ezen a képen a kezelőgombok alsó sorában van a belső keringtetés kapcsolója jobb oldalon (mellette a klíma, és balra a hátsó üveg fűtése). Elvileg, ha azt bekapcsolom, akkor elindul a belső ventillátor, csak a belső levegőt keringteti, a szabad térbe vezető zsalut zárja. Így értettem, hogy becsukni az autót.
Nem értem, hogy mi kerülhet 15 ezer környéki árba. Gondolod, hogy az előtét ellenállás?
Van egy Astra G Caravanom, Z16XE motorral. A belső keringtető ventillátor nem működik, hiába kapcsolgatom a kapcsolót, a lámpa meggyullad, de a ventillátor nem indul. Az autót "becsukni" sem tudom, hogy a külső levegő ne jöjjön be. A szervízben azt mondták, hogy 15000 forint környéki árért valami alkatrészt kell kicserélni és működni fog. Laza 10000-ért már be is szerelik. Tudjátok, hogy mi lehet az az alkatrész, ami cserére szorul? Ha megveszem az alkatrészt, tán én is ki tudom cserélni. Beljebb vagyok 10000 forinttal.
Nekem ugyan ezzel a motorral (2.0 DI 16V) van egy astrám, és ugyan ezt a jelenséget tapasztalom. Nekem menet közben is fel-fel villan a motorkontroll lámpa (főleg ha alacsony fordulaton tartom). Ez után ha gázt adok 1-2 mp múlva eltűnik és csak ezt követően kezd húzni az autó. Nekem mármondta rá egr-szelepet is, de ezt kitakarítva sem változott a helyzet. Ha esetleg kicserélitek a relét és úgy működik, akkor megköszönném ha írnál. Előre is köszönöm.
Nos, a párásodás azóta megszűnt. Szerencsére elég volt a belső keringetőt bekapcsolni egy rövid időre majd kikapcsolni. Azóta no pára, no para :)
A "tócsa" továbbra is megvan. A szerelőm szerint hűtővíz de hiába nézett át amit csak tudott a főtőradiátor, csövek, tömítések, stb. minden száraz... Azért amit lehetett kiszippantott a szőnyegből (kb. 2 deci lötty plusz amit pelenka-szerű papír meg száraz-nedves porszívó felszívott) aztán ha jobb idő lesz jöhet a műszerfal levétel után a szőnyeg kiszedés, szárítás meg akkor megnézetjük a klímát is. Talán akkor kiderül mikor és mi folyhat(ott) oda.
Tudja valaki, hogy mi az a hang, amit a kocsi leállítása után, várakozás közben hallok a szellőző felől? Ez nem azonos a azzal a morgó hanggal, amit a fűtésszabályzó ill. a leállítás után 1-2 perccel lezáró zsalu okoz. Ez egy kb 10 másodpercig tartó zümmögő hang, amit mindig hallani, ha el megy mellettem egy autó, de akár egy gyalogos is, vagy egy szellő is okozhatja. Mindig hallani, ha a levegő az autó melett megmozdul. Kihuzott slusszkulcsnál is hallani, és nyilván az aksit is szívja. (Astra H. 5 éves.)
Nekem is ez a tipus van. Az akksi gyártásának időpontját érdemes megnézni kapacitását.Mert egy alaulméretezett esetleg gyengélkedő akkumulátor is lehet a hunyó. Nekem folyamatosan letiltotta az indítást. Volt olyan ,hogy menet közben leállt a kedves. Azt nem értettem már akkor sem hogy miért egy 44 ah akksit tesznek bele gyárilag.Az ABS lámpám nekem is világított. A hideg indítás pl:-10-15 fok nekem is ugyanígy zajlott pontosan.Tehát beindul, elketyereg de már nem tudja ellátni a sok fogyasztót.És produkálja a hülyeségit.Fogtam kicseréltem egy 77 ah-ra és ennek már 4hónapja. Jól indul pöcc röff nem villog,fasza.Persze ezek csak tanácsok, nekem bejött. Üdv.
