en bontas szerelest csinalom. Itt nemetben van a szomszedban egy fenyezo (airbrusher) es latom, hogy nap mint nap szop a szerelessel.
Magyarorszagon vannak paran, akik inkabb kimaszkoljak es a helyen fujjak az olyan elemeket is amit le lehetne szerelni. A festek meg azert szall.
dobj egy mail privatba es atdobom a fenyezo elerhetoseget. ez nem az akit irtam, mert az eltunt mint szurke szamar a kodben. ez egy masik, ez egy metall motorhaztetot fujt nekem kivul belul 17eFt-ert.
Na, nem sz.roztam, meg is vettem a cuccok nagy részét, sötétszürkében, bontottan, szép állapotban gondos bontótól. Még egy sárvédőt kell vadásznom.
Ha nem kellemetlen neked, akkor elkérném a fényező kontaktját - akár magánba is.
A bontási-szerelési, sőt akár felület előkészítési munkát én is jó szívvel megcsinálom (ha a fényezőnek nincs ellenére, biztosan van aki nem szereti ha belepiszkálnak a munkájába, hiába igyekszem legjobb tudásom szerint)
"Színben passzolót, még ha találnék is, kicsi az esélye h nem kell azt is fújni... ismerve a bontókban uralkodó viszonyokat :)"
hat igen :-((( bar akkor sem mindegy hogy ezustre (vagy vilagoskekmetallra) fujsz ezustot vagy pirosra/citromsargara. Kofelverodes eseten az egyiknel az ezust kukucskal ki es nem is veszed eszre, amasiknal meg a piros...
en 50-ert* fujattam a (metall) sárvédot, lokost, motorhaztetot es a doblemez egy reszet (vmint a hutomaszk ket szelet. szinben tökeletes lett, de lenyegesen "puhabb" a fenyezest. sokkal több a köfelverodes
*en bontottam szet teljesen (es reszben maszkoltam)
Ejha, köszi a bőséges választ...! Te is Exceltáblás vagy akkor :P
Maradok szerintem a bontott gyárinál, és nem érdekel a rétegvastagság. Színben passzolót, még ha találnék is, kicsi az esélye h nem kell azt is fújni... ismerve a bontókban uralkodó viszonyokat :) tegnap ahogy hívtam az egyiket úgy túrt a kasznielemek között hogy a csörömpölés betorzította a telefont :)
Belsőségek esetében nagyjából tudom, h merre kell elindulni, az E34-emnél pl egész szép a lista, h melyik utángyártó hozza a közel gyári minőséget, melyik az amiből csak "ki van köszörülve a BMW jel", csak ez a kaszni-téma kínai számomra nagyon.
"hagynak némi kívánnivalót maguk után a korrózió terén..."
es meretbeli pontossag es anyagvastagsag teren
"szóval ezt még le kéne kezelni, még adni neki alapozást?"
alapanyag(acel) osszetetelen is mulik (szentartalom etc)
"Vagy a saját felületvédelmét letúrni-szemcseszórni aztán horganyzás / cink-galván fürdő, majd mehet rá a saját alapozásunk?"
ez a kegkorrektebb, de picit dragabb lesz mintha megvetted volna a gyari bontottat. persze anyagvastagsagon es meretpontosagon ez sem javit, de lehet hogy a szembeszorasnal behullamosodik :-)
"Nem akarom túlspirázni a dolgokat, szóljatok rám ha mégis :)"
en csinaltam egy excel-tablazatot az alkatreszekkel es felirogattam, hogy gyari, gyari bontott, javitas es u.gy. mennyibe kerul. mindenhol torekedtem a gyari ujra, gyari bontottra es ha nagyon-nagyon volt az arrés akkor maradt az u.gy.
Intercoolert pl. javittattam. 18 eFt volt. bontott lett volna 22eFt, u.gy. nem volt, uj meg 50eFt. igy nem csak olcsobb volt, hanem a muanyag "fedel" helyett hegesztett alu fedelet kapott ami soha nem fog ereszteni.
hutokbol (klima es viz) "utangyartottat" vettem. azaz valeot, de mivel a gyari beszallito is valeo. mindend egyezett meg a matricak ugyanazok voltak (kiveve a fiat vonalkodos matrica nem volt rajta)
- muanyag lokos meghegeszteted es serules merteketol fuggoen telibe fujod (vagy helyi javitas es belekodoles(de mivel metall leginkabb telibefujas))
- sarvedo motorhazteto:
1, a tuti dolog a szinben passzolo gyari lenne... (lehet hogy erdemes kivarni ?)
2, ha nem akkor en gyarit vennek es atfenyeznem (en a pandamnal gyari bontott mas szinu muanyaglokost vettem, Golf 1-semhez is tavaly elott gyari (25-30 eves) motorhaztetot vettem)
2a, gyari uj fenyezetlen (en pl. fiat pandamhoz a gyari fenyezetlen sarvedo 7500Ft volt, motorhazteto 21eFt., klokkelhoml ugyanennyi lett volna)
3, utangyartottat inkabb hanyagolnam. Golf 1-n 2 ev utan felrohadt az éle a sarvedonek, pedig volt bent muanyagkerekjarati iv es hatulrol is le volt fujva alvazvedovel (elozo tulaj)... (es mas golf 1 "orulteknek" (erstd: nem munkasauto) is lerohadt ott es ugyanugy. Ismerosom suzkajan is u.gy. motorhazteto es sarvedo van. megkoppitod es hallani hogy lenyegesen vekonyabb a lemez... Haver leonjan u.gy. homlokfal es lokharitomerevito volt amikor vette (az egesz elej csálén állt). a vege az lett, hogy u.gy. kidob bontott megvesz. (utangyartott fenyszoro detto. az elejetol fogva szar a vetitett kep es nagyon hamar be is mattul. leonon azis cseres lett bontott gyarira...)
