Remélem nem sértettelek meg hülye kérdéseimmel ill. okoskodásommal csak hát tényleg idegesít, hogy fél éve nem tudok megbízni a kocsiban és próbálom megérteni az okát. 2 hét múlva mennem kéne Prágába de nem merek vele elindulni. Az első turbót 30e Ft-ért megvette egy turbó felújítós srác. Azt mondta az egész belseje meg van égve és a külső házon kívül mindent cserélni kell. 110e ft-ért csinálta volna meg fél év garral.
Jelenleg minden hiba feltünésénél új olaj kerül az autóba, előtte 10e km. Eleinte total quartz 9000 5w40 utánna ineo 5w30. Lexia nem mutat semmit, elvileg minden rendben. Kartergáz visszavezetés jelenleg ledugózva. Részecskeszűrő elvileg rendben volt utolsó vizsgálatnál. Porlasztók állapotáról és koromképződésről sajnos nem tudok. Olajnyomást mértek mindig és rendben volt. Az a gond, hogy mikor beviszem az autót sose csinálja a problémát és a nyomás is mindig rendben. Holnap megyek a debreceni Peugeot szervízbe diagnosztikára. sajnos az általad leírtak eléggé elszomorítottak. Majd kérek a mérésekről egy diagnosztikai lapot és ha valamit nem értek rajta írok.
A korom úgy kerül a karterba hogy a gyűrűk valószínű le vannak ragadva ill megkopva így a robbanáskor keletkező korom egy része bekerül az olajtérbe, az egr is sok baj forrása ha már meg van szüntetve az jó csak már lehet hogy késő , érdemes lenne egy veszteség ill kompresszió mérés ebből elég sok mindenre lehet következtetni.
Ebben az évben ha jól emlékszem 4 motort és 5 turbót cseréltem ,természetesen mind 1.6 hdi , kérdés milyen időközönként cseréltél olajat? Kartergáz visszavezetés nincs e eldugulva? mekkora a kartergáz? részecskeszűrő állapota? porlasztok ? koromképződés? Az egyik ügyfelem talált magának a neten egy 3ekm futott fűzött blokkot hengerfejjel ha jól emlékszem 160-170eft ért. Ugyan így kezdődött neki is, míg a végén olyan hangok jöttek a motorból mint valami rossz cséplőgépből, szétszedtük a motort de olyan kopások voltak benne ,hogy értelmetlen lett volna vele bármit is csinálni , azóta 10ekm ként olaj csere és hibátlanul működik .
Nem akarok vészmadárkodni de lehet hogy itt is ez lesz a vége.
Hát az biztos hogy látatlanul esélytelen a gond megoldása, de szerintem bontás nélkül is az. A turbo hibáját azért nem tartom valószínűnek, mert az eredeti hiba is az olajsár volt és a cserélt darabbal sem változott semmi. Ráadásul ha egy turbo ennyi "sarat termelne" nem gondolom hogy vígan üzemelne. Inkább az a valószínű, hogy az eredetit is feleslegesen cserélték. Persze szétszedés előtt mindenképpen az alap dolgokat meg kell nézni, nem is értem eddig miért nem történt meg mondjuk egy kompresszió mérés. Az hogy jól megy és szép a hangja pont semmit nem jelent, mert a vezérlő elég szélsőségesen képes utána menni pár hibának. El tudom képzelni hogy egy törött gyűrűt képes kompenzálni ha még nincs túl sok km a motorban. Márpedig ha esetleg így lenne, akkor az magyarázhatná a sok olajsarat.
De a forgattyús hajtómű ill. a forgattyús ház milyen kapcsolatban van az égéstérrel ill. EGR szeleppel? Bocsi a láma kérdésért, de az ismereteim a motorok működéséről eléggé felszínes. Amit tudok a Főtengelyhez 8forgattyústengelyhez) kapcsolódik a hajtórúd aminek a végén van a dugattyú, ez mozog fel le a dugattyúházban. Remélem eddig jól tudom. Na most ennek a rendszernek tudomásom szerint egy pontja van ahol az égéstér és az olaj találkozhat az pedig az olajlehúzó gyűrű a dugattyún. Ha ez rossz akkor a kocsi eszi az olajat és füstöl, de nálam ilyen nincs. Kérlek magyarázd el hogyan kerülhet a forgattyús hajtóműből az olaj a kipufogórendszerhez. Ha esetleg a másik lehetőség lenne és tényleg a turbó égeti az olajat és így keletkezik olajsár, az mitől történhet és miért? Mi lehet rá a megoldás?
