Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemesis01 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 9021

sziasztok xenon gyárihoz keresek alkatrészt vezérlöre lenne szükségem meléklem a képet persze használtan köszönet nektek

Zolysys Creative Commons License 2012.11.30 0 0 9020

Köszönet zoolannak :)

vargar1 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 9019

Szia

 

Természetesen nem sértődtem meg, nem szoktam :)

Amit itt lent olvastam a kopott motorról azzal egyet lehet érteni,

Egyébként az nem egyértelmű,  Ha nem fogy az olaj a nívópálca szerint az nem jelenti azt, hogy nem eszi a motorolajat

mert lehet, h eszi csak közben gázolaj megy le és ez elég gyakori, sokszor még növekedést is tapasztalnak..

Nemrég beraktam egy linket pár hozzászólással ezelött az épp erről ír.

De szerintem itt mindannyian egyetértünk abban h kellene egy mérés az égésterekben az nem jár nagy megbontással

sem és mindenképpen a leg egyértelműbb és célraveztőbb mérések eggyike.

Bár nem szeretnék beleszólni, de én nem egy Pug szervizbe vinném... keress egy jó motorspecialistát azoknak mindegy

a logó a motorháztetőn és sajnos a tapasztalat az, h egy márkaszerviz nem tart témakörönként specialistát mert a

munkáik döntő töbsége nem igényli azt a plusz tudást.... viszont árban drágábbak és ez neked nem a legjobb párosítás!

Üdv

Előzmény: barati83 (9011)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9018

Nem az teljesen más.

Előzmény: barati83 (9015)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9017

közben elolvastam és sanos erről semmit nem tudok, de holnap rákérdezek

Előzmény: betg (9013)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9016

Kár, hogy pesten vagy :(

Előzmény: betg (9014)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9015

a kartelgázvisszavezetés az nem az EGR?

Előzmény: betg (9013)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9014

Nem feltétlenül.

Előzmény: barati83 (9012)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9013

Kartergázvisszavezetés ledugózva??????  az nem túl jó, sőt nagyon nem jó ha tényleg így van.

Lexia nem alkalmas ilyesmire  , itt egy egyszerű veszteség mérés kellene de az nem biztos ,hogy van a szerviznek.

Előzmény: barati83 (9010)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9012

Ha a gyűrűk leragadnak, nem kellene ennie az olajat + kicsit füstölnie?

Előzmény: betg (9009)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9011

Remélem nem sértettelek meg hülye kérdéseimmel ill. okoskodásommal csak hát tényleg idegesít, hogy fél éve nem tudok megbízni a kocsiban és próbálom megérteni az okát. 2 hét múlva mennem kéne Prágába de nem merek vele elindulni. Az első turbót 30e Ft-ért megvette egy turbó felújítós srác. Azt mondta az egész belseje meg van égve és a külső házon kívül mindent cserélni kell. 110e ft-ért csinálta volna meg fél év garral.

Előzmény: vargar1 (9005)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9010

Jelenleg minden hiba feltünésénél új olaj kerül az autóba, előtte 10e km. Eleinte total quartz 9000 5w40 utánna ineo 5w30. Lexia nem mutat semmit, elvileg minden rendben. Kartergáz visszavezetés jelenleg ledugózva. Részecskeszűrő elvileg rendben volt utolsó vizsgálatnál. Porlasztók állapotáról és koromképződésről sajnos nem tudok. Olajnyomást mértek mindig és rendben volt. Az a gond, hogy mikor beviszem az autót sose csinálja a problémát és a nyomás is mindig rendben. Holnap megyek a debreceni Peugeot szervízbe diagnosztikára. sajnos az általad leírtak eléggé elszomorítottak. Majd kérek a mérésekről egy diagnosztikai lapot és ha valamit nem értek rajta írok.

Előzmény: betg (9008)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9009

A korom úgy kerül a karterba hogy a gyűrűk valószínű le vannak ragadva ill megkopva így a robbanáskor keletkező korom egy része bekerül az olajtérbe, az egr is sok baj forrása ha már meg van szüntetve az jó csak már lehet hogy késő , érdemes lenne egy veszteség ill kompresszió mérés ebből elég sok mindenre lehet következtetni.

