Az egyik kérdés csupán annyi lenne, hogy festhető-e a selyemtapéta?
Ha igen, milyen típus ajánlott a feladathoz, ill. mit érdemes tudni magáról a műveletről - előkészítés, festés, tippek, stb...
A másik, hogy ha inkább a renoválásra esne a választás - ergo "mosás" - akkor mire érdemes figyelni, mit a kritériumai a dolognak, hogy ne katasztrófa legyen a vége?
Felhívlak majd, mert sok a munkám nagyon. Glettelés elméletből jó vagyok már, csak gyakorlatban nem. :) Nem tudom, hogy dolgoztok, de nekem problémás a sok fős brigád. Egyszerre nem is tudom megcsinálni az egész házat, csak részletekben. Ez nem feküdt az eddigi festőknek.
Akkor a 0-3 csak és az A a nagyon apró hibajvításra való. Igen az egyenes kihúzására gondoltam én is. A monolit föbémen viszont biztos hogy kell valai szélesebb lehuzó, mert nincs vakolva és nem szeretnék hullámokat látni benne. Rettegek ettől. :)
a lepken keves anyag fer el, maceras vele dolgozni. nemtudom profi hogy csinalja, en ugy csinaltam hogy balkez szeles spakli, jobbkez glettvas, es lepke csak ahol vacak a fal es nagy egyenest akarok huzni.
a 3-6 abban kulonbozik a 0-3-tol, hogy tobb benne a zsugorodast gatlo adalek. ha a 0-3-at felhuzod felcenti vastagon, homorura fog meghuzni, meg berepedezik. de a 3-6-ot is el lehet huzni vekonyra, viszont ha valahol veletlenul vastag, nem lesz homoru.
Nem konkrétan neked szólt! Én személy szerint nem szeretem és nem használom a 0-3 glettet! A monolit födémre elsőnek a 6-30 aztán kettő 3-6 amit én húznék! A 3-6 és a rimano A közt pedig szerintem nagy külömbség nincs! A 3-6 már festett felületre nem mindeg jó mert a cement tartalma miatt elég erős és nem minden festék bírja el de viszont lehet vékonyan is és vastagon is húzni! Ugyan ez igaz a Rimano A ra is de én is jobban a 3-6 felé hajlok! A gletteléssel kapcsolatban pedig csak annyit hogy van aki magyar glettvas /fa nyelü/ aztán van aki a német acél vas, és van aki a lepkét szereti de szerintem egyikel sem egyszerü. Ha úgy gondolod, hogy nem küzdesz akkor beszélhetünk egy árat az még semmire nem kötelez!
Én is erre gondoltam, hogy mire kiglettelném a külső szigetelést már nem lenne olyan nehéz behúzni. :) Fel van rakva a grafit és tavasszal azt is kellene csinálni.
Furcsa, hogy a lepke nem vált be, mert nekem pont az tűnik olyannak amivel el lehet húzni egyenesre.
A rimano 0 -3 nem próbáltad? Nézegettem az A-t is, a második rétegnek gondoltam. Festők a gletteléshez a 0-3 szeretik használni, bár az egyik a 3-6-ot ajnározta, hogy ő azzal szeret dolgozni. Kicsit fura, mert az vakolat a Rigips szerint.
Kigletteltem az egész házamat (nem kicsi), semmi rutinom nem volt előtte. Utána már igen :)) (Hőszigetelésnél jól jött később.)
Majd belejössz :)
Ha látni akarod, mit csinálsz, már MUNKA KÖZBEN legyen ott az a x00 W-os reflektor súrló fénynek.
Azért csak olyan távolságból világítson, hogy ne melegítse a falat (hamar kiszárad a cucc).
Nekem az jött be, hogy (jobbkezesként) balról-jobbra haladtam.
A frissen felvitt anyagot (függőlegesen felhúzva a falra) az előzőleg elkészült sáv felé (balra) simítottam el véglegesre.
Glettvasnak azt a vékonyat vegyed, ami kissé feketés színű, hajlékony, fa fogantyús. Ha elég bátorságot érzel, vehetsz nagyobbat is belőle, 30 centist. A végén már ezzel csináltam a mennyezetet, ami hullámosabbra volt vakolva.
A boltban bele kell nézni az élébe, hogy ne legyen girbegurba.
Munka előtt a 2 sarkát kissé ki szoktam hajlítani hátra, így nem karcol bele mindig a friss glettelésbe.
A vastagabb, rozsdamentes szerintem nem jó. Lepke nekem szintén nem jött be.
Szórakoztam meszes glettel (Polifarbe Corso), mert mészfestéket akartam először. Ezt nehéz volt szépen glettelni.
Ajánlani tudom viszont diszperziós alá a Rimano Plus A-t, ezzel szinte élmény volt dolgozni :)
Ha az első rétegnél pár húzásra nem tudod simára megcsinálni, és húzás irányra merőlegesen tele lesz csíkokkal, akkor csak csináld meg "nagyjából", és a második réteggel majd jó lesz. Ez azért van, mert a vakolatból homokszemek állnak/válnak ki, és azokon megugrik a vas.
