Főleg, hogy ma már nem a mérnök a mérvadó, hanem a könyvelő, meg a marketinges.
- Csináljatok valamit ennyiből.
- Ilyen lett.
- Nem tudjátok feljavítani?
- Darabonként 2 euró.
- Akkor ilyen marad.
- Mikor kell kidobni?
- Ekkor.
- De mennyit bír baj nélkül?
- Emennyit.
- Akkor még ráteszünk kicsit, és sokkal jobb fog szerepelni a mi prosinkban, mint a konkurenciánál.
Hiszen sokkal jobban hanzik pl. a gondozásmentes akku, mint az, hogy ellenőrizd, tölts utána, stb. Ja, hogy ha nem gondozzuk, nagy része pár éven belül tönkremegy, Nem baj, akkor még többet tudunk eladni.
Itt jár az autóipar, nem a tartósság a lényeg, hanem a talponmaradás, meg bevétel is legyen, gariidőt bírják ki, azután kalap, mi lesz vele. Az autó nagyja bírja sokáig, de egyre több része hamar elvásik, és nagy macera fenntartani.
Így lett, nyelestengely a szar, úgyh keresem a váltókat... elég durva hangja van, remélem bírja pár napig nem esik szét valahol szlovákban ahol melózóm...köszi.
Azok agyontanult barmok akik fejlesztik meg tesztelik a motrot, sebváltót illetve az olajat. No azok is hülyeségeket írnak söpörjék le mindet.
Az a hülye vegyészmérnök a laborba az is csak a hasára üt. Minek a szervízkönyv, no meg az a barom a jobbkézszabály egyirányú út ökrök!
Egy biztos a mai napig is futnak 92-94-es swiftek nagy tömegben az utakon, azok is barmok ennyi olajat elpazarolni.
Persze más márkáknál a motor nem azért állt be mer 30.000-ként cseréli az olajat hanem azért mert nem a nálamtankolj kúton tankolt. (jó téma tudunk hülyézni egy pár odalig)
Egyébként a másik márkáknál nem is kell cserélni mert folyamatosan csöpög az olaj így csak tölteni kell rá:)))
No erre mondták rám a clio iii fórumban hogy trollkodó
"Magam részéről lezártam a témát, mivel úgy néz ki csak a feszültséget akarod cserélni a fórumon nem pedig az olajat"
A feszültséget az generálja, hogy nem vagytok hajlandóak belátni, hogy a másiknak is lehet igaza és te is totálisan meg vagy győződve, hogy az a szentírás, amit te állítasz vagy gondolsz.
Emlékszem anno valamelyik (tán a wagon R-es) forumban láttam fényképekkel illusztrálva valakinél, hogy olajcserénél, a leengedés után egy kör gázolajjal tölti fel a motort, azzal 5 percig járatja, ezt úgy hívta: "átmosatja a motort", majd utána leengedi és teszi bele az új olajat.
Ehhez képest a csereperiódusról elmélkedni semmi, az a kolléga viszi el a pálmát nálam! :-)
Ambrus kolléga is 30 ezrenként cserélt motorolajat, váltóolajat meg sosem cserélt, mert a prémium kocsikban sem kell, és gyertyát is ráért kicserélni 190 ezer km-nél. Ő sokat ment a kocsival.
Kipróbáltam, semmi gondot nem okozott, a váltónak semmi baja nem volt 150ezer km-nél, amikor becseréltem a kocsit a mostanira. A motorolajat pedig 30ezrenként cseréltetem és a maradék pénzt a családomra költöm inkább. Nem hiszem, hogy olyan rossz döntés lenne ez.
Sok éves "felhasználói" tapasztalatom van ezekkel a típusokkal:
Skoda 120L
Skoda Rapid 135 RiC
Renault Clio 1.4 16V
Renault Clio 1.5dCi
Renault Megane 1.5dCi Coupe
Renault Megane 1.5dCi Grandtour + "új" Suzuki Swift 1.3 GLX
Mindegyik kocsi jóval túl van (volt) 100ezer km-en (kivéve a Swift) és nem volt váltógondjuk, a Renaultnál egyáltalán nem előírás a váltóolaj csere xxx.xxx km előtt (megnézem majd pontosabban).
