valami ősi ösztöntől hajtva Enying előtt megnéztem és lefotóztam menet közben a részeredményeket . Addig lényegében másfél óra alatt 85 km-t mentem , vagyis ez állt (AVS) :

Ehhez persze tudni kell , hogy ez másodrendű főútvonal , sok egyenes szakasszal , kevés településsel ( azok is jobbára egyenesek ) és nincsenek számottevő emelkedők .  A dolog tanulsága , hogy a legjobb átlagot is nagyon el tudja rontani a forgalmi torlódás  , a dugó , a lámpás kereszteződés , miegymás . Vagy ahogy egykori Grecavos olvtársunk , Bigyo fogalazott : mindegy milyen gyors kocsival állsz a dugóban ...

 

Hazaúton pedig ez volt , kis torlódás az északi parton , de nem olyan erős mint előző nap . Beálltam egy nyugisabb tempóra és 2800-as fordulattal végigzörgettem az egészen . A két távmérés azért tér el egymástól , mert szombaton apáméktól indultam , és ők a város másik felén laknak .

 

Merthogy -- nem itt a fórumon , hanem úgy általában -- azt kell hallgatnom : mennyire lassúak a mopedautók . A kempingben is odajött az egyik karbantartó , nézegette a masinámat ( már csak én voltam ott ) . Mondta , hogy neki Renault Clioja van , már rég vett volna egy mopedautót , de mivel az nem tudja a 70-es tempót ezért Bpesten körülményes lenne használni , mert ott a Bender-log népe jellemzően annyival meg , és aki ezzel nem tart lépést az vessen magára . Mert egyébként neki megfelelne . Ide a Balatonra , a munkahelyére viszont elektromos járgányt akar , ilyesmire vadászik , mert itt az is jó .  Megadtam neki WooDoo elérhetőségét , ha valamivel elakad vele tud konzultálni .

Közlekedésbiztonsági szakemberek szokták mindig megfontoltabb -- értsd : lassúbb -- mozgásra inteni a közlekedőket , néha ( ritkán )  számszerűen is alátámasztgatva , hogy mekkora sebességcsökkentés mekkora menetidőveszteséget okoz .  Szerintem nem hangsúlyozzák ki eléggé , pedig nagyon durva a kép .  Ugyanis a lakott területen kívüli utazósebességet az autókra megengedett érték 2/3-ára csökkentve ( ennyivel mentem én Enyingig ; a településeken belül együtt mozogtam a sorral ) a menetidő a másfélszáz km-es távon jó 20 %-kal ( bő fél óra ) növekszik meg . Persze a kép kissé csalóka , mert az útvonaltervező az összes létező sebességkorlátozás betartásával számol és valami csúcsforgalmi viszonyokkal ( állítólag ) , de ezért minden magára valamit adó autós jócskán ráver . Akkor legyen a menetidőnövekedés 3/4 , vagy akár 1 óra .

És nézzük a közlekedés-biztonságot . A sebesség és balesetek között az összefüggés nagyon hatványozott : http://logout.hu/bejegyzes/lauda/mindannyiunkat_ved_a_veda.html

Az ún. „Power Model” alapján – amely a sebességnövelés és a balesetek kialakulásának valószínűségét vizsgálja – megállapítható: amennyiben minden egyes járművezető, állandó jelleggel csupán egyetlen km/h-val csökkentené járműve haladási sebességét, úgy ezzel évente 2200 ember életét lehetne megmenteni Európában.

 

 

Vagy konkrétabban : http://frissjogsi.hu/uploads/av2008_3.pdf

Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt a kutatások százaival alátámasztott összefüggést, G. Nilsson ún. „power model”-jét, amely igazolja, hogy a baleseti halottak száma az átlagsebesség változásának negyedik hatványával változik (3. ábra)

 

Vagyis bő 10 %-os sebességnövelés a balesetek ( halottak) számát a másfélszeresére emeli . Nem én találtam ki , rengeteg adat feldolgozásával született eredmény .

