Vanak olyan lámpatestek, amelyek "légmentesen" zártak, garantálják, hogy benne az izzó körül ne legyen semmi légcsere. A legolcsóbb led izzók gyártói pedig annyira túlfeszítik az izzóikban a led-eket, hogy akár már10 fokkal melegebb környezet is korai halálukat okozhatja. Az első Emos led izzó széria pl csupa ilyen "extra hűtés nélkül öngyilkos" izzót tartalmazott.
Nem ígérem, hogy ez is 199 forintba fog kerülni (mint amilyeneket a feleséged keres a zöldségesnél), de 20 év múlva már el fogod hinni nekem, hogy mi volt hiba a lámpával :)
Egy másik tipikus balek-hiba, amikor valaki besokall a folton kiégő 200 forintos izzóktól, ezért egy sima szövegű bolti eladó könnyedén rá tudja beszélni egy 3000 forintosra.
NE IGAZ, hog a lboltban egdrágább izzó fogja legtovább bírni,
pl a led-ek élettartamát durván megnöveli, ha jó a hűtése, (könnyen jár körülötte a friss levegő). Én magamnak sokszor még a műanyag búrát is leszedem róla (ettől a fényereje is durván megemelkedik).
Nem tudom milyenek az izzók - a feleségem szokta beszerezni, és úgy tudom már sokfélével próbálkozott. Őt is idegesíti ez a helyzet, és mivel egy köpésre van a MediaMarkt, nem a zöldségesnél, hanem ott szokta venni.
MELLESLEG:
fürdőszoba - tükör - a két oldalán teljesen hasonlóan kinéző lámpa - több infóm nincs: még az előző tulaj szereltette vagy szerelte. Az egyikben "évekig" működik az izzó, a szóbanforgó másikban viszont 2-3 havonta kell cserélni.
Az enyémen nem lehet a szívóerőt szabályozni, mindig ugyanolyan erővel szív. Szőnyegem egyáltalán nincs (csak egy kicsi az előszobában) így kefés szívófejet sosem használok. Csempe és laminált parketta van, arról szívom fel a port, macskaszőrt stb.
Én csakis olyan konnektoros wattmérőt vásárolnék, ami többek között tud mérni hatásos teljesítményt (cos fi-t) is. Ezekről feltételezhető, hogy nem tudja csúnyán átverni egy induktív agy kapacitív fogyasztású villamos készülék.
"Meg tudnátok mondani, hogy az 1400W-os porszívóm mennyit fogyaszt óránként?"
- Ha maximális szívóerőre feltekered és légmentesen lezárod a szívócső végét, akkor óránként 1400 wattórát (1,4 kilowattórát) fogyaszt.
- Ha hoszúú szálú szőnyeget porszívózol kefés szívófejjel, akkor kb óránként 200 wattórát fogyaszt.
- Ha hosszú szálú szőnyeget porszívózol kefés szívófejjel és az indukciós fogyasztókat hibásan mérő szar kínai műszerrel méred, akkor a porszívód 1 óra alatt 150 wattórát fogyaszt.
Azért érdekel, mert van egy fali lámpa, amiben nagyon gyakran kiég a körte (pedig a foglalat teljesen jónak néz ki). Meguntam - gondoltam mégis lecserélem a foglalatot - és ezt találtam mögötte. Mire kell ez? Lehet, hogy ez okozza a problémát?
E=1400 x 1 =1400 Wh(Wattóra) >> 1,4 kWh (kiloWattóra)
------------
Ennyi lesz HA végig MAX-on használod!!!!!!!
De ez nem valószínű ugyebár... Ezért az ovódás logika azt súgja, hogy az 1,4 kWh-nál kevesebb lesz valójában.
...hogy mennyivel az ugye látatlanban kb. megjósolhatatlan. Mivel a használat módjától-idejétől függ.
Vagyis saccolni se nagyon lehet, de ha mégis-mégis akkor úgy 0,8 kWh körülre tippelném.
HA tudni akarod akkor a saját adatod akkor egy fogyasztásmérőn át dugd be és kiderül. Mondjuk 10-15 porszívózás átlaga már egész jó ÁTLAGOT ad és látható lesz kb. a mimium és a maximum is a te eseteidre.
Persze ha bekapcsolod hálózatra csatlakoztatva akár egy órán keresztül, még lehet 1,4kWh is, de ez terheléstől függ, szóval ennyit nem fogsz kimérni jó eséllyel.
"amikor a kapcsolóüzeműek csapkodták a kismegszakítót"
A kapcsolóüzemű tápegységek legelső fokozta többnyire egy graetz és egy bazinagy pufferkondenzátor. Ezen kondenzátor első feltöltődése okozza a nagy áramlökést a hálózaton. Ha sok ilyen kondenzátor kezd feltöltődni ugyanabban a pillanatban, annak összességéből lehet akkora áramtüske, amit a kismegszakító már zárlatnak tekint és pánikszerűen lecsapódik. Már a háztarásokban is rengeteg készüléknek lehet kapcsolóüzemű tápegysége (konyhai tűzhely, mikró, talán már mosógépek is), ezeket okos dolog kihúzni a dugaljakból, mielőtt a kismegszakító felnyomásával visszakapcsoljuk a feszültséget egyszerre egy rakás konnektorra.
Nagyon is van értelme a B és C közötti különbségnek - de csak az induktív (pl motor), meg a kapacitív (pl led tápegység, kapcsolóüzemű táp) normál működése miatt: bekapcsoláskor keletkezik (-het) egy jókora áramtüske, amit a C elvisel, a B meg nem. "RENDES " zárlatnál mindegy, mert ott mindkettőnek a kioldási értéke fölött leszel. Ha visszakeresel a hozzászólásaim között, betettem kb 200 wattnyi ledlámpa áramfelvételét., szkóppal mérve.