2.2-es benzines automata 407-em van (4 sebességes ZF-el).
Ha tudok, válaszolok a kérdésekre, bár a fogyasztással kapcsolatos kérdésekre nehéz egzakt válaszokat adni.
Elég összetett dolog, de azért télen nem kéne a duplájának lennie negy átlagban, de el tudok képzelni olyan szituációt (mindennapos reggeli indulások, 5-6 km-nél nem hosszabb utak, majd délután/este ugyanez hazafele), hogy valóban hatalmas különbségek adódjanak.
Budapesti vagyok, kb. 90%-ban itt használom, évente 2-3 vidéki út van, a nyári fogyasztásom kb. 10-12 liter/100km (25 km-es átlagsebesség mellett), télen ez felmegy kb. 13-15 liter körülire (az átlagsebesség nem változik számottevően). Amikor naponta a fent említett használatban volt (reggel dolgozni mentem vele, délután haza a BP-i dugóban), 18-20 liter körül is volt.
A benzines autók hidegindításkori (főleg télen) dúsítása elég rendes fogyasztásnövekedést okoz az első pár km-en.
Ahhoz, hogy a te fogyasztásod irreáis-e, tudni kéne, mennyi az annyi, mennyi colt nyáron, milyen átlagsebességhez kapcsolódnak az adatok, és kb. milyen használatban van. Inkább sok emelkedő, autópálya, nyomod-e neki, stb.
Télen, amíg hideg a kocsi (motor, váltó), később kapcsol a váltó jól érezhetően, de ennek mire a motor bemelegszik, el kell múlnia. Illetve havas, jeges, jégkásás (csúszós) úton szintén később fog váltani, hogy ne nyomatékből autózzon, megelőzve ezzel a kerekek esetleges kipörgését. De ennek csúszós úton vagy esőzéskor/havazáskor kell csak előfordulnia.
Elsőre ennyit tudok írni a helyzet konrkétabb ismerete nélkül.
Ha csak alkalmanként használod... szerintem nem..van itt párunknak akik folyamatosqan használja az más kérdés. Pláne ha valaki elprogramoz valamit,amihez nem konyít van gubanc....:D
Nézelődtem kicsit, találtam is egy fickót akitől lehet venni kábeleket. Még nem tudom mennyiért adja, de kicsit megijedtem, hogy milyen sok kütyü van hozzá.
Feltevődött a kérdés, hogy egyszeri falu gyerekének is érdemes megvenni ezt a sok kacatot? Rá fogok jönni, hogy mi mire való? Érdemes beruházzak, vagy csak nézem majd, mint szamár az ábécét? Jelen pillanatban például arra szeretnék rájönni, hogy miért van az, hogy a tolatóradar időnként hibaüzenetet ad...
Más: van itt valaki aki automata 407-est hajt? Esetleg 2.2-es benzinest. Lenne néhány kérdésem. Fogyasztással kapcsolatos. Bejöttek a hidegek, havak, felkerült a téligumi, a fogyasztás duplájára ugrott. Így már nem vagyok annyira elragadtatva a kocsitól be kell hogy valljam. Szeretnék konzultálni valakivel aki ugyanezt a váltót használja 2.2-es motorral (4 fokozat).
Első havi mérleg: szorul a bal hátsó fék, kihagy a tolatóradar, nem megy az ülésfűtés, várakozáson felüli a fogyasztás (szerintem túl későre vált, sokáig tartja magas fordulaton indokolatlanul).
Alacsony fordulaton halhato furcsa kattogas hideg-meleg motornal egyarant..Valakinek volt ilyen 2.0 hdinel?Mintha valami muanyaghoz erne olyan rondan bezörög indulaskor meg ilyen alacsony fordulatos kanyaroknal.Szerelöm szerint kettöstömegü vaktaban, de en azt nem hallom olyan hangosan leallitasnal. Persze ebben az a jo, hogy lehet 150 dolog..Km 194e.Ugy erzem magam mint egy Kadettben
Ma végre megérkeztek a téligumik és elgurultam a szervízbe lecserélni a nyárit.
Ahogy az első felniről lepattant a gumi odaléptem lefotózni a nyomásmérő szelepet, hogy a kép alapján a nyári felnihez is rendeljek egy szettet.
Nagy meglepetésemre azon a keréken nem is volt speckó szelep. :(
A többin már volt de akkor kérdem én, miért nem jelzett hibát a rendszer? Miért nem sípolt hogy hiányzik egy kerék? Ezt ki és be lehet kapcsolni? Ha igen hogy?
Hogy lehet a ködlámpát bekapcsolni, úgy hogy se a pozició se a rövidfény ne égjen? Nekem automatikusan ég a rövid amúgy ahogy gyújtást adok.
Az izzító gyertya szar!! Ha szakadt az áramkör nem folyik áram ekkor ezt írja, vagyis rosszak az izzitók akkor beírja és kész ez ilyen egyszerű.
A FAP-os autókban hamar tönkremegy ugyanis regeneráláskor rákapcsolja az izzitást is ezért a gyertyák sokkal hamarabb tönkremennek mint egy nem fap-osban (fap-os=fos)
Az rendben hogy méricskélsz, de mire is mész vele? Talán ha mindjárt 4 új gyertyával a farzsebben állnál neki a mérésnek, rögtön értelme is lenne. Ha még nem voltak cserélve, bátran beruházhatsz egy garnitúrára, lehetőleg NGK legyen.
Félelmetes vagy! :D Az nem jutott még eszedbe, hogy azért nincs vezérelve, mert éppen nem kell hogy pirítsanak azok a gyertyák? Amúgy meg simán be tudod kapcsolni pps-el és csak meg kell keresni hol kattan. Bár nem biztos hogy kell vele ennyit szarakodni, talán csak rendesen körül kellene nézni a motortérben. :P De tudod mit? Gyere el és meglesem neked! :D