Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

acid Creative Commons License 2004.07.15 0 0 38

FFU

Nem hergelsz. Pont ezek a dolgok amik erdekelnek, mert "titkon" :-) azon gondolkodok, hogy hogyan lehetne ezt elkezdeni ipari meretekben. Tehat nem szorakozasbol (habar annak sem utolso) hanem megelhetes celjabol. Es ugye nem egyedul, mert ugy nem nagyon megy az ilyesmi.

Hogy piaca van az tuti, gondoljunk csak a szomszedainkra (na nem a nyugatiakra), ahol penz mar van, csak aru nincs. No meg kis orszagunkra.

Az impotens szabalyozasra pedig szvsz ki lehet talalni valami jo megoldast. Sot otlet van is, csak kellene olyan embre akivel ezeket meg lehet dumalni.

 

Nem jarsz mostansag Budapesten? Vagy en menjek Pecsre?

Előzmény: FFU (37)
FFU Creative Commons License 2004.07.15 0 0 37
Pedro Amigo,
Acid!

A "betömörülésröl" még beszéljünk.
Az épités "megtekintése" kérdéséhez: ha a nyomorult webmaster végre abbahagyná a porhintést, hogy milyen piszok nagy munka megcsinálni egy weboldalt, akkor menne a kitcar.hu, amit regisztráltattam és ott lehetne látni az éitést. Majd ezer fotót csináltam már - hogy mások ne szívjanak úgy, ahogy én szívtam eddig, és szívok most is, mert nem tudom, miz és hogyan kell csinálni.

A Fury-t Pécsett épitem. Most elmegyek szabira, de aug.-tól ismét dolgozm. Ha valaki erre jár, elotte irjon: okostony@netscape.net - és megbeszéljük a "megnézést".

De addig is - vagy egy link, ami csak szombatig jó (a cégem most fejleszti a honlapján, és a fejlesztö-oldalra feltettem két képet). A Fury-épitök chat listjere irtam az angol csávoknak, egy konkrét probléma megoldásához kértem tölük infot.

http://fact.internode.hu/publisher.php?catid=181

A felsö képen látható mmondeo motor az enyém - az also képen egy angol pasasnak a Seven replikájába való ugyancsak 2000-es Mondeo motorja látható. Mind a kettek Sierra 5 sebességes váltót használunk. (Ö haszál, én meg akarok használni.)

A bátorsághoz, hogy belevágtunk egy ilyenbe...

A jogszabályokat nem isten adta, hanem könyökvédös csávók találják ki a minisztériumokban. ÉS ha ezek a könyökvédös csávok valamit elkeféltek, akkor azt ki kell javitani. Azaz a jogszabályt meg kell változtatni...
Mert nincs ember, de még politikus se, aki el tudná nekem magyarázni, hogy miért van az: az összes környezö országban - de mindenhol - lehet épiteni aurót, és azt forgalomba is lehet helyezni, csak pont nálunk, ebben az országban nem. És miért van az, ha egy ilyen épitett, és forgalomba helyezett autót pl. megvesz az ember Ausztiába, azt követöen miért kap rá itthon rendszámot?

Tehát a lényeg - itt valami el lett kefélve, és ezt korrigálni kell. Nyilván csak akkor nyulnak hozzá a jogszabályhoz, ha erös nyomást éreznek ebbe az iráényba. Azért kell az egyesület is. Hisz' a trike-osok példája is erre utal. Pár pasas - nem ezrek, csak páran - öszefogtak, és addig jártak a könyökvédös csávók nyakéra, amig azok beadták a derekukat.
Szóval és is a csávók nyakára járok.. elöbb utóbb megunják a pofámat, és csak hogy ne lássanak többet, valamit megváltoztatnak.

És még egy dolog: ennek a jogi tilalomnak gazdasági kárai is vannak. A konkrét példám: a donningtoni ki car show olyan, mint a Genfi Autoszalon. Csak az egyiken a kit carokat mutatjág be a gyártók, a másikon meg a készre szerelt árut. Az idei doningtoni kit car show egyik legnagyobb szenzációja egy szlovát ((!!!) fejlesztésü kétüléses kit car volt.
És meg kell hagyni, baromi jól néz ki a kocsi:

http://www.k1-styling.sk/menu.php

És a basic kit ára dobozba csomagolva (crate) 16 600 euró, ami ezen a piacon igen jó ár. Bár jó lenne tudni, mi van a basic kit-ben.