Jut eszembe, munka előtt spaklival óvatosan érdemes letolni a kiálló dolgokat, aztán leseperni, esetleg porszívózni. Sok szopást el lehet kerülni ezzel.
Ha fűrészporos tapéta lenne, akkor talán elég az 1 glett. Ha szép falat szeretnénk nem biztos. Főleg egy kezdő glettelőnek. :) Ahogy olvasgattam egy jó festő nem csak 2x glettel. A második glett után is megnézni surlófénybe és abba is belejavít.
gépi vakolás után elég egyszer glettelni, ha tényleg szép a fal. amit megszárad a glett, nyomhatod rá a festéket hengerrel vagy ecsettel, 2 rétegben szükséges festeni
Én minden kuncsaftomnak a hérát javaslom mert szerintem abban az árkategóriában a legjobb! Bár ezt festékboltja válogatja! Én nem tapasztaltam minőség romlást. Az ország melyik részén laksz?
segitsetek kerlek...Keszul egy komplett konyhaatalakitas bukolassal,csempezessel,sk uj konyhabutorral,amit regi antik konyhaszekrenyekbol ,talalokbol keszitunk a zurammal
ha olyan feluletet szeretnenk,ami feher,de atlatszik rajta a fa erezete,arra jo-e a vekonylazur,vagy teljesen amator otlet?
Nekem az egyik festő az mondta, hogy a polifarbe jobb, mint Héra. Állítása szerint a Héra minősége az utóbbi időben romlott. Vagy csak az anyagon szeretne harapni?
Sokat nézegetem a netet, hogy hogy kell glettelni. (Elég legatyásodtunk a végére. Vannak kint lévő pénzeink amik nem jönnek be és az OTP se akarja odaadni a szocpolt, csak a végén. Nem vettünk fel hitelt ezért a szocpolt se adja oda, csak ha kész lesz minden).
Festőt se találtunk akiben megbíznék, és akit megbírnánk fizetni. Aki jobb áron van az egész házat szeretné kifesteni, de annyi pénz nincs rá. Marad a vakolt házba költözés és a mókolás.
Mennyire igényel nagy rutint a glettelés, milyen vastagon kell ráhúzni a vakolatra? Nagyon sima egyébként a felület, az egyik festő azt hitte, hogy van már egy réteg glett rajta. A gépi vakolás után vizes szivaccsal lehúzták az emberek.
Az alapozó kell új falra a glett alá és az első festés alá is?
A nagyobb gond a nappali, étkező, konyha rész, mert egy helység az egész és a monolit födém kiglettelése nem 1 ember mutatvány és sokkal nagyobb rutint igényel. Az nem is merném bevállalni. Szerintem a festőnek is kihívás okoz, hogy szép sima legyen.
Vagy esetleg várjak januárig? Talán könnyebb lesz találni festőt jó áron.
Nem ismerem ezt a topicot, de szakemberekhez intézném elsősorban a kérdésemet:
Adott egy most hegesztett fém satupad. Fűtött garázsomban készítettem, új profilokból, ami szerintem a gyárban kapott minimális olajemulziót, hogy a tárolás alatt ne rozsdásodjon meg a felülete. Néhol már kezd kijönni rajta a rozsda, szerintem ott már én töröltem le róla ezt a felületet. Hogyan lehetne ezt festhetővé tenni? Az én elképzelésem: Van lakkbenzines alapozóm a győri lakkgyártól, meg némi zománcfestékem a supralux termékcsaládból. Először le kellene mosni a felületet higítóval, majd alapozó aztán fedőréteg, vagy a higítós áttörlés elmaradhat? Supralux nitro higítóm van.
Ha valaki tapétázna, (megkopott a régi, old a ragasztó, stb..,), vagy esetleg hosszútávra szeretne festeni, akkor próbálja ki a Harzo nevü festéket. Ez egy struktúrfesték (teste van, tehát díszít is), nem kopik a szine se, és tartós. A mi házunkban kb 4 éve van Harzo, és ugyanolyan színü, mint eredetileg volt. Ha valakit érdekel, írjon.
gondolom van köztetek szakértő és tapasztalt ember is, hátha tud valaki választ adni: mi a különbség a barkácsáruházak saját márkás diszperziós falfestékei meg mondjuk az általam ismert márkanévként kétszer-háromszor annyiba kerülő Diszperzit/Héra között?
fűrészporos tapétát festenék át úgy, hogy szinező pasztát is használok.
az elöre bekevert szinekkel az a bajom, hogy nagyrészt csak túl sötétek vannak az elképzelésemhez képest.
azt látom, hogy 5-6 nm / liter a fedőképesség, mig drágább festékeknél ez 10-14nm / liter is lehet.
de ha forint / nm elvet számolom, már nincs nagy különbség....
itt is érvényes az "olcsó húsnak" szlogen, vagy van olyan, ami tűrhető de árban csak középkategóriás?
bónuszként a konyhát és a fürdőt fehérre festeném, ehhez vegyek drágábbat, a szobákhoz meg jó lesz olcsóbb is?