Sziasztok. Nagy gondba vagyok van egy g astram 2.0dti 16v.Amibe a balfék-fejemmel benzint tankoltam 12L-t,és még kannába is tankoltam,másnak .A tankba kb 4-6L gázolaj lehetet,6km-t mentem az autóval semmi gond nem volt vele meg álltam 5 percre és a következő inditásnál nehezen indult be.Miután beindult még 2-3 -szor probáltam inditani indult,csak legalább hármat kellett fordulni a motornak,máskor csak felet.Mikor jött a telefon.hogy a kannába benzint tankoltam ekkor esett le,hogy akkor az autóba is benzint tankoltam.Tank leereszt üa csőnél 10L anyag folyt le,10l gázolajat öntöttem bele.Gázolajszűröből az anyagot ki szivattam.Initás próba az autó nem indúl.A szűröbe nem volt gázolaj feltöltés után sem indul,szürő leteker,nincs benne üa-g feltölt ekkor sem indul,mint ha a szűröből vissza folyna a tankba az üa-g.. Ha valaki tudna segíteni,hogy hol kell lékteleniteni ha egyáltalán kell vagy,hogy lehet felnyomatni az elektromos tápszivattyút ,azt megköszöném.
91 es Vw passatnál volt ilyen hibám . egyszer megszünt a fék , és a fékpedál beton kemény lett. ez azt jelentette hogy ABS tömb csere. mivel nagyon drága lett volna , kapott a paszuly egy normál szervóféket , azota fasza a fékem , és nem bosszant az örökös hibajelzés sem.
van egy astra 1,7 D opel motoros. tegnap kapott egy felújított öninditót. egész nap jött ment tette a dolgát . ma reggel próbáltam indítani , és se kép se hang megsem nyikkan az inditómotor . az aksi 12,47 et mutat szóval bika. a műszerek világítanak , de inditási kisérletnél még csak el sem halványodnak.
Van ezekben a 94 es 1,7 D astrákban az inditómotornak külön reléje vagy biztosítékja ?
Decemberben vettem egy astrát, a következő hiba lépett fel:
Autó:
Opel Astra H Caravan 1,7 cdti (Z17DTH) 2005.06 hó
Hibajelenség:
Az ESP lámpa (sárga) égve marad a motorindítás után is
Az ABS lámpa (sárga) égve marad a motorindítás után is
Nem működik a sebességmérő óra (km óra), a megtett km-eket számolja
Nem csak a visszajelzők világítanak, hanem valóban nincs sem ABS sem ESP. A hiba csak hideg (rendszerint a reggeli) indításnál jön elő. Meleg motornál motor leállít és újraindít, megszűnik a hiba és minden működik.
Ez csak mióta ezek az iszonyú hidegek vannak (>-10co). Hó nélkül is csinálta, csak sima hidegben.
Ezen kívül egy alkalommal még előfordult, hogy a motor elektronika lámpa menet közben kigyulladt (sárga villáskulcsos) és elment a turbó. Motor leállít/újraindít és jó.
A hibát már 3 különböző szerelő is megnézte, múszerrel ki lett olvasva, a jobb első ABS szenzoron jelzett kontakthibát. Megcsinálták, de így sem jó. Reggeli indításnál ugyanaz. Ennyire nem bírják ezek a hideget? Azt már meg sem említem, hogy az első indítás nagyon nehézkes, de közvetlenül utána már pöccre indul.
Valakinek volt hasonló hibája, esetleg van ötlete?
Astra J 1,7 CDTI 1200-1500 fordulat körül egy érdekes hangot hallat jobb előlről, mintha fűtésventilátor lenne, de nem az...:)
Kikapcsolt ventilátornál is csinálja, legjellemzőbb gyorsításnál. Rá nem tudok, jönni, hogy mi ez... De csak egy pillanatra búg fel, utána nem csinálja.
Hibát nem jelez. Mi lehet ez, találkoztt vele valaki?
