Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

OldFox Creative Commons License 2004.09.06 0 0 62
Sziasztok!

Ti hogy gondoltatok a lobbizast a torveny megvaltoztatasaert? Lehet, hogy naiv vagyok, de ha (tegyuk fel) megvan az egyesulet, akkor mindenki kuldhetne az orszaggyulesi kepviselojenek egy levelet (amiben fel van tuntetve, hogy ezt meg ki mindenki kapja meg), amiben emlekeztetnenk oket arra, hogy mivel ok vannak a nepert, es nem a nep ertuk :))) jo lenne, ha tennenek is valamit vegre, ami a valasztoik oromere szolgal. :) Nem varok ettol a lepestol tul sokat, de elso lepesnek nem rossz, es legalabb lenne valami hivatalos nyoma az egesznek.

Masik: utana kene nezni, hogy pl szlovakiaban hogy megy ez a kitcar epites es vizsgaztatas. Valoszinuleg konnyu lenne talalni egy magyarul is beszelo ugyvedet, es esetleg ott bejegyeztetni a Magyarorszagi KitCar- es Hobbijarmu Epitok Egyesuletet. Szlovakiaban :)))) Utana pedig az egyesulet zaszlaja alatt levizsgaztatni a kocsikat, es itthon meg menni veluk, szlovak rendszammal. Engem abszolut nem zavarna :) . Egyebkent azert is gondoltam Szlovakiara, mert kozel van, EU-tag, a berek alacsonyabbak az itthoniaknal (az ugyvedi dijak is - gondolom), es ott tenyleg van kulturaja a kitcaroknak.

Egyebkent a szlovak kitcart en is lattam (ujsagban), tenyleg nagyon allat, ugy nez ki, mint egy Lotus Elise, es egy 180 lovas audi motor hajtja... :))

Bar egy Tiger Z100-nal egyenlore nem lattam jobbat (ez egy Super7-klon, es 2!! db Suzuki GSXR-1000 motorja van benne, plusz a szekvancialis valto... brutalis lehet! :)) )

Udv mindenkinek!
Előzmény: FFU (60)
FFU Creative Commons License 2004.09.03 0 0 60
Üdv mindenkinek,

most beszéltem a megyei közlekedésfelügyelet egyik illetékesével a Fury forgalomba helyezése ügyében. A hirek a következök:

- végeztessek homologizációhoz szükséges vizsgálatokat az autón, és az eredmények ismeretének függvényében lehet, hogy forgalomba helyezik a kocsit (vagy nem) A homologizáció vizsgálat költségei: pár millió, de a határ a csillagos ég...

- vigyem ki a kocsit Auszriába, vagy máshova, ott vizsgáztassam le, és uzána hozzam be. (szép dolog: regisztrációs díj, ilyen meg olyan sáp, tized, mit tudom én mi) és ehhez még a külföldi vizsgáztatás költsége.

Úgy szeretem ezt a kedves országot... itt elsö a polgár, és csak utána a hatósági szemontok.

Csak azt nem értem, hogy az az ipse, aki a forgalomba helyezésre vonatkozó jogszabályt megfogalmazta, mégis mire gondolt.

Lehet autót építeni különleges egyedi célokra (de ebbe nem tartozik bele a hobbi), és csak 30 évnél idösebb alkatrészekböl - de akkor meg úgyse engedélyezzük, mert a 30 éves alkatrészek már olyan ócskák, hogy azzal jármü nem mehet ki a közútra. Egy öreg motor meg úgyis elszáll a környezetvédelmi normákon. De mi állapolgár-barát hatóságok vagyunk. (Barátilag megmondjuk, hogy mit szabad, különben meg pofa be...)

De nem adom fel. Jöhet a korrupció, meg a megvesztegetés - mert ez is olyan euro-komform megoldás. A fene essen bele.

Vagy alapitsak sportegyesületet (mert versenyzési célokra is lehet autót épiteni), és álcázzam a hétvégi autókázást csillagtúrának, vagy lassusági versenynek? De a versenyautót és az egyesületet meg jóvá kell hagyni a a magyar autósport szövetségnek is. Lehet, hogy ez lesz talán a legkönnyebb?

Röhögnöm kell magamon - én, mint autóversenyzö...

Üdv!
FFU Creative Commons License 2004.09.03 0 0 59
xoyox!

Köszönöm a tippeket.
Zalaegerszegen van is simerösöm, akkor megkérem, hogy nézzen utána a dolognak.

