Én a földtürást az olyan szántásra szoktam használni ami földkarcolás.
Ha ledöbom ezt a korcs valamit róla szölók neked.a télen megérdeklödöm hogyan lehetne levizsgáztatni. A fateröméröl akarom áttenni a féltengelyházakat meg a kabint. Annak tip top a kabinja,meg ujjak a féltengelyei. agyai.
Áhh, ezt csak a téli időszámítás teszi velem! Nem szeretek a tévé előtt tümmedni, és sötétedés után ilyenekkel fusizok a műhelyben...Ez a technika is legalább 1 éve készül. Nekiállok, csinálom 2-3 este, aztán 2-3 hétre polc...majd újra leporolom picit.
Nyáron meg estére már lefáradok annyira hogy kapásból szunya...
De november közepétől kuss lesz, mert akkor kezdek a zegi Növény és Talajvédelmi intézetben...
Ne dobjátok ki a rossz hűtővizhőfok mérő órákat! Azthiszem megoldottam végleg a problémát! Próbáltam utántöltögetni, de akárhogy is nem egy életbiztosítás! Na ez most az lesz, full elektronikus, és a prototípus már 2 hónapja tesztelődik... A képen épp kalibrálás folyik... Aztán egy kis kozmetika, elektronika illesztése, aztán már peremezem le ezt is új krómkerettel. Ez lesz a 2-ik. A jeladó alakítás nélkül berakható, ugyanaz a menet mint a gyári hüvelyének.
Lesz Dutra hűtőviz és üa.tartály sapka is nemsokára, most köszörülöm a kést a menethez, a gomba már megvan :)
A lámpatartó konzol gömbölyű fajtához még egy kicsit várat magára. Tervbe van még a vonófej is...na az még picit később jön...."de ami késik, nem jön hamar" :)))
A sárvédőkre vevő vagyok, esetleg egy kabint is adnék érte ami azért nem túl verdefényes.
Ezt a földtúrás szót azt hiszem én terjesztettem el sok évvel ezelőtt. Természetessen nem a szántást minősíti, hanem az agráriumot. Én mindenfele már többször a médiában is földtúrónak minősítettem magam. Végzettségem kertész mérnök. Szeretném kijelenti, hogy kertész vagyok, majd akkor ha időben elegendő kertimunkással fogunk dolgozni. Szétvágtam a 4 soros palántázóm 2 sorosra, mert ennyi embert még talán találok, vagyis ez most még csak földtúrás.
" Azt hittem szántok és nem földet túrok" ,ezt csak poénból irtam.
A trakim eredetileg kabinnélküli sárvédös,csak az elsö szölgálati helyén"tehenészeti telep" nem kabint tetették rá,hanem ezt a fel felépimény kokányólták rá.
Majd az öregem 28asárol akarom áttenni a kabint ,aDUTRA topikon fenn a képe.
Mikor a kipufogót levetted és már tudod melyik indul később akkor kapd le az adagoló fedelét ,emeld meg egy csavarhúzóval az adagoló elemet és tegyél be próbaképpen egy 0,15....0,2-es szelephézagmérő lemezt a tőke és az elem közé(csípesd oda) aztán izzítás-indítás és már látod is ,hogy változott-e az indulás .Amennyiben jobb lett ,késői a befecskendezés és akkor állits a tőkén kifelé.Hiába lett egyformára beállítva a gyakorlat azt mutatja mindig korrigálásra szorul.Azt azért nézd meg az elem külső holtpontján van-e elég hézag, azért mert nehogy felüssön az elem.( a berakott hézagoló lemez miatt)De ha ez a vizsgálat a rosszul induló hengernél meg rosszabbat eredményezett akkor pedig összébb kell hajtani a lökőtalpat.Különben ha fehér füstöt nyom akkor nagyobb a valószínűsége,hogy adni kell neki egy kis előtöltést.Az is előfordulhat amit már tanácsoltak,hogy egy kicsit szívat a fejszelepe.Kell egy kis idő,hogy újra felkeményítse a rendszert.
Az adagolóban újak az elemek, fejszelepek, adagolós belőtte. A porlasztócsúcsok is cserélve lettek és be lettek állítva. Az izzítógyertyákhoz nem nyúltam. Asszem azzal kezdem. A hidraulikában néztem az olajat, elég habos. Elvileg mindkét hüvelygarnitúra új (igaz ez nem jelent semmit) de azért lehet, hogy megméretem a kompressziót is. Köszi a segítséget mindenkinek.
Fejszelep vagy gyengébb kompresszio is okozhat egyhengeres indúlást.
A fejszleepet meg nézheted, hogy egynap állás után a nyomócsövet meglazitva teljes gázon kurblival tekered a motort.Ha valamilyik visszaenged ott joval később szivárog a gázoláj.
Vedd le a kipufogót,és rőgtön látod hogy melyik henger intul késöbb.Én két dologra gondolok:vagy fejszelep.vagy az is lehet hogy az izzító gyertya rosszul van bekötve,vagy belső zárlata van.Nem elég szakadásmérővel megnézni,ki kell venni kipróbálni.
Egy gyors próbát megér amit rali írt.Kapd ki mindkettőt cseréld fel őket és úgy próbáld meg.Ha nincs kéznél porl.beállító akkor meg nézd meg kiszerelt porlasztókat tedd fel a nyomócsövekre -kézigáz-indítás és figyeld meg a porlasztási képet.
Megnézheted a töltést is.Jó ki lett mérve -beállítva az égéstere.?Kompresszió milyen abba a hengerbe amelyik később indul?A hidraulikánál is lépésről -lépésre elindulva kell leellenőrizni a szerkezeti elemeket.Van bene elég olaj,nem levegős-habos?1965-ben ezt írták:
Érdekes, ötletes párosítás. Dutrancs az mitől lehet, hogy a 28-ast ha indítom az izzító spirál azt mutatja, hogy van izzítás de csak az egyik henger indul be egyszerre. A másik csak köpi fehéren a füstöt. Aztán kb. 10-15másodperccel később elindul az is. Utána már füstmentesen megy. Ezt befolyásolhatja esetleg az előtöltés rossz beállítása? A másik gondom a hidraulika, marha lassan emel. Tavasszal mikor először lett össze rakva a trakesz emelt mint az állat. Főtengely törés után állt 3 hónapot, aztán most meg szivat. A váltó, a hátsóhíd és a hidraulika ugyanazt az olajat használja?