És gondojatok bele: 1995-ben még például Pécsett gyártottak - ahogy irtam már egyszer - kit cart (Seven clone-t.) Az a cég, ahonnét én a Fury-t vettem, két és fél föállásu "dolgozóból áll". 10 év alatt több, mint 500 kittet adtak el.

A motorom a 246. a sorban abban az angliai mühelyben, ahol átépitették. 4400 font volt.
Az üléseimet ugyancsak egy nagyon pici mühely készitette (INTATRIM - még honlapjuk sincs.) 360 font volt. Gondoljtok meg, hány magyar iparosnak lenne munkája, ha itthon nem ölték volna meg ezt a dolgot? A bontott alkatrészek felujitása, átalakitása, az egyedi cuccok legyártása egy-egy tipushos (és milyen sok ilyen kell), a minöségi heggesztésü vázak, az üveggyapoterösitésü karosszéria-elemek.
Egész iparág... de nem nálunk. De nem hergelem magam, meg benneteket sem.

Üdv!
Előzmény: acid (35)
acid Creative Commons License 2004.07.13 0 0 35

Urak!

 

Latom azert van mozgolodas ebben a temaban :-) Engem is erdekelne termeszetesen minden epites. Van ra lehetoseg, hogy megnezzem???

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 34

Irigyellek benneteket, hogy bele mertek vágni egy autó építésébe még akkor is ha oly jól néz ki mint ez a fisher fury vagy egy super seven és tudjátok, hogy kábé lehetetlen fogalomba helyezni.

 

Azért egy ilyen gittegyletbe betömörülök én is!

feketebarany666 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 33
Előzmény: FFU (32)
FFU Creative Commons License 2004.07.12 0 0 32
Super =-est akartam irni, nem Seven 7-est. Ja reggel van.
FFU Creative Commons License 2004.07.12 0 0 31
Milyen a Seven 7-es?
Ki készitette a vázat? Te, vagy úgy vásároltad? Födarabok, motor?
Nem érdekelne egy ilyen egyesületi tagság? Ha megirod, hol lehet elérni emilben, én is megadom az elérhetöségeimet, talán tudunk segiteni egymásnak. (Nekem pl. van egy szétszedett type 9-es váltom - alkatrész-tartaléknak, Sierra kormányhoz cuccok ugyancsak tartaléknak, meg ha valamit eltolnék épités közben...)
Szóval szivesen megnézném a 7-est, és megmutatom a saját épitésemet is - ha érdekel.
feketebarany666 Creative Commons License 2004.07.11 0 0 30
Én egy Super 7-est építgetek magamnak. Lesz rendszáma is,  de a mostani jogi viszonyok nagyon bosszantanak engem is.
FFU Creative Commons License 2004.07.10 0 0 29
Nos, amit megigértem...

Megkerestem annak a finn cégnek a linkjét. Korábban fenn voltak az angol nyelvü oldalon is az árak, ma már csak a finn és a svéd nyelvü szövegböl lehet kbogarászni az eurót.
Hát, ha valakinek van kedve:

http://www.sporttiauto.com/fin/

Amikor még csak információkat gyüjtöttem, és nem döntöttem el, mit épitek, nagyon gondolkodtam egy ilyen vásárláson. A finneknél ugyanis minden kit car - bármikor is épitették, és bármilyn legyen is - helyböl veterán autónak számit. Ez nekik adó szempontjából nagyon jó. És ez van beirva a kocsi müszaki doksijába is - ami egy importnál lehet nagyon jó.
Szóval egy ilyen autót megvenni - ha már akad olyan hülye, aki használt kocsiként importálná - legalábbis veteránautó szempontból nem rossz.

Amúgy "magánimportálni" hülyeség - ilyen-olyan adó, regisztrációs díj, stb. És amióta uniós polgárok vagyunk (hm...), miért ne járhatna az ember akár finn rendszámú autóval is. Igaz, a jogszabályok ezt tiltják, de hát az államnak úgy sincs ereje ezt a jogszabályt betartatni. És eben az esetben - hacsak a szomszéd fel nem jelent - nincsen magyar ÁFA ( a finn pedig jóval kevesebb, mint 25%), nincsen regisztrációs díj, nincsen sáp, tized, "kamara haszna" meg füstadó. Bár vannak más gondok.