A csöhajlitással kapcsolatban - elöbb azért probálok magyar mestert, mert Ausztriában biztosan drágább. (Bár a fene tudja, a magyar árak már igy is világszinvonaluak.
Mégegyszer kszönöm.
Szia!
Előzmény: Törölt nick (58)
FFU Creative Commons License 2004.08.30 0 0 57
xoyox!

Elsökémt elnézést kérek, hogy nem válaszoltam, de munka ügyben távol voltam.
Kösz', amit irtál.

Hát a garázsban most szinte mozdulni alig lehet - a motort kellene betenni a helyére, és akkor kicssit lazább lenne a helyzet. De a motorral kapcsolatban van néhány müszaki probléba, elöbb azt kell megoldani.

Viszont hadd kérjek tippet töletek, hátha valakinek van ötlete.

Két problémám van, az egyik a bukócsö kérdése - amit a vázzal adtak, az sima acélcsö, és Angliában láttam, hogy a festés nem az igazi megoldás, mert állanóan javitani kell (valami mindig meghúzza). Ugyanott láttam pár kocsin, hogy rozsdamentes polirozott csöböl hajlitottal helyettesitették az eredetit. Nosza... felhajtottam egy mühelyt. Égre-földre esküdöztek, hogy úgy hajlitanak, mint az álom... aztán, amit csináltak, nem vagyok hajlandó kifizetni. Nincs ugyan betörve a csö, de a külsö átmérö helyenként, és szemmel is láthatoan megváltozott. Egyszóla ronda.. Most nagy viták vannak, hogy lehet-e ennél jobbat. (Biztos, hogy lehet, mert ha az angolook meg tudták csinélni, akkor elvi akadálya nincs, hogy itthon is meg tudják csinálni.)
A lényeg, nem tud valaki javasolni, egy a kezére, és nem a hencegésre ügyes szakit a Dunántúlon? (Ne a barátotokat javasoljátok, mert ha nem tökléletes, ott is csak a vita lesz...)

A másik kérdésem - a kézifék-kábelemet (Eskort Mk") el kell vágni, mert nagyon hosszú. A ciki az, hogy vissza kell tenni a végére azokat a gyürüket, amiket be lehet akasztani az agyon a fékenek az erre szolgáló kis kampóiba. Szóval olyan szaki kellene, akinek a melója 10-15 behúzás után sem szakad le. Ha nem jó a kábel, nagyon nagy munka kicserélni, ugyanis teljesen le kell bontani a kocsi karosszériájának hátsó felét a cseréhez.

A környéken sajnos nincs senki, aki ilyet meg tudna csinálni. Pesten van egy vállalkozás, de pontosan nem tudták megmondani, hogy hol.

Kösz' a segitséget.

Az épitéssel nagyon lassan haladok (éjjel nem merek a garézsban zörögni a szomszédok miatt), ezért a honlapot "fejlesztem" a magam "láma" módján. Megint feltettem egy csomó képet (kitcar.hu).

Üdv, FFU
Előzmény: Törölt nick (56)
feketebarany666 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 55
Jó lesz a honlap, csak így tovább. Majd az enyémet is kitesszük :)  (ha egyszer kész lesz.)
FFU Creative Commons License 2004.08.15 0 0 54
Köszi, akkor most már tudom. (A szabid miatt meg irigyellek.)

Ha esetleg érdekel benneteket, most "fejlesztem" a honlapomat. Elég gagyi, de hát sem grafikus nem vagyok, sem programozó. Most tanulom, hogyan kell weblapot csinálni.

Folyamatosan dolgozm rajta, amikor van egy kis idöm. Amit fel tudtam tenni, azt már el lehet érni a http://www.kitcar.hu - n.

Minden kritikát örömmel fogadok.
Üdv, FFU
Előzmény: feketebarany666 (53)
feketebarany666 Creative Commons License 2004.08.14 0 0 53

Szia 

 

Most jottem nyaralásból. Na szóval ez egy cső amin átmegy a csavar ami fogja az indítómotort. Ez az acél cső kb 10 mm hosszú és 5mm-re belemegy passzentosan a váltóba, 5mm-re pedig az indítónotorba. Ez vezeti meg hogy pontosan a helyén legyen, és ne a csavar on lógjon az indítómotor.

De ilyen van a motor és a váltó között is.

