Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Kanizsán gyerekeskedtem, és - mivel három laktanya is volt nálunk - teljesen természetes volt, hogy hemzsegtek a lokátorok a környéken és 20 km-es körzetben. Az egyik laktanya légvédelmi rakétás volt. Édesapám mesélte ('70-72-ig volt parancsnoki sofőr) hogy többször vitt magasrangú tiszteket egy Bocska nevű falu fölötti hegyre. Ott légvédelmi lokátoros bázis volt. Mondta, hogy a hegybe be kellett hajtani egy kapun, majd bent leparkolni, és több pihenőhelyiség stb. is volt ott. nagyapám mesélte, hogy a szabadeurópa rádió is bemondta egyszer, hogy valami nagy és titkos dolog épülhet ott, ha az országból minden követ és kavicsot oda hordanak. Hónapokig teherautók tömege hordta az építőanyagot . Szóval elmentem oda körülnézni . Sajna még terepjáróval is nehéz ott boldogulni, mindent benőtt a tüske meg a bozót. Gyakorlatilag a fél hegyen elszórva bunkerek, lokátordombok. De az elbeszéléseken kívül sehol nem olvasni erről a bázisról semmit. (kivéve a geocaching-on említik mint vadászvezetési pont.)
Bocska a Sormási rádiótechnikai század alárendeltségébe tartozott, amely a Taszári Zászlóalj alegysége volt.
így:
1989, 54. Honi Rádiótechnikai Dandár 1. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Pápa Helyi Század 54/5. Honi Rádiótechnikai Század, Molnaszecsőd 54/6. Honi Rádiótechnikai Század, Fertőszentmiklós 54/10. Honi Rádiótechnikai Század, Bezenye 2. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Taszár 54/1. Honi Rádiótechnikai Század, Juta 54/2. Honi Rádiótechnikai Század, Homokszentgyörgy 54/4. Honi Rádiótechnikai Század, Sormás 54/9. Honi Rádiótechnikai Század, Egerág 3. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Budaörs Helyi Század 54/8. Honi Rádiótechnikai Század, Velence 54/11. Honi Rádiótechnikai Század, Tata 54/12. Honi Rádiótechnikai Század, Boldog 4. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Sárbogárd Helyi Század 54/3. Honi Rádiótechnikai Század, Pusztaszemes 54/20. Honi Rádiótechnikai Század, Kiskőrös 54/21. Honi Rádiótechnikai Század, Medina 5. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Kecskemét 54/13. Honi Rádiótechnikai Század, Városföld 54/14. Honi Rádiótechnikai Század, Baja 54/15. Honi Rádiótechnikai Század, Újszentiván 54/16. Honi Rádiótechnikai Század, Békéscsaba 6. Honi Rádiótechnikai Zászlóalj, Miskolc 54/17. Honi Rádiótechnikai Század, Mezőcsát 54/18. Honi Rádiótechnikai Század, Szolnok 54/19. Honi Rádiótechnikai Század, Debrecen
Örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, és hogy vannak még ilyen fanatikusok!
Én gyerekkoromban Nagykanizsán laktam, ahol a három laktanyából egy légvédelmi rak ezred volt. A környék Sormáson, Bajcsán át egész Letenyéig tele volt lokátorokkal. Zalaegerszeg felé a 74-es úton Bocska nevű település felett a hegyen van egy elhagyott lokátor-rakéta bázis, amiről sehol nem hallani, semmilyen adatot nem találni. Legutóbb beszélgettem erről édesapámmal (aki '70-'72-ig volt parancsnoki sofőr) és elmondta, hogy már gyermekkorában nagy nyüzsgés volt a környéken, amikor építették azt a titkos valamit a bocskai hegyen. Teherautó teherautó hátán volt, sorban állva. A Szabadeurópa rádió is "bemondta" akkoriban, hogy "valyon mi készülhet ott, ha a fél ország oda hordja a követ, kavicsot?"
Katona korában gyakran vitt oda tiszteket. Annyit mondott még, hogy egy darabig aszfalt vezet fel a hegyre, majd miután megszűnt, katonák állították meg őket az erdőben egy fás részen. A fák "szétnyíltak", és be kellett parkolnia egy hosszú alagútba. Voltak pihenőszobák, ott potyázott, amíg a főnökei végeztek.
Én rá is kattantam erre a témára, és körbemászkáltam a helyet, (amiről van pár fotó a Geocaching-on Bocska környékéről) de nem találtam azt a nagyobb bázisrészt. Ellenben több helyen is láthatók kisebb szakaszbeállók, bunkerek, lokátordombok. Gyakorlatilag a hegy tele van ezekkel. Már ami látszik belőlük az azóta kinőtt sok tüske és "őserdő" miatt.
Nem tudna valaki bővebb infóval szolgálni erről a helyről?
elvileg az meg nem kihalt-de ha visszaolvasol talalsz eleg dolgot rola.Az itteniek kozul senki sem volt benne eddig meg. Ami biztos, nagy dolog lehet ott bennt, es vagy hatszog, vagy otszog alaku a hegy gyomraban es loszergyar volt, ma is az nem tudom.Van veszkihjarata a hegy masik oldalra, ezert is lehet hogy sok jarmunel osszejottt a 15-18km -es tav, amikor visszavettek.Onallo energiaellatassal rendelkezik.
