mondjuk ha megpróbálod vizesen felcsiszolni az alut majd szilikonlemosó után lakkréteg .... lehet, hogy így is rendben van, de szerintem aluoxid keletkezik a lakk alatt és pattogni kezd a lakkozás. De ez csak az én véleményem, lehet ,hogy működik a dolog, segítsetek ! :)
- ha pormentesítetted és dzsuvátlanítottad akkor adsz neki vékony rétegben metál festéket amit kevertetsz
- vársz kb. 4-5 percet , hogy elpárologjon az oldószer (ha nem vársz vele hólyagos lesz), közben bekeverted a karcálló lakkot és fújod rá 2-3 rétegben. Ha több lakkréteget akarsz felvinni akkor fújd fel a bázis metál festéket majd lakkozd le 2 réteg lakkal, majd várj rá 2 napot, csiszold fel vizesen p800- p1000 papírral majd mehet rá újabb 2 sor lakk. és így tovább építheted fel a rétegeket. Nekem így van megcsinálva 4 réteg karcálló lakkal, szép és időtálló a felni. 3 éve csináltam, azóta sincs semmi baja. Persze vigyáznod kell arra, hogy mindenhol felcsiszold a felületet mert ahol nem le fog pattanni a festék... ugyan úgy mintha a polírozott felületre fújod rá a festéket.
Ha netalántán a polírozást szeretnéd meghagyni, akkor polírozd fel újra a felnit egyre finomabb papírral, majd a végén polírkrémmel. Ha készen vagy vele, akkor waxold fel. Waxolás után tett fel és gyönyörködj :) Aztán minden havas - sós közlekedés után azonnal takaríthatod a felniket ...hacsak addig nem marja meg újra a felnit a só. A WAX se véd tökéletesen szar időben.
diessel: a polírozott részt semmiképpen le lakkozd le, mivel legalább p1000 vagy p800-as papírral meg kell húznod ahhoz, hogy egy vékony rétegben meg tudd fújni, hogy tapadjon. A polírozást felejtsd el, hacsak nem akarsz vele mindig foglalkozni (mindig polírozni, és waxolgatni). Az ilyen polírozott felnik csak nyáron jók, amikor nincs rossz idő és só.. habár akkor is karban kell tartani őket. A legjobb megoldás, ha felcsiszolod a felniket p600-as papírral dúrván, aztán ha lejött a dúrva kosz és elég szép felületet kaptál, akkor áthúzod p800-al szépen, aztán amikor már szép sima mint a babapopsi, akkor véknyan megfújod jó metálos felnifestékkel, vagy kevertetsz ki 2k festéket dúrva metál szemcsékkel, majd lelakkozod vagy 2-3 karcálló lakkal !
van egy felni garnitura meg kéne csinálni a hiba az hogy a külsörésze fel lett polirozva a belsö részek meg a "küllök" köze le van festve a polirozott rész pedig mattuol be csunyán és a sós lé meg ette pedig kb 2 honapja csináltatta tulaj.
Szoval ugyanigy meg kéne csinálni csak tartosra meg hogy a sólé ne egye meg a polirozott részt, valaki tudvalami tanácsot adni?
Fessem ki a közöket és egybe lakkozzam le a polirozott részt is? azon meg áll a lakk ha felvan polirozva?
Azért szerencsére nappalin még lehet tanulni sok helyen, bár ezek az iskola összevonások sehol se voltak kedvezőek :S de pl Pesten ott a Bánki Donát.. lakatolás, fényezés,elektronika.. jól felszerelt, bár nem idén voltam a műhelyeikben.
A "papír" megléte nem helyettesíti a tudást ,és fordítva. Sokan szakképesítés nélkül dolgoznak ,és némelyiküknél nehéz megmondani,hogy hivatalosan nincs is bizonyítványa. Mindenesetre tényleg becsülendő,hogy ezt a szakmát részesítik előnybe. Legutóbbi információm szerint a Pesti szakmunkásképzőbe már nem is indítanak járműfényező szakmai képzést ,mert nincs rá elég jelentkező. Szomorú :(
Egy ilyen tanfolyam, (papír) inkább legalizálná az eddig megszerzett tudást, pl az én esetemben is, kb 7 éve dolgozom fényezőkkel, ugyanazok a feladatok, de ha érdeklődöm valahol, akkor.. ja nem vagy fényező, meg hasonló.
