Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2011.09.23 0 0 7689

 

en bontas szerelest csinalom. Itt nemetben van a szomszedban egy fenyezo (airbrusher) es latom, hogy nap mint nap szop a szerelessel.

 

Magyarorszagon vannak paran, akik inkabb kimaszkoljak es a helyen fujjak az olyan elemeket is amit le lehetne szerelni. A festek meg azert szall.

 

dobj egy mail privatba es atdobom a fenyezo elerhetoseget. ez nem az akit irtam, mert az eltunt mint szurke szamar a kodben. ez egy masik, ez egy metall motorhaztetot fujt nekem kivul belul 17eFt-ert.

balage525i Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7688

Na, nem sz.roztam, meg is vettem a cuccok nagy részét, sötétszürkében, bontottan, szép állapotban gondos bontótól. Még egy sárvédőt kell vadásznom.

Ha nem kellemetlen neked, akkor elkérném a fényező kontaktját - akár magánba is.

A bontási-szerelési, sőt akár felület előkészítési munkát én is jó szívvel megcsinálom (ha a fényezőnek nincs ellenére, biztosan van aki nem szereti ha belepiszkálnak a munkájába, hiába igyekszem legjobb tudásom szerint)

 

Köszi a sok építő hozzászólást!

Előzmény: no_holy_shit (7687)
no_holy_shit Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7687

"Színben passzolót, még ha találnék is, kicsi az esélye h nem kell azt is fújni... ismerve a bontókban uralkodó viszonyokat :)"

hat igen :-((( bar akkor sem mindegy hogy ezustre (vagy vilagoskekmetallra) fujsz ezustot vagy pirosra/citromsargara. Kofelverodes eseten az egyiknel az ezust kukucskal ki es nem is veszed eszre, amasiknal meg a piros...

 

en 50-ert* fujattam a (metall) sárvédot, lokost, motorhaztetot es a doblemez egy reszet (vmint a hutomaszk ket szelet. szinben tökeletes lett, de lenyegesen "puhabb" a fenyezest. sokkal több a köfelverodes

 

*en bontottam szet teljesen (es reszben maszkoltam)

Előzmény: balage525i (7686)
balage525i Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7686

Ejha, köszi a bőséges választ...! Te is Exceltáblás vagy akkor :P

 

Maradok szerintem a bontott gyárinál, és nem érdekel a rétegvastagság. Színben passzolót, még ha találnék is, kicsi az esélye h nem kell azt is fújni... ismerve a bontókban uralkodó viszonyokat :) tegnap ahogy hívtam az egyiket úgy túrt a kasznielemek között hogy a csörömpölés betorzította a telefont :)

 

Belsőségek esetében nagyjából tudom, h merre kell elindulni, az E34-emnél pl egész szép a lista, h melyik utángyártó hozza a közel gyári minőséget, melyik az amiből csak "ki van köszörülve a BMW jel", csak ez a kaszni-téma kínai számomra nagyon.

Előzmény: no_holy_shit (7685)
no_holy_shit Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7685

"hagynak némi kívánnivalót maguk után a korrózió terén..."

es meretbeli pontossag es anyagvastagsag teren

 

"szóval ezt még le kéne kezelni, még adni neki alapozást?"

alapanyag(acel) osszetetelen is mulik (szentartalom etc)

 

"Vagy a saját felületvédelmét letúrni-szemcseszórni aztán horganyzás / cink-galván fürdő, majd mehet rá a saját alapozásunk?"

ez a kegkorrektebb, de picit dragabb lesz mintha megvetted volna a gyari bontottat. persze anyagvastagsagon es meretpontosagon ez sem javit, de lehet hogy a szembeszorasnal behullamosodik :-)

 

 

"Nem akarom túlspirázni a dolgokat, szóljatok rám ha mégis :)"

en csinaltam egy excel-tablazatot az alkatreszekkel es felirogattam, hogy gyari, gyari bontott, javitas es u.gy. mennyibe kerul. mindenhol torekedtem a gyari ujra, gyari bontottra es ha nagyon-nagyon volt az arrés akkor maradt az u.gy.

 

Intercoolert pl. javittattam. 18 eFt volt. bontott lett volna 22eFt, u.gy. nem volt, uj meg 50eFt. igy nem csak olcsobb volt, hanem a muanyag "fedel" helyett hegesztett alu fedelet kapott ami soha nem fog ereszteni.

 

hutokbol (klima es viz) "utangyartottat" vettem. azaz valeot, de mivel a gyari beszallito is valeo. mindend egyezett meg a matricak ugyanazok voltak (kiveve a fiat vonalkodos matrica nem volt rajta)

Előzmény: balage525i (7683)
no_holy_shit Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7684

- muanyag lokos meghegeszteted es serules merteketol fuggoen telibe fujod (vagy helyi javitas es belekodoles(de mivel metall leginkabb telibefujas))

 

- sarvedo motorhazteto:

1, a tuti dolog a szinben passzolo gyari lenne... (lehet hogy erdemes kivarni ?)

