Segítség kellene meg adta magát a motorfelöli variátortárcsa a három kis lemezek mentek tönkre ahol a röpsúlyház csúszkál kérdésem valaki javítja ezeket itt a fórumozok közül? vagy lehet ilyet valahol venni én még eddig nem találtam. vagy valakinek nincs-e komplett eladó ami jó állapotú. többi része jó csak ez a három kis lemez repedt törött. sajnos az új után gyártott is 65.000ft. Mos nincs annyi pénzem. Ja ez AIXAM 400 mopedautó. ez a tárcsa 180-s de ha lenne 200mm-s az is jó lenne mert hátul a váltón 200mm-s van. Segítségeteket előre is köszönöm. üdv. János {Sajnos csak ilyen rossz képet tudok készíteni mobilról}
Ez az amit nem vettem észre . Még júniusban Árpi bácsi JDM-jében variátort cseréltem , érzésem szerint ugyanolyanra -- az eredetit azért vettük ki , hogy felújítsuk . Az öreg beszámolója szerint megtáltosodott a járgány , és én nem tudtam mivel magyarázzam jelenséget . Ezek szerint ez volt a dolog mögött . Azóta új szíjat is rakott bele ; ennek nem örültem, mert a régi gödrös variátor nagyon rongálj a, de kénytelen volt mert amivel a kocsit vette a szétfoszlott .
Jegyzem meg : a primer variátor egy Chatanet Media-ról került át ( előtte az volt neki ) , Aixamé nem lenne jó , mert annak kisebb a kúpfurata , a Lombardini motorról levedlett tárca viszont pont passzol . Űgyhogy akinek JDM-je van és szeretné megsarkantyúzni az szerezzen egy Ligierről vagy Microcarról levedlett variátort . És persze hangolja hozzá a szíjat .
Aixam 400-as mopedautó.... a hátsó lengéscsillapítót.... helyettesíteni a gyári helyett?
Nem tudunk arról , hogy bármi jó lenne bele . Vagy venni kell ( újat vagy bontottat) , vagy gyártatni -- vagyis valami hasonló patronra ráhegesztgetni a füleket , tányérokat , miegymást .
Van egy Aixam 400-as mopedautóm.Valaki tudna nekem segíteni,hogy a hátsó lengéscsillapítót,milyen csillapítóval tudom helyettesíteni a gyári helyett?Válaszokat előre is köszönöm.
Na ja . A "nagy" Ape-knál a régebbi , 10 collos kerékméretűeknél ( P2 ; P3 ; és ilyen az enyém is) a fékdob öntöttvas . Az újabb típusoknál , amik már 12-es méretűek a fékdob alumíniumból van .
Én úgy néztem az enyémen is meg a Bakancs4 által küldöttön is hogy kb 80mm átmérő körül fordul a szíj a szekunderen.Ez a kb azt jelenti hogy +- 3-5mm.Nekem most biztosan több mert ~32mm széles a szíjam.Elöl be is kellett tegyek 2-3mm hézagolást pluszban hogy ne tolja túl a szíjat a primeren,pedig 195-ös tárcsa van fenn.
Bevállaltam egy JDM variátor felújítást, de előttem már valaki próbálta javítani a szekunder tárcsa kikopott szénperselyeit. A "kolléga" kiesztergálta a szénkarikák között lévő vállat, a 38-as tengelyre meg húzott egy 44 mm külső átmérőjű műanyag perselyt. Természetesen az alu tárcsa furata kikopott, így már nem lehet beleragasztani egy Glycodur perselyt...
Kénytelen leszek szinterbronz perselyt tenni a szekunder mozgó tárcsába, abból lehet kapni 45 mm külső átmérőjűt...
Ami még érdekes, hogy ha teljesen összetoltam a primer tárcsákat, 40 mm a távolság a tárcsák között a peremnél. A 30-as szíj kb. csak a tárcsa feléig ment fel, nem lehetett valami gyors a járgány. Esztergálni kellene a 28-as vállból, de a tengely cementálva van, nem szívesen gányolnám össze. Köszörülni jobb lenne, de annál a cégnél, ahol az ilyesmit szoktam csináltatni, ott most leállás van.