Persze, a Skoda más kategória és régi konstrukció, de azoknak sem esett szét a váltója (és más sem), mert nem volt x kilométerenként cserélve az olaj.
Egyedül a Swiftről nincs ilyen irányú tapasztalatom, mert abban még csak 23ezer km van és még legalább 5-6 év, mire 45ezer lesz benne (wifey kocsija).
renaultnál_ a forumon van egy két hozzászólás " eladó sorba került a fél éves cliom most lett váltó cserélve" Motorolajat 20000 km-nél vagy 2 évente cserélik a clionál. De ha beszélsz egy normális szerelővel, megmondja igaz hogy előjáratott az autó, de az első 5000-nél érdemes lecserélni. És évente vagy 15.000km-ként. No én max 12-ig megyek el fe általában minden autómban 10 nél motorolaj 30 nál váltóolaj csere. És nem hullottak az alkatrészek. Ez a gond nem tartjuk be a csereperiódust , oztán írjuk a népítéletet. Lehet, hogy elmegy 40.000 km olajcsere nélkül is, váltóolaj meg 200.000 km -t is. Ha kipróbáltad írd meg a tapasztalatodat.Én is lehet, hogy kibírom 3 napig víz nélkül mégse próbálom ki . Én cserélek, és ha ezen az összegen múlik inkább megyek busszal, vagy gyalog.
Szerintem kár összehasonlítani a skodákkal. Az én szerelőm mondta mikor kérdeztem, hogy abban azért nem kell olajat cserélni, mert 60.000-ként a komplett váltót cserélik, olyan szar... :-)
Most nyilván ez így nem 100%-ban igaz, de akkor is érdekes elgondolás... :-)
Nem tudom mit kéne éreznem, de semmi különbséget nem tapasztaltam a gyári tárcsához képest... Eddig még meg tudtam állni időben, mindenhol. De egyszer stukkoljak le valamit, biztos, hogy megverem sógit...:-)))
Szerintem ne cserélj, te megérdemled hogy szethulljon alattad a gép...
A váltó nagyon komoly igénybevételnek van kitéve mindig, föleg hétköznapi használatban! Ha csak autópályáznál többszörösét bírná. Cserélni meg azért kell 45.000km-es intervallumban, mert ilyenre tervezték. Ha szerinted hülyék a mérnökök és többet mész egy olajjal, akkor az a te dolgod, de ne akard megmagyarázni, a fillérbaszósság az fillérbaszósság...
Bár nem vagyok képben a renault-nál előírt váltóolaj specifikációjával, de pl motorolajból sokkal speciálisabbat igényel a gyári előírás, mint a swifté. És ott nem ritka a 20-30.000km-es csereperiódus előírása sem. Ebből kindulva lehetséges, hogy a váltóba is más, szigorúbb szabványoknak is megfelelő olaj kell, így a hosszabb élettartam is lehetséges.
De pl a régi swiftnél úgy emelték 10-ről 15.000km-re a motor olajcsere periódusát, hogy se konstrukciós, se specifikációs (olaj) változtatás nem volt. A 306-os pözsónkban két intervallumot tudok beállítani a szervizciklus nullázásakor, 20 és 30.000km-t. Pedig az egy 2000-es évjáratú 1,4 benzines... igaz saját specifikációjú olaj az előírt.
A 120-as skodás hivatkozásodról nekem az ugrik be, mikor bejöttek a samarák és a sok "ladás" szerelő nem cserélt benne vezérműszíjat, mert a "zsiga láncos" és mikor összekócolták a dugattyúk a szelepeket még nekik állt feljebb, hogy milyen hülyeség ez a szíj.