Ha így sem jut eszedbe lefényképezek egyet neked. :)

FFU Creative Commons License 2004.08.14 0 0 52
Hm, úgy látszik, a helyesirásom "nem áll" a hejzett :))) magaslatán. Elnézést, de sajnos állandóan rohanni kell. FFU
Előzmény: feketebarany666 (50)
FFU Creative Commons License 2004.08.13 0 0 51
Szia feketebarany,

kösz' a tippet, és elnézést a lassú reagálásért.
S ha már a kisujadat nyujtottad... mivel még életemben nem láttam tájolócsavart, és a neten is csak három doksit találtam, de a szövegböl nem derült ki, hogy néz ki... szóval, nincs tipped, hol lehet megnézni legalább egy képet? Kösz.
FFU
Előzmény: feketebarany666 (50)
feketebarany666 Creative Commons License 2004.08.06 0 0 50

Szia

 

Vagy tájolócsapot kell bele tenni ami belemegy a váltóházba, benne meg mehet a csavar.

Előzmény: FFU (48)
acid Creative Commons License 2004.08.04 0 0 49

FFU

kifurod a menetet es perselyt teszel bele. nem fog kotyogni. ellenvelemeny?

Előzmény: FFU (48)
FFU Creative Commons License 2004.08.04 0 0 48
Üdv,

lehet, hogy a következö hozzászollás "off", akkor elnézést kérek.

Tud valaki tanácsot adni?
Kellene egy öniditó az általam épitett kit car motorjához. Az angol chat list-en azt irták a pasik nekem, hogy keressek olyan Sierra öninditót, ami az 1.8-as CVH motorhoz volt. De a dolog ennél cifrább egy kicsit. Olyan, az 1.8-as CVH-hoz gyártott öninditó kellene, amelynél az öninditó felerösítési pontain a "lyukban" nincsen furat.
Ugyanis a Sierra N Type váltóharang öntvényében is van furat, így ha az öninditó "lyukjaiban" is van furat, a két dolgot nem lehet összepasszitani. Ki lehet ügyan az öninditóból fúrni meneteket, de akkor a lyukak átméröje nagyobb lesz, és az öninditó "kotyogni" fog.
Van valakinek valamilyen tippje? Vagy esetleg arra, melyik topic-ba tegyem fel ezt a kérdést?

A kereskedök nem tudnak segiteni, mert ök kódszámok alapján rendelnek, és ha rendeltm, akkor meg is kell vennem...
Kösz, üdv, FFU
FFU Creative Commons License 2004.07.15 0 0 46
Tényleg szép a speedster.
Te ha üzemet akarsz inditai Mo.-n, attól tartok, azt neked kell "kifigurázni".
Az, hogy a felvetett kérdésedre nem válaszoltak, az talán azt jelenti, a többiek közül senki nem akar üzemet nyitni, vagy ilyenbe betársulni.
Üzlettársak kereséséhez nem a legjobb fórum az Index.

Nekem egyébként a személyes véleményem az, hogy kit cart készen eladni - nem biztos, hogy érdemes vele próbálkozni.
Szerintem a kit carosok nagyobb része (megkockáztatom: a döntö többsége) azért épit ilyen autót, mert az épités folyamatát élvezi, tehát azt, hogy ö csinálja a kocsit, és persze a hasonszüröek társaságát.

El lehet persze adni kit cart készen is -de az olcsó készre épített kitcar sose olyan, mint a gyári autó. Jobb is, rosszabb is annál. Suerintem ilyet kevesen vesznek. Mondjuk pont a multkor láttam egy Lamborghini clon-t. Messziröl pont olyan volt, mint egy igazi Lambi - közelröl azonban... már látszott, hogy kitcar. Egy benzinkutas gyerek csajozó autója volt. Úgy hozta be valahonnét Európából. Amugy szépen meg volt épitve, csak a kárpitozás volt "méltatlan" a kocsihoz - na meg a motorja, egy hathengeres Ford Cologne egy Granadából.

Az összeépitve is jó minöségü kit carok - már amiket összeépitve adnak el - az olyan drága, hogy nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. De azoknak van pénze a drága gyári kocsira is. ÉS nem kell állandóan a karburátorok állitgatásával, meg a váz festésének a karban tartásával foglalkozniuk.

Nem biztos, hogy igazam van - tévedhetek is. Végükl is a rádiótelefonnak látszó müanyag dobozt a beépitett csengövel, azt is el lehetett adni itthon egy idöben.

