Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PDTDI Creative Commons License 2001.08.30 0 0 116
Bocsi elírtam a nick neved ezer bocs és medvetalp :)

PDTDI ex-Skoda Fábiás :(

Előzmény: PDTDI (115)
PDTDI Creative Commons License 2001.08.30 0 0 115
Hi Steve Wonder!

Kösz az infót voltam náluk ott szereztem be az alkotó részeket :)
Mellesleg élvezem a Totalcar cikkek hangvételét :)

Mi a vélemény Silver Trax nevű riasztó ketyeréről ?
Kinek van ilyen,mennyire megbízható stb ??

PDTDI

Előzmény: stevie wonder (114)
stevie wonder Creative Commons License 2001.08.29 0 0 114
Nyugi, a cikkem megvan az archivumban :-)

Csak annyit tennek hozza, hogy az uj automon (Octavia) remek megoldast talaltunk: a hatso kilincs zartakaro-lemezet szereltuk fel a kiszerelt kulcslyukas helyere. Esztetikailag 100% megoldas!

PDTDI,

szerintem fordulj a Buzna Kristofhoz, www.buznakft.hu.

gabriel_ Creative Commons License 2001.08.29 0 0 113
Jobbak (mint en :) ) felujitas elott gondoltak erre, es behegesztettek a nyilast.
Meg persze le is fogjak fenyezni :)

Udv,
Gabriel_

Előzmény: PDTDI (112)
PDTDI Creative Commons License 2001.08.29 0 0 112
ZOLIKA

Nem egy nagy kunszt régebben a Totalcaron Steve W elvtárs írogatott egy ilyen tartalmú cikket csak közben eltűnt az archívumból ( vagy rosszul látok :) )
Venni kell riasztósoknál dugót ( kb400 Ft /db no számla ,műanyag+ fém alátét keveréke ) majd zárbetétet kiszerelni rudazattal együtt (amit a betét mozgat ),majd némi illesztgetés után felcsavarozni a nagy komplikáltságú dugót. A fedő rész kívülről fedi a hajdani zár helyét. Először azt hittem hogy egy zsebkéssel leleht vágni aztán hajrá,de győzködtek hogy akkor már az ablakot is belehet törni. (Fóliázás ?!) Egy apróság hogy innentől kell egy frankó távirányító ami MINDIG működik. Esetleges nem működés esetén pl: kivezetni a központizár motorjának 2 vezetékét, amit 2 db 4.5 V-os (kb 12 V 2-szer biztos kinyitja :) )zsebtelep segítségével belehet indítani. persze ezt megfelelően rejteni kell.

PDTDI

steve w :

Másként kérdezek mennyibe kóstál az infrás csak táviránytó+központi zár modul vagy riasztó ? ne a legdrágább legyen és ha tudsz írj valami címet (e-amil-re) ahol esetleg tanácsot tudnak adni ?

Köszi

Akinek már loptak el kocsiját :(

Előzmény: ZOLIKA (111)
ZOLIKA Creative Commons License 2001.08.28 0 0 111
Ez a ledugózás engem is érdekelne. Mennyibe kerül, hol lehet csináltatni? Előnyök, hátrányok, esetleg tapasztalatok.
Előre is köszönom,
Zolika
Előzmény: PDTDI (110)
PDTDI Creative Commons License 2001.08.23 0 0 110
Urak !

Lekéne dugóztatnom az összes zárat de a kocsimban nincs táviránytó csak központi zár. Olyan távirányítót szertnék belerakatni ami nem rádiófrekvenciás(infrás stb)és összelehet kötni a központi zárral. Mivel érdemes kezdeni és hol ?

Előre is kösz:)

PDTDI

ZEMA Creative Commons License 2001.08.23 0 0 109
BXTurboD

Létezik a Caesar riaszto-családnak egy kpzár vezérlö modulja ami a szintes kimenetröl vezérlödik ( tehát arrol ami vezérli az ütés, ill. ultrahang érzékelöt )....tehát amikor stabil 12Voltot kap akkor az egyik belsö relé 1-2mpercre behuz....mikor a riaszto kikapcsolásánál megszünik a szintes kimenet akkor a másik belsö relé ad egy impulzust ami a bekötés szerint akármi lehet....az ára 1500-2500 huf között van.