Köszönöm a válaszod! A turbót csak azért zárom ki, mert már 2 szerelő is bevizsgálta és mindkettő jónak mondta egymástól függetlenül + ha leveszem az intercooler-be csatlakozó csöveket semmi olajlerakódás nem látható csak enyhe olajködölés ami elvileg normális. Ahol találtunk olajsarat az az EGR visszavezető csövének légtömegmérőhöz csatlakozó vége, viszont ott vastagon. De ez le lett dugózva, tehát innen már nem kerülhet bele. Én inkább az égéstérre gyanakodnék a kettő közül, de ott meg az égés során keletkező szén elvileg nem kerülhetne bele az olajba, mert akkor az olajfogyasztással járna mint ahogy te is írtad. Mindenki szét akarja bontani a motort az utolsó csavarig, hogy kivizsgálja, de félek utánna sose lesz újra jó + ez annyibe kerülne mint egy másik motor. Teljesítmény csökkenés nincs az autónál + a hangja is szép amíg ki nem írja a hibát.
Új info: ma lecseréltem az olajszűrőt és megint dugig volt trutyival.
Szia! Amikor kiírja hangosabb lesz a motor, de menet közben írja ki mindig és egyből leszoktam állítani a motort és csak gurolok amedig lehet, utánna beinditom és újra jó. Kösszi az ötletet de a kartellben lévő kosár (én úgy ismertem búvárcső) mindig ki volt takarítva. Igazán arra lennék kíváncsi mi okozza az olajsár képződést, mert amíg ez nincs meg hiába takarítjuk ki többször 1-2e km alatt újraképződik.
És amikor kiírja nem hallod, hogy a motor "csattog"? Nálam az volt, hogy a kartellnél van egy olajkosár, az volt eltömődve és nem tudta rendesen felnyomni az olajat a rendszerbe. Ki lett takarítva és most jó.
Végső elkeseredetségemben írok, hátha tud valaki segíteni.
Van egy Peugeot 407-em 1.6 HDI motorral. A gond a következő:
kb 134e km-nél megjelent az olajnyomás alacsony felirat a kijelzőn ez pont az M0-son történt ezért begurultam a közeli Gablini szervízbe ahol azonnal mondták, hogy a turbo tönkrement és ki kell takarítani a kartelt az olajsártól. Ez meg is történt poton 200e-ből vitt bontott turbóval és a hiba meg is szűnt kb 2e km-ig, amikor ugyanez a hiba keletkezett. Megint szervíz ahol az olajkartlet levették és megint kitakarítottak belőle egy marék olajsarat és átmosták a motor olajjáratait. A hiba megint megszűnt kb 2e km-ig és újra előjött. Ekkor lett elegem a peugeot szervízekből és vittem egy magán "specialistához" aki elvégezte a korábban leírt műveletet + ledugózta az EGR szelepet mondván, hogy szénkox keveredik olajjal és ez rakódik le. Meg is néztem a maradékokat amik a kartellben voltak, olyan mintha finom fekete homok keveredne olajjal és ettől kis gubicsokba áll össze. Természetesen minden szervíznél általam vitt új olaj (Total Quartz Ineo 5W30) és szűrő (man) került az autóba. Most megint eltelt kb 2e km és a hiba visszajött. Ha leállítom az autót utánna jó kb 10-15 km-ig.
Kérdésem: Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen esetleg le tudná írni hol keressem a hibát?
A válaszokat előre is köszönöm!
ui: még egy olyan érdekességet vettem észre, bár szerintem ennek nincs köze hozzá , hogy a hiba megjelenésével az üzemanyag szint 1 egységet felugrott és a megtehető távolság is kb 250km-el nőtt. Leállítás és újraindítás után megint normális.
A másik ha a betétek már nagyon el vannak kopva akkor a munkahenger teljesen kint van az uszónyereg is kint van ilyenkor a féknyereg egy nagy fékerő hatására láthatóan rugózik torzul ami a pedálon is érezhető lehet .
Szia ez nem membrán szakadás és nem tömítési hiba , az autó valószínű esp vel szerelt ezekre jellemző ha folyamatosan nyomva tartod akkor lassan beljebb megy a pedál persze azért látni kéne ,hogy ez valójában mennyire megy beljebb , álló motornál nincs szervórásegítés ilyenkor természetes hogy a pedál jóval keményebb.
Lehet egy fékolaj csere is ráférne apró légbuborék van az esp-ben, sok autónál tapasztaltam de a fékhatást jelentősen nem befolyásolja a tapasztalatok alapján.
Nem tudom menyire ragaszkodsz a közeli helyhez de én Ecseren ajánlanék egy nagyon megbizható precíz szerelőt. Én Sopronból mentem el hozzá és máskor is szívesen visszamegyek hozzá. Zolit aki regisztrált forumtagunk (zolforg) is jószívvel ajánlom figylemedbe. Nekem komplett váltót cserélt hibátlanul az autómba.