Keresés

Részletes keresés

Lujza8 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 99

Én az (ügynök)irodákhoz való hozzáállásukkal nem vagyok megelégedve. Ha már egyszer le van foglalva és ki van fizetve az út, onnantól kezdve csak szájhuzogatva, vagy nem is adnak információt.

Egy konkrét eset (ez kirívó volt):

Néni Brazílilába ment tavaly a Kartagoval, a gép hivatalosan szombat reggel 9-kor indult volna. Nem indult, csak tizenvalahány óra múlva, viszont értesíteni elfelejettek (a saját utasaiknak szóltak). Előfordul a menetrend módosulás, főleg a Travel Service-nél, de legtöbbször szólnak. Az még hagyján, hogy  a néni szerencsétlen teljesen megrémült, hogy nem is fog utazni, mert a reptéren nem is tudtak a gépről, de a mikor felhívta a Kartagot, akkor azt mondták, hogy nem is tudnak arról, hogy késik a gép, és iszonyat hagnemben beszéltek vele (állítólag, ezt ő mondta).

Az a benyomásom, hogy csak a pénz számít és az, hogy Adelinda elmondhassa, hogy nemtodum hánynegyvenezer embert utaztatnak egy évben. Viszont aki eccer utazott velük, az nem is fog többet.

Volt olyan eset is, amikor felhívták az utasokat, akik Hurghadán nyaraltak, hogy nyertek még egy hetet, ám az utasok nem akartak maradni. Ekkor közölték velük, hogy nem nyerték azt a plusz hetet, hanem nem férnek fel a gépre... hmmm..

 

Lehet, hogy igazából csak a személyes feketelistámon szerepelnek, de ott első helyen (c:

 

 

 

Előzmény: pannonbetyár (98)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.18 0 0 98
Kartago Tours ügyeiről  részletek?
Előzmény: Lujza8 (96)
nami one Creative Commons License 2005.01.18 0 0 97

Gatta!

 

Leveleddel megérkeztünk Magyarországra! Éljen! Szász Endre mondta egy interjúban, hogy azért szeret jobban Magyarországon élni, mint Kanadában, mert Kanadában csak igazi barátai vannak, itt viszont igazi, vérbeli, zaftos ellenségei. Érdemes lenne olvasnod arról, hogy az 1848/49-es forradalom után, a Bach-korszakban miként viselkedtek akkori honfitársaink a rágalmazások és beköpések tág terepén.

A gaz kapitalista kizsákmányolóról adott rajzod alapján javasolom Neked, hogy vegyed fel a kapcsolatot az elvtársakkal Thürmer Gyuszi pártjában, valamint elalvás előtt olvassad Marx Károly Tőke című lektürjét.

A Vistának a 3 hónapos próbaidőbéli állitólagos gyakorlatáról szóló pletykáról már hallottam. Ez egy hatamas baromság és nem is logikus. Várom bizonyítékaidat az e-azl címemre: janos.kurucz@vista.hu

Ezzel ugyanis nem érdemes off the topic teret nyitni. Ez a szakmán kívülieket rohadtul nem érdekli.

Amennyiben ilyen lesújtó véleményed van a Vista szolgáltatóiról és szolgáltatásairól, akkor ügyfélként ne vegyed igénybe, ha pedig versenytárs irodában dolgozol, akkor örüljél, hogy hamarosan tönkre fogunk menni, mert az évi 130 ezer ügyfelünk mind el fog pártolni tőlünk. 

Ha ex-visztásként dobod a sarat, akkor az érzelmileg megmagyarázható. Sajnállak kicsinyességedért.

A magam részéről befejezném ezt a felesleges vitát. Illendő lenne visszatérnünk a topik alap témájához. Nemde?

 

Öllelek: nami one   

       

Előzmény: GATTA (94)
Lujza8 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 96

"ahova 3 hónapos próba időre vesznek fel embereket, és 3 hónap után búcsút mondanak nekik"

 

Nem akarom védeni a Vistát, sem az általam kiemelt mondatot nem tudom cáfolni, csak annyit tennék hozzá, hogy sajnos van amikor jogos a 3 hónap utáni elbocsátás. Nem egy olyan szakirányú főiskolai diplomával rendelkező fiatallal kellett együttdolgoznom, aki (csak a tömegturizmusban szereplő desztinációkat tekintve) nem tud Tunéziában megnevezni 3 várost, vagy hogy Aqaba melyik tenger partján fekszik. Ez még hagyján, de nem is érdekli, viszont felháborodik, hogy nem beszélhet az utasokkal...

Tudom, hogy ez off (ezért elnézést is kérek), de ezen mindig sikerül felhúznom magam.

 

A feketelistára felvenném a Kartago Tours-t, az irodákhoz való hozzáállásuk miatt.