Ha érdekel a dolog akkor keress meg mélben és megadom a beszerzési forrást.:)

Üdv. Zema

Előzmény: BXTurboD (108)
BXTurboD Creative Commons License 2001.08.22 0 0 108
Sziasztok, szia Tzl!

Koszi a valaszt! Idokozben felhivtam a Texalarm gyartojat itt Franciaorszagban a Texton nevu ceget es toluk is azt az informaciot kaptam, hogy ezen a konkret modellen az impluzushossz nem allithato. Az persze nem kizarhato (gondolom en), hogy megbontva a kozponti egyseget, van valahol egy trimmer, amivel megiscsak lehet varialni ezen. De kapcsolasi rajz nelkul ehhez nem fognek hozza (hiszen mi van akkor, ha pl. a tavironyito frekijet allitom el).
Ugyhogy tovabbra is vevo vagyok egy olyan kis aramkor leirasara, amely kepes egy meghatarozott hosszusagu impulzust eloallitani annak hatasara, hogy aram ala helyezodik.

Sziasztok:
Zsolt

Előzmény: Tzl (104)
moga Creative Commons License 2001.08.21 0 0 107
Az Autólopás topicban rendesen ki vannak vesézve a váltózárak.
(érdemes elolvasni az egészet)

moga

Előzmény: 187es_gringo (102)
Bucko Creative Commons License 2001.08.21 0 0 106
Szia "Dömper" !

Valószínű hogy Neked egy HT-38 Rhino riasztód van. A kék és piros "tekerentyűkkel" tudod beállítani az ütés- és ultrahang érzékenységét.
Bővebben: DOVER Kft. XIII. Hajdú utca 30. Tel.: 239 - 2205 Ők forgalmazzák, minden van náluk a riasztódhoz, doksi is!! Egyébként nekem 5 évig hibátlanul(!!!) működött egy önakkus full extrás RHINO a Tipomban, semmi gubanc nem volt vele. Semmi vakriasztás! Persze profin be is kell tudni állítani !

Cső: Buci

Előzmény: domper (99)
Bucko Creative Commons License 2001.08.21 0 0 105

Előzmény: domper (99)
Tzl Creative Commons License 2001.08.21 0 0 104
Üdv BXTurboD!

Az impulzus csökkentésben SZVSZ nem tudunk segíteni, mert ha értesz az elektronikához akkor meg tudod csinálni magadtól is, ha nem akkor meg annyira nem egyszerű, hogy így távirányítással irányítsunk.
De azt kizártnak tartom, hogy ne lehessen állítani az impulzus hosszt. Szerintem kell lennie egy mikrokapcsolónak, hogy 0,7 v. 3,5 sec.

Tzl

Előzmény: BXTurboD (97)
ManU Creative Commons License 2001.08.15 0 0 103
Úgy tudom elég hatásos, csakúgy, mint a Mul-T-Lock. Beszerelést pontosan nem tudok, de bármely Képes Autó Expressz agyon reklámozza őket.
Korábban a britteknél volt egy felmérés, s ott nagyon dicsérték a mechanikus váltózárat!
Előzmény: 187es_gringo (102)
187es_gringo Creative Commons License 2001.08.14 0 0 102
Udvozlet!
Nem riaszto tema,de mivel konkretan ezt sehol nem talaltam,itt tudom megkerdezni.tytan dipol valtozarrol mi a szakvelemenyetek? mennyibe kerul, hol szerelik be, "hatekony-e", es esetleg van-e debreceni beszerelo muhely. koszi. _-=187=-_
moga Creative Commons License 2001.08.13 0 0 101
ajanlom a www.autoriasztok.hu lapot.
Itt árulnak rhino 3000-es riasztót is. Vidd el a szerelőhőz és nézesd meg a riasztódat.

moga

Előzmény: domper (99)
Macimedve Creative Commons License 2001.08.13 0 0 100
„Macimedve!
Köszönöm a kimerítő választ. Azt nem írtad, hogy két év után mi lett a riasztóval? „

Nagyon egyszerű: Eladtam az autóval együtt :-)))))

Előzmény: Tzl (96)
domper Creative Commons License 2001.08.11 0 0 99
Csókolom Mindenki!

