Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Több kocsihoz kevés lenne a kraft (pláne, hogy az első osztály már klímás), a nyáron többször is volt 8 kocsis a vonat, de ahhoz már 2 dízelmozdony kell (és abból az osztódás óta nem dúskál a ZSSK).
Pedig jól láttad. Ott az emberek nem a hetihetes előtt görnyednek cigarettaködbe burkolózva, teszkógazdaságos szalonnát zabálva, hanem rendesen hágják a hegyeiket. A Horehronyec elég zsúfolt vonat oda- és vissza egyaránt, de úgy vettem észre, hogy némely állomás peronhossza miatt nem lehet hosszabb, mint 5-6 kocsi. Pl. Henriktelep (Chvatimec, a Feketebalogi Kisvasút végállomása - igaz, ott csak május 1-től szeptember közepéig, a kisvasút üzemidejében áll meg a Hh)
Sziasztok! 29.-én vonatoztam egyet Szlovákiában . Fülekről indultam 8 27-től a "Sitno"-va, majd Zólyomban átszáltam a Pozsonyból-Kassáig menő "Horehronec"-re, ami talán az egyik legszebb és ha jól tudom a normál nyomtávu vonalak közül a legmagasabban vezető szlovák vasútvonalon jár(Besztercebánya-Breznóbánya-Dedinky -tó). Tudja valaki, hogy hány méteren van ennek a vonalnak a legmagasabb pontja? Gyönyörű havazás volt végig a mesés havas tájon. Kassáról az "Ipel"-lel jöttem Fülekig amelynek egész jó csatlakozása van Somoskőújfalu felé. A nagy hó ellenére egész pontosak voltak a vonatok. Egyedül Horehronec hozott össze kb. 25 percet, de ezt is annak köszönhetően, hogy Zólyomról 20 perc késéssel indultunk. Ha jól láttam a szembejövő besztercebányai személlyel volt probléma mert előfogatolva késve jött. Ami meglepett, hogy a vonat tele volt hátizsákos síelőkkel. Tudom nehéz a hazai helyzettel összehasonlítani az eltérő adottságok miatt, de a hazai síelőkről nehezen tudnám elképzelni, hogy vonattal menjenek többnapos síelésekre. A Képeken (ha sikerül beillesztenem) a Horehronec látszik a Dedinky-tó környéki szakaszon.
Igen, ez az a BRKS :) És tényleg busz SEM lesz. Mondjuk állami támogatást nemigen kaptak, és piaci alapon nem tudták eltartani magukat. A jövőben tehát kizárólag a teherszállításra koncentrálnak.
Valahol Pozsonyban laknak, azt hiszem valahol a Vychod depó felé.
Kishírek:
- 121 001 (E496.101) elhagyja Szlovákiát, továbbiakban Lengyelországban koptatja a síneket, több társához hasonlóan.
- a Tátrai Villamos Vasúton immár az összes jármüvön van jegykiadó automata, illetve három állomáson is elhelyeztek ilyet, a jegyváltás megkönnyítésének érdekében
- a 140-es sorozatú villanymozdonyok az idei menetrendben nem csak egy pár gyorsvonatot (332/333 Goral) továbbítanak Lengyelország felé, hanem munkanapokon egy személyvonatpárt is Zsolna és Rózsahegy között (7852/7857)
Ma Kassán jártam, megvettem az új szlovák menetrendet. Selejtújhelyről kishatárjeggyel utaztam Slovenské Nové Mestoig, onnan személlyel, a 44-es Pantográffal az élen. Visszafelé a 8807-tel jöttem, ami meglehetősen hosszú szerelvény volt (2 Pantográf összekapcsolva). Így is tömve volt, ennyi emberrre nem számítottam. Indulás előtt már egy órával benn állt, pontos és tiszta volt, szóval a szlovák vasútban ismét nem csalódtam.
Jöjjön néhány kép sajnos nem a legjobb minőségben :-(