Van egy Corsa C-m Z14XE olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a jó múltkor beindítottam az autót kiálltam a parkolóból elindultam, mentem 5 métert és leállt próbáltam beindítani de nem indult forgatta de semmi, majd eltelt kb.20perc elfordítottam a kulcsot és egy pöccenésre beindult. Öt napja jöttem haza munkából kb.100km/h sebességgel egyszer csak elkezdett lassítani az autó félreálltam leállt. Megint próbáltam beindítani de semmi. Majd 3perc múlva újra elfordítottam a kulcsot és megint beindult. Ma próbáltam beindítani beindult de egyből le is állt azóta teker de be nem indul még egy köhintés sem. Hibának annyit ír Gyújtótrafó hiba A, B, C, D, E
Hároméves Astra G első futóműve produkál - számomra - furcsa hangokat.
Jellemzően fekvőrendőrökön hallani elölről egy "nyekkenést", mikor viszonylag gyorsan, nagy utat tesznek meg az arra szolgáló alkatrészek (főként hidegben, de erre nem vennék mérget).
(Egy alkalommal korábban felütött a lengéscsillapító, később szervizben támcsapágyakat cseréltek (éljenek a budapesti utak), de az előző jelenséggel kapcsolatosan nem tapasztaltam összefüggést).
Aksi lemerül inditózás közben (hideg hajnal), aksi feltölt (napközben), motor pöcre indul (kevésbé enyhe este) de a motorvezérlő elektronika hiba lámpa folyamatosan világít és a motor csak alapjáraton jár hiba nyomom a gázt.
Köszönöm. Bár a Tiéd diesel az enyém benzines. Elvileg a benzinesnél ilyen probléma nem szokott felmerülni. Kiváncsian várom, hogy mit állapítanak meg.
Van egy 2005-ös Opel Astra G 1,4-es Classic Caravanom (ZXEP).
Úgy novembertől kezdődően, azokon a napokon amikor a hőmérséklet 0 fok alá csökkent a nap első indítása meglehetősen nehézkessé vált. Kb. 0 és -2 fok között úgy kétszer, háromszor kellett indítani, hogy beinduljon az autó motorja. Ám most, hogy már -10 és -15 fokok is repkednek, így már ötször, hatszor is kell indítanom, hogy beinduljon a motor. Ha beindult és utána mondjuk azonnal leállítom és újraindítom, akkor már azonnal elindul a motor. Akkumulátort cseréltem még novemberben, de ez nem oldotta meg a problémát. Történt azóta gyújtógyertya csere is és egyúttal kitisztításra került a kartergáz visszavezetés motor előtti helyénél az "olajsár". Nos ez sem vezetett eredményre. Van ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka? Válaszotokat előre is köszönöm!
Lehet, hogy érdemes lenne összefognunk, és felkeresni hivatalosan az Opelt, mert - ahogy már írtam - ez konstrukciós hiba!
Ehhez képest mit sem tudnak róla. Legalábbis a helyi szervizben csak hümmögés és fejvakargatás volt, mikor kiderült, hogy a csere-trafósorral sem gyógyult meg. Még ötletszerűen ezt-azt ki akartak cserélni, amit persze mind ki kellett volna fizetnem akkor is, ha nem lesz jó.
Szóval lövésük sem volt hozzá. Aztán mondtam, hogy hagyjuk inkább annyiban. Azóta csak műszakira meg olajcserére mentem oda, azt is csak a szervizkönyv miatt, különben itthon megcsináltam volna.
Én spórolós vagyok, de nem hiszek az ilyen "csodaszerekben". Jobban hiszek a mechanikus eltávolításban (drótkefe, csiszolópapír, stb.). :)
Már csak az a kérdés, hogy házi körülmények között meg lehet-e csinálni, vagy kell valami spéci szerszám hozzá.
Nem mintha sajnálnám rá a lóvét, csak nem szeretem a kontár lehúzós szervizeket. Inkább magam csinálnám meg ha lehet. Már hivatalos opel-szervizben is átvertek egyszer (legalábbis megpróbálták), amiből aztán nagy balhé lett.
Úgyis megérett már vezérműszíjcserére (~120e km), akkor egy füst alatt azt is megcsinálnám.
Így anyagköltségből meg némi szabadidőből meglenne. Az biztos, hogy egy kulcskészletet is kellene még venni, az opelekre jellemző "külső-torx"-szerű csavarokhoz jó, de az nem gond, max egy 20-asból megvan. Azon kívül rengeteg szerszámom van.