Szia! Amikor kiírja hangosabb lesz a motor, de menet közben írja ki mindig és egyből leszoktam állítani a motort és csak gurolok amedig lehet, utánna beinditom és újra jó. Kösszi az ötletet de a kartellben lévő kosár (én úgy ismertem búvárcső) mindig ki volt takarítva. Igazán arra lennék kíváncsi mi okozza az olajsár képződést, mert amíg ez nincs meg hiába takarítjuk ki többször 1-2e km alatt újraképződik.
És amikor kiírja nem hallod, hogy a motor "csattog"? Nálam az volt, hogy a kartellnél van egy olajkosár, az volt eltömődve és nem tudta rendesen felnyomni az olajat a rendszerbe. Ki lett takarítva és most jó.
Végső elkeseredetségemben írok, hátha tud valaki segíteni.
Van egy Peugeot 407-em 1.6 HDI motorral. A gond a következő:
kb 134e km-nél megjelent az olajnyomás alacsony felirat a kijelzőn ez pont az M0-son történt ezért begurultam a közeli Gablini szervízbe ahol azonnal mondták, hogy a turbo tönkrement és ki kell takarítani a kartelt az olajsártól. Ez meg is történt poton 200e-ből vitt bontott turbóval és a hiba meg is szűnt kb 2e km-ig, amikor ugyanez a hiba keletkezett. Megint szervíz ahol az olajkartlet levették és megint kitakarítottak belőle egy marék olajsarat és átmosták a motor olajjáratait. A hiba megint megszűnt kb 2e km-ig és újra előjött. Ekkor lett elegem a peugeot szervízekből és vittem egy magán "specialistához" aki elvégezte a korábban leírt műveletet + ledugózta az EGR szelepet mondván, hogy szénkox keveredik olajjal és ez rakódik le. Meg is néztem a maradékokat amik a kartellben voltak, olyan mintha finom fekete homok keveredne olajjal és ettől kis gubicsokba áll össze. Természetesen minden szervíznél általam vitt új olaj (Total Quartz Ineo 5W30) és szűrő (man) került az autóba. Most megint eltelt kb 2e km és a hiba visszajött. Ha leállítom az autót utánna jó kb 10-15 km-ig.
Kérdésem: Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen esetleg le tudná írni hol keressem a hibát?
A válaszokat előre is köszönöm!
ui: még egy olyan érdekességet vettem észre, bár szerintem ennek nincs köze hozzá , hogy a hiba megjelenésével az üzemanyag szint 1 egységet felugrott és a megtehető távolság is kb 250km-el nőtt. Leállítás és újraindítás után megint normális.
A másik ha a betétek már nagyon el vannak kopva akkor a munkahenger teljesen kint van az uszónyereg is kint van ilyenkor a féknyereg egy nagy fékerő hatására láthatóan rugózik torzul ami a pedálon is érezhető lehet .
Szia ez nem membrán szakadás és nem tömítési hiba , az autó valószínű esp vel szerelt ezekre jellemző ha folyamatosan nyomva tartod akkor lassan beljebb megy a pedál persze azért látni kéne ,hogy ez valójában mennyire megy beljebb , álló motornál nincs szervórásegítés ilyenkor természetes hogy a pedál jóval keményebb.
Lehet egy fékolaj csere is ráférne apró légbuborék van az esp-ben, sok autónál tapasztaltam de a fékhatást jelentősen nem befolyásolja a tapasztalatok alapján.
Nem tudom menyire ragaszkodsz a közeli helyhez de én Ecseren ajánlanék egy nagyon megbizható precíz szerelőt. Én Sopronból mentem el hozzá és máskor is szívesen visszamegyek hozzá. Zolit aki regisztrált forumtagunk (zolforg) is jószívvel ajánlom figylemedbe. Nekem komplett váltót cserélt hibátlanul az autómba.
Észrevettem ma egy furcsaságot,járó motornál szép lassan be esik a fékpedál,de a fék ugyan úgy fog.De az is érdekes hogy ha ál a motor akkor felkeményedik és nem esik be.
fékolaj 3/4 ig,csöpögés,se olaj folt sehol.annyi hogy a betétek már a határon vannak de még nem jeleznek.
Helo! Van egy peugeot 407 sedanom klasszikus ,es szeretnek venni ra es kicserelni faceliftes hatso lökharitot + faceliftes hatso lampakat ,hogy passzolna e ra mind a ketto ? es problema nelkul vilagitananak e a lampak is ? a valaszert elöre is köszi :)
Biztos hosszú listát lehet ne felállítani, habár ez engem nem zavar.
Ami élénken él bennem az az ablakmosó tarály szenzoros afférom. Lényeg, hogy ne járasd üresre az ablakmosó tartályt, különben szívhatsz a jobb első kerékkel, meg a pillanatragasztó tunkolással a szenzor úszójára...