Nagyon nincs itt mozgás, én is csak azért nézek be ide, mert az index fórum kedvencei között van. A http://ceedclub.hu/ oldalon biztos tudnak választ adni a kérdésre.
Figyeld meg eszi e az olajat, ha igen, akkor valóban rossz lehet a turbo, de érdemesebb egy turbo felújítással foglalkozó szakemberrel megnézetni.Esetleg mérni kell egy turbonyomást ment közben dignosztikai műszerrel az is sok mindnet elárulhat...
Engedjétek meg,hogy én is csatlakozzam,néhány hete egy 3,5 éves KIA Cee'd EX CRDI boldog tulajdonosa vagyok. Az autó felszereltségével,kényelmével,dinamizmusával nagyon megvagyok elégedve de van egy kis probléma, azért informálódom mert lehet,hogy ennél a típusnál ez a normális.
Azt tapasztalom,hogy elindulást követően és kigyorsításkor kb. 80-100 km/h-s tempóig nagyon fütyül a turbo. A használtautó kereskedőnek visszavittem ő készséges volt, elvitte saját költségén turbó felújításra, állítása szerint különösebb problémát nem találtak. Azt mondta ez ilyen. Korábban Toyota Corolla 1.4 D4D-m volt -annál (5 évig volt meg) semmilyen sipoló hang nem jelentkezett.
Korábban voltam vele a Gödöllői KIA márkaszervízben - ott azt mondták teljes turbofelújítás kell 180-200 eFt-ért megcsinálják.
Most kinek higgyek ?
A gari ugrott, mert a korábbi tulaj nem szervízeltette márkaszervízben (Lehet,hogy ez a gond a cserélt szűrők állapotából ítélve.)
Ugyan a kereskedővel úgy írtuk meg a szerződést,hogy 1 év szavatosságot vállal,de nincs kedvem pereskedni csak ha muszáj.
Kia ceed 1,6 crdi 115 röl van szo. Az utobbi evben kb 5 ször kigyulladt a motorkontroll lämpa, mentem is mindig a szervizbe, de mire odaerek kialszik. Mindig ugyan azt tudtäk kiolvasni a memoriäbol hogy "töltönyomäs tul alacsony". Ez kb 5 ször, es nem jöttek rä mi lehet az oka, mert csak reggeli inditäskor veszem eszre, hogy az elsö kb 500 meteren nem fütyül a turbo. Utäna minden normälis. Vagy ha mindjärt hidegen nagyobb gäzt adok, akkor szep lassan elkezd fütyülni, es persze huzni az auto. Ezt megcsinälja 2-3 reggel, majd utäna ki is gyulladt a särga lämpäcska. Azt az erzest kelti mintha valami leragadna. Ja es ältaläban akkor jön elö, ha egy pär napot äll az auto.
Nem tudja valaki mi lehet? Szervizben azt mondtäk gyanubol nem cserelhetnek turbot!
Egy 2008-as Kia Ceed 1.6 (Crdi)- em van 120 ezer km-et futott, 80%-ban autópályán.80 ezer körül a váltó, vagy a kuplung felől kotyogó hang jelentkezett. Mind e mellett egyre hangosabb a motor. Ha kinyomom a kuplung pedált elhallgat,felengedett állapotban kotyorog.Cseréltek azóta kuplung tárcsát,de a jelenség mit sem változott.Gondolom igy a kuplung kilőve. Marad a váltó.Valaki tud-e a Kia-nál jellegzetes váltó hibáról?Vagy olyan meghibásodásról ami ilyen hanggal járhat.Köszi.
Tuti, hogy nem a PSA-Ford-Mazda féle TDCI motorok vannak a KIA-HYUNDAI autókban. Attól, hogy a teljesítményük részben megegyezik, attól még nem ugyanazok a motorok. A gyengébbik mindkét autóban 90 lóerős, de az erősebbik a PSA-Fordnál 109 lóerő, a KIA-nál pedig 115 lóerő. A PSA-Ford motor 1560 köbcentis, KIA-HYUNDAI pedig 1582 köbcentis.