Előzmény: barati83 (9004)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9008

Ebben az évben ha jól emlékszem 4 motort és 5 turbót cseréltem ,természetesen mind 1.6 hdi , kérdés  milyen időközönként cseréltél olajat?  Kartergáz visszavezetés nincs e eldugulva? mekkora a kartergáz? részecskeszűrő állapota? porlasztok ? koromképződés?  Az egyik ügyfelem talált magának a neten egy 3ekm futott fűzött blokkot hengerfejjel ha jól emlékszem 160-170eft ért. Ugyan így kezdődött neki is, míg a végén olyan hangok jöttek a motorból mint valami rossz  cséplőgépből, szétszedtük a motort de olyan kopások voltak benne ,hogy értelmetlen lett volna vele bármit is csinálni , azóta 10ekm ként olaj csere  és hibátlanul működik .

Nem akarok vészmadárkodni de lehet hogy itt is ez lesz a vége.

Előzmény: barati83 (8997)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9007

Nem igazán jó neki a 10w40 olaj

Előzmény: gery407 (8999)
Tibcsi37 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9006

Hát az biztos hogy látatlanul esélytelen a gond megoldása, de szerintem bontás nélkül is az. A turbo hibáját azért nem tartom valószínűnek, mert az eredeti hiba is az olajsár volt és a cserélt darabbal sem változott semmi. Ráadásul ha egy turbo ennyi "sarat termelne" nem gondolom hogy vígan üzemelne. Inkább az a valószínű, hogy az eredetit is feleslegesen cserélték. Persze szétszedés előtt mindenképpen az alap dolgokat meg kell nézni, nem is értem eddig miért nem történt meg mondjuk egy kompresszió mérés. Az hogy jól megy és szép a hangja pont semmit nem jelent, mert a vezérlő elég szélsőségesen képes utána menni pár hibának. El tudom képzelni hogy egy törött gyűrűt képes kompenzálni ha még nincs túl sok km a motorban. Márpedig ha esetleg így lenne, akkor az magyarázhatná a sok olajsarat.

Előzmény: vargar1 (9005)
vargar1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9005

Nézd

az autód hibáját itt nem tudjuk megoldani, ez attól komplexebb. ennek ellenére jó időtöltés ötletelni agyalni...

Amire rá akartam világítani, h ha az olajad tele van "olajsárral" az csak úgy nem keletkezik, vagy az égéstérből megy le korom

vagy a turbónál van a baj. Az egr olajos csövét irtad le mint tapasztalható dolog, én arra irtam, h akkor ott már olaj plusz korom van

Egyébként az első turbóval mi lett?? lehet az is mond valamit..

Vidd el egy helyre ahol használnak motordiagnosztikai műszereket (szerintem) aztán írd meg mi volt az eredménye..

Üdv

Előzmény: barati83 (9004)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9004

Szia!

De a forgattyús hajtómű ill. a forgattyús ház milyen kapcsolatban van az égéstérrel ill. EGR szeleppel? Bocsi  a láma kérdésért, de az ismereteim a motorok működéséről eléggé felszínes. Amit tudok a Főtengelyhez 8forgattyústengelyhez) kapcsolódik a hajtórúd aminek a végén van a dugattyú, ez mozog fel le a dugattyúházban. Remélem eddig jól tudom. Na most ennek a rendszernek tudomásom szerint egy pontja van ahol az égéstér és az olaj találkozhat az pedig az olajlehúzó gyűrű a dugattyún. Ha ez rossz akkor a kocsi eszi az olajat és füstöl, de nálam ilyen nincs. Kérlek magyarázd el hogyan kerülhet a forgattyús hajtóműből az olaj a kipufogórendszerhez. Ha esetleg a másik lehetőség lenne és tényleg a turbó égeti az olajat és így keletkezik olajsár, az mitől történhet és miért? Mi lehet rá a megoldás?

Előzmény: vargar1 (9003)
vargar1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9003

Szia

Én a turbóban megégő kokszosodó olajra gondoltam, tehát a turbó kenési oldalára nem a gázzal érintkezőre.