Üdv. FFU
Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 28

ami igazán csillagászati áron mozog az a Shelby Daytona Coupe - néhány darab létezik belőle

 

Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 27
hát még az eredeti Shelby Cobra mien drága :)
FFU Creative Commons License 2004.07.09 0 0 26
Hahó,

én egy kit cart épitek (Fisher Fury: www.fishersportscars.co.uk). Lassan egy éve dolgozom a kocsin, és ha minden összejön, akkor szeptemberre-októberre készen is leszek vele. A motor éppen most jött meg, 2 literes Mondeo, 174,2 bhp 6500-as fordulatnál.

De nem ezért irok. Egyesületet szervezek már vagy fél éve - ugyanis kell az érdekvédelem. Olyasmi, mint amilyet a trike-osok szerveztek maguknak.
Magyarországon ma is többen építenek , vagy építettek a közelmúltban kit cart. de a forgalomba helyezése szinte teljesen lehetetlen. (Van azért lehetöség - de az simli...) Nem jó a jogszabály, meg kellene változtatni, de ehhez nyomást kell gyakorolni a törvényalkotóra. (Vigyázat, az átépítés, és az építés nem ugyanaz... Átépítés is több helyen van, pl. Majosházán lamborghini klón, de ugyanott láttam Cobra karosszériát is. De hát kérném, egy Cobra farmotorral, VW lemezen? Na ne...)
Egy pasas Szekszárdon most gyüjti a lekieröt meg a dokumentációt egy Porsche RS60 Spyderhez.

Aki kicsit is körülnézett kit car ügyben, az tudja, hogy 1995-ben pl. Pécsett még "manufaktura" épített kereskedelmi célból Lotus Seven klónt. Békéscsabán is építettek tán két éve egy ugyancsak Seven replikát, de nem birták az engedélyezési eljárással járó gyürödést.

A lényeg - rossz a jogszabály. A közlekedési föfelügyeleten "egy neve elhallgatását kérö" tisztviselö (igy monják ezt szépen, ugye?) azt mondta még tavaly, hogy szerinte eltolták a ma hatályos jogszabály szövegét a jogászok, és ennek beismerése nagy presztizsveszteség lenne. Merthogy ök se akarták megölni a hobby autó építést. Egyébként a jogszabály "különleges egyedi célokra" ma is lehetövé teszi autó építését. Pl. hullaszállítót gond nélkül lehet építeni. A probléma ott van, hogy az engedélyezö megyei felügyeletek miként értelmezik a különleges egyedi célt.

Még valamit a Cobra-khoz. Akinek Shelby Cobrája ban ma Magyarországon, az vagy hazudik, vagy nem is milliomos, hanem annál sokkal gazdagabb. A Shelby Cobra (bár ma más nem szabad Cobrának nevezni a kocsikat, mert a Forddé a márkanév) aranyárban van. Manuális módszerekkel el?állított, nem festett, hanem polirozott aluminiumból van a karosszériája - amit egyébként Lengyelországban készítenek, egy volt katonai repülögépgyárban. A Shelby Cobra nem replika - az egy "igazi" autó abban az értelemben, hogy nem hasonmása egy valamikor gyártott kocsinak.

Ha valaki Cobrát akar magának, a legegyszerübb Finnországból importálni. Majd megkeresem a csapat linkjét. Már 2,5 milliótól lehet venni. Igaz, ezek olyan replikák, amiket Angliából hoznak át Európába, üvegszálerösítésü karosszéria, Sierra födarabok, többnyire Sierra (Pinto) motor... De Pl. a Gardner Douglas Cobra... Jaguáér födarabok, amerikai bontott motor...

De bocs', túl hosszú vagyok. A lényeg...

Ha valakit komolyan érdekel a dolog, mát mint a kit car, de csak akkor, ha tényleg komolyan - akkor irjon emilt nekem. okostony@netscape.net

Hátha be tudom "palizni" az egyesületbe.

Vigyázat, az egyesületbe való belépés nem ingyenes, és ha valaki belelépett, akkor ott dolgozni is kell.

Én speciel már alig várom, hogy készen legyen a kocsim, és elmehessek egy kit caros találkozóra. Mielött megvettem a kocsimhoz a "basic kit"-et, voltam kint Angliában a "gyárban", megnézni, mit is veszek. Akkor mentem, amikor egy "factory open day" volt. ott volt egy csomó pasas, akik már megépítették a saját kocsijukat. Azért mentek oda, hogy megmutattás egymásnak, ki hogyan oldotta meg az épités dolgait, iietve megnézzék, mások hogyan csinálták. (A barmolás nagy szégyen...) Baromi jó banda volt ott. Szóval szeretném, ha ilyesmi lenne itthon is. Ezért is, meg a jogszabályok megváltoztatása miatt is kell az az egyesület.

