Keresés

Részletes keresés

shaggy86 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 85151

Előfordulhat, hogy előtöltés állítás után  többet fogyaszt a gép?

 

Lehet a mutatom csal de előtöltés állítás előtt is megtettem ugyanazt a távot mint utána és akkor egy negyedet mozdult ki a  mutató háromnegyedről lement félre de előtte ennyit nem mozdult ki lehet csal akkor az óra.

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.11 0 0 85150

Igen, nekem is gyanús, hogy hideg olajjal meg jó.

Egy próbát megérne, engedd le ezt az olajat ami benne van és öntsél bele sima motorolajat 15w-40-est. Nem jártam még így sosem, pedig régóta használom.

Egyelőre próbáld meg, de azért keress mechanikai problémát a rudazaton, valakit ültess be és mozgassa a kart, te pedig nézd, nem-e akad vagy valami kattogó hangot nem-e ad.

 

Röviden, tömören annyi a lényege ennek, a nevéből is adódik, hogy:

 

Helyzetszabályozásban, az ülés melletti karral arányosan engedhető le a függesztő szerkezet. Azaz, ha minél előrébb tolod, annál jobban leengeded a karokat. Ha a kar előretolásában megállsz, akkor a karok is megállnak, ha tovább tolod, jobban leereszkednek.

Ha beállítasz egy megadott szintet a karral és a munkagép súlyától idővel ereszt a munkahenger, akkor visszaemeli a beállított szintre a karokat.

 

Erőszabályzásnak szántáskor lehet a legnagyobb hasznát venni, én is csak így szántok és az összes többi nyugati traktor is. (Meg még lazításkor is.)

A lényege az, hogy a 3.pont támasztó orsón keresztül a traktor nekitámaszkodik az ekének, mikor keményebb részhez ér a földben és a gép kezd elrúgni, evvel egy időben lejjebb is süllyed a talajba, ekkor támaszkodik meg, a 3. pont bekötésnél a 3 lyukú kengyel megmozdul befelé és a rudazaton keresztül emelésre vezérli a szelepet.

Ekkor picit ráemel az ekére, így súly adódik át a traktor hátsó tengelyére, evvel növelve a vonóerőt és megindul a gép. Valóságban egy jól beállított rendszernél ezt észre sem veszed, kivéve, ha a kis kerék a szelepen nincs eléggé finomítva. Mert akkor rángat és azt érezni fogod.

Az ülés melletti karral pedig ilyenkor azt állítod, mekkora legyen az az erő, ahol már ráemeljen az ekére a rendszer. Ha túl kicsi, akkor nincs meg a beállított szántásmélység és meglátszik. Értelem szerűen minél jobban előretolva, növekszik az erőmértéke aminek a kengyelt befelé kelljen nyomni. Egyszerűen mélyebb szántásmélység.

 

Én kipróbálnám a helyedben, ha még nem tetted. A hiedelemmel ellentétben, az Mtz-n is jól működik ez a rendszer, ha a rudazatok megfelelően vannak beállítva!

Előzmény: Max0313 (85148)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.11 0 0 85149

Üdv!

Az azért már elég csúnya dolog, hogy a kormánykerék letörött.

Ez nem más, mint hanyag munka... 

Előzmény: ferri72 (85147)
Max0313 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 85148

először is köszi hogy foglalkozol a problémámmal. most vettem észre, mikor elkezdtem a kalászos alá szántani. Az előbbiekben leírtakkal csak az a gond, hogy hideg olajnál rendesen működik, ezt csak a meleg olaj hozza elő. és onnan gondolom, hogy nem egyszerűen csak a rudazat akadása hozza létre, mert míg hidegebb az olaj, addig lassan leereszti a munkagépet, meleg olajnál viszont e mm-t sem enged lefelé magától... a rúgó törés is gondot okozna melegen is sztem. de hát próba szerencse, megpróbálom amiket leírtatok. Amúgy ez a helyzet és erőszabályzóna igazából mi lehet s szerepe, haszna?

Előzmény: MTZ Betyár (85146)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 85147

Szia. Áthúzgáltam én már mikor meg lett véve ,, csak ez valahogy kimaradt, meg ugye az összes csavarhoz úgysem férünk hozzá. A haveré pont ennyi idős, abba volt már hüvelyrepedés meg épp most tört ki belőle a kormánykerék,,) a kormánykerék ahogy rá van hegesztve az agyra amit ricnisen rögzít a tengejen egy 2cm varrat fogta   nem ám hogy körbe lett volna varrva:)))

Előzmény: MTZ Betyár (85143)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85146

Mióta csinálja ezt a dolgot, van ennek valami előzménye?

Valami kosz is játszhatja ezt a problémát talán, próbáld meg a kis kereket betekerni teljesen, aztán kitekerni, hátha kosz miatt szórakozik.