Szóval, nem tom' - a lényeg, én nem akarok betársulni a speedster gyártó kisüzembe, de neke sok szerencsét kivánok.
Előzmény: Törölt nick (43)
acid Creative Commons License 2004.07.15 0 0 45
Egyebkent szep a verda :-)
Előzmény: Törölt nick (43)
acid Creative Commons License 2004.07.15 0 0 44

Azt nem ertem, hogy senki sem valaszol.

Most irtam, hogy engem is ez foglalkoztat. Azert nyitottam a topicot is, hogy ossze johessenek azok akiket erdekel, vagy erintettek. Ami pedig az itthoni lehetosegeket illeti, nos az utanjaras folyamatban van.

Előzmény: Törölt nick (43)
acid Creative Commons License 2004.07.15 0 0 42
Ha jol latom Te sem magyarorszagon helyezted uzembe.
Előzmény: Törölt nick (41)
FFU Creative Commons License 2004.07.15 0 0 40
Xoyox,

te miben utazol? Átépitésben, vagy kit car épitésben? (Nézve a Vw-s képeket, nem tudtam megállapitani - bocs'.)
Előzmény: Törölt nick (36)
FFU Creative Commons License 2004.07.15 0 0 39
Acid,

pont tegnap voltam Pesten. Most elmegyek szabadságra, de augusztustól megint ezerrel dolgozom. Sajnos, viszonylag gyakran járok Pestre (bár utálok), de téged is szivesen látlak itt. Maradjuk annyiban, ogy megbeszéljük még. Nekme igy szabi elött sajnos nem jó, mert hajtéás van, hogy mindent befejezzek.

Ami a keresletet illeti... vagyük a trike-osokat példának. Pont itt Baranya megyében, egy Szajk nevü kis faluban gyártanak olyan trike-okat, amit aztán a német piacon adnak el. Magyar tipusbizonyitványa nincs is. Voltam lenn a gyárban - hát egy nagyon kellemes kis manufaktura. Tiszta, profin szervezett munka, olyan minöség, hogy az ember csak néz... Ök is arra panaszkodnak, hogy nincs háttéripar. Pl. nekem mosd rövid, két darabból álló, müszaki vizsgaképes kézifékbovden kell, kérdeztem öket, van-e, vagy hol csináltatják... Importálják, mert nálunk nincs, vagy nem megfelelö a minösége a kisipar által produkált cuccnak. A keretcsövet ugyancsak úgy hozzák be...

De van szerintem hazai kereslet is, mégpedig fizetöképes.

Ha nézed a nyugati kit caros oldalakat, kit carokat nem a fiatalok épitenek - öket inkább a tunning (sufni, vagy profibb) érdekli. kit carokat a középkoruak épitenek. (Felnöttek és elköltöztek a gyerekek, kifizették a házat, stb. és van pénz a hobbira...) Mert mire lehet használni egy kit cart? Csajozásra (suhanc-korban) versenyzésre, de nem profira és "barangolásra. Mert a kit carba nem fér be a két gyerek, stb.

Nem tudom, nálunk milyenek lesznek a tendenciák, de akiket és személyesen ismerek ez ügyben - két - három pasas, meg a veteránozók - azok mind középkoruak. És fizetöképesek a maguk magyar módján.

Tehát szerintem egy tisztes "kéziipart" még a hazai piac is eltartana - ha nem lennének ennyire ostobák a magyar gazdaságirányitók (és itt mindegy, melyik a kormányzó - isten ments, hogy politizáljak.)

Van itt Pécsett pár ember, akik elsösorban a restaurálásban "utaznak" - vagyis egyedi és minöségi munkát végeznek. Velük szoktam beszélgetni ezekröl a dolgokrol: relative alacsony tökével - hacsak nem a teljes "vertikumot akarod lefedni - lehet magas szinvonalú munkához megteremteni a feltételeket, És az szervezés kérdése, hogy miként lehet a láncot összekapcsolni.

Konkrét példát is hadd mondjak: én pl. az elsö motorom hengerfeját Kaposvárra vittem, mert ott van egy jóhírü pici kis mühely egy panel-garázsban. A pasas csak hengerfejekkel foglalkozik - de abban profi. A váltómat Pécsváradon ujitották fel, mert ott van egy váltóspecialista. Külön-külön mindegyikük birja, mert azokat a szerszámokat, amire szkségük van, még meg tudják venni, és versenyképesek tudnak maradni. Egy teljes autót azonban már nem tudnának piacképes áron eladni.

Szóval a "vertikum" - ahogy régen mondták.