 

Lu (c:

Előzmény: GATTA (94)
nami one Creative Commons License 2005.01.18 0 0 95

Utaznijó!

 

Azt javasolom, hogy zárjuk le ezt a szakmán belüli sárdobálást. Ebből van elég, még ennél is sunyibb módon, az indexen kívül, az utazási iparon belüli zuhanyhiradó révén.

Azért reagálok a mondandódra: Hát akkor rakjál fel erre a bizonyos fekete listára, ha ez akkora örömöt okozna Neked. Én az ilyesmitől nem tartok, mert semmi alapja nem lenne egy ilyen lépésnek.  A saját árúalap hiányáról költött zagyvasággal nem tudok mit kezdeni. Nem csak a charteres csomagok jelentenek árúalapt, emellett nem ártana tanulmányozni a katalógusainkat. Lehet, hogy még sem vagy szakmabéli? Akkor még érthető lehetne a tájékozatlanság.

A tőkerőmet nem fitogtattam volna, ha nem írtál volna le az ujjadból szopva egy sommás és téves ítéletet a Vista anyagi állapotáról. Egyébként igazad van, valóban nem szimpatikus dolog a hivalkodás. 

A Vista-TUI témában megfogalmazott mondataidon jól mulattam. Rohadtul nem tudod, hogy mi a valóságos helyzet! És ennek feltárását a nyilvánvaló rosszindulatod miatt nem is óhajtom megtenni Neked. 

Tényleg nagy az Isten állatkertje.

 

Pá!

       

Előzmény: Utaznijó (93)
GATTA Creative Commons License 2005.01.17 0 0 94

wazzeg!

 

te is csak azt tudod, amit a többi "szakértő" alapító és tulajdonos.

eltapsolni a  bevételt, hogy utána alkalmazottjaid görcsöljenek a határidőre teljesítéstől,

levonni minden mondva csinált ürüggyel a fizetést, persze abból a mozgó bérből, ami nincs bejelentve

lógatni a lábadközt lévő kis valamit, miközben alkalmazotjaid gyomorgörccsel toporognak a tömegközlekedési eszköz megállójában,

 

és még soroljam?:-D

 

jah Vista, még nem hallottam olyan irodáról, ahova 3 hónapos próba időre vesznek fel embereket, és 3 hónap után búcsút mondanak nekik, persze 3 hónap minimál bér,bejelentés nélkül ( és most erre ne mondj választ,mert tudok bizonyítékot is prezentálni :-P)

a maradék, tisztelet annak a nagyon nagyon kevés kivételnek, akik ott dolgoznak,-bár még ilyen személyhez nem volt szerencsém- mindent csak kérdezni tudnak: szegénykék,hogy még azért is képesek egy partneirodát felhívni: hogy "mond már meg nekem mi az input erre, meg arra", "mit jelent a HB?"

 

mesélj arról is,hogy mit csináltattok a repjegyesekkel, ha meg tudják,hogy utasnak máshol is van foglalása, illetve hogyan másztok az repülőjegy ajánlatot kérők nyakára.

 

mesélj

mesélj

mesélj

 

nem értitek ti a szakmát, aki pedig érti,azt nem becsülitek meg.

ha egyszer beszélhetne az igazi szakma, akik szívvel és hozzáértéssel csinálja...

ha egyszer úgy isten igazából "megellenőrizne" egy hatóság...

hát ecsém, akkor már rég a hüvösben nyaralnátok.

 

Előzmény: nami one (91)
Utaznijó Creative Commons License 2005.01.17 0 0 93

Jani-kám!

 

Merre jár erre egy ilyen tőkeerős, jól menő uazási vállakozás fő-agya?Tán csak nem a feketelistára való felkerüléstől tart?Saját árualap hiányában ettől nem kell félni, nincs felelősség,nincs támadási felület, repjegyet meg csak tudnak  azok a fránya dolgozók eladni, ha nem is túl udvariasan.

A tőke-erődet nyilván nem tudom olyan mélységben megitélni, mint te, nem vagyok abban a helyzetben, legfeljebb csak nem szimpatikus, ahogy ezt fitogtatod: láttam már lényegesen tőkeerősebb cégtulajt lényegesen kevésbé elszállva - és akkor mi van.

De nem szeretném itt szétoffolni ezt a topicot, hisz ez a hely nem méltó ilyen sikertörténetet alapító nagyformátumú emberekhez, mint te vagy, egyszerűen csak annyit szeretnék még megjegyezni, hogy bármennyire is vannak

teljesen normális és minden kényszerhelyzettől mentes tájékozódásaitok a nemzetközi utazási ipar légterében, nyilván nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy valami jó zsíros pénzecskét leakasszatok a koronagyémántért, azért én nem venném jó néven, ha egy volt Vista iroda portáljára az lenne kibiggyesztve, hogy TUI, és ott kéne TUI utat vennem.Nekem a kettő valahogy nem egyeztethető össze.Csalódnék. A TUI-ban.De tudod mit? Legyetek Neckermann. Az belefér.