 

2, ha nem akkor en gyarit vennek es atfenyeznem (en a pandamnal gyari bontott mas szinu muanyaglokost vettem, Golf 1-semhez is tavaly elott gyari (25-30 eves) motorhaztetot vettem)

2a, gyari uj fenyezetlen (en pl. fiat pandamhoz a gyari fenyezetlen sarvedo 7500Ft volt, motorhazteto 21eFt., klokkelhoml ugyanennyi lett volna)

3, utangyartottat inkabb hanyagolnam. Golf 1-n 2 ev utan felrohadt az éle a sarvedonek, pedig volt bent muanyagkerekjarati iv es hatulrol is le volt fujva alvazvedovel (elozo tulaj)... (es mas golf 1 "orulteknek" (erstd: nem munkasauto) is lerohadt ott es ugyanugy. Ismerosom suzkajan is u.gy. motorhazteto es sarvedo van. megkoppitod es hallani hogy lenyegesen vekonyabb a lemez... Haver leonjan u.gy. homlokfal es lokharitomerevito volt amikor vette (az egesz elej csálén állt). a vege az lett, hogy u.gy. kidob bontott megvesz. (utangyartott fenyszoro detto. az elejetol fogva szar a vetitett kep es nagyon hamar be is mattul. leonon azis cseres lett bontott gyarira...)

 

"benyelni a nagyobb festékvastagságot..."

mit kell azon benyelni? több festek, jobb vedelem. ha u.gy.-t fujsz akkor is elter a vastagsag. Aki ert hozza az igy is ugy is megmondja hogy torve volt... (ha bontott szinben passzolot veszel, akkor stimmel a festekvastagsag, de a csavarfejeken latni a szereles nyomat... (persze ha rakodoltetsz a csavarfejre akkor nem, de akkor a festekvastagsag nem stimmel....))

Előzmény: balage525i (7683)
balage525i Creative Commons License 2011.09.21 0 0 7683

Urak,

adott egy 2002es kereklámpás Polo, 8E8E ezüst, bal eleje koccos. Fényezett elemekből be. sárvédő és géptető gyűrve, lökös díszléc felett lerepedve.

Semmi tapasztalatom, érdeklődnék, hogy hogyan álljak a témához. A főbb irányelvekre vagyok kíváncsi.

 

A bontott elemek 2-3× annyiba kerülnek mint az utángyártottak (pl géptető ugy. 16k bontott 30k), ráadásul nincsenek színben, pedig 25 számot végighívtam. Tehát fújni ígyis-úgyis kell.

Mi lenne a legigényesebb és legtartósabb megoldás, értelmes anyagi keretek között maradva?

Megvenni a bontottat, becsiszoltatni aláalapoztatni, benyelni a nagyobb festékvastagságot...

vagy utángyártottat, de azt olvastam vissza h ezek hagynak némi kívánnivalót maguk után a korrózió terén... szóval ezt még le kéne kezelni, még adni neki alapozást? Vagy a saját felületvédelmét letúrni-szemcseszórni aztán horganyzás / cink-galván fürdő, majd mehet rá a saját alapozásunk?

Tartson már sokáig, ha egyszer meg van csinálva.

 

Nem akarom túlspirázni a dolgokat, szóljatok rám ha mégis :)

vwopel Creative Commons License 2011.09.18 0 0 7682

Nincs annak semmi baja,...... legfeljebb 1 kis hascsikarást okoz:-))

Előzmény: Zola_001 (7681)
Zola_001 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 7681

Találtam itthon Budaprimer (felbontott) alapozót, de már van vagy 6-7 éves. Azt írják, 1év a szavatosság.  Szerintetek ettől még használható? Nincs beszáradva, rendesen híg, jól rá volt zárva a tető.

diessel Creative Commons License 2011.09.17 0 0 7680

tudnikéne mi van alatta..

de szerintem nem lesz kökemény  rugalmas fog maradni

ha ott a helye müanyagnak rakd be nyugodtan birnia kéne

Előzmény: Xanyi84 (7679)
Xanyi84 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 7679

És az "kikeményedik", vagy ez másfajta anyag lehet mint a gyári, és puha is marad? Igazából azért érdekel van ott egykét müanyag bizbasz amit úgy kell felpattintani, és nem akarom hogy "elkenje" a puha felületet...

Köszi!

Előzmény: diessel (7678)
diessel Creative Commons License 2011.09.17 0 0 7678

igen

Előzmény: Xanyi84 (7672)
vwopel Creative Commons License 2011.09.16 0 0 7677

Keress otthon valami festéket, (csak ne temperát) és kend le

Előzmény: Zola_001 (7676)
Zola_001 Creative Commons License 2011.09.16 0 0 7676

Peti, köszi, de csatornafestéket nem szívesen festenék rá.. Meg megnéztem mennyibe kerül, csak literesbe kapni, vagy 0,75 ösbe, 3-4000 Ft ért, ez túl drága egy kb összességében a/4 es papír területért..