A JDM fix primer tárcsánál az ütköztető váll kb. 10 mm-el van kijjebb, mint az Aixamnál. A mozgó tárcsa szemre kb. azonos, csak az Aixam tárcsa átmérője le van esztergálva. Ha már beljebb munkáltatom a JDM tárcsa tengelyén az ütköztető vállat, akár azt is meg lehetne csinálni, hogy a szíj ki tudjon futni a peremig. De ahhoz szerintem kicsit hosszabb szíj is kellene, hogy a szekunderen ne akadjon el. Valaki nem kísérletezte még ki esetleg, hogy mennyire mehet ki a szíj a JDM Titane primer tárcsán? Mármint amikor a szekunderen meg teljesen lemegy a szíj. A kopás nyomokból azt látom, hogy eddig nem ment le a szíj a szekunder aljáig, maradt legalább még 10-15 mm távolság a tengelytől...
Én nem találtam alu dobot lupora. 12x1.5 ös kerékcsavart kell 120Nm rel meghúzni, szerintem az se aluhoz való... Talán lada/ p.125 ön kívül még sose láttam alu dobot. Bár akármi lehet. Ki gondolta volna, hogy műanyagból lesznek a kerékcsapágyak, és a rugók...
Sajnos már olyan állapotban van,hogy nem javítható!
Szerintem is -- így látatlanba -- javíthatónak tippelem . Hogy egy normális alkatrészellátáshoz és alkatrészárakhoz szokott normál autószerelő szerint ez mindenképpen kuka : az se lep meg . Csakhát ehhez aránytalanul drága az új fékdob , és az igénybevétele pedig nagyon minimális .
A fékdobok gyenge pontjai az Aixameknek . Ha valaki nem vesz gyári újat -- ami 10-15 év múlva valószínűleg újra kipurcan akkor
-- vagy öntet vasból és az örökös lesz ( nem tudom mennyivel lesz olcsóbb a gyárinál )
---vagy vesz használtat ami olyan-amilyen
--- vagy megperselyezi a meglévőt
Vissza kell keresni WooDoo hozzászólásai között , fékdob kulcsszóval .
Érdekesség : valahol azt olvastam , hogy a VW Lupo hátsó fékdobjaiban nincs betét , a pofák közvetlenül az aluminiumra fékeznek . Hmmm....
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, szinte csak egy két apróság csereszabatos.A fékdob sem ilyen, javítani lehet újra perselyezéssel, de oda kell esztergályos és a hozzá való méretű vas cső.
Van egy Aixam 500.4 mopedautónk és az lenne a kérdésem,hogy a fékdob milyen autóéval helyettesíthető ami olcsóbb megoldás lenne!Sajnos ki kell cserélni meg még egy pár dolgot és elég húzós az ára!Valamint az is érdekelne hogy mit mivel lehetne helyettesíteni?Van egy pár hozzáértő a csoportban,jó lenne ha tudna segíteni!Köszönettel:Ági
Meddő dolog ezen még csak bosszankodni is.....Derűs nyugalommal kell tekinteni az autós társakra a hátul lévő 45 km-es tábla +nekem még egy mozgássérült piktogram is tájékoztatja a hátuljővőt.Már írtam róla korábban, hogy nyilván az engedélyezett utakon közlekedve/az általunk kedvelt kanyargós 31-es főútvonalon,ha hátul mögöttünk feltorlódik a forgalom,mert pl erős szembe forgalom miatt nem tudnak előzni,ahol lehet "jobbra index" aztán hagy menjenek,meg szokták köszönni ahogy elhajtanak mellettünk.Jó barom mindig van mondván"hülyeség ellen nincs orvosság
Mert ugye a mopedautó nem igazán a száguldozók "harcjárműve"......
