Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2018.01.16 0 1 92721

A mai GPS már csodákra képes. Pláne ha elötte megnézte a terepet.A gugli Earth is elég jó támpontokat tud adni.

Régen a sportrepülő magyar emigránsokat (disszidenseket) vitt nyugatra egy országutat használva leszállóhelynek.

Aranyos, hogy a lajstrom ki van blőrözve, a rendőrautók rendszáma meg nem. Ancsa néni személyiségi jogai ne sérüljenek?

Előzmény: jim32 (92719)
dezso Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92720

Nem tartom elkepzelhetetlennek, hogy volt a foldon segitojuk.

Előzmény: jim32 (92719)
jim32 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92719

Ez simán lehetett volna ON topic is:

 

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/legi-uton-illegalisan-erkeztek-magyarorszag

 

Hogy a fenébe szálltak ezek le tegnap 19 óra körül a vak sötétben a fákkal szegélyezett szántóföldre?

Miocsó Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92718

Igen, nekünk is azt mondták az öreg oktatók, hogy valószínűleg nekirepült a földnek a zivatarban.

Előzmény: ViktorMike (92716)
Miocsó Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92717

Igen A verseci VB.-n halt meg.  Jó srác volt! ( Nekünk  bácsi )

Előzmény: Töck Jenő (92699)
ViktorMike Creative Commons License 2018.01.16 0 1 92716

Nekem az akkori géppárja mondta el amit ott meg lehetett tudni.

Azt mesélte, hogy a felhőzés után az erős leáramlási zóna irányába indult (ki a felhőből). Az intenzív zápor miatt látás a felhő alatt sem volt, az intenzív merülés miatt (már nem emlékszem, de valami nagyon nagy számot mondott - gondolom a baro alapján ez egy kontrollált adat lehetett) pedig hamarabb földön volt, mintsem a látás megjött volna. :(

Állítólag a roncs helyzete alapján a gép végig vezetve volt.

 

Ismétlem, ez az egykori versenyzőtárs elmondása, más forrást én sem ismerek.

(Akkoriban NTSB, KBSZ, stb. biztosan nem volt)

Előzmény: Töck Jenő (92715)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92715

Én úgy tudtam, hogy nem derült ki az oka. Ha tudsz valamit és nem titkos, akkor megtudhatnám?

Előzmény: ViktorMike (92701)
ViktorMike Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92714

Mond azt, hogy:

a szükséges terhelési többszörös a koordinált, vízszintes fordulóhoz -->1 / cos α (ahol alfa a bedöntés szöge a vízszinteshez képest :)

Előzmény: B7378 (92711)
Surda39 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92713

Elég egyszerű...

Az a piros "terhelés többes" egy nagy hülyeség.

Ha az létezne, akkor a gép nem fordulna...

Előzmény: B7378 (92711)
krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92712

Az csak egy móricka ábra a centrifugális és centripetális erők feltüntetése nélkül. Ha egyszer kiegyenlítik egymást akkor minek rajzoljuk oda :). Ja, hogy a többi feltüntetett erő is kiegyenlíti egymást?

Előzmény: B7378 (92710)
B7378 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92711

... de ezt Te is ki tudod számolni magadnak, hogy a 60 fokra bedöntött fordulóban a cosinus 60 az ugye 0.5 namármost ha a felhajtóerőt féllel osztod, akkor az pont kétszerese lesz, a súly marad, tehát a terhelési többszörös 2.0 g lesz 60 fokos bedöntésű koordinált fordulóban. 

Leírnám levezetve is, de a Flight Management Computerhez értek, a windowshoz kevésbé és nem tudom hogy lehet ide képletet szerkeszteni :(

Előzmény: krizsi_l (92707)
B7378 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92710

Még mindig nem így van. Semmi köze hozzá. 

Mondja meg valaki, miért rossz a bemásolt ábra, amiből többezer kering a neten? 

Aki rájön, az meg fogja érteni a forduló erőviszonyait is, hogy miért nem ömlik a kávé az utas ölébe....

Előzmény: B7378 (92702)
krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92709

A kulcs csomó addig működik míg tudsz harmonikusan repülni. Aztán cserben hagy. Lightos felhőben gyakorlattal el lehet vele, vagy a golyóval ami feleslegessé teszi, egyensúlyozni. Vitorlánál azért nagyon sok mindent rendez az, hogy a féklapnak a max sebességen meg kell fognia a gépet (már amelyik a légiüzemeltetési utasítás szerint felhőrepülhető) és a felhő alja magasan van.

2bp Creative Commons License 2018.01.16 0 1 92708

Hello !

 

Saját tapasztalat ( akkor még ifjúi ) nem működik a kulcscsomó és igen kellemetlen amikor az ember fél háthelyzetben esik ki a felhőből.

A pohár víz ugyanez, csak még el is áztat ha csúszol a fordulóban. Hogy ez mennyire így van bizonyították nekem az orsó és a palást orsó bemutatásával ( látványos bizonyíték a helikopterek orsózása ) az utóbbiban simán végig beleszorulsz az ülésbe.

Valóban a mai helyzetben kevés a legális lehetőség a vakrepülés élesben gyakorlására.

Mondjuk az is érdekes lehet, hogy a pilcsi milyen gyakorlattal rendelkezett az ilyen műszerezettségű gépen az IFR repülésre és mikor gyakorolt így ( netán élesben ).

