Nem szándékozom a kommunikálásunknál SEM belelátni az orrodba.
Amiről én beszéltem az az, hogy ha az ablak szar, véletlen sem a megrendelő sara. Vagy a gyártóé, vagy a beépítőé, de nem a megrendelőé
Hol írtam én olyat, amiben ezt cáfolom, vagy olyanról, amiben én másképp látom a dolgokaat, hogy leírásra kerültek eme sorok?
"mé' akkora marha, hogy ezt vette meg...?
Nem a megvétellel van itt a gond, hanem a termék kifizetésre kerültségével. Ha nem tudod, hogy mi a különbség, arról én nem tehetek, de remélem, hogy ez nem áll fenn.
A folytatás csak szócséplés, köze nincs a témához.
A 18986-os hozzászólásodban épp a vevőre sikerült hárítani a felelősséget, ami a mundér becsületét illeti.
Miért is? Írtam a cipőfűzős példát rá, ami semmiben sem különbözik, mint esemény, csak a tárgyak változtak meg a példámban. Nem sikeredett értelmezni ezek szerint, ami nem az én készülékem hibájából eredően valósult meg.
döglődő gépek, télen-nyáron kültéren tárolt szálanyag, nettó 500 Ft-os órabérben napi 12 órát dolgozó emberek.
Nem szokásom ismeretlenül fikázni sem cégeket, sem embereket. Akik mégis ilyen viselkedést engednek meg maguknak, azok igencsak jellemproblémások.
Megnevezhetnék 1-2 szakmánkban nevet szerzett céget, akiktől sajna, mostanság sűrűn -az előző jópár évhez képesti viszonylatban- előfordul, hogy hibás cuccot tesz fel a kocsira, amit a helyszínen kell rendbe tennünk, így vagy úgy.
Mellesleg, ebben a világban az fordul nagyobb arányban elő, hogy fikázzák a dolgokat az emberek, és elvétve olvasható dicsérő hsz. a dolgokról. Persze, témája válogatja, de az esetünkre igaz az általam írt, a tartalom tekintetében olvasható sokszámúsága. Mint ahogy az is gyanúsnak kell legyen, ha egy honlapon csak és csakis dicshimnuszt zengenek az emberek az adott cégről.
Elmagyarázom. Amiről én beszéltem az az, hogy ha az ablak szar, véletlen sem a megrendelő sara. Vagy a gyártóé, vagy a beépítőé, de nem a megrendelőé, mert "mé' akkora marha, hogy ezt vette meg...?"
A megrendelőnek nem feladata kikutatni a hiba okát, ő minőséget ellenőriz. Jó vagy nem jó. Nem kell, hogy érdekelje, miért szar. Van olyan gyártó ismerősöm, aki bizonyos cégeknek nem hajlandó eladni, mert egyfolytában az ő vérét szívják a megrendelők, ugyanis a "viszonteladója" szarul épít be és b*szik visszamenni garanciázni.
A 18986-os hozzászólásodban épp a vevőre sikerült hárítani a felelősséget, ami a mundér becsületét illeti.
"...De a legtöbb esetben, nem a gyártó hibájából fakadóak.."
döglődő gépek, télen-nyáron kültéren tárolt szálanyag, nettó 500 Ft-os órabérben napi 12 órát dolgozó emberek. Hogy csak pár dolgot említsek, ami nem kevés gyártó hibáit okozza.
A többiről alkotott véleményemet meg a 18988-ban el tudod olvasni.
Milyen mundér becsületének védelméről írogatsz? Ha taknyolsz a kilógó fűző miatt, akkor a cipőt gyártót szidod, átkozod miatta, és még véletlenül sem magadat, aki rosszul kötötte be?
Az általatok favorizált márkákból is tudnék felsorolni nem 1-et, amivel igencsak voltak problémák. De a legtöbb esetben, nem a gyártó hibájából fakadóak, hanem a beszerelésük miatt. Bár, egy hátsó oldali vasalat lemaradása egy erkélyajtó esetében, vagy egy vasalat nélküli tok kiadása, és azon ablakok ilyen beszerelése, nem a szerelő hanyagsága következtében szoktak előfordulni. A nem kis baj ott volt ezeknél, hogy simán kifizettette az ügyféllel a cég a nemkicsit hiányos cuccot.
Alap esetben nem lenne ezzel baj, ha minden szembejövő ablakos tudná a dolgát. A gond a kóklerek népes serege. Ennek köszönhető a szakma "nagyrabecsülése" a hasonlóan "elégedett" megrendelők által.
Nem jó a megközelítés. Ugyanis a "cipőt bekötni" jelen esetben k*rvára az ablakos dolga lenne, sőt egy évig kérdés nélkül meg kell tennie, ha kioldódik a csomó.
Szerintem a minimum hogy nincs jól beállítva...Ha akarjátok megkérdem okulásképp a márkáját
Ha nem jól kötöd meg a cipőfűződet, és dobsz miatta egy hátast, arról a márkagyártó tehet, az a hibás, vagy Te? :) <- nem épp olyan mosolygósnak tekintendő ez a szmájli.