 

Jegyzem meg , most elsősorban nem arról írtam , hogy mennyivel mehet , mennyivel menjen , illetve mennyire biztonságos egy mopedautó , hanem hogy azzal a sebességgel , amivel mi mopedautósok járunk mekkora idővszteséget szenvedünk el , és egy ilyen dinamikájú közlekedés mennyit javítana közlekedés-biztonságon . Ha mindenki a mopedautósok sebességével járna akkor a halálos balesetek száma 90%-kal csökkenne .

 

Ez akkor is lenne ( van ) , ha utálnám a mopedautókat ...

 

Előzmény: Bakancs4 (37304)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.27 -1 0 37309

Felénk így nézett ki a vihartól elnyomott sátor -- nem az enyém , az akkor még nem állt . De vasárnap kora reggel igencsak lobogtatta felettem a szél .

 

Előzmény: WooDoo (37307)
estibo Creative Commons License 2015.07.27 0 0 37308

Sziasztok kedves kisautósok! Eladnám 5 éve tulajdonunkban lévő kisautónkat. Meghirdetem itt is, hátha itt találok neki új gazdát, ha nem szabad itt hirdetni eladás céljából akkor kérlek jelezzétek és azonnal törlöm a hozzászólásomat! Köszönettel! Tibor

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/400/aixam_400-9161412

WooDoo Creative Commons License 2015.07.27 0 0 37307

Ha tudtam volna előre, hogy vasárnap rossz idő lesz Debrecenben, akkor beugrottam volna én is szombat éjjel, mert nem lett volna nagy kitérő. Szombat este Fonyódra szállítottam le egy fagyis kocsit, de másnap nekem kellett (volna) fagyit keverni, és még el kellett menni Tatára is, ahonnan visszahoztunk egy másik fagyis kocsit, így már sajnos nem fért bele az időbe a Balatonakali megálló.

 

Egy Renault Masterrel voltam, de szíjprobléma még azzal is adódott, mert elszakadt a hosszbordás szíj, ami a generátort, a klíma kompresszort hajtja. Egy lomok közül kikukázott rövidebb szíjjal sikerült meghajtani a generátort, így a töltés és a kormányszervó újra működött. 

Előzmény: Bakancs4 (37304)
WooDoo Creative Commons License 2015.07.27 0 0 37306

Bő 1 éve nyúzom már a Germalextől vásárolt Ventico szíjat, repedések még nincsenek rajta, a szélességét meg majd megmérem. 

Előzmény: Bakancs4 (37303)
zsolt117211 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 37305

Szia! Keressél meg emailban lehet tudok segíteni!

Előzmény: Mortii (37302)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 37304

A találkozó elég gyérre sikerült , legalábbis részünkről és létszámilag . Volksrodzoli már csütörtökön odament a párjával , és keddig marad is . Nagyon kellemes nyugodt hely a kemping , az árak pedig a balatoni viszonyokat figyelembe véve kedvezőek , mert mint találkozósok kaptak kedvezményt . Ők nagykocsival (Audi) jöttek , ami egy néhai LATVIA mikrobuszból -- pontosabban annak hátsó kétharmadából -- készült , rendszámos utánfutó húzott maga után ; abban utazott a két kis Vespa , amivel néha átruccantak Révfülöpre , ahol a kis olasz bádogdarazsak tartottak összejövetelt .

   Én szombat reggel indultam innen Szekszárdról egyedül a fehér nagylámpás Aixammel . Dombóvár térségéből Tanijani jött egy mopedae ismerőséval , Sanyival , ők ketten is egy nagylámpás kék járgánnyal robogtak be . Balatonakarattyán találkoztunk és együtt érkeztünk Bakaliba .