Végül - nem vagyok fórumozó tipus, ezért lehetséges, hogy elfelejtek visszajönni - amiért most kérek elnézést mindenkitöl. A munkám is olyan, hogy nem nagyon van idöm netezni - tehát írjatok, ha komolyan - de isten bizony komolyan - csinálnátok valamit ezen a területen.

FFU

Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 25

hogy konkrét gépet mondjak,nekem ezek az álomautók ebben a kategóriában

egy Cobra Shelby 427 FE motorral 4 sebességes kézi váltóval

egy Super7 Hayabusa motorral 6 sebességes sekvanciális váltóval

és egy ugyancsak legendás versenygép, Ford GT40 427 FE Shelby motorral a sebességes kézi váltóval :)

Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 24

A Cobra és Super7 igazi klasszikusok, ezért sok cég foglalkozik a legenda életbentartásával.

A Cobra Caroll Shelby lévén vált szuperautóvá és a 90es években elkezdte újra gyártani hozzá az alkatrészeket,karosszériaelemeket.

Super7 klónok közül pedig szerintem a Wesfield csinálja a legkomlyabbakat (gyorsasági motor blokkal)

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.09 0 0 23

Már van nekem :) Azt szúrtam be képként, meg itt van még:

 

Került lassan annyiba, mint egy speedster :)

...de sajnos még nem tudom élvezni, mert a rugóstagok épp a kocsim hátujában figyelnek leültetve 3 centit. Hátvégén berakjuk, jövő hétvégén belekerül a bőr és aztán megy vizsgára. Most olyan 50LE körül van a tuninggal. Úgyhogy talán belefér ebbe az autóépítős topikba egyébként is :)

Előzmény: Törölt nick (22)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.09 0 0 21
Fiat 500 - 685 Giannini
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.09 0 0 20

Milyen motor van a speedstered-ben? Gyári bogár? De melyik? Ha jól tudom, akkor a bogár alvázát meg kell rövidíteni, hogy egy-az-egyben speedster kit rámenjen, ha nem rövidíted meg olyan kit is van, de akkor az nem lesz pontos replika.

 

Mindenesetre tényleg ez tűnik a legkivitelezhetőbbnek. Bár vazze ha belegondolok tökmindegy mennyire van közel az engedélyezhetőnek, ha egyszer nem lehet. Marad a vétel és felújítás/átalakítás/építés. Én most pl egy ilyet farigcsálok:

 

Előzmény: Törölt nick (19)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.07 0 0 18

Úristen ez a te autód? Nagggyonszép! Gratula.

 

Magyarországi rendszámos? Forgalomba van helyezve?

A Speedstert én is neztem, de ha lúd legyen kövér alapon mindig visszatértem a Cobra-hoz. Ha jól tudom ehhez is ki kell vágni 40 centit a bogáralvázhoz. Ez teljesen egy az egyben replika? A hátulja nem látszik a képen, de mintha más lenne, bár lehet csak mert szépen áll. Milyen kittből van?

 

Én hajjak meg nekimennék egy Cobra-nak ha lehetne engedélyeztetni. Úgy hallottam a trike-osok P-s rendszámmal járnak, ami csak annyi korlátozást jelent, hogy nem lehet külföldre vinni - ez létezik? Nézegettem még a HOPPA buggy-t az is nagyon eltalált darab, de olvastam valahol, hogy egy kit-szett 12.000 GBP lesz hozzá ha végre egyszer már elkezdik gyártani. Háát izé, hajlamos vagyok én őrült pénzeget beletolni hülyeségbe de ez egy kicsit zúzósnak hangzik, pláne hogy ez csak a kitt ohne motor-váltó, még azt sem lehet tudni, hogy a többi része mennyire teljes.

Előzmény: Törölt nick (17)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.07 0 0 16

Szega Skacok!

 

Hát azért nincs Mo-n cobra meg SuperSeven, mert ezek épített autók! Erre pedig Mo-n mielőtt elkezdenéd csinálni kell egy összeépítési engedélyt beszerezned. Ehhez viszont egy csomó terv, dokumentáció, meg egy közl.mérnök kell. Ezért szopnak a trike-osok is.