Bocs', de ha belelendülök, mindig felbosszantom magamat, és mindig eszembe jut még valami plusz. Két példa: a CAMCO - ezek ugye szilikonalapu /vagy mi/ csöveket gyártanak pl. hütéshez. Tudod hogykeztek? A net-en olvastam. Két dél-wallesi csávó csinálgatott ilyeneket, mert a gyáriak nem mindenhez voltak jók. És addig-addig csinálgatták, amig világhirüvé váltak. Menj fel az oldalukra, nézd meg...

A másik, a motorom, ami ugye két napja jött meg Angliábol, és 4400 font volt. Qrva sok pénz nekem. De azért kellett megvennem onnét, mert itthon nem lehetett volna ebben a minöségben ezen az áron megcsinálni/megcsináltatni. Fusi, meg sufnituning - azt lehetett volna...

És a "cég", ahonét a motort megvettem -a Dunnell Engines, van veblapjuk is, bár most éppen nem müködik - egy kétfös vállalat, az apa meg a fia. (A qrva hütöventilátort is Angliában kellett megvennek - kb. 90 font volt - a mélysége miatt. Egy Pacet ventilátor. Mert ez amellett, hogy könnyü, a mélysége cakk-pakk 5 centi. Nincs többre hely.)

De vissza a motor-példához. Menedzselik a motor-újraépitést, illetve egyes részeit maguk csinálják - de nem az egészet. Mert ahhoz olyan infrastruktura kellene, ami már nagy gyár. Ök a szelepvezérlö tengelyt megveszik a Piper Camshaft-tól (nézd meg a neten), Piper-ék ebben a legjobbak, a mit tudom én mit, egy másik cégtöl, és igy tovább... Ök a Dunnellék csak kitalálták, mit akarnak összeépiteni, összeszedik a cuccot, és összerakják, majd elpasszolják a világban 4400 fontért. Apa-meg a fia mint világszerte ismert vállalat a kit carosok közt. Tedd fel a keresöre a Dunnel-t. Egy rakás kit caros ilyenel épitett, egy csomo versenyzö ilyennel versenyez.

De nézd meg a képet is azon a linken, amit az elöbb megirtam. Hogy néz ki a felujitott motor kivülröl, és mondjuk milyen ugyanez átlagos magyar kiadásban...

Vvissza a lényegre, szerintem is - jó marketing munka mellett - lehetne versenyképes, és rentabilis "kit car" ipar, csak át kellen gondolni alaposan - sé persze önmérsékletet is kellene tanusitani. Lehet, hogy nem egész atutóban, hanem innovativ, minöségi részegységekben kellene gondolkodni, mert abban kis tökéven nagyon jó lehet valaki. Szerintem mág 5-7 évig árban is jók tudnának lenni a magyarok külföldön - hisz még a horvát statisztikai átlagfizetés is magasabb a magyar statisztikai átlagfizetésnél. A szlovének nyugati szinten keresnek, talán csak a szlovákok keresnek rosszabbul ebben a régióban, mint mi. Ez - amig a magyar bérek nem közelitenek jelentösen a nyugatiakhoz, külföldön komolny versenyelönyt jelenthet - ha a minöség, az innovativitás ugyanolyan.

Én magam egyáltalán nem érdeklödöm a gyártás iránt - humán végzettségem van, és olyan mukát is végzek. Két dolog érdekel - amit szabad az angolnak, a németnek, a horvátnak, a szlovéknak - de még az orosznak is /vannak orosz kitkarosok is/ - azt miért nem szabad nekem?

A másik - miért kell Angliából megvennem a minöségi alkatrészeket, a kit car üléseset, stb. amikor itthon is ugyanabban a minöségben meg tudnk csinálni? Hisz már csak a szállítás miatt is igy sokkal drágább nekem.
Szóval ezért akarnék egyesletet is, hogy megváltoztassuk ezt a helyzetet. De most már dolgoznom is kell valamit. Üdv!
Előzmény: acid (38)
acid Creative Commons License 2004.07.15 0 0 38

FFU

Nem hergelsz. Pont ezek a dolgok amik erdekelnek, mert "titkon" :-) azon gondolkodok, hogy hogyan lehetne ezt elkezdeni ipari meretekben. Tehat nem szorakozasbol (habar annak sem utolso) hanem megelhetes celjabol. Es ugye nem egyedul, mert ugy nem nagyon megy az ilyesmi.

Hogy piaca van az tuti, gondoljunk csak a szomszedainkra (na nem a nyugatiakra), ahol penz mar van, csak aru nincs. No meg kis orszagunkra.