Nekem meg Rhino riasztóm van.
Ilyet látott már valaki? Utánanéztem a neten de csak annyit tudtam meg, hogy ausztrál.

Nagyon ügyes, feltekeri az ablakot, működteti a központizárat és a led villogás változásából ítélve kommunikálni is szeretne, csak sajnos nem értem (még az előző tulaj rakatta bele, kézikönyv meg sehol).
Általában nincs vele gond, lepkefingra fölöslegesen nem kiabál, de ajtórosszulbecsukást, kerékcserénélfelnileesést stb. azért észrevesz.

Most először riasztott vakon (vagy ki tudja), hajnali ötkor, mire feleszméltem már kikapcsolt és csak a led villogott veszettül. Azóta viszont nincs hangja. Az indexet villogtatja, mindenre reagál amire eddig, csak néma a szentem, ami egy riasztónál riasztó.

Van rajta két gumisapkával védett csavarható csavar, az egyik piros a másik meg kék, de semmi magyarázat.

Futtában végigolvastam a topicot, de ilyet nam találtam.
Viszont úgy látom laknak it profik, hát most mondjon nekem valaki valami okosságot!!!

üdv,
Dömper

ZEMA Creative Commons License 2001.08.07 0 0 98
TZL!

Vannal állitható modulok is...bár egyre kevesebb...ugy hogy megszenvedek a japán tipusokkal ahol a max. áram felvétel 4Amper körül mozog:(((( ...itt egy sönt elleneállás hosszát kell változtatni....igy lehet nagyobb ill. kisebb áramfelvételt elérni:)

Zema

Előzmény: Tzl (96)
BXTurboD Creative Commons License 2001.08.07 0 0 97
Sziasztok!

Egy kozponti zarral kapcsolatos kerdesem lenne:
A riasztom egy Texalarm tipusu szerkezet (francia, Citroen es Renault gyari beszallito).
Sok mas funkcioja mellett tudja a kozponti zarat is vezerelni. A kocsim egy Octavia. A problemam a kovetkezo:
Az Octavian, amikor kulccsal nyitjuk a zarat, eloszor kinyilik az auto, majd, ha tovabbra is bennt tartjuk a kulcsot, elkezdi leengedni az ablakokat. Zaraskor mindez forditva: vagyis eloszor bezar a kozponti zar, majd elkezdi felhuzni az ablakokat. A riasztom sajnos tul hosszu impulzus ad (kb. 3-4 sec.) minek kovetkezteben minden nyitaskor elindulnak lefele az ablakok es minden zaraskor pedig folfele (ez lenne a kisebbik baj).
A kerdesem: hogyan, milyen egyszeru aramkorrel lehetne az impulzushosszat csokkenteni (a riaszton ez sajnos nem allithato)? Van erre valakinek egy kapcsolasi rajza, vagy otlete?

Koszi, sziasztok:
Zsolt

Tzl Creative Commons License 2001.07.27 0 0 96
Macimedve!

Köszönöm a kimerítő választ. Azt nem írtad, hogy két év után mi lett a riasztóval?

Van egy friss riasztós élményem: Ismerősőm vett egy olyan modult a riasztójába ami feltekeri az ablakot. Mondom neki mielőtt berakná had nézzem meg a belét, mert kiváncsi vagyok hogy oldották meg az áramfigyelést. (mikor lefullad a motor megugrik a fogyasztása)
Hát!? Azt hittem rosszul látok! Két relével és két bimetállal oldották meg az egészet. A bimetál a rajta átfolyó nagyobb áram hatására felmelegszik majd a meleg hatására elhajlik és így bont egy öntartó relét. Ez ám a nem semmi technika! Tudtam, hogy manapság nem variálják túl az elektronikákat, de ezzel asszem már túlzásba estek.
De viszont korrektül működik. Csak azt nem tudom, hogy ha esetleg állítani kellene rajta akkor mi van.

