Pontosan nem tudom ezeket az árakat, mi asszem 3zl-t fizettünk a TLK vonatra (ami ilyen féláras az Ex-hez képest) per út per fő mint helyjegy. Az IC-kre legalább 15zl volt azt hiszem. Báthory-ra nem kellett, a másik meg megvolt a neten eleve. Viszont ezt találtam neked, szerintem ez az egyéb jegyek ára. Ha pedig az www.intercity.pl-n rákeresel, online lehet venni és ott kiirja a helyjegy árakat is. Hogy van e különsbég a kiegészitő jegy és a sima helyjegy között árban, szintén nem tudom. A lengyel vasutak topikjában van, aki onnan ir, lehet hogy ő tud segiteni. Ime a link:
FS (olasz) díjszabással tudna valaki segíteni? mert angolul nincs sehol. Az automatán Brenneron láttam olyat, hogy 33%-os jegy. Ez hasonló mint az itthoni? A tárgy a következő: Brennero-Verona-Brennero jövőhét szombaton, 2 fő, 26 év alatt. Valamilyen kedvezmény van, vagy marad a teljesárú?
Ma (igaz teljesen véletlen) de kint voltam mindkét Venezia EN-nél, mind az érkezőnél, mind az indulónál. Hamarosan felteszek egy kisebb "beszámolót" képekkel a különkocsis járatokról. :)
Nem is az a lényeg, hogy PKP-s legyen, csak hogy onnan valami, mert egy varsói helyi vonaljegyet leszámítva más nincs (bár helyieket mindhárom városban fogok beszerezni).
A képeket kicsinyítsd 640x480-ra, akkor már nem reklamál majd!
Annyi kérdésem lenne csak, hogy a távolsági vonatokra a külön fizetendő pótjegyekre mennyi összeget kalkuláljak (IC és/vagy Ex, az Interrail honlap ha jól emlékszem 3-6 -t ír)?
Igen, talán ez igy egyszerűbb. PKP-s jegyed nem biztos, hogy lesz, mert a Trojmiasto-ban az SKM nevű cég üzemelteti a 'HÉV'-et. A pénztárak megegyeznek a PKP-val vagy kis sárga automatákból is lehet jegyet venni (talán akkor le is kell pecsételteni) de külön peronok vannak mindenhol. Lógni nem érdemes, mi 4-5 ellenőrcsapattal találkoztunk a Gdansk-Sopot-Gdansk túrán. A jegy talán 3-6 zl lehet.
Ha van valami kérdésed akkor keress meg e-mailben, asszem publikus.
Próbáltam képeket is feltöteni, de egyelőre túl nagyok...
Tényleg. Ezen a hétvégén van a Forma1. Készülnek plusz szerelvényekkel? Gondolom elég nagy lesz a forgalom, főleg nyugat felől. Lehet erről tudni valamit?
Ami OFF: Megindult a népáradat!
HITRADIO Ö3: Éjjel hallottam, hogy a magyar pályamatrica vásárlás végett Nickelsdorfig állt a sor, na ez a sor, már PARNDORF -ig áll! :D Ha a Mmóvárnál lévő kapunál állnak sorba matricáért, akkor ez szép kis Stau :) Megéri inkább EC-zni mert az ORF szerint 4 órás a várakozási idő Vonattal 3 óra csak BP-WIEN :D:D:D
Interail, bár a lengyelek honlapja alapján számolgatva a helyben történő jegyváltás is kb ugyanannyi lenne. Így viszont lesz egy Interrail jegy is a gyűjteményemben, úgysem utaztam még olyannal. De lesz lengyel is, ha Gdanskból kimegyünk Sopotba.
Engem az érdekelne, hogy a jegyeket hogyan oldod meg? Interrail? Mi tavaly voltunk Varsóban és felmentünk Gdansk-ba is. Akkor a TLK volt a legjobb opció árban. Mondjuk abban nem volt Krakkó.
Na még így is azt mondom hogy örülök hogy sikerült venni ezt a járatot mindenképp szeretném kipróbálni mert ha az olaszokon múlik akkor a jövő igencsak homályba vész és ki tudja lesz e még jövőre is. (átszállással már elég macerás lenne)
Akkor majd utazunk Bécs felé :) az Allegro Toska EN-re is vannak Spar-jegyek, de csak Bécstől Rómáig!! Ez a Südbahnhofról indul 19.15-kor és Rómában van reggel 9 körül!
Aki mostanában szeretne Prágába utazni, július 1. óta van SparDay kedvezmény már ide is!! 19 euróba kerül egy útra, korlátozott számban van. Én aug. végén utazok, de már most megvettem a jegyet. Feltélelei:
- csak a délelőtti EC-ken érvényes, a 13.30-as Jaroslav Hasek az utolsó, amelyre elfogadják,
- konkrét vonatot és utazási dátumot kérnek,
- visszaváltás, csere NINCS!!
Gyorsan kell cselekedni mert csak korlátozott számban létezik!! Sokkal olcsóbb mint egy City-Star vagy a Bp.-Prága menettérti jegy!! Az ár tartalmazza a helyjegy árát is.