Az impotens szabalyozasra pedig szvsz ki lehet talalni valami jo megoldast. Sot otlet van is, csak kellene olyan embre akivel ezeket meg lehet dumalni.

 

Nem jarsz mostansag Budapesten? Vagy en menjek Pecsre?

Előzmény: FFU (37)
FFU Creative Commons License 2004.07.15 0 0 37
Pedro Amigo,
Acid!

A "betömörülésröl" még beszéljünk.
Az épités "megtekintése" kérdéséhez: ha a nyomorult webmaster végre abbahagyná a porhintést, hogy milyen piszok nagy munka megcsinálni egy weboldalt, akkor menne a kitcar.hu, amit regisztráltattam és ott lehetne látni az éitést. Majd ezer fotót csináltam már - hogy mások ne szívjanak úgy, ahogy én szívtam eddig, és szívok most is, mert nem tudom, miz és hogyan kell csinálni.

A Fury-t Pécsett épitem. Most elmegyek szabira, de aug.-tól ismét dolgozm. Ha valaki erre jár, elotte irjon: okostony@netscape.net - és megbeszéljük a "megnézést".

De addig is - vagy egy link, ami csak szombatig jó (a cégem most fejleszti a honlapján, és a fejlesztö-oldalra feltettem két képet). A Fury-épitök chat listjere irtam az angol csávoknak, egy konkrét probléma megoldásához kértem tölük infot.

http://fact.internode.hu/publisher.php?catid=181

A felsö képen látható mmondeo motor az enyém - az also képen egy angol pasasnak a Seven replikájába való ugyancsak 2000-es Mondeo motorja látható. Mind a kettek Sierra 5 sebességes váltót használunk. (Ö haszál, én meg akarok használni.)

A bátorsághoz, hogy belevágtunk egy ilyenbe...

A jogszabályokat nem isten adta, hanem könyökvédös csávók találják ki a minisztériumokban. ÉS ha ezek a könyökvédös csávok valamit elkeféltek, akkor azt ki kell javitani. Azaz a jogszabályt meg kell változtatni...
Mert nincs ember, de még politikus se, aki el tudná nekem magyarázni, hogy miért van az: az összes környezö országban - de mindenhol - lehet épiteni aurót, és azt forgalomba is lehet helyezni, csak pont nálunk, ebben az országban nem. És miért van az, ha egy ilyen épitett, és forgalomba helyezett autót pl. megvesz az ember Ausztiába, azt követöen miért kap rá itthon rendszámot?

Tehát a lényeg - itt valami el lett kefélve, és ezt korrigálni kell. Nyilván csak akkor nyulnak hozzá a jogszabályhoz, ha erös nyomást éreznek ebbe az iráényba. Azért kell az egyesület is. Hisz' a trike-osok példája is erre utal. Pár pasas - nem ezrek, csak páran - öszefogtak, és addig jártak a könyökvédös csávók nyakéra, amig azok beadták a derekukat.
Szóval és is a csávók nyakára járok.. elöbb utóbb megunják a pofámat, és csak hogy ne lássanak többet, valamit megváltoztatnak.

És még egy dolog: ennek a jogi tilalomnak gazdasági kárai is vannak. A konkrét példám: a donningtoni ki car show olyan, mint a Genfi Autoszalon. Csak az egyiken a kit carokat mutatjág be a gyártók, a másikon meg a készre szerelt árut. Az idei doningtoni kit car show egyik legnagyobb szenzációja egy szlovát ((!!!) fejlesztésü kétüléses kit car volt.
És meg kell hagyni, baromi jól néz ki a kocsi:

http://www.k1-styling.sk/menu.php

És a basic kit ára dobozba csomagolva (crate) 16 600 euró, ami ezen a piacon igen jó ár. Bár jó lenne tudni, mi van a basic kit-ben.

És gondojatok bele: 1995-ben még például Pécsett gyártottak - ahogy irtam már egyszer - kit cart (Seven clone-t.) Az a cég, ahonnét én a Fury-t vettem, két és fél föállásu "dolgozóból áll". 10 év alatt több, mint 500 kittet adtak el.