Érdekes ez az EGR-es dolog de a probléma az hogy az az égéstermékek visszavezetéséről szól és semmi köze a kenéshez a kenési rendszer

normál esetben zárt rendszer. a kenési rendszer két szűk pontja van a turbó a nagy hőterhelés miatt illetve a dugattyú gyűrűk mert ugye alatta

olaj felette korom van (ha a hengerfejet kihaggyuk). Bár jobban belegondolva Neked olajosaras a füstgázvisszavezető csöved kvázi a kipufogógázod

tehát nekem az azt mondja olaj meg korom... na az a forgattyús hajtóműböl jöhet ja és a turbóból.. :))

egyébként nem kell egyből szétszedni.. azért van a motor diagnosztika.... Nyomásmérések, picozskópos mérések, kamerás belső vizsgálatok stb...

Rengeteg olyan paramétert lehet bontás nélkül mérni ami szinte biztosan megmondja mi a motor gondja..

Üdv

 

Előzmény: barati83 (9002)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9002

Szia!

 

Köszönöm a válaszod! A turbót csak azért zárom ki, mert már 2 szerelő is bevizsgálta és mindkettő jónak mondta egymástól függetlenül + ha leveszem az intercooler-be csatlakozó csöveket semmi olajlerakódás nem látható csak enyhe olajködölés ami elvileg normális. Ahol találtunk olajsarat az az EGR visszavezető csövének légtömegmérőhöz csatlakozó vége, viszont ott vastagon. De ez le lett dugózva, tehát innen már nem kerülhet bele. Én inkább az égéstérre gyanakodnék a kettő közül, de ott meg az égés során keletkező szén elvileg nem kerülhetne bele az olajba, mert akkor az olajfogyasztással járna mint ahogy te is írtad. Mindenki szét akarja bontani a motort az utolsó csavarig, hogy kivizsgálja, de félek utánna sose lesz újra jó + ez annyibe kerülne mint egy másik motor.  Teljesítmény csökkenés nincs az autónál + a hangja is szép amíg ki nem írja a hibát.

Új info: ma lecseréltem az olajszűrőt és megint dugig volt trutyival.

Előzmény: vargar1 (9001)
vargar1 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9001

Szia barati83

 

Amit leirtál nem túl bíztató....

 

Én mint laikus az alábbira tippelek.

 

Alpjában véve nagy mennyiségű olajsár két helyről jöhet égéstér és vagy turbó....

Ezzel szerintem naggyából egyet lehet érteni, viszont ha az autódban nem éreztél jelentős gyengülést

akkor én a turbó környékén kutakodnék. A hengerfejet én kizárnám mert ha szelep vezetőkre gondlunk

akkor ott jelentős olajfogyásod is lenne a repedés vagy beégés akkor annak más durva jele is lenne

és szerintem a hűtőviz is jelezné..

A szakik helyében, mérnék hengerenként kompressziót vagy esetleg bele is lehetne nézni

bár én turbóra tippelek... ezeknél a motoroknál 10-1 hez turbó adja meg magát

Az más kérdés, h az is mindíg valaminek a következménye ,eredménye !!

 

Nem sokat mondtam.. de hozzászóltam :))

 

Sok sikert!

Előzmény: barati83 (9000)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9000

Szia! Amikor kiírja hangosabb lesz a motor, de menet közben írja ki mindig és egyből leszoktam állítani a motort és csak gurolok amedig lehet, utánna beinditom és újra jó. Kösszi az ötletet de a kartellben lévő kosár (én úgy ismertem búvárcső) mindig ki volt takarítva. Igazán arra lennék kíváncsi mi okozza az olajsár képződést, mert amíg ez nincs meg hiába takarítjuk ki többször 1-2e km alatt újraképződik.

Előzmény: kisvadon (8998)
gery407 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8999
Ha 5W30 helyett 10W40-est teszek bele (2.0hdi ,200 e km)árthat neki?
kisvadon Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8998

Szia!