Elég gáz, hogy az ember utazna, de nem tud. Aki nem tud autóva utazni (mert korlátozva van a vezetésben) az mit tegyen ilyenkor? Egyszerűen gáz!
Monjduk az én tapasztalataim kifejezetten a Spar jegyre voltak kihegyezve, normál árú jegy mindig kapható. :) Tehát végül is aki szeretne vagy akinek muszáj ezzel el tud utazni.
Még 1 dolog: A Máv részéről is van egy kis igénytelenség a játékban. Az ülőkocsikon az altuális helyfoglalási cetliket nem teszik ki ezen már nem igazán lepődöm meg. De az hogy júl. 19ről maradtak kint Wien-Bp cetlik és még arra sem vették a fáradtságot hogy ezeket leszedjék, az már rendesen az igénytelenség kategória. :) :(( Leszedegettem volna őket de az már elég feltűnő lett volna így maradtak. De azért erre (ha másra nem is) igazán odafigyelhetnének.... :(
A helybiztosítás ára (130 Ft) csak egy felesleges lehúzás...
A nélküli jegyből annyit adnak ki, ahányan tutti, hogy felférnek a vonatra a másikból ugyszint. Szóval - a 390 Ft -os jegyből is csak annyi van mint az 520asból Nem is értem alapból, hogy még senki nem verte ki a balhét emiatt!!! A nemzetközi IC-re is annyit adnak ki mint a belföldire és az általában jobb nemzetközi EC/IC vonatokra olcsóbb a jegy! Dúrva
Ami pedig a Veneziát illeti: Elég gáz, hogy az ember utazna, de nem tud. Aki nem tud autóva utazni (mert korlátozva van a vezetésben) az mit tegyen ilyenkor? Egyszerűen gáz!
Nem tudom, alsó_madárfogásnak lehetnek esetleg tapasztalatai, hogy a Wien-Venezia EN -okon is ez a szitu?
Ez azért lehetett, mert van egy kontingens, és az nyilván betelt a 2. osztályra.
Azért ez jogos, hogy nem engednek egy IC-t túltölteni. Noha sok nemzetközi utas nincs, de ugye ők is jöhetnke, nekik meg nem kell helyjegy, így velük nem lehet előre kalkulálni.
OFF A Balaton IC-re vasárnap (Fonyód-BP), már csak első osztályra adtak az indulás elött szintén 20-25 perccel. (helybiztosítás néküli pótjegyet adtak) ON
1 kis negatívum, de ez már tényleg lényegtelen, nem volt jegytartó a jegyekhez így csak a la natur megkaptam a két papírt. De nem gond legközelebb amikor majd a spliti jegyeket veszem kérek egy pluszt mert simán elhagyom még a végén....
Nos 6. próbálkozásra végül sikerült vennem Spar jegyet Velencébe. :) (persze még így is kellett módosítanom, de csak azt tudom tanácsolni ((páran említettétek hogy még mennétek ősszel)) hogy minél előbb próbálkozzatok jegyvétellel mert nagyon körülményes, legalábbis az alapján amit én tapasztaltam)
Ma a Déliben indítottam elmondtam mit szeretnék, készséges volt a hölgy de sajnos nem tudott adni jegyet. Mivel láttam hogy hátra kell mennie és elég sokan voltak (délután 5 óra tájban volt kb 10 ember a sorban) inkább hagytam és nem kezdtem kombinálni. Mivel még volt 1 kis időm egy másik off program előtt benéztem a Jegyirodába ahol szintén nem sikerült jegyet venni. Itt mondta a nő hogy alig tudnak adni, 4 hónapra érdemes előre venni. ( megj. jó annak aki ennyire előre tud tervezni :) )
Aztán végül program után, fél 11 felé csak úgy kíváncsiságból betekintettem a Keleti pénztárába. Még ekkor is 15 fő volt előttem de mivel idő volt így megvártam. K 1,5 hónapra előre double hálóba nem tudtak adni jegyet. Mondtam hogy nézzük meg akkor T3-ba hátha. Mondta a nő hogy szerinte adta volna a lehetőséget de ebből végül is volt, és ezekután még visszafelé is volt olyan amit szerettem volna így ebben maradtunk. :) Nagyon kicsi a kontingens egyébként 1-2 a max és ez is külön kezeli a double T3 jegyeket. A kusett és ülőkontingest Sparjegyre nem tudom, de gondolom az is elég alacsony. Illetve még azt is mondták hogy az olaszok kezelik a kontingest és ha erősebb "business day" van (értsd: úgyis megveszik a drágábbat majd) akkor egészen egyszerűen kiveszik ezeket a jegyeket.
Na még így is azt mondom hogy örülök hogy sikerült venni ezt a járatot mindenképp szeretném kipróbálni mert ha az olaszokon múlik akkor a jövő igencsak homályba vész és ki tudja lesz e még jövőre is. (átszállással már elég macerás lenne)
Okés, a tervezett program Bp.-Krakkó-Varsó-Gdansk-Krakkó-Bp., persze mindez egy hétre elnyújtva, de ha felfér egy tudósítás arról, hogyan lehet kényelmesen és ésszerűen a vasút segítségével nyaralni, akkor szívesen megírom.