Ami történt: vettem Mobihel anyagot, de sajnos erre a célra nem jó. Viszont az idő éget, így a következőt csináltam: öntapadós üvegszálas hálóból vágtam ki pár centis darabot, ami felragadt, késtapasszal felvittem két réteget, megszáradt, elcsiszoltam, rücsi, fehér alapozó (fehér az autó).
Ideiglenes javításnak megteszi.
Viszont segítséget kérnék a végleges javításhoz. Opel Combo, 1995-ös, két küszöb kellene hozzá. Sajnos csak az eleje olyan, mint az öt ajtós Corsaé, az ajtó végétől teljesen eltér.
Bontott jó állapotú is érdekel. Minden érdekel. Csak legyen.
Ami kellene még a projekthez: két hátsó kerékív javító - mondjuk ezt láttam több helyen, és két hátsó ajtóhoz alsó javító, ha létezik. Ha nem, bontunk jó ajtót és fényezzük. A küszöb lenne nagyon fontos hozzá. Ha valaki tud, kérem, segítsen beszerezni.
Én nem kromofágoztam, annyira nem vagyok oda érte.. inkább puha drótkorong, meg kézi csiszolás.. nem egy gyors melo (eddig egy hátsó sárvédővel vagyok meg), de inkább, mint, hogy lepattogjon később. Most jön 2 padlólemez, tele ívekkel, domborításokkal.. mókás lesz.. :) de ráérek..
Adottak ezek a klokkerholm küszöbök és sárvédőivek. van rajtuk valami fekete festék gyárilag. hogy járok jobban? ha lekromofágozom róla, vagy ha rajtahagyom, és úgy kenem be budaprimerrel, majd orkánnal? Természetesen nem kivülről, hanem belülről van szó.
jól meghúzták az autómat, 2 ajtó végig, kb. 4 cm szélesen. Egy helyen teljesen lement a "vasig", bocs, nem tudom a jó szót rá.
Metál zöld Opel corsa.
AMit nem tudok, casco van, de ha nem cascosunk , szeretném megúszni a lehető legolcsóbban, 3 hete volt hengerfej(hülyeséget írok ?) , csere, meg vezérműlánc, meg a hozzá tartozó maszlag, elvitt 300 ezer Ft-mat.
Nem fogjuk eladni, tehát, ha minimális színeltérés van, kevésbé zavar, az eladásnál meg már úgysem lesz ára az autónak, mert szeretném még sokáig használni.
Az a barom aki ezt csinálta, a visszapillantót is beöklözte.
Ha kell, e-mailben küldök fényképet, ha érdekel a dolog.
Borzastó egyszerű a dolog. A fényezőt felhívni ,időpontot egyeztetni, és kb 5 mp. alatt orvosolja a problémát,ahelyett,hogy mindenféle kétes oldószer-és egyéb kemikáliák használatával kárt tegyél a friss fényezésben.Egyébiránt az egyik legbeváltabb szer a szilikonlemosó amivel a felületet szokták a fényezők fújás előtt közvetlen tisztítani.
ja ja igazad van...valami qrvadrága luxuskocsin mutatták...jó, tudom, betmen...a maszekról jut eszembe...egy szomorkodó kolleganőnek mondta valaki: ne csüggedj anyám! az élet csupa édes nyalóka, csak tudni kell szopni...
én a hályogkovács tudatlan merészségével ajánlom a 800-as vizes csiszolást, vagy valamilyen polírozást, de baromi óvatosan...az oldószerrel vigyázni...és valóban ott kell kipróbálni mindent, ahol alig látszik..
A nyáron frissen telibe fényezett autómon sajnos a szakember figyelemetlensége miatt üregvédő(viaszos) cseppek száradtak meg.