Nem biztos, hogy jó az irány amerre hivatkozol, mert a skoda óta eltelt pár év, a technika meg fejlődik.
De természetesen mindeki azt tesz vagy nem tesz az autójával amit akar, én csak azt nem értem ha ez nem a gyárilag előírt miért kell erről másokat győzködni?
Alapjában véve a gépkönyvben leírtak betartásával értek egyet.
Na de ahhoz mit szóltok, hogy az MTA (robotizált kézi) váltós swiftembe, új kora óta automata váltóolaj van, pedig a gépkönyv 75W/90-es sima kéziváltósba való olajat (végeredménybe ez egy sima kéziváltó, csak a kuplungot kezeli egy "láthatatlan ember" a motortérben) ír elő ehhez is.
Minden cserénél feltettem a kérdést, de azt mondta az autószerelő, hogy kussoljak, mert az automataváltó olaj jobb mint a sima, "szélesebb spektrumú"
A "kussoljak" egyébként a sógorom, aki ingyen csinál meg nekem mindent és nagyker áron szerzi meg az alkatrészeket, úgyhogy kussolok mint a kisangyal. Mondjuk eddig őt igazolja, hogy 130.000km nincs még hangja a váltónak. De én is utálom ha vmi nem a gépkönyv szerint van cserélve. Mielőtt lehordotok, másban nem engedtem neki kompromisszumot még soha!
Féktárcsa-fékbetét páros nekem is most lett cserélve: Brembo mindegyik, nem nyikorog f@szán fog! 20ezerből meg volt a szett.
És a "komoly" szerelő jobban ért a gyári mérnököknél hozzá? Legalább a hülyeséget ne terjesszétek... A fogazás elég rendesen nyírja az olajat, ha túlhasználod habosodhat nagy fordulaton, ergo pont akkor nem ken, amikor igazán kéne, mert a buborékok miatt a töredéke olaj jut a fogak közé. Kb. 5-6000Ft az olaj ami kell bele, normál futásteljesítménynél ez kb 3 évente esedékes... megéri ezen spórolni?
A kuplunghoz semmi köze a hibának, hozzá ne engedj nyúlni senkit! Az ilyen tippelős szerelőt meg el kell küldeni a búsba.
A hiba egyértelműen nyelestengely csapágy cserére utal, de ha szét van szedve a váltó érdemes egyúttal az összeset cserélni. Vagy egy keveset futott bontott váltó, a 2008 utáni swiftekből. Abba viszont a te váltódból a sebesség jeladót és vevőt át kell tenni.
A csapágycsere 50.000Ft magassága kb az anyagár +olaj + a munkadíj. Váltót olyan 45 körül lehet kapni, + olaj + munkadíj.
A komplett váltócserénél az az előny, hogy a komplett bele új(abb) lesz, a kettes fokozat kicsit rövidebb.
Nem hiszem, hogy a kuplung csre meg fogja oldani, sajnos drágább lesz, a váltó csapágyazását kéne cserélni. De nem fog szétesni, nyugodtan járhatsz vele, ameddig nem zavar a hang, annyi a lényeg, hogy hidegen pl ne erőltesd vissza 20-nál egyesbe. Van akinek 150.000 forintért csinálták meg: http://homar.blog.hu/2011/07/27/szeriahibas_suzuki_swift
Pontosan, ahogy írod. Kinyomva oké, aztán hallani még rendesen menet közben is, főleg hidegen, egyesben-kettesben. Rávágták, hogy szerkezet. Gondolom a nyelestengely csapágy is a szerkezet része, nem értek hozzá - főleg, h akkor most kell-e komletten kuplungot cserélnem. Köszi egyébként !
...."puha, ezért porol és viszonylag gyorsan kopik. Nekem megér annyit hogy pár ezer kilométerrel hamarabb cserélek betétet, és kicsit többet takarítom a felnit, hogy ha kijönnek elém meg bírjak állni."