Minden elismerésem a tietek,hogy ebben a cseppet sem könnyű ,de legalább baromi nehéz megélhetést biztosító szakmákhoz affinitást éreztek.Higgyétek el, nem döntöttetek rosszul. Sajnos a pénzkereseti lehetőségek manapság eléggé behatároltak. A fényezést tekintve -saját műhelyt feltételezve és üzemeltetve- rengeteg a rezsi és anyagköltség. Ehhez társítva a folyamatosan csökkenő ügyfélforgalmat, -hát- nem lesztek irigylésre méltó helyzetben. Ugyanez igaz a kisebb-nagyobb műhelyekre,és márkaszervizekre is.
De ez a lelkesedést semmiképp ne befolyásolja!!
Kitartást a tanuláshoz, és sok sikert a vizsgákhoz!
Oktáv már csak ilyen... amúgy nem nagyon biztosítanak pénzért sem.. én épp lakatos tanfolyásra járok oda, de pénzért sem tudnak műhelyt ahol fogadnának. Egyelőre elbarkácsolok otthon, de ez elég kevés lesz.. és nem a vizsga miatt érdekel, szerintem azt bárki teljesíti. Tudni is szeretnék valamit, nem csak taknyolni. Szóóval ráérő lakatos írhatna nekem is.. :)
Mivel nagyon érdekel a fényezés,ezért beíratkoztam egy felnőt okj képzésre,ami most indul. Az iskola a tandíj duplájáért biztosít gyakorló műhelyt (persze kinek van annyi felesleges pénze 23 évesen),és emiatt szeretnék találni egy mestert,aki valamilyen módon "beválalna". Amit tudni kell: -Ez nem kerülne semmibe ,mivel nem lennék munkaválalló,csak tanulnék.erről az iskola adott megfelelő tájékoztatást. -23 éves vagyok,Budapest 9.kerületben lakom és elszánt vagyok :D -juniusban lesz a vizsga,addig kéne mindent felszedni.
-azért nem mindenáron,mert szexuális szolgáltatást nem nyújtok cserébe :D
-mivel belvárosban lakom,Budapesten,Pesti oldal,Csepel lenne célszerű.
Eltekinthetünk a hőfoktól, mert ugyan felmelegszik (sürítés közben szokása neki :P ), de a puffertartályban jól le is hűl, így elhanyagolható a hőmérsékletkülönbség.
bexxter, a légkulcs nagyon zabálja a levegőt, ezért szeretnék puffert. Habár szerintem annál már a tömlőátmérő is nagyon rengeteg sokat számít. A hiba, hogy anno én hátulról a használati helyre 16-os 5 rétegű műanyag csővel vezettem előre. A légzabáló hvlp pisztolyt épphogy kiszolgálja az 50L tartály és a kompresszor, de néha rá kell várnom ha fényezek. Többek közt ezért is szeretnék puffert nem csak a légkulcs miatt.. az lehet, hogy nem is fog működni a cső kis dimenziója miatt.
De ez csak a beszívás 412L/p.. mennyi a kinyomott? Mert gondolom nem ugyanannyi.. Hasonló van nekem is, csodás güde.. de lekopogom, eddig bírja. Igaz, kaptam hozzá mégegy ugyanolyat, amolyan puffertartály gyanánt, igy kb 100L. Nekem inkább a légkulcs a gyenge láncszem :(
50 literes tartállyal, 412 liter / perc teljesítményű dupla hengerrel... viszont ha légkulcsot vagy szórópisztolyt használok róla, hamar esik a nyomásom, ezért kell puffer !
Voltam bent fűtéstechnikai / vizes szaküzletben, ott azt mondták csak az üzemi nyomás 6 bár / 80 fokos vízzel, nyugodtan köthetem rá a levegőt, mert 5 mm falvastagságú a tartály és ki kell bírjon simán 8 bár levegőt, mert 10-12 bárral nyomatják meg.
A kompresszorom nem ipari, de nekem tökéletesen elég, mivel nem minden napos használatra van !