Szegény Stukkos valóban Versecen felhőzés közben halt meg, de abban a felhőben illetve a felhő azon részén még a megfelelően műszerezett géppel az Ő gyakorlatával sem lehetett túlélni. RIP.

krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92707

Ez szépen látszik B7378 által berakott ábrán. A vízszintes repüléshez képest 2,5 G terhelésű (az ábra szerint 67 fokosbedöntésű) fordulóban 2,5 szeres felhajtóerő szükséges. 

Előzmény: trizs77 (92706)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92706

Ha van elegendő sebesség a döntött fordulóhoz, akkor általában nincs baj.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HC-KdX7sjlY

 

A bajság ott szok kezdődni, mikor síma utazóval próbál meg vki, hirtelen fordulózni.

 

No aztatat,  a fizika nevű áltudomány, nem szokta szeretni.

 

 

krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92705

Mi az a koordinált forduló? Az amikor jól kanyarodik egy repülőgép :) ?

elemes Creative Commons License 2018.01.16 0 1 92704

Ügyes pilóta komplett orsót tud csinálni egy pohár vízzel a műszerfalon.

 

https://youtu.be/Ra_khhzuFlE

 

1955, tex johnson, boeing 707

Előzmény: XANTIi (92696)
elemes Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92703

ezen ábra szerint a repülőgép koordinált fordulóban nem "csúszik" lefelé.

Előzmény: B7378 (92702)
B7378 Creative Commons License 2018.01.16 0 2 92702

Nem, nem, nem. 

A félig telt vizespohár, a madzagról lelógó különböző kegytárgyaknak semmi köze a bedöntéshez. Pusztán azt mutatja meg, hogy akár bedöntve, akár vízszintesen repülve, megvan-e az erőegyensúly. Ha a gép be van döntve, a folyadék nem mozdul meg koordinált fordulóban. Gondolj csak bele, az összes utas lekávézná a nadrágja elejét és szép barna lenne, de nem így van. Akár 90 fokos bedöntésnél sem lesz barna az utas nadrágjának az eleje, csak a pilóta nadrágjának a hátulja....

Találtam a koordinált fordulóról ezer képet a neten, egyet be is másolok. Szuper ábra! Csak az az egy baj van vele, hogy fizikailag egy baromság, az ábra egyszerűen nem igaz. 

 

Előzmény: trizs77 (92700)
ViktorMike Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92701

Úgy tudom az nem kontrollvesztés volt... (Controlled Flight Into Terrain (CFIT))

 

A kulcscsomós történetet én is mint legendát hallottam.

Ha jobban belegondolok, arra jó lehet, hogy látod a harmonikus repülés fennmaradását. A recovery (kontroll visszanyerése) végrehajtásához már alkalmatlan.

Szerencsére (sajnos) már annyira ritka a vitorla felhőrepülés, hogy kevés esélyt látok arra, hogy egy ifjú "hős" megpróbálja utána csinálni.

Előzmény: Töck Jenő (92699)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.16 -2 0 92700

A '60-as évek végén, jó pár 326-ban volt odaeszkábált mustáros pohár (pattintos műanyag tetővel) félig vízzel.

Egyszerű mint a faék, de ha gáz van, azt legalább tudod, merre van a vízszintes.

 

 

Előzmény: Miocsó (92698)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92699

Ha jól emlékszem nem lett jó vége , talán Versecen.

Előzmény: Miocsó (92698)
Miocsó Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92698

Annak idején (60-as évek eleje) Várközi Lajos "Stukos"  egy kulcsot  cérnával ragasztott a dekkre és úgy felhőzöt. Amíg az nem kenődik fel a dekkre addig nincs baj, mondta.

 

Előzmény: XANTIi (92696)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92697

Hasonlítsd össze itt a pohár víz viselkedését azzal, amit a hozzászólás elkövetője vár tőle: https://youtu.be/V9pvG_ZSnCc

Előzmény: negyedkilenc (92695)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 1 92696

Marhaság. Az csak a csúszásjelzőt, a golyót helyettesíti másra nem jó.

Ügyes pilóta komplett orsót tud csinálni egy pohár vízzel a műszerfalon.

Legfeljebb ha kiszáradt a pilot torka a Mayday ordítása közben, akkor jön jól.

Előzmény: negyedkilenc (92695)
negyedkilenc Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92695

Kedves Topiklakók !

 

Első hozzászólásként itt szeretném megosztani, amit a becsatolt videó kommentjei között találtam:

 

"Always take a water bottle with you and throw it on the dash, it makes an adequate bank indicator on the cheap"

 

Mit szólnak ehhez a szakemberek ? Jó ötletnek hangzik. Szól-e ellene bármi ?

Előzmény: mastinox (92656)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92694

Már a részletes baleseti kivizsgálás miatt is ki kell venni onnan.

Előzmény: dezso (92692)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92693

Nyilvánvaló bulvár baromság.

Előzmény: dezso (92692)
dezso Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92692

Annak idejen Jugoszlaviaban nem egy autot lattam lezuhanva es ott hagyva.  Persze egy Zastavat kevesbe eri meg osszeszedni a szakadek melyerol, mint egy viszonylag friss B737-et kozvetlen a repter szelerol.

Előzmény: DAttis (92688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!