Sajnos amellett hogy a Mikulás nem létezik, be kell lássuk, hogy 400e km után a Swiftünk motorja valószínűleg nem lesz már teljesen olyan mint új korában! :)
Na ezt még nem halottam soha, alacsony fordulatszám tönkreteszi a katalizátort. Mindig tanul az ember. Még a csapággyal egyetértek ha nem alakul ki az olajfilm hm. Lassan bármit teszek azzal úgy is tönkreteszem, csak az időintervallum változik.
Miért nem dízel: azért mert 90% városi használaton belül is kb 2-5 km szakaszokban használva, leállításokkal, egyik motornak sem jó de a dízelnek különösen nem.
A háznál pont arra a rétegre gondoltam aki farzsebből kapja elő a pénz (vesz egy 10 millás autót). Nem pedig ahogy Te gyüjtöget a kerítésre, csak pitiánerkedik az árán.
Akinek van 10millája egy kocsira no az ki tudja fizetni a 12 literes fogyasztást ha meg siránkozik akkor pitiáner, ellenben akinek 1 millája van használtra annak fontosabb az alacsony költségek.
Ez mindenkinek számít! De a lehetöség adott, hogy minden kategóriában takarékost vegyen az ember, még nagy SUV-ok is vannak amik fogyasztásra megközelítik a kis Swiftet!!!
Ne viccelj már! Nekem is kb 5M volt a kocsim, használtan! És mégis számít a fogyasztás. Már hogy a viharba ne számítana!
Azért van középkategóriás kombim, mert ez felel meg az igényeimnek. Annak meg ez az ára. Ettöl még szempont, hogy csak annyit fogyaszt, mint amennyit a Swiftem fogyasztott!
Megyek egy évben 20-25.000km-t. Ez két liter fogyasztáskülönbség mellett 500liter különbség! 400-al számolva is 200.000Ft! Naná, hogy számít. 200K egy "gazdag"-nak is sok pénz.
Ha meg annyira a fogyasztáson rugózol, miért nem vettél kis dieselt? Elmennek 4-5 literrel is.
A lakásos hasonlatod sem értem. Én is éppen most vettem egy nagyon drága lakást és bizony bosszant, hogy szép kerítésre nem tellik már....
Ez netto hülyeség. Attól hogy vkinek van pénze drágább autóra még nem feltétlenül szórja a pénzt. Arról rémlik vmi, hogy a dízel motoros autók DRÁGÁBBAK a benzines verzióknál?
ÉN sem azért írogatok ide, mert a swift kevesebbet eszik mint a clio. Te azt nem érted meg, hogy MÉRETBEN a clio eggyel nagyobb, mint a swift, és kisebb motorral bizony többet fogyaszthat. A kecske és a káposzta dolog a fizika alapján nem működik. Ha nagyobb autót akarsz, abba nagyobb motor kell. Pont a TCE-t nem tartod belevalónak, mikor az alacsony fordulaton keveset eszik, ha szúrod neki akkor (cserébe az üzemanyag többletért) megy.
Mindenkinek számít a fogyasztás, de ezen a vezetési stílussal sokat lehet javítani. Volt a myswiften is aki arra verte, hogy 4 literes fogyasztással közlekedik, csak épp nem vett téligumit például, mert az pénzkidobás.
Azt már csak félve kérdezem, hogy hallottál-e már arról, miszerint a hengerfalat a befecskendezett üzemanyaggal hűtik, hogy az alacsony fordulatszámon közlekedés tönkreteszi a katalizátort... stb. Vannak a fizikában dolgok, amiket nem lehet megkerülni. Vagy meg lehet biszonyos szempontból, csak nem érdemes.
A 10-nek biztos, hogy csak forintbaszásból illetve külsőleg számít. Vannak ismerősök akik környzettudatból vettek lexus 400 hibridet no meg hogy keveset fogyaszt. Igaz kifizette 10 évre az üzemanyag árát. Persze minél gazdagabb vki annál fukarabb. Minden nap van dolgom és sajnálkozva hallom, hogy a 30 millás házfelújításba sajnos ez az 500.000 tétel nem fér bele.