Avval különben a kapcsolószelep rugóerejét állítod, olyan mint egy potméter.

A vezérlőnyomás nagyságát lehet vele szabályozni.

Erőszabályozási módban vehető észre hatása, ha kivan tekerve, akkor rángatva emelgeti az ekét, ha pedig be, úgy finomítasz rajta.

De lehetséges mechanikai probléma is, mint a kolléga említi előttem.

Rugótörés a belsejében esetleg. Bár az olajhőmérséklet befolyásolja a problémát...

Előzmény: Max0313 (85141)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85145

Érdekes egy jelenség ez.

Esetleg nem szorul a vezérlő rudazat, ami az ülés melletti kartól megy?

Enyém is ha megmelegszik, akkor másképp viselkedik picit, de azért ennyire, nem lesz "könnyű".

Az emelő ágban a szelepből kifelé, ott van egy kis szelep. Egy golyó van benne, az lezár egy fészekbe, nem engedi leengedni a munkagépet. Talán be lenne verődve az, nem tudom ilyet nem produkált még.

Majd még utánanézek a belső működésének és megírom mire jutok.

Előzmény: Max0313 (85141)
mtz1221 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85144

A viszafolyó ágat,vagy a rudazatot megnézni az erőszabájzón.Mert valahol nyomást kap meleg olajnál és refeszül a rugó és erővel viszanyomva működik a tolatyuja.

Előzmény: Max0313 (85141)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85143

Ahhoz képest, hogy szidják az újakat mint a rongyot, ez elég jónak tűnik eddig. :)

Majd jól le lesz legalább terhelve avval az ekével.

Jobban teszed majd, ha az összes fődarab rögzítő csavart áthúzgálod, de szerintem már megtetted, de azért leírom.

Előzmény: ferri72 (85139)
Max0313 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85142

igen, középső állásban van. és amúgy a hidraulika olaj van benn, a gyári előírt

Előzmény: ferri72 (85126)
Max0313 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85141

szia!

Épp ez a baj, hogy hideg olajnál még rendesen működik, és 1-2 rublikánál már szépen süllyeszt, de ha megmelegszik üzemmelegre az olaj, akkor 6-7-esig meg sem mozdul az eke, utána meg egyszer csak leejti. azt tudom, hogy teljesen előre nyomva a kart nyomja lefelé a vonó lapot, de addig nem kell tolni, hogy ez a hiba elő forduljon. Amúgy az erőszabályzó a középső azaz a 0 állásban van.

a munkahenger visszajövő ágában a tőke szűkítve van (a hét végén szedtem szét és karmantyúztam meg a munkahengert).

Amúgy köszönöm a tanácsokat és várom még a tippeket

Előzmény: MTZ Betyár (85122)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85140

1-1.8 bár között írja a könyv.

Én 1,6-al jártam mindig, amióta diagonál gumi van, kizárólag 1,8.

Előzmény: Mtz 550E (85138)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85139

Háát,, azért nem új az , hogy le ne kopogjam jól, komoly baja nincs , motorja nagyon kajak olajat egyáltalán nem eszi , olajnyomás azért ezen sem töri össze magát  persze sokkal jobb mint a régin. Emlékszel a tavaszon írtam hogy néha kimegy 6-ig a nyomás ,nos az orosz nem testelte le a gombát, a múltkor elkezdett olajozni a féltengelyház ott is elfelejtették jól meghúzni a csavart:)),meg a múltkorába az egyik kihelyezett hidraulika körnek a karját nem lehetett lenyomi rendesen valamiért megakadt nem emelt, azt kellet átkötnöm nem tudom mi lett vele, új fajta bosch utánzat tömb van benne még nem fontos semmi kedvem onnan kiszedni, végül is 2 kör is elég nekem. Egyébként tiszta nem olajoz sehol( na jó nagyon minimális) 1170 üó van már benne, ja meg kapott egy vadi új Helti spertberg ekét, hogy nehogy jól érezze magát:))))))))) majd teszek róla képet.

Előzmény: MTZ Betyár (85129)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85138

Mtz Betyár!

A két hátsó radiál gumit mennyire lehet leengedni hogy ne pattogjon a pótkocsi előtt?

Előzmény: MTZ Betyár (85136)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85137

De a fülek miért törnének le ha csavart raknák bele? Ha már 2-3mm kotyogás van az már soknak számít?

Előzmény: kavicsos64 (85135)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85136

Ha Te azt úgy jól összehúzod, letöröd az öntvény fülét... aztán a pótkocsid meg az árokban landol a jobbik esetben...

Ne habis csapokat vegyél bele, hanem esztergáltass és mond, hogy hova lesz!

A bolti nem mérethű, hanem olcsófos hengerelt anyag... öt különböző helyen megméred tolómérővel, annyiszor lesz más átmérőjű.