A motorom a 246. a sorban abban az angliai mühelyben, ahol átépitették. 4400 font volt.
Az üléseimet ugyancsak egy nagyon pici mühely készitette (INTATRIM - még honlapjuk sincs.) 360 font volt. Gondoljtok meg, hány magyar iparosnak lenne munkája, ha itthon nem ölték volna meg ezt a dolgot? A bontott alkatrészek felujitása, átalakitása, az egyedi cuccok legyártása egy-egy tipushos (és milyen sok ilyen kell), a minöségi heggesztésü vázak, az üveggyapoterösitésü karosszéria-elemek.
Egész iparág... de nem nálunk. De nem hergelem magam, meg benneteket sem.

Üdv!
Előzmény: acid (35)
acid Creative Commons License 2004.07.13 0 0 35

Urak!

 

Latom azert van mozgolodas ebben a temaban :-) Engem is erdekelne termeszetesen minden epites. Van ra lehetoseg, hogy megnezzem???

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 34

Irigyellek benneteket, hogy bele mertek vágni egy autó építésébe még akkor is ha oly jól néz ki mint ez a fisher fury vagy egy super seven és tudjátok, hogy kábé lehetetlen fogalomba helyezni.

 

Azért egy ilyen gittegyletbe betömörülök én is!

feketebarany666 Creative Commons License 2004.07.12 0 0 33
Előzmény: FFU (32)
FFU Creative Commons License 2004.07.12 0 0 32
Super =-est akartam irni, nem Seven 7-est. Ja reggel van.
FFU Creative Commons License 2004.07.12 0 0 31
Milyen a Seven 7-es?
Ki készitette a vázat? Te, vagy úgy vásároltad? Födarabok, motor?
Nem érdekelne egy ilyen egyesületi tagság? Ha megirod, hol lehet elérni emilben, én is megadom az elérhetöségeimet, talán tudunk segiteni egymásnak. (Nekem pl. van egy szétszedett type 9-es váltom - alkatrész-tartaléknak, Sierra kormányhoz cuccok ugyancsak tartaléknak, meg ha valamit eltolnék épités közben...)
Szóval szivesen megnézném a 7-est, és megmutatom a saját épitésemet is - ha érdekel.
feketebarany666 Creative Commons License 2004.07.11 0 0 30
Én egy Super 7-est építgetek magamnak. Lesz rendszáma is,  de a mostani jogi viszonyok nagyon bosszantanak engem is.
FFU Creative Commons License 2004.07.10 0 0 29
Nos, amit megigértem...

Megkerestem annak a finn cégnek a linkjét. Korábban fenn voltak az angol nyelvü oldalon is az árak, ma már csak a finn és a svéd nyelvü szövegböl lehet kbogarászni az eurót.
Hát, ha valakinek van kedve:

http://www.sporttiauto.com/fin/

Amikor még csak információkat gyüjtöttem, és nem döntöttem el, mit épitek, nagyon gondolkodtam egy ilyen vásárláson. A finneknél ugyanis minden kit car - bármikor is épitették, és bármilyn legyen is - helyböl veterán autónak számit. Ez nekik adó szempontjából nagyon jó. És ez van beirva a kocsi müszaki doksijába is - ami egy importnál lehet nagyon jó.
Szóval egy ilyen autót megvenni - ha már akad olyan hülye, aki használt kocsiként importálná - legalábbis veteránautó szempontból nem rossz.

Amúgy "magánimportálni" hülyeség - ilyen-olyan adó, regisztrációs díj, stb. És amióta uniós polgárok vagyunk (hm...), miért ne járhatna az ember akár finn rendszámú autóval is. Igaz, a jogszabályok ezt tiltják, de hát az államnak úgy sincs ereje ezt a jogszabályt betartatni. És eben az esetben - hacsak a szomszéd fel nem jelent - nincsen magyar ÁFA ( a finn pedig jóval kevesebb, mint 25%), nincsen regisztrációs díj, nincsen sáp, tized, "kamara haszna" meg füstadó. Bár vannak más gondok.

Üdv. FFU
Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 28

ami igazán csillagászati áron mozog az a Shelby Daytona Coupe - néhány darab létezik belőle

 

Tarmangani Creative Commons License 2004.07.09 0 0 27
hát még az eredeti Shelby Cobra mien drága :)
FFU Creative Commons License 2004.07.09 0 0 26
Hahó,

én egy kit cart épitek (Fisher Fury: www.fishersportscars.co.uk). Lassan egy éve dolgozom a kocsin, és ha minden összejön, akkor szeptemberre-októberre készen is leszek vele. A motor éppen most jött meg, 2 literes Mondeo, 174,2 bhp 6500-as fordulatnál.