Akinek igazán számít szerintem az aki dacia-t ; alap skodár ; renault-ot; meg fiatot nézeget. És igen nehogy nagy igény legyen a városi 6 literes fogyasztásennek a rétegnek.
Egyébként gondolom Te sem hobbiból vagy a swift fórumon, igen ennek a rétegnek a legfontosabb a fogyasztás. Aki 5 millás kocsit vesz annak nem a fogyasztás számít.
És igen kevesebbet fogyasztott ~2literrel. És igen sajnálom, hogy nem raktak bele egy takarékosabb motort, mert a clio2-be illetve a twingoba elment de ebbe zabál.
Egyébként én is vezettem mindkét autót közvetlen egymás után. Igen és többet fogyasztott. Ez a vszínű a tömegéből is adódik. Mindkét autó lomha alacsony ford-on, de a clio lomhább.
A mostani clio 4 nek nemhiába csökkentették a tömegét, így a fogyasztása is ~1litert csökkent.
Nem unod még hogy lépten nyomon a clio fogyasztását ócsárolod? Swifttel is meg lehet etetni 8 litert a városban, nincs ebben semmi különleges. Te tipikusan az a vásárló vagy, aki velorex áron mercit akar venni. Kis motor, nagy, nehéz kasztnival többet fogyaszt, mint ugyanaz a kocsi nagyobb motorral. A megane-nál is az 1,4-es többet fogyaszt azonos körülmények között mint az 1,6-os.
A legnagyobb része a fogyasztásnak lábfüggő és forgalomfüggő. Ehhez jön még a hordozott vasak súlya, a lapos gumik és a vezetési stílus. Én elég sokat mentem clióval, nálam nem evett többet mint a swift, de sokkal nyomatékosabb volt a középtartományban. Egyszer nézd meg a nyomaték/lóerő diagramját mindkét autónak és nézd meg te milyen fordulaton használod általában a kocsit. Akkor derül ki, hogy alapesetben a clio 80 pacijából 50 a swift 92 pacijából meg csak 40 áll rendelkezésre az adott fordulatszámon.
Én bevállaltam volna egy 5 ajtós alsó középkategóriást is, de az sincs a kínálatba.
Csak sok kicsi autó, meg a Kizashi és a Vitara (ami csak kívül nagy, egy Honda CR-V praktikusabb belül, nagyobbnak érzed).
A Kizashiból tudnának a legjobban valamit kihozni, ha lenne több karosszéria változat és motor. Ha nagyobb darabszámban készülne, az ára is mérséklödhetne. Ilyenkor lenne jó egy igazi partnerkapcsolat, de nem a Fiattal vagy VW-el, hanem valami hasonló kaliberü márkával (Mitsubishi, Subaru)
Mennyire más is lenne egy SX4, Vitara vagy Kizashi egy 2.0-ás boxer diesellel! A Subaru is jól járna ha több fogyna a csodamotorjából, a hajtásláncuk is hasonló, közös fejlesztésekkel itt is spórolhatnának a gyártási és fejlesztési költségeken...
Az biztos, ha nem rukkol elő a suzuki elfogadható áron egy kombival nagy vszínűséggel elbukja a piacot. Talán ez az sx4-es vonal sem a legtutibb a fogyasztás miatt ezekbe egy megbízható dízel motroknak kellene muzsikálnia. Ahogy a fórumon is páran a kombi hiánya miatt voltak kénytelenek modellt váltani. Az elfogadható ár 3milla vagy az alatt. Sajnos nyomatni kell és felvenni a konkurenciával a versenyt. Sajnos bevalllom ha a clioIII kombi-nak (1,2-es motorral) nem lenne a fogysztása 7,5-8 liter városbam (adatlap ~7,8 liter) akkor mi sem stiftet vettünk volna, illetve egy kicsit erősebb motort raktak volna alá (nem a tce-re gondoltam). Hát ennyi, ha most kezdenék el a kombi fejlesztését akkor is el lennének csúszva.
Csak olyan nincsen. Csak Swift Sedan van. Meg esetleg még az SX4 mérete környékén kombi, vagy kinek egyterű. De az is csak annyira lehetne Swift, amennyire lehet Splash is, a padlólemez miatt.