 

És amikor kiírja nem hallod, hogy a motor "csattog"? Nálam az volt, hogy a kartellnél van egy olajkosár, az volt eltömődve és nem tudta rendesen felnyomni az olajat a rendszerbe. Ki lett takarítva és most jó.

Előzmény: barati83 (8997)
barati83 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8997

Üdv!

Végső elkeseredetségemben írok, hátha tud valaki segíteni.

Van egy Peugeot 407-em 1.6 HDI motorral.  A gond a következő:

kb 134e km-nél megjelent az olajnyomás alacsony felirat a kijelzőn ez pont az M0-son történt ezért begurultam a közeli Gablini szervízbe ahol azonnal mondták, hogy a turbo tönkrement és ki kell takarítani a kartelt az olajsártól. Ez meg is történt poton 200e-ből vitt bontott turbóval és a hiba meg is szűnt kb 2e km-ig, amikor ugyanez a hiba keletkezett. Megint szervíz ahol az olajkartlet levették és megint kitakarítottak belőle egy marék olajsarat és átmosták a motor olajjáratait. A hiba megint megszűnt kb 2e km-ig és újra előjött. Ekkor lett elegem a peugeot szervízekből és vittem egy magán "specialistához" aki elvégezte a korábban leírt műveletet + ledugózta az EGR szelepet mondván, hogy szénkox keveredik olajjal és ez rakódik le. Meg is néztem a maradékokat amik a kartellben voltak, olyan mintha finom fekete homok keveredne olajjal és ettől kis gubicsokba áll össze. Természetesen minden szervíznél általam vitt új olaj (Total Quartz Ineo 5W30) és szűrő (man) került az autóba. Most megint eltelt kb 2e km és a hiba visszajött. Ha leállítom az autót utánna jó kb 10-15 km-ig.

Kérdésem: Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen esetleg le tudná írni hol keressem a hibát?

A válaszokat előre is köszönöm!

 

ui: még egy olyan érdekességet vettem észre, bár szerintem ennek nincs köze hozzá , hogy a hiba megjelenésével az üzemanyag szint 1 egységet felugrott és a megtehető távolság is kb 250km-el nőtt. Leállítás és újraindítás után megint normális.

betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8996

A másik ha a betétek már nagyon el vannak kopva akkor a munkahenger teljesen kint van az uszónyereg is kint van ilyenkor a féknyereg egy nagy fékerő hatására láthatóan rugózik torzul ami a pedálon is érezhető lehet .

Előzmény: betg (8995)
betg Creative Commons License 2012.11.29 0 0 8995

Szia ez nem membrán szakadás és nem tömítési hiba , az autó valószínű esp vel szerelt ezekre jellemző ha folyamatosan nyomva tartod akkor lassan beljebb megy a pedál persze azért látni kéne ,hogy ez valójában mennyire megy beljebb , álló motornál nincs szervórásegítés ilyenkor természetes hogy a pedál jóval keményebb.

Lehet egy fékolaj csere is ráférne apró légbuborék van az esp-ben, sok autónál tapasztaltam de a fékhatást jelentősen nem befolyásolja a tapasztalatok alapján.

Előzmény: birobandi (8994)
birobandi Creative Commons License 2012.11.28 0 0 8994

Szia Nyalee!
Szervóban membrán szakadásra vagy tömítési hibára van esélyed.
Üdvözlet: birobandi

Előzmény: Nyalee (8987)
Razorgas Creative Commons License 2012.11.28 0 0 8993

Szia Feri!

 

Nem tudom menyire ragaszkodsz a közeli helyhez de én Ecseren ajánlanék egy nagyon megbizható precíz szerelőt. Én Sopronból mentem el hozzá és máskor is szívesen visszamegyek hozzá. Zolit aki regisztrált forumtagunk (zolforg) is jószívvel ajánlom figylemedbe. Nekem komplett váltót cserélt hibátlanul az autómba.

 

Itt éred el: http://zolforg.dyndns-ip.com/

Előzmény: ferencv123 (8978)
Razorgas Creative Commons License 2012.11.28 0 0 8992

Szia Bigbagi!

 

Válaszolok emailon.

Előzmény: bigbagi (8991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!