Sajnos sokan vannak, akik semmibe se nézik a kis teljesítményű autókat. Legyen az mopedautó, vagy Suzuki és stb.... stb...... Ugyan így vannak a 3-5 évnél idősebb járművekkel is. Szerintük, ezeket mind le kellene dózerolni az utakról, hogy ne bántsa a "kifinomult, szépérzéküket". Nem tudom, hogy ezek a nagyképű beképzelt majmok, hogy tudnak megborotválkozni? Mivel egy tükörbe nem fér bele az arcuk. Ezek dudálnak és az agresszív vezetésükkel veszélyeztetik azok testi épségét, akik betartják a megengedett legnagyobb sebességet.
Valóban a nagy többség nincs tisztában a számok jelentésével.A cégnél is ahol dolgozom jöttek az okos ötletek hogy milyen 30-50LE közötti motort kellene beépíteni a lunába,hogy legalább normálisan el lehessen vele indulni.Utána ezek csak kipróbálták az udvaron,és csodálkoztak hogy 4LE-vel is el lehet normálisan indulni.
Ugye olvassák a különböző autós oldalakon az újabbnál újabb sportautókról a cikkeket ahogy 600LE az alsó limit,és el is hiszik hogy az alatt nem lehet száguldani.
A rulettkerék sorozat első része már a legelső cikkével is jobban tetszett.Valahogy más stílusban és reálisabban elvárásokkal volt tálalva.Ráadásul a cél is hétköznapibb volt,talán ezért volt számomra érdekesebb.
Néha olvasgatom a Rulettkerék második részét , de nem annyira lelkesen , mint az elsőt . Az nagyon tetszett , mivel nekem is hasonló Volvom van ( 245 D6) , ugyanaz a hathengeres VW szívódízel , csak az én gépem annyival jobb , hogy pro uno : az enyém ; pro secundo : kombi az autó ; pro tertio : nekem OD-s váltóm van , nem szimpla ötsebességes . Szóval ennek a Volvos sztorinak a kimenetele érdekelt , az egy használható járgány volt .
Most rálálltak az autózás másik szegmensére -- az előző ellentétére , vagyis a tágas , de lomha és gazdaságos nagykocsi után egy kicsi , de gyors benzintemetővel foglalkoznak . És arra készülnek , ami engem sosem érdekelt : valamiféle (sebességi) versenyzésre . Ám legyen , az ő idejük , az ő pénzük . De van itt egy mondat legutóbbi cikkükben :
Olvasgatva a múltkori bejegyzés Facebook-kommentjeit feltűnt, hogy mennyire nevetségesnek tűnnek ezek a 110-160 lóerős autók a mai fiatalok számára, ahogyan az is, hogy mennyire nem ismerik őket. Megy a fosfranciázás, holott az egész hot-hatch műfajt ők találták fel - karöltve az olaszokkal - (104 ZS, R5 Alpine, A112 Abarth) és azóta is elképesztően érzik a műfajt, mindenki tolja a japán-vonalat, holott 250 ezer forintért vizsgás, legalább 110 lóerős, könnyű és nem levelesre rohadt, lógó belű japán autó kvázi nincs. Hogy V6-os Alfákról ne is beszéljünk. Szóval egyrészt vannak a viccesen nevetők és az álomvilágban élők, amivel nincs is baj, csak míg előbbieket könnyen meg lehet győzni, utóbbiakat nem: nekik lehet eladni a hengerfejes, gittből épített autókat mélyen piaci ár alatt. De mindegy is, a lényeg, hogy a mai kínálat kétharmada is francia, ráadásul olyan, hogy összefut az ember szájában a nyál.
Tehát van egy szakadék a mai generáció és szerkesztőség között is . Akad olyan réteg aki csak a legújabb és legerősebb járműveket hajlandó meglátni , ami az alatt van -- akár korban , akár teljesítményben -- azt kár volt legyártani .
Azt a mondatot , hogy : biztos van aki szereti az ilyesmit , de nekem nem kéne ezek nem ismerik . Nagyon szűk világban élnek . Aki másképp gondolkodik mint ő az nem másmilyen , hanem hülye .