"benyelni a nagyobb festékvastagságot..."
mit kell azon benyelni? több festek, jobb vedelem. ha u.gy.-t fujsz akkor is elter a vastagsag. Aki ert hozza az igy is ugy is megmondja hogy torve volt... (ha bontott szinben passzolot veszel, akkor stimmel a festekvastagsag, de a csavarfejeken latni a szereles nyomat... (persze ha rakodoltetsz a csavarfejre akkor nem, de akkor a festekvastagsag nem stimmel....))
adott egy 2002es kereklámpás Polo, 8E8E ezüst, bal eleje koccos. Fényezett elemekből be. sárvédő és géptető gyűrve, lökös díszléc felett lerepedve.
Semmi tapasztalatom, érdeklődnék, hogy hogyan álljak a témához. A főbb irányelvekre vagyok kíváncsi.
A bontott elemek 2-3× annyiba kerülnek mint az utángyártottak (pl géptető ugy. 16k bontott 30k), ráadásul nincsenek színben, pedig 25 számot végighívtam. Tehát fújni ígyis-úgyis kell.
Mi lenne a legigényesebb és legtartósabb megoldás, értelmes anyagi keretek között maradva?
Megvenni a bontottat, becsiszoltatni aláalapoztatni, benyelni a nagyobb festékvastagságot...
vagy utángyártottat, de azt olvastam vissza h ezek hagynak némi kívánnivalót maguk után a korrózió terén... szóval ezt még le kéne kezelni, még adni neki alapozást? Vagy a saját felületvédelmét letúrni-szemcseszórni aztán horganyzás / cink-galván fürdő, majd mehet rá a saját alapozásunk?
Tartson már sokáig, ha egyszer meg van csinálva.
Nem akarom túlspirázni a dolgokat, szóljatok rám ha mégis :)
Találtam itthon Budaprimer (felbontott) alapozót, de már van vagy 6-7 éves. Azt írják, 1év a szavatosság. Szerintetek ettől még használható? Nincs beszáradva, rendesen híg, jól rá volt zárva a tető.
És az "kikeményedik", vagy ez másfajta anyag lehet mint a gyári, és puha is marad? Igazából azért érdekel van ott egykét müanyag bizbasz amit úgy kell felpattintani, és nem akarom hogy "elkenje" a puha felületet...
Peti, köszi, de csatornafestéket nem szívesen festenék rá.. Meg megnéztem mennyibe kerül, csak literesbe kapni, vagy 0,75 ösbe, 3-4000 Ft ért, ez túl drága egy kb összességében a/4 es papír területért..
Frissen javított küszöbön azon a részen ahol a festék alatt rücsi van normális az hogy körömmel megnyomva annak a nyoma kissé bentmarad, tehát puha a felület? Mások oldalon ahol gyári, ott kemény az a rész is.
Sziasztok, szerintetek a taposókat (Suzuki swift) mivel érdemes festeni belülről? Ugyanis volt némi felületi rozsda a padlószőnyeg alatt, mivel a drága előző tulaj sajnálta a pénzt egy gumiszőnyeg garnitúrára, ezeket szépen lecsiszoltam, drótkeféztem, lekentem "Presto" rozsdaátalakítóval (egyben alapozó is), most fekete a felület ahogy kell, most azt nem tudom, mit kéne rá festeni. Előre is köszi,
Sosem!!! Elvileg már csak VOC-os termékekkel szabad a piacon megjelenni . Persze ez semmire nem garancia. Sajna annyi termék van jelen,hogy fényező legyen a talpán aki kiigazodik a termékek és felhasználhatóságaik között.
Hali. MEGAX M1-es van 1liter itthon. Ez alá tuti nem kell akkor. Az ezer éves nitró szóró alá kell alapozó? Milyen alapozó és csak a fémes részre vagy mehet az egész autóra?
Abban az esetben elég, ha a szóró, primer is egyben! Nézd meg, mi van dobozra írva, ha nincs rajta, hogy primer, akkor kell a fémre alapozó és csak utána mehet rá!
Hali. Fényezőkhöz lenne kérdésem.Sárvédő szélesités után kitteltem az ívet,de vannak fémes részek. Fényezés előtt elég a szórókitt vagy kell még közbe valamilyen korroziógátló réteg?
kevertettem akocsira festéket amit csinálok természetes 124 es kétszinü merci mind a két szint kellett javitani ,de a teljesség kedvéért mindkét szin egy rakás szar lett
nos ezt ti hogy szoktátok kompenzálni a festékesssel vagy hogy megy ez felétek???
az uj szin keverésre és az anyagi dolgokra gondolok elsösorban!?