Csak azt ne. A Swiftböl vagy az SX4-böl nem lehet kombit csinálni (vagyis lehet, de az büntetés, komoly testi fenyítés nélkül szerintem senki sem venné meg)
A Swift úgy jó ahogy van, az sx4-et nem eröltetném, az helyett kellene valami kicsit nagyobb, kicsit alacsonyabb, valami autóformájú kompakt.
Sajnos a Suzuki mindig rossz partneri kapcsolatokat épít ki. Ott van neki a VW amiböl még semmit sem profitált. Még a Fiat ami valamit jelentett, legalább van kis diesel a Suzukinak is, meg jobban fogy az SX4, mert árulják ök is saját név alatt.
Van egy csomó kisautójuk (Alto, Splash, Swift, Jimny, SX4), majd nagy ugrásként a méregdrága Kizashi. Nem valami átgondolt modellpolitika :-)
Pont az nincs, ami a legtöbb gyártónak a legjobban fogy. Egy közepes kompakt autó, több változatban, pl kombi.
Hét ja. Sajnos erre a stiftre rakni kell egyy 400 literes puttonyt. Talán egy kis remény van, hogy behozzák a swift kombit, ha találnak új humánerőforrás igazgatót ::)
Ottan biztos veszélyességi pótlék jár ehhez a tiszthez (meg tűzvédő öltözet)
Amatőr fotós vagyok, és olyan vállalkozó szellemű csinos lányokat keresek, akiket lefotózhatnék lenge öltözékbe a suzuki swiftemben. A ruhát én adom, rá van írva a pólóra, hogy a mi autónk, meg egy olyan fotót szeretnék, hogy megcsókoljátok a suzuki emblémát a kormányon, meg az autó elején, úgy hogy látszódjon a rendszámom is, mert facebookra is ki akarom majd postolni a képeket.
Magával is kibaszhat ám aki nem becsüli a technikát. Az elsö Swiftek II-k már 7 évesek. A trehányság már akár meg is mutatkozhat rajtuk. Meg van aki használja is rendesen. Nekem 5 év három hónapig volt meg, 135.000km. Azért figyeltem rá oda, hogy a 135 ezer alatt ne legyen olyan amikor nincs, nem indul, stb....
Na igen, kinek mik az igényei. Van, aki nem bírja elnézni, hogy nem azt kapja, amit ő szeretne. Másnak meg csak eszköz.
Való igaz, a többség, aki odafigyel az autójára, valójában a második-harmadik tulaj dolgát könnyíti meg, kevés embernél marad meg 15 évig, hogy meghálálja neki a kezdeti gondoskodást. Aki csak használja, majd eladja, megérthető az is.
Én megértem hogy csóróság van, de akkor azt el is kell vállalni. Nincs abból gond, ha egy hónapot csuszik a váltóolaj csere, de megmagyarázni nem kell.
A mai autó szervizciklusai már eleve úgy vannak meghatározva, hogy az autó ugyan túlélje az elsö 5-6 évét, de utána már nem gond ha akár be is adja a kulcsot. Éppen ezért nem lö az bakot, aki egy kicsit gyakrabban végzi a karbantartást és olyan dolgokat is cserél amit nem minden szerviznél kellene (nálam minden szerviz alkalmával cserélik a levegöszüröt és pollenszüröt is és nem a legolcsóbbra, hanem MAN-t használok).
Hallottam már olyat, hogy: gyertyacsere? Minek, hisz pöccre indul. Persze, csak majd kell bele két gyujtótrafó :-)
A spórolás mindig a legdrágább dolog, amikor végül benyujtják a számlát. Aki ezt még nem tanulta meg, az majd megfogja!
Ha egy autó jól karban van tartva, szinte bármeddig elmegy. Még a problémás típusok is. Csak a megfelelö törödést meg kell nekik adni. Az öcsém Passatja 300e Km felett jár. Gyári Pumpedüse porlaszt´k és turbó van benn és köszöni jól van.
Ja de ez nem csak az autóipar. dobáljuk ki a háztartási berendezéseket is. Az biztos ma jelen pillanatban 2-2,5 milla között új autóknál nem kell nagy különbségeket keresni.
Egyiknél erről a másiknál meg másról kell lemondani
A váltónál egy dolgon elgondolkodtam. Igazából az sem mindegy hol használod városban folyamatos kapcsolgatással vagy főúton ahol nem kapcsolgatod. Ez biztos a mechanikai szerkezetre illetve az olajra is hatással van. Mivel a stift egy városi autó talán ezért is állították be a cserét 45 nél. Nem akarom folytatni a vitát nem érdekel a másik márka menstruációs ciklusa.
Ahogy olvasgattam a népítéletet emlékszem olyan márkára (nem sutyuki volt) ahol azzal magyarázták a 4 hónapos autón a váltócserét, hogy túl sokat megy az autóval és azt is városban a kolléga (Úgy emlékszem angoloknál használta) Azt hiszem futárkodott a srác. Majdnem mindegyik márkánál a váltóra panaszkodtak (ebben a kategóriában) Francia autók; colt; fiesta, stift.
Meggyütt az új clió: sztem jól néz ki, a tömegből is leszedtek így a fogyasztása is csökkent az 1,2-es motornak (mondjuk az ára közepes felszereltséggel, metállal 3,4milla)
Főleg, hogy ma már nem a mérnök a mérvadó, hanem a könyvelő, meg a marketinges.
- Csináljatok valamit ennyiből.
- Ilyen lett.
- Nem tudjátok feljavítani?
- Darabonként 2 euró.
- Akkor ilyen marad.
- Mikor kell kidobni?
- Ekkor.
- De mennyit bír baj nélkül?
- Emennyit.
- Akkor még ráteszünk kicsit, és sokkal jobb fog szerepelni a mi prosinkban, mint a konkurenciánál.
Hiszen sokkal jobban hanzik pl. a gondozásmentes akku, mint az, hogy ellenőrizd, tölts utána, stb. Ja, hogy ha nem gondozzuk, nagy része pár éven belül tönkremegy, Nem baj, akkor még többet tudunk eladni.
Itt jár az autóipar, nem a tartósság a lényeg, hanem a talponmaradás, meg bevétel is legyen, gariidőt bírják ki, azután kalap, mi lesz vele. Az autó nagyja bírja sokáig, de egyre több része hamar elvásik, és nagy macera fenntartani.
Így lett, nyelestengely a szar, úgyh keresem a váltókat... elég durva hangja van, remélem bírja pár napig nem esik szét valahol szlovákban ahol melózóm...köszi.
Azok agyontanult barmok akik fejlesztik meg tesztelik a motrot, sebváltót illetve az olajat. No azok is hülyeségeket írnak söpörjék le mindet.
Az a hülye vegyészmérnök a laborba az is csak a hasára üt. Minek a szervízkönyv, no meg az a barom a jobbkézszabály egyirányú út ökrök!
Egy biztos a mai napig is futnak 92-94-es swiftek nagy tömegben az utakon, azok is barmok ennyi olajat elpazarolni.
Persze más márkáknál a motor nem azért állt be mer 30.000-ként cseréli az olajat hanem azért mert nem a nálamtankolj kúton tankolt. (jó téma tudunk hülyézni egy pár odalig)
Egyébként a másik márkáknál nem is kell cserélni mert folyamatosan csöpög az olaj így csak tölteni kell rá:)))
No erre mondták rám a clio iii fórumban hogy trollkodó