*Steve Creative Commons License 2011.09.16 0 0 7675

nem de jól hangzik :))

Előzmény: vwopel (7674)
vwopel Creative Commons License 2011.09.16 0 0 7674

Ez a csatornafesték a legjobb???

Előzmény: Peti251 (7673)
Peti251 Creative Commons License 2011.09.15 0 0 7673

Budaprimer alapozóval bekened, majd supralux orkán. legjobb.

Előzmény: Zola_001 (7671)
Xanyi84 Creative Commons License 2011.09.15 0 0 7672

Frissen javított küszöbön azon a részen ahol a festék alatt rücsi van normális az hogy körömmel megnyomva annak a nyoma kissé bentmarad, tehát puha a felület? Mások oldalon ahol gyári, ott kemény az a rész is.

Előre is köszi!

Zola_001 Creative Commons License 2011.09.13 0 0 7671

Sziasztok, szerintetek a taposókat (Suzuki swift) mivel érdemes festeni belülről? Ugyanis volt némi felületi rozsda a padlószőnyeg alatt, mivel a drága előző tulaj sajnálta a pénzt egy gumiszőnyeg garnitúrára, ezeket szépen lecsiszoltam, drótkeféztem, lekentem "Presto" rozsdaátalakítóval (egyben alapozó is), most fekete a felület ahogy kell, most azt nem tudom, mit kéne rá festeni. Előre is köszi,

Zoli

ksyy Creative Commons License 2011.09.13 0 0 7670

Nitró szórótapasz néven szerepel és még mindig van.

Előzmény: chip foose (7667)
chip foose Creative Commons License 2011.09.12 0 0 7669

Na, ugye! :)

Amúgy, max. egyetértek veled! :))  

Előzmény: mykeman72 (7668)
mykeman72 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 7668

Sosem!!! Elvileg már csak VOC-os termékekkel szabad a piacon megjelenni . Persze ez semmire nem garancia. Sajna annyi termék van jelen,hogy fényező legyen a talpán aki kiigazodik a termékek és felhasználhatóságaik között.

Előzmény: chip foose (7667)
chip foose Creative Commons License 2011.09.11 0 0 7667

Én kb. 20 éve használtam nitro szórót, még a boltokban sem láttam mostanában, lehet, hogy maradi vagyok?

VOC szabványnak megfelel?

Előzmény: ksyy (7666)
ksyy Creative Commons License 2011.09.11 0 0 7666

Igen az.  Jó még a nitrós szóró,sokan használják,nagyon sokan.

Előzmény: chip foose (7665)
chip foose Creative Commons License 2011.09.10 0 0 7665

Üdv!

 

A MEGAX az a Roberlo füller, ugye? Ez mehet minden részre, megfelelő tisztítás után, a megfelő keverési arányban!

A  nitró szórót Szent István használta, KB 1000 éve. :)) 

Előzmény: ksyy (7664)
ksyy Creative Commons License 2011.09.10 0 0 7664

Hali. MEGAX M1-es van 1liter itthon. Ez alá tuti nem kell akkor. Az ezer éves nitró szóró alá kell alapozó? Milyen alapozó és csak a fémes részre vagy mehet az egész autóra?

Előzmény: chip foose (7663)
chip foose Creative Commons License 2011.09.09 0 0 7663

Abban az esetben elég, ha a szóró, primer is egyben! Nézd meg, mi van  dobozra írva, ha nincs rajta, hogy primer, akkor kell a fémre alapozó és csak utána mehet rá!

Előzmény: ksyy (7662)
ksyy Creative Commons License 2011.09.07 0 0 7662

Hali. Fényezőkhöz lenne kérdésem.Sárvédő szélesités után kitteltem az ívet,de vannak fémes részek. Fényezés előtt elég a szórókitt vagy kell még közbe valamilyen korroziógátló réteg?

Virago_1000 Creative Commons License 2011.09.06 0 0 7661

Egyelore meg nem gep :))

Foltettem fotokat az indafotora es igy jelezte ki. Nem ertek hozza tulzottan. Ha rakattintasz, megnyilik.

Előzmény: GERY_LACI (7658)
diessel Creative Commons License 2011.09.06 0 0 7660

sziasztok

kérdésem lenne fényezö szakikhoz

  kevertettem akocsira festéket amit csinálok természetes 124 es kétszinü merci mind a két szint kellett javitani ,de  a teljesség kedvéért mindkét szin egy rakás szar lett

  nos ezt ti hogy szoktátok kompenzálni a festékesssel vagy hogy megy ez felétek???

az uj szin keverésre és az anyagi dolgokra gondolok elsösorban!?

köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!