A nevezett linken a jobbágyai volt Andezit művek , jelenleg aktív műintézet látható.
A fórum korábbi részeiben részletesen kibeszéltük , bár egy - két erdekes mozzanattal azért szolgálhatok.
Március magasságában volt szerencsém arra járni az erdőben , áramos kerités van arrafelé ( legalábbis ezt írja a tábla) , érintése életveszélyes.
Aztán később is jártam arra , és láttam nagysebességű adatátvitelre való irányított antennát, ami szép zöldre van festve , kamerát az erdőben , géppuskafészket ( ez bent van az egyik útelágazásnál, egy beton kupola lőrésekkel.). Alaposan be van kamerázva a hely.
Új postakábel vezet a hegyet megkerülve a szomszéd hegy tetején levő GSM bázisállomáshoz , amin a szokásosnál sokkal több antenna van és aminek a tövében autonóm dieselgenerátoros áramfejlesztő és minibunker van. Ide út vezet fel, megnézhető.
Szóval minden jel arra utal, hogy a hidegháború során elhíresült lőszergyár a rendszerváltás környékén funkcióváltáson esett át ( tehervágányok bőszen be vannak nőve fákkal, és rozsdásak a sinek) és valamiféle határozottan nagy túlélőképességű ( kétoldalt táplált középfeszültségű villamos táplálás + diesel erőmű ( a kéménye látszik a 21 es útról) objektum lett belőle. Mivel jó sok antenna van rajta feltehetően információtovábbítási feladattal ( miért másért) vélelmezett feladata biztonsági adattárolás jelenleg információs központ vagy hasonló, valamint a neten feltalálható cikkben a méreteiről és kijáratairól (ötszög alak , a GooglEarth on a földszini objektumokra elég jól illeszthető egy kb 200 méter oldalhosszúságú szabályos ötszög) Ezt erősíti meg a kerítés , a bekerített terület alakja és mérete a Nagy Hársas hegy előterében.
Szóval egy ekkora létesítményre egy kb 500 ember fél év kapacitást saccolok be , ami nem egyszerű "vezetési pont" hanem kormánybunker méret már. A vasút felöli oldalon olajtartályok láthatóak. A GoogleEarthon látható fekete pacni (a szurdokpüspöki felőli kijárat előtt) egy tó , a fehér téglalap pedig egy felújított tető egy vélhetően rakodórámpa felett , ami a kijáratnál van. A létesítménynek így független vízellátása és légkondija is van ( a tóból vezetékpár megy egy gépházba , feletehetően vízkivételi mű) Szóval azt gondolom , hogy "magyar módra" egy régi gyárból egy objektumot csináltak, néhány részletre azonban feltehetően szűkös költségvetés miatt nem figyeltek. (felszini létesítmények , olajtartály , vízmű) Gondolom a hegyben is van párja , csakhát snassz hogy az ötvenes években épült kéményt használják... Szóval ez még aktív és jóideig még az is lehet, vagyis nem éppen kihalt laktanya.... üdv: J.
Bocsánat, de eddig nem volt hajlandó frissülni az oldal a böngészőben, ezért nálam az utolsó komment 08.20.-as dátummal futott és a saját kommentemig nem láttam az újabb hozzászólásokat.
Egy kicsit mintha leült volna a fórum. Egy kicsit megbolygatom egy nem teljesen ide tartozó kérdéssel. Van egy objektum Jobbágyi szélén. <a href="http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.83573,19.690633&spn=0.007936,0.019248&t=h&z=16" target="_blank"></a> Ez jelenleg is működik. Kik használják és mire? Mekkora valójában? A legendák szerint egy komplett vonatot is képes elnyelni ott a hegy. A további legendák szerint egy helyi fuvarozónak valamit el kellett szállítani onnan, a kapunál megkérték, hogy legyen olyan kedves és várakozzon ott egy kávé mellett, amíg megrakják a kocsiját, majd 15 km-t mentek a telepen a kocsival mire visszadták.
Az ki van csukva. Nyeva indítóállvány legközelebb a Lom-hegyen volt. Az Urak asztalán egy Dvina álcakomplexum lehetett. Na ahhoz viszont valóban megvolt az összes kabin és a tűzvezető lokátor is.
Volt szerencsém a taganszkaja objektumban látogatni , hát ami a hivatalos részt illeti , néhány lelkes fiatal viszi kvázi társadalmi munkában. Sajnos nagyon alacsony szinvonalú a kiállítás , szinte a csupasz csontvázon ( belső tér ) semmi nem maradt meg belőle , teljesen leszerelték.
Ha jól értettük , a tájékoztató szerint ez a hadsereg vezérkarának bunkere volt, nem a politikusoké ( nekik máshol volt)
A belépő nekünk egy kis igazolványka volt , amibe egy gázálarcos ember volt belerakva , tényleg ötletes. Sajna a fényképeimet nem tudom a félmegás limit alá benyomni, így nem tudtam betenni. Azt hiszem 310 lépcső volt lefelé ( ki is van írva az alján...)