Tzl

Előzmény: Macimedve (95)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.27 0 0 95
A Sicura olasz cuccos, nekem ilyen volt az előző autómban, egy közepes modell, saját aksival. Az első, amit beraktak, rögtön rossz volt, két nap után hol bekapcsolt, hol nem, ha igen, akkor is csak fél méterről....
Visszavittem, kicserélték. Utána 2 évig ment, minden gond nélkül, megbízhatóan. Tele volt mindenféle vicces funkcióval, mint menet közbeni szirénázás meg hasonlók....
Az enyémben alapban volt a központi zár vezérlő modul, átkapcsolhatóan, elektromos (kb. 2 mp hosszú impulzus) és pneumetikus (kb. 10 s) zárhoz. Ezeken az időkön még valamit állítani is lehetett. De léteznek mindenféle egyéb modulok is...
A haver srác aki szerelte esküdött rá, hogy jó cucc. Korábban Piranházott, eztán Gammázott, de azt mondta, a Sicura mindegyiknél olcsóbb és jobb.....
Ez kb. 3 éve volt, nem tudom most mit szerel.....
Előzmény: Tzl (94)
Tzl Creative Commons License 2001.07.27 0 0 94
Zema!

Megoldódott a Wagon központizár kérdése. Találtam egy bőbeszédű Suzuki szerelőt, és az elkotyogott majdnem mindent: Két egymástkövető impulzust kell adni a vezérlőnek, hogy reteszeljen, de csak nyitásnál. Vagy zárásnál. (Erre nem emlékezett) Mondta, hogy van olyan madzag is amire elég egy impulzus a záráshoz/nyitáshoz, de az minden impulzusra zár egyet. Vagyis ha egyszer kulccsal nyitod v. zárod akkor onnantól fordítva fog működni egészen addig amíg mégegyszer nem zárod kulccsal.
És akkor, hogy szorosabban kötődjek a topichoz: A szerelő szerint a Sicura (ha jól irom) riasztók alapból tudják ezt a fajta zárat vezérelni.
Ismeri valaki ezt a riasztót? Vélemény? Tapasztatalat?

Köszi: Tzl

Előzmény: ZEMA (83)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 93
A normálisabb cuccok általában 30 másodpercig szólnak, aztán újra élesednek. Ez egy EU csendelőírás, nem szólhat a végtelenségig egész éjjel, míg az aksi bírja.....
A korszerűbb típusok a riasztás tényét megjegyzik, és a risztó kikapcsolásakor a tulaj tudomására hozzák, hogy valami történt. Ilyenkor célszerű a gépet körbejárni és ellenőrizni, hátha történt valami, zárkihúzás vagy hasonló....
A jobbak még azt is jelzik, hogy melyik érzékelőjük váltotta ki a riasztást. Ezek a jelzések pittyenések számával vagy a led villogásával történnek.
Az igazán korszerű gépek általában 3, ugyanazon érzékelőről történt riasztás után azt az érzékelőt kikapcsolják, feltételezve, hogy rossz.... A többi persze figyel tovább. Pl. az utastérben lévő bólogató kutya gyakran megbolondítja az ultrahangot, ha egy kamion eldönget az autó mellett és megbillenti.... Vagy dörgés-villámlás is válthat ki vakriasztást.
Ez kikapcsolás is megakadályozza az aksi leszívását.
Előzmény: st32 (91)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 92
Köszi Zema...

Ez a 2-3 év annyit jelent, hogy default cserélni kell, vagy jelzi valahogy a baját? Mi a helyzet pl. az aksis riasztóval? Mert erről abszolút nem szól a brossúra......