 

A vonófej furatai természetesen ne legyen kiszopósodva, de a tartó öntvényben sem.

Vonószem, vonócsap, csapszeg perselyek természetesen ezek se.

Különben meg nem értem nálad ezt a túlzott rángatást, forgózsámolyos nem nagyon szokott ráncigálni. Jó megérzed, hogy húzol valamit, de akkor sem ilyen drámai a helyzet, mint ahogy leírod. :-) EB-vel már más a helyzet...

Előzmény: Mtz 550E (85133)
kavicsos64 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85135

Vagy letörnek a fülek! Vagy nagyon pontosan kihézagolva esetleg lehet benne valami csak a vonón a lyukak mennyire oválisak + a tartón is ki lehetnek verődve a lyukak ,á sok esélyes a dolog.

Előzmény: Mtz 550E (85133)
kavicsos64 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85134

Nekem 1 bárra le van engedve ott már nem annyira ráz ,de rángatni fog azt más okozza.

Előzmény: Mtz 550E (85130)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85133

Még arra is gondoltam hogy a vonófej felső csapszeg helyett két 22-es acél 10.9-csavart tennék és jól meghúzni hátha úgy nem kotyogna! Szerintetek?

Előzmény: Törölt nick (85132)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85132
Nem kell jobban fel fújtatni. Nincs nagyon elkopva a vonószem persely, vagy a vonórúd perselye?
Előzmény: Mtz 550E (85130)
Gyalogakác Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85131

Bika Gép visszakapta a talajművelő papucsait. :) Ma csak azért nem húztam vele 8-ban a tárcsát, mert az ifa ülésben eltört valami és nulla a csillapítása, rugóereje. Csodásan veri szét a gerincemet prcenként legalább 15-20-szor. Szóval még az is lehet, hogy 9-ben is elindulna  Bika Gép a 2,8-as vontatottal. Igaz, hogy száraz föld, itt csontszáraz, de ugyanígy ment az egyszer megtárcsázottban is.

Mtz 550E Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85130

Hali!

Tegnap írtam a gumi nyomásra! Mennyire kell a két hátsót felnyomni hogy ne pattogjon a pótkocsi előtt meg ne rángasson?

Előzmény: Törölt nick (85124)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85129

Ne baj. :-)

 

Az "új" gép, hogy üzemel, minden ok?

Előzmény: ferri72 (85127)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85128

Tényleg olyan. :-))

Előzmény: FügeGLX (85125)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85127

Most látom hogy te is kérdezted a kis kart:)))

Előzmény: MTZ Betyár (85123)
ferri72 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85126

Szia. Nem írtad milyen olajat használsz, de nem hinném hogy az lenne a megoldás annak motorolajjal és 46-os hidraulika olajjal is jól kell működnie. erő-helyzetszabályzó kis kar hol áll(az ülés alatti) ki vannak kapcsolva?

Előzmény: Max0313 (85118)
FügeGLX Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85125

Nálunk szervizes berkekben Alias FAGYISKANÁL-nak hívjuk :-)

Előzmény: MTZ Betyár (85123)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85124

Jó estét!

Tudom milyen az húzó amit emleget.

Nem szoktam sokat pótkocsizni, éves szinten 8-900 üzemórát húzom ezt a szerelvény.

2010 óta van nálam a gép, azóta már a második húzó megyen elfele.

Előzmény: kavicsos64 (85119)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85123

Megnéztem ezt a K-80 vonófejet.

Láttam már élőben, csak nem tudtam hogy így hívják. :-)

 

Ilyen csak tandem, tridem pótkocsikhoz van, ahogy én elnézem.

Mondjuk érdekes az a két irányítókaros megoldás a kormányzott kerekű pótoknál, de jó.

 

Mikor a T-088-as a rúdját az égnek szegezte.... leakadt a tsz-ben mint a sicc, mikor már csak a hátuljába volt trágya... Azt mondták, messziről úgy nézett ki mint egy üteg. :-))

Na akkor hozattam rá új kampót, meg megfordítottam a szemet rajta. 

Előzmény: kavicsos64 (85119)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.09.10 0 0 85122

Üdv!

 

A 820.2-ben már olyan az erőszabályozó, hogy teljesen előretolva a kart, "kényszer süllyeszt", azaz tudsz lefelé nyomatni vele! A régi erőszabályzókkal nem lehet.

Ne told előre egészen a kart, nekem már 3-4-es rubrikától elég gyorsan süllyeszt és úgy elég leengedni, nem kell lezuhintani vele. (szűkítő nincs)

Ha előre tolnám tökig, ledobná ez is.

Próbáld ki, mint tanácsolták másik olajjal. Sűrűbbel.

Egyébként a szabályzón az üzemmódválasztó kar melyik állásban van?

Előzmény: Max0313 (85118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!