Amíg ebédelni voltunk befutott Hektor1 a párjával , ők bordó nagyrendszámos 500-asukkal jöttek -- vegyes érzelmek közepette , mert komoly variátor-és szíjgondjaik vannak . A legutóbbi javítás ( difi csere ) óta belassult a járgány pusztítja a drága variátorszíjakat . Amennyire meg tudtuk állapítani mindkét variátor rosszul van behézagolva a széles szíjhoz ( ez ugyebár a 9,5 kW-os motor) , álló helyzetben a szekunderen túlra nyomta szíjat , induláskor onnan behúzva faragta a szélét . Fordulaton pedig a primeren nyomta túl , hogy ott is rágja a drága gumit -- el is téptek már néhányat már ebből . Amikor pedig túlnyomta a primer tárcsán akkor meg is forgott a tárcsa égetve-koptatva ezzel a gumit . Nem volt nálunk hézagológyűrű , úgyhogy feltettük az én keskenyebb ( 400-asra való ) tartalék szíjamat és azzal a helyzet elviselhetővé javult , gyorssegélyként ennyi tellett . A másik mopedjével is balhé van , de erről írjon ő , ha akar .

Közben kitört egy kis zivatar . Tanijaniék hazaindultak , Hektornak is mennie kellett , mert éjszaka már ismét dogozott . 

Én vasárnap délutánig beszélgettem Volksrodzolival , és estére értem haza . 

Bakancs4 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 37303

Mopedautó szí legjellemzőbben alábbi helyeken vásárolható :

Illetve van még néhány forgalamzó . Érd és a Germalex előnye , hogy működő boltjuk is van , ki lehet személyesen zarándokolni és megnézni-megszagolni-megtapogatni-megnyalni-megmérni élő valójában a szíjat mielőtt megvennéd . A legjobb lenne , ha ki tudnád próbálni , de erre  --érthető okból -- ott sincs lehetőség . Ezt azért írom , mert nemrégiben egyik vezérhangya fórumtársunk az általad belinkelt helyről rendelt szíjat és nem megfelelőt ( állítása szerint használtat ) kapott -- utóbb visszacserélték neki , de a postaköltséget elbukta . Árpi bácsinak nem tudom honnan rendelték tavaly ősszel a szíjat a Chatanetjéhez , de a szíj keskeny is , hosszú is volt -- nem is ment vele a járgány .

 

Egyébként nem szokott gond lenni ezekkel a szállító cégekkel , márha a magas áraktól eltekintünk . 

 

Arra viszont felhívom a figyelmed : az általad betűzött linken ERAD szíj van . Egyes mopedautók szíjméretei egybeesnek és egymással helyettesíthetők , mások nem . Hogy az Erad és a Microcar csereszabatos-e azt nem tudom .

Előzmény: Mortii (37302)
Mortii Creative Commons License 2015.07.26 0 0 37302

Üdv!

 

Microcar Virgo I variátorszijat szeretnék vásárolni,a http://mopedautoalkatresz.hu található szíj jó hozzá?Vagy Ti máshonnan rendelitek?Lombardini motoros.Köszönöm!

 

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/product&product_id=213    erről volna szó.

hektor1 Creative Commons License 2015.07.25 0 0 37301

Mi is mindjárt indulunk :)

Előzmény: VolksrodZoli (37300)
VolksrodZoli Creative Commons License 2015.07.25 -1 0 37300
Meg szerncse, hogy a szerelmes levelvaltasainkat nem publikaltad :) Bejegyzes a hajonaploba : Iden negyedik alkalommal vagyunk jelen a rendezvenyen. Minden alkalommal meg tobb es erdekesebb jarmuvel es tulajdonosaval van mod megismerkedni, es a kellemes helyre valo tekintettel egyre hosszabbra nyujtjuk az itt tartozkodas idejet is. Iden a kozeli Revfulolon kerult megrendezesre az eves Orszagos Vespa talalkozo. Erdekeltsegunk okan a ket program kozott ingazunk, mindet kielvezve fenekig.
Előzmény: Bakancs4 (37298)
Poc2 Creative Commons License 2015.07.25 0 1 37299

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!