Előzmény: ZEMA (83)
st32 Creative Commons License 2001.07.26 0 0 91
Köszönöm az infót ! A riasztók terén még eléggé tájékozatlan
vagyok. Lenne még egy kérdésem, kissé az elözö témához kapcsolódóan.
A riasztók általában tudják, vagy vannak amelyek tudják azt, hogy
riasztás esetén egy bizonyos idö elteltével maguktól elhallgassanak ?
Ha a közelben vagyok és valódi riasztás van, akkor az a fél-, egy perc
is elég, amíg a rosszfiúk elnémítják. Ha nem vagyok a közelben, akkor
meg úgyis mindegy. Ha vakriasztás van, akkor viszont az akkut hazavágja
rendesen egy idö után. Ha vannak ilyen riasztók, akkor az automaikus
kikapcsolás után újra élesítve lesznek, vagy teljes kikapcs ?
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 90
Mire megírtam kis litániámat, ellőtted a poént:-)
Előzmény: Tzl (87)
Macimedve Creative Commons License 2001.07.26 0 0 89
A riasztókra élesített állapotban 10-30 mA körüli áramfelvételt szoktak mondani. Ez persze erősen függ a riasztó típusától, meg attól is, hogy hány modul üzemel benne.... Sok autóban hatalmas és erős fényű ledek jelzik a bekapcsolást, ez önmagában is lehet 20 mA... Egy átlagos, 50 Ah kapacitású aksi ezt nagyon sokáig bírja. Ha 20 mA-ral számolunk, akkor elméletileg 2500 óra, azaz kb. 104 nap.... Ez persze a valóságban kb. a fele, mert ha leesik a feszültség, akkor gyorsabban fogy az aksi, másrészt a primitívebb riasztók nem a pillanatnyi feszültségesést figyelik, hanem csak úgy általában, és megszólalnak 11,5 volt körül, ami aztán hamar végez az aksival....
Az én autóm márt állt két hetet télen a reptéren, bekapcsolt riasztóval és utána simán indult....

A töltés az autó generátorától és a fordulatszámtól függ. Egy átlagos autóban 30-50 Amperes generátor van, ezt közepes fordulatszám környékén kell érteni, de egy jól felszerelt, sok elektromos biszbasszal megáldott autóban akár 90-120 amperos is lehet.... Ez pedig annyit jelent, hogy elméletileg ennyivel is tud tölteni.... (Feltéve persze hogy egyéb fogysztás nincs, ami az ilyen autóknál soha nem igaz)
Tahát akár percek alatt is visszatölti az aksit... Ennyit persze nem vesz fel egy aksi. De egy óra autózás normál sebességgel (nem dugóban, lámpával és fullra tekert rádióval) biztosan majdnem teljesen feltölti az aksit. Dugóban, alapjáraton sok fogyasztót bekapcsolva akár merülhet is, mert a generátor alacsony fordulaton még a pillanatnyi fogyasztást sem képes fedezni, nemhogy a töltést. (A tompított világítás kb. 150W, azaz 12-13 A, a hűtőventillátor meg 300W, azaz kb. 25 A)

A 10 órát klasszikus töltésre szokták mondani, fix töltőáramra, mikor a névleges kapacitás tizedével szokás tölteni. Ez pl. 50Ah-nál 5 ampert jelent.
Ma már ennyi ideje senkinek nincs, ezért inkább gyorstöltőket alkalmaznak, amik akár egy óra alatt is felnyomják az aksit úgy 90%-ra, aztán utána csepptöltésre kapcsolnak.... A 90%-os aksival az autó tökéletesen indul.

Előzmény: st32 (86)
Tzl Creative Commons License 2001.07.26 0 0 88
Azt elfelejtettem írni, hogy az akksi önkisülése is ebbe a nagyságrendbe esik.
Vagyis lemerül egy idő után magától is.
Tzl Creative Commons License 2001.07.26 0 0 87
Hi!

Szerintem LED-del együtt sem haladja meg a fogyasztása a 20mA-t. (Az enyém kikapcsolva 8mA. bekapcsolva kb 15mA) Ha ezt magszorzod 24-gyel akkor meg van a napi fogyasztásod. Ezt SZVSZ néhány perc alatt visszatölti a generáror, tehát foglalkozni csak akkor kell vele ha több hónapra nem nyúlsz a kocsihoz.
(Egyébként ugyanilyen fogyasztással számolhatsz minden elektromos kütyü esetében is: rádió, központizár vezérlő, stb)

Az akksi töltésnél meg nem az a kérdés, hogy mennyivel tölt a generátor, hanem, hogy abból mennyit tud felvenni az akksi. Hiába tud a generátor 90A-t ha az akksi 4-5-nél többet nem vesz fel.

Üdv:Tzl

Előzmény: st32 (86)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!