 

Ezenkívül sokan elfelejtik, hogy ha ez netán mind sikerülne és kezedben az engedély, ha felállítasz egy Cobrát (aminek alapból is motor váltó nélkül(!) a kit ára 4-5 milka) utána belerax egy olyan motort amit érdemes ie. ugyebár mindenképp nagyhengerűrtartalmú V8-ast akkor a 2,7mil regdíjat még mindenképp be kell fizetned ahhoz hogy használhasd. Erre ma Magyarországon nincs megoldás. Nem véletlen, hogy nincs épített autó itthon. Szerintem vagyunk egy páran itt akik azonnal beleugranának egy Cobra építésbe ha meg lenne rá a nagyon halovány esély, hogy egyszer használhatjuk. Marad a buggy építés bogár alvázra, mert az csak átalakítás, de ott sem lehet megrövidíteni az alvázat, amitől a magyar buggy-k mind tökbénán néznek ki.

 

...persze építhetek cobrát magamnak és nézegethetem otthon a garázsban. Külföldről behozni lehet, sőt azt az új törvények értelmében forgalomba is kötelesek helyezni (amennyiben a műszakin átmegy), ha egyszer az egy EU-s országban már kapott rendszámot. De ettől még mindig nagyon drága a regadó ha nem egy kétliterest veszel mer akkor "csak" 585eFt. És akkor az van, hogy örülhecc a kétliteres Cobrádnak amit még csak nem is te építettél.

 

Szóval el vagyok rendesen keseredve én is :)

 

PEDRO

 

 

acid Creative Commons License 2004.07.06 0 0 15

Gomb

A baratod kompletten vette vagy o epitette?

Előzmény: GombVTI (14)
GombVTI Creative Commons License 2004.07.05 0 0 14

Sziasztok!

 

Egy barátomnak van egy shelby Cobrája. Ahova megy vele, összegyűlik a nép körülötte. Nagyon király verda. A Tuning & Stereo Fesztivál gyorsulását is megnyerte vele. 1000Kg és 400-450Le kb. Még egy pirosat is szoktam látni itthon.

acid Creative Commons License 2004.07.05 0 0 13
100 felett tessek bukoval menni es akkor tovabbra is kiraly az erzes:-)
Előzmény: mgy (12)
mgy Creative Commons License 2004.07.05 0 0 12
Ja, elgfárad... :)
Én a kigyúrt audis/béemvés/SLR-es ipse fejét nézném meg egy ilyen ellustuláskor.
Amúgy 100 felett már nagyon nem örömautózás ilyen kocsival menni, letépi az ember fejét a szél. Gyorsulni viszont kiválllló! :)
Előzmény: Thomaster (11)
Thomaster Creative Commons License 2004.07.05 0 0 11

Sziasztok,

 

csak nyálcsorgatás céljából:

Weineck-Cobra. Azért kis átverés van a műszaki adatokban: az 1200 lóerőt csak nitróval tudja. Alapból mindössze 850 LE.

 

Valahol írtak a gyorsulásáról is. 0-100: 2,9 ; 0-200: 5,7... (tehát 100-200: 2,8) aztán elfárad, 0-300: 12 sec...

acid Creative Commons License 2004.07.02 0 0 10

Ha meggondolom hogy epp egy STi-n nyuglodok :-|

Igaz, azzal lehet telen is kozlekedni :-)

Előzmény: mgy (8)
acid Creative Commons License 2004.07.02 0 0 9
Ma lattam versenyuket valami francia adon. Nagyon mennek, es nagyon porognek :-) Nem is tudtam, hogy versenyeznek hivatalosan is meg ilyenekkel!
Előzmény: mgy (7)
mgy Creative Commons License 2004.07.01 0 0 8
meg még valami, nem tom összehúzza-e az index, ha igen, megéri rányitni!!!

gyorsulások
mgy Creative Commons License 2004.07.01 0 0 7
Na várj csak... :-)))


Előzmény: acid (6)
acid Creative Commons License 2004.07.01 0 0 6

Ilyesmiken morfondirozok:

 

Cobra:

Cobra

 

Rush:

 

Tojeiro:

 

 

És amiből lesz:

 

Tojeiro
acid Creative Commons License 2004.06.30 0 0 5

Hat ezt csak ugy tudnam elkepzelni ha vennek magamnak egyet es azt neha jol bemutatnam :-) De mino fajdalom, nekem egy Cobra kellene elsokent.

 

De igazandibol engem az osszeepites erdekel, talaltam par site-ot, ahol leirtak a folyamatot, a szivasokat, de pl. sehol nem talalok muszaki adatokat (nem a motorra gondolok hanem a vazra, kasztnira, futomure).

Előzmény: mgy (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!