Nekem ilyen dízel motoros Ford Focusom van (109 lóerős), nagyon meg vagyok elégedve vele. Városban (Budapesten) 6,2 litert fogyaszt. A másik véglet az országút, egy görög utat 5,0 literes fogyasztással tudtunk abszolválni. Az alacsony fogyasztás ellenére megy mint a távirat, jól gyorsul. Ami nem tetszik, az a hangja és a szaga :-((
Viszont egy dízel autó csak akkor éri meg, ha sokat mégy vele. Nézd meg a KIA karbantartási árait, azt látod, hogy egy szerviz lényegesen többe kerül a dízelnél, mint a benzinesnél. Tehát ha évente kell szervizre vinned (mert nem mégy egy év alatt 20 ezer km-t), akkor többe kerül a szervizelése.
Nekem most úgy alakult az életem, hogy nemhogy 20 ezer, de 8-10 ezer km-t se megyek egy évben, ezért most tervezem lecserélni a dízelt egy 1,6-os benzinesre.
Szóval továbbra is kérdem, hogy minden új 1,6-os benzines Ceed-ben 6 fokozatú váltó van?
Mivel itt gyártják Szlovákiában, volt egy olyan érzésem, hogy a diesel motor is európai, nem koreából hozzák.
Ma összenézztem a Ford-PSA (TDCI-HDI) motorokkal. Ugyan úgy létezik 90 és 116 Le kivitelben, sőt a Co2 kibocsáltásuk, nyomatékuk is teljesen megegyezik. Szerintem ezek a HDI motorok vannak a KIÁkban és a Hundai-okban.
- az sw csomagterajtajat erobol be kell baszni, van a 12345. dolgozo zsolnan a gyarban akinek az a dolga hogy a kigurulo autokon a szigetelo gumihurkat kilyuggassa de ez a dolgozo nem kelloen motivalt
- az ablaktorlo autopalyatemponal szarul torol. ha kicsereled utangyartottra vagy gyarira az is
- a legelso daraboknal volt valami szeriahiba a radioval ami egy szoftverfrissitessel megszunt, az enyem (2008. majusi gyartas) mar jol jott
- tobbeknek volt gondjuk valami stab palca nevu dologgal ami asszem a motorterben talalhato (?), amit gariban szoktak cserelni, nekem (76e km) meg nem volt dolgom ezzel
- az otos valto vege picit rovid, autopalyatemponal a dizel 3ezret porog
nem tipushiba, de nalam egy eve beszart a futomotor, gariban csereltek.
ha hasznaltat veszel, elso korben vidd be a kia lurdy-ba atnezni meg csereljenek ki rajta minden olajat, akarmit is mond az elado az auto eloeleterol.
ha valasztani kell, valaszd amelyik meg garis (szervizkonyv!), a 150ezer kilometeres gari komoly erteket kepvisel.
a kiahoz a dizel (leszamitva a mazda eredetu tehergepjarmuveket) a hyundai fuzioval jott be, a hyundai meg valamikor a '90-es evekben az elso dizeleket a vm motori-tol vette, abbol szivaroghatott at valamennyi technologia.
erre jutottam en is, az alapjan hogy a joember a mesterhez vitte az autot es nem markaszervizbe (ahol szobajohetett volna a garancia) valoszinu hogy korabban is sporolt a markaszervizen, ha meg ekkora dzsuva volt az uzemanyagban akkor valoszinu hogy azzal is takarekoskodott.
A felhasználási szokásoktól is függ, hogy megfelel-e. Városban (sűrű forgalomban) szerintem jó, hogy nem kell állandóan kuplungolni, és váltani. Vízszintes úton kicsivel 40 fölött fölvált 4.-be, 130-nál 3600-at forog a motor, úgyhogy autópályán, legális sebességnél sem forogja szét magát, nem lesz fárasztóan nagy a zaj.
(Sportolásra korlátozottan alkalmas, ha az asszonynak arra kell, mást kell keresni.)