Elég jól látható lett mivel a kocsi szine világos és por is már megragadt benne!Javasolták a forró vizet,ulrtadermet,csodasampont de eddig semmi!Finoman körömmel menne tehát annyira még nincs veszve de talán ti tudnátok találni jobb megoldást!Én még a valamilyen higitón gondolkodtam csak félek hogy a lakk látja kárát!
némmelyik flancos ótót nyomják tele még a gyárban..ezt a tv-ben mutatták...hát nem szuzuki volt, az biztos...
az itthoni buhera: az egyik, az eladásra szánt gányamunka...fúj, levág, reszel, gittel, fest, elad, örül...
:a másik a sufnituning, ahol a még menthető ótó üregeibe egykomponenses purt fúj a nagy varázsló, és kikeményedés után itt-ott levág, aztán évekig boldog...mert ott a (sós)víznek esélye sincs...puffos javításnál a hegesztés ebben az esetben szar ügy...
Kérdésem: találkoztatok-e már olyan küszöbbel(javításkor) emelybe gyárilag volt pur hab fújva? Ha igen, látszott-e valami előnye az ilyen korrózióvédelemnek? (ha az)
utólagosról már olvastam, de nem hiszem, hogy olyan hatásos lenne, mint a gyári...
Erről az iverteres CO-ról van valakinek tapasztalata? Kasznizáshoz kéne inkább csak hobbi szinten kb évi egy autó restaurálásához. Esetleg van-e valakinek eladó CO-ja. Vagy ti mit ajánlanátok? A praktikereseket nagyon szídják.
Szegény festőnek csináltál akkor pluszmunkát a drótkorongtól és a homokfúvástól is egyenetlen felületet kapsz. Vagy savfürdő, vagy szódaszóró esetleg üveggyöngy lett volna a megfelelő technológia. Az alvázra és egyéb nem látható helyekre jó a homokszóró is.
Adott egy BMW E30 sedan. Teljes felújítás közepén állok vele. A karosszéria fémig letisztítva, a lyukak kihegesztve, a mélyebb felületi rozsdák ónozva, a síma felületi rozsda rozsdaátalakítóval lekezelve.
Tanácsot szeretnék kérni a hozzáértő szakemberektől, hogy mivel folytassam a műveleteket. Szándékom szerint Sikaflex-el húzom ki a lemezillesztéseket, peremezett éleket és a hegesztéseket.
Milyen üregvédő szert és technológiát javasoltok?
Milyen alvázvédő festéket javasoltok? (Azt hallottam, hogy a "rücsi" idővel megrepedezik.) A kerékjáratokban néhol 1-2 cm vastag anyag is volt gyárilag, ezeket szeretném újra elérni...
Köszi!...de félreértesz talán,mert én nem a kocsim állapotában kételkedem(egy 2008-as metálkék Kia Rio CRDi),hanem a műszert "nem vágom",hogy miért van mindkét oldalon kijelző!Közben eszembe jutott,hogy talán aluminium elemekre kell átálítani valahogy!!!Igen,ez lesz!
Rengetegszer sérül már a szállítás során vagy akár az autókereskedőnél. Ezen nem kell meglepődni, esetleg átvételkor kérhettél volna valami kompenzációt.
Az lenne a kérdésem,hogy pár nappal ezelőtt,kölcsönkértem egy rétegvastagság mérőt,hogy "átnézzem az autóm értékeit"...nincs semmi gond,csak azt nem tudom a mérőnek miért van két oldalon kijelzője???Mit mér az egyik és mit a másik oldalán,mert kipróbáltam,és mindkét oldalon ugyanaz az érték volt!Tudom 100-120mikron a gyári...kicsit meglepő volt a bal hátsó sárvédő 280as értéke!Szerintem nem volt javítva...ezért gondolom,hogy mégse pontosan mértem volna?!?(a többi elem "renben volt")Köszi!
Végül kapott egy jól behigított réteget, hibátlan lett, a szín is passzol. Viszont a lakk kicsit narancsos lett.. Jól tudom, hogy ezen lehet segíteni egy kb 2000-res csiszolással, majd polírozással? 2 réteg lakkot kapott, elég szépen megborítva.