De nem ezért irok. Egyesületet szervezek már vagy fél éve - ugyanis kell az érdekvédelem. Olyasmi, mint amilyet a trike-osok szerveztek maguknak.
Magyarországon ma is többen építenek , vagy építettek a közelmúltban kit cart. de a forgalomba helyezése szinte teljesen lehetetlen. (Van azért lehetöség - de az simli...) Nem jó a jogszabály, meg kellene változtatni, de ehhez nyomást kell gyakorolni a törvényalkotóra. (Vigyázat, az átépítés, és az építés nem ugyanaz... Átépítés is több helyen van, pl. Majosházán lamborghini klón, de ugyanott láttam Cobra karosszériát is. De hát kérném, egy Cobra farmotorral, VW lemezen? Na ne...)
Egy pasas Szekszárdon most gyüjti a lekieröt meg a dokumentációt egy Porsche RS60 Spyderhez.

Aki kicsit is körülnézett kit car ügyben, az tudja, hogy 1995-ben pl. Pécsett még "manufaktura" épített kereskedelmi célból Lotus Seven klónt. Békéscsabán is építettek tán két éve egy ugyancsak Seven replikát, de nem birták az engedélyezési eljárással járó gyürödést.

A lényeg - rossz a jogszabály. A közlekedési föfelügyeleten "egy neve elhallgatását kérö" tisztviselö (igy monják ezt szépen, ugye?) azt mondta még tavaly, hogy szerinte eltolták a ma hatályos jogszabály szövegét a jogászok, és ennek beismerése nagy presztizsveszteség lenne. Merthogy ök se akarták megölni a hobby autó építést. Egyébként a jogszabály "különleges egyedi célokra" ma is lehetövé teszi autó építését. Pl. hullaszállítót gond nélkül lehet építeni. A probléma ott van, hogy az engedélyezö megyei felügyeletek miként értelmezik a különleges egyedi célt.

Még valamit a Cobra-khoz. Akinek Shelby Cobrája ban ma Magyarországon, az vagy hazudik, vagy nem is milliomos, hanem annál sokkal gazdagabb. A Shelby Cobra (bár ma más nem szabad Cobrának nevezni a kocsikat, mert a Forddé a márkanév) aranyárban van. Manuális módszerekkel el?állított, nem festett, hanem polirozott aluminiumból van a karosszériája - amit egyébként Lengyelországban készítenek, egy volt katonai repülögépgyárban. A Shelby Cobra nem replika - az egy "igazi" autó abban az értelemben, hogy nem hasonmása egy valamikor gyártott kocsinak.

Ha valaki Cobrát akar magának, a legegyszerübb Finnországból importálni. Majd megkeresem a csapat linkjét. Már 2,5 milliótól lehet venni. Igaz, ezek olyan replikák, amiket Angliából hoznak át Európába, üvegszálerösítésü karosszéria, Sierra födarabok, többnyire Sierra (Pinto) motor... De Pl. a Gardner Douglas Cobra... Jaguáér födarabok, amerikai bontott motor...

De bocs', túl hosszú vagyok. A lényeg...

Ha valakit komolyan érdekel a dolog, mát mint a kit car, de csak akkor, ha tényleg komolyan - akkor irjon emilt nekem. okostony@netscape.net

Hátha be tudom "palizni" az egyesületbe.

Vigyázat, az egyesületbe való belépés nem ingyenes, és ha valaki belelépett, akkor ott dolgozni is kell.

Én speciel már alig várom, hogy készen legyen a kocsim, és elmehessek egy kit caros találkozóra. Mielött megvettem a kocsimhoz a "basic kit"-et, voltam kint Angliában a "gyárban", megnézni, mit is veszek. Akkor mentem, amikor egy "factory open day" volt. ott volt egy csomó pasas, akik már megépítették a saját kocsijukat. Azért mentek oda, hogy megmutattás egymásnak, ki hogyan oldotta meg az épités dolgait, iietve megnézzék, mások hogyan csinálták. (A barmolás nagy szégyen...) Baromi jó banda volt ott. Szóval szeretném, ha ilyesmi lenne itthon is. Ezért is, meg a jogszabályok megváltoztatása miatt is kell az az egyesület.

Végül - nem vagyok fórumozó tipus, ezért lehetséges, hogy elfelejtek visszajönni - amiért most kérek elnézést mindenkitöl. A munkám is olyan, hogy nem nagyon van idöm netezni - tehát írjatok, ha komolyan - de isten bizony komolyan - csinálnátok valamit ezen a területen.

FFU

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!