Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A Közlekedési múzeum pénztárában (Az állomással majdnem szemben van a múzeum, a volt darabáruraktárak helyén. van némi cuccos. Leporellók, képeslapok. Videókazettát is láttam. Mellesleg a múzeum is megtekinthető (40 Sk+20 Sk a fotózás) 2/3 részt autók, 1/3 részt vasúti relikviák, meg néhány vasúti jármű a szabadtéren. Az anyatopikban írtam erről részleteket.
Elnézve a decemberben kiadott menetrendet a közlekedés eddig sem volt túl jó. Összesen 5 vonatpár, amelyből 2 a reggeli, és 3 a délutáni csúcsidőben közlekedett, hétfőtől szombatig.
Visszakerestem az1990/91-es csehszlovák menetrendben: Ezen a 14 km-es zsákvonalon, akkor napi 14 (!) vonatpár közlekedett.
Nem sokáig bírta. :((( Miért kellett bezárni, amikor olyan drága a gázolaj? Ha a járművek nem voltak öregek, akkor még mehettek volna, ha meg öregel voltak, akkor úgyis kell helyettük buszokta venni.
Ez az eddigi legutóbbi Skoda mozdony, a 163-as sorozat utódjának tekinthető. Univerzális mozdonynak készült, gyors- és tehervonati szolgálatra. Az első prototípus 1994-ben készült el, egy darabig a CD-nél próbálták, de végül nem rendelték meg. Ezután a két protót az SD-KD vette meg, majd rendelt további két mozdonyt, ezek 1999-ben készültek el.
A Tatranské lanové dráhy, a.s. 185 millió koronáért megvásárolja a ZSSK-tól a Magas Tátrában található drótkötélpályáit. A TLD egyébként már 2004 óta üzemelteti azokat. ZSR, ZSSK és CD arcképes igazolvánnyal rendelkezők továbbra is kedvezményes jegyet válthatnak.
Na igen, jó is az amikor az első vágányon átdönget a "kopasz" tehervonattal, miközben az utasok épp másznának át az érkező gyorshoz, vagy hogy a gyorsvonatok nem férnek be az állomásra, ha egyszerre érkeznek :)
Több kocsihoz kevés lenne a kraft (pláne, hogy az első osztály már klímás), a nyáron többször is volt 8 kocsis a vonat, de ahhoz már 2 dízelmozdony kell (és abból az osztódás óta nem dúskál a ZSSK).
Pedig jól láttad. Ott az emberek nem a hetihetes előtt görnyednek cigarettaködbe burkolózva, teszkógazdaságos szalonnát zabálva, hanem rendesen hágják a hegyeiket. A Horehronyec elég zsúfolt vonat oda- és vissza egyaránt, de úgy vettem észre, hogy némely állomás peronhossza miatt nem lehet hosszabb, mint 5-6 kocsi. Pl. Henriktelep (Chvatimec, a Feketebalogi Kisvasút végállomása - igaz, ott csak május 1-től szeptember közepéig, a kisvasút üzemidejében áll meg a Hh)
Sziasztok! 29.-én vonatoztam egyet Szlovákiában . Fülekről indultam 8 27-től a "Sitno"-va, majd Zólyomban átszáltam a Pozsonyból-Kassáig menő "Horehronec"-re, ami talán az egyik legszebb és ha jól tudom a normál nyomtávu vonalak közül a legmagasabban vezető szlovák vasútvonalon jár(Besztercebánya-Breznóbánya-Dedinky -tó). Tudja valaki, hogy hány méteren van ennek a vonalnak a legmagasabb pontja? Gyönyörű havazás volt végig a mesés havas tájon. Kassáról az "Ipel"-lel jöttem Fülekig amelynek egész jó csatlakozása van Somoskőújfalu felé. A nagy hó ellenére egész pontosak voltak a vonatok. Egyedül Horehronec hozott össze kb. 25 percet, de ezt is annak köszönhetően, hogy Zólyomról 20 perc késéssel indultunk. Ha jól láttam a szembejövő besztercebányai személlyel volt probléma mert előfogatolva késve jött. Ami meglepett, hogy a vonat tele volt hátizsákos síelőkkel. Tudom nehéz a hazai helyzettel összehasonlítani az eltérő adottságok miatt, de a hazai síelőkről nehezen tudnám elképzelni, hogy vonattal menjenek többnapos síelésekre. A Képeken (ha sikerül beillesztenem) a Horehronec látszik a Dedinky-tó környéki szakaszon.