Ha erősen kell nekifeszülni, hogy elforgatható legyen a kilincs, lehetséges, hogy ha állíthatóak a görgők, amik zárnak, túl szorosra vannak beállítva. Egy 4-es imbusszal lehet állítani rajtuk, mert excenteres. De, vannak olyan kilincsek is, amik 45 fokban megállíthatóak, így a rés-szellőztetés állítható be, ha a bukó és nyíló funkció között állítjuk meg a kilincset.
Kívül, van egy kis fogantyú a kilincs helyett, hogy be tudd húzni az ajtót magad után?
Itt a kiválasztás a következőképpen történt: Első ablakos aki az adott településen az útban volt és adott egy elfogadható árajánlatot... sajnos semmi tudatosság, semmi igényesség... ja és nem volt olcsó azt elmondhatom (most hogy nagyjából képben vagyok az árakkal)
A vasalat lehet Siegenia Aubi mondjuk... Azzal nincsen baj... A lengyel feliratozású hőszig üvegből arra lehet következtetni, h lengyel gyártású a nyílászáró... Nálunk már évek óta nincsen lengyel nyílászáró, semmi jót nem tudok róla mondani... Most nem tudom, hogy milyenek.. Ha akad a kilincs, akkor azt egy finombeállítással, vagy az üveg átékelésével orvosolni lehet nagy valószínűséggel. Az hogy kintről "neki kell menni".. Ez akár lehet a huzatzár, vagy másnéven csappantyú következménye is ha van teraszajtón, de ezen is lehet finomítani, a kattogó kilincs, meg az erőfeszítés nem természetes dolog!
Nem kell aggódni, normális profilt, vasalatot, és gyártót kell választani, és akkor nem lesznek a későbbiekben problémák!
Kérdésem is lesz most de tapasztalatot is megosztanék. Apósom most cseréltetett komplett lakásban nyílászárókat. Nem mutatta a gari vagy a számlalevelet de legömbölyített profil 1.0 lengyel feliratú üvegezés. A vasalat márkáját se nagyon tudtam kivenni valami ALU sigenis vagy nemtom micsoda. Hát én nekem nagyon nem tetszett. Nekem mindennapi használatban fenstherm brill ablakaim vannak és tökletesek szerintem (biztos van jobb is), ennek könyörögni kell hogy oda forgassam ahova szeretném. Akad minden állásnál... A teraszjató szerintem katasztrófa. Kívülről neki kell menni hogy be tudjak jönni benntről megkattógó kilincs és jó kis erőfeszítés hogy kinyíljon.
Ugye teraszjatónál nem ez a normális? Após szerint a szomszédnak is ilyen neki is jó így. Szerintem a minimum hogy nincs jól beállítva.
Ha akarjátok megkérdem okulásképp a márkáját de negatív reklámot nem akarok csinálni... csak aggódom mert most készülök teraszajtót vásárolni...
A gyártó valóban ugyanazt adja a világon mindenhol ugyanazon cikkszám alatt.
A magyar gyártók specialitása azonban: magas műszaki tartalmú alapanyaggal a mintatermék bevizsgálása, majd a kettővel rosszabb alapanyag alkalmazása a mindennapi termeléshez. :-(
Értem. Akkor nyugodtan megrendelem. Ugyanazon gyártó bárhol gyárt a világon,nem ugyanazt a minőséget kellene adni? Kizárt hogy ne legyen minősítve valamelyik minőségbiztosítás szerint.
Fogalmazzunk úgy, hogy az őszi szezonig eldől, melyik gyártó marad talpon. Egyébként nem az m9000 problémás, hanem az IQ 8000, mióta valamelyik toronyeszű kitalálta, hogy Romániából is lehet profilt hozni. Abba szaladtam bele két alkalommal az idén, de a Marshall nem román profilt vásárol.
Kösz a választ. Átgondolom, csak az zavar, hogy a Szeplast termékeiről igazából nem találok semmi véleményt a neten, pedig jó minőségűnek néz ki a honlap alapján. Akkor még keresgetek. Lehet hogy Fenstherm Brill lesz a befutó 3 rétegű üveggel.
a cégekről, amiket említettél, sajnos nem tudok semmit, a Trocalt biztosan nem nálunk, hanem a Profine csoport ( németek) valamelyik gyárában ( Berlin, vagy Ukrajna) gyártják.
A Kömmerling jó profil, de én nem párosítanám Winkhaus vasalattal, nekem katasztrofálisak a tapasztalataim erről. A helyedben keresnék olyan Trocal/Kömmerling/Rehau/VEKA profilt, amelyik Maco, vagy Roto NT vasalattal van szerelve, Szeged elég nagy, hogy legyen kínálat...
De ez csak az én véleményem és mindenki azt csinál, amit akar...
Huh, ez nekem kicsit homályos. Probléma van a magyar gyártókkal? Miért pont őszig kell figyelni? Már elhatároztam hogy Marshall m9000 ablakokat rendelek, mire kellene figyelni? Vagy maradjak a Horizontnál? A Gealan szimpatikusabb.