A puszidat meg visszaküldöm, vedd úgy, hogy a múzsa csókja landol a tar kobakodon.

 

 

Előzmény: nami one (91)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.17 0 0 92

Szia, Jánosom, örülök, hogy a szerény topikom kedvéért nicket regisztráltál és ideírtál. Kitüntetve érzem magam, amúgy - bár írtam hogy többet nem utazom veletek - nem mindennapi teljesítményeteket elismerve azt mondom: szép volt fiúk és hajrá!

üdvözöl Ferivel és az ifjabb Kuruczcal együtt:

pannonbetyár

Előzmény: nami one (91)
nami one Creative Commons License 2005.01.17 0 0 91

 

Utaznijó-kám!

 

A Vistával kapcsolatos megjegyzéseidre szeretnék reagálni, mint olyan, aki Nálad sokkal tájékozottabb a témában. Ugyanis az alapítója vagyok, és az egyik tulajdonosa az általad, jóindulattól vicsorgva lesajnált cégnek.  Ráadásul, -  ha hiszed, ha nem - nem szoktam füllenteni.

Nos, Te röhöghetsz a Vista tőkerősségét megkérdőjelezve, ettől még a cégnek tetemes, adósságmentes ingatlanbirodalma van, a tavalyi évet iszonyatosan jó gazdasági eredménnyel zárta, és ,,görcsölködve,, az idén több jelentős fejlesztéssel jelzi: egészségesen növekszünk.

Nem tudom, hogy milyen okból vagy nyilvánvalóan ellendrukkere a Vistának - akár megtiszteltetésnek is vehetem - , de kénytelen vagyok Téged megingatni azzal a tévhiteddel kapcsolatban, hogy a Vista ,,görcsösen,, kínálgatja magát. Vannak teljesen normális és minden kényszerhelyzettől mentes tájékozódásaink a nemzetközi utazási ipar légterében, de ebben nincs semmi különös. Gyenge gazdasági ismereteket feltételez az, hogy csak vészhelyzetben lévő cég gondolkodhat eladáson. Akár görcsök nélkül is.

Bizonyosan az utazási szakmán belül otthonosan mozogsz, hogy ilyen pontosan meg tudod fogalmazni az üzleti észszerűségeket, eshetőségeket. Vagy a wishful thinking alapján fogalmaztál. Egyébként tévedsz.

 

A tőkém erejétől és a jövőbe vetett teljes derűlátásomtól duzzadva küldöm puszim a piciny agytekervényeidet leplezni hivatott homlokodra.

 

a jani

 

 

 

 

        

Előzmény: Utaznijó (89)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.17 0 0 90

Te sem szereted a Vistát?

Én sem.

Volt velük egyszer egy olyan kalandom, ami miatt soha többet.

De szerintem nem annyira gáz, hogy felkerüljön ide a listára.

 

Előzmény: Utaznijó (89)
Utaznijó Creative Commons License 2005.01.15 0 0 89

Cunami tapasztalat a TUI-val: rendkívül korrekt hozzáállás, miszerint a térségbe még el nem utazott ügyfelek korlátozás nélkül átfoglalhatnak bármire, vagy teljes összeget visszakapnak;azok az utasok pedig, akik a katasztrófa idején kint voltak, és pl. 2 nap után hazajöttek, az igénybe nem vett szolgáltatások árát visszakapták.Ez utóbbira a magyar  idegenforgalmi piacon még nem hallottam példát.

A VISTA mint tőkeerős? Röhögnöm kell. Évek óta azon görcsöl, hogy adhatná el magát az irodahálózatával együtt a TUI-nak.  A  VISTA-nak nagyobb a füstje mint a lángja. Remélem, a TUI nem lesz olyan naiv, hogy megveszi, rossz üzletet csinálna vele.

 

De azért utazni jó:)

wizipók Creative Commons License 2005.01.13 0 0 88
Ismét egy kis adalék Neckermannékhoz, folytatván a 43-as hozzászólást! A katasztrófa óta az iroda egyszer sem volt képes viszahívni, folyamatosan én kerestem őket. Mikor kiderült, hogy lemondják a charterjáratokat, próbáltam menteni a menthetőt, és Neckermantól függetlenül találni repülőt DE a szállásfoglalást megtartani! Közölte az iroda, hogy ők külön nem szoktak csak szállást értékesíteni, de megkérdezi a központtól és egy órán belül visszahív....Ez kb. két hete volt, míg tegnap végre hívtak, hogy péntekig (!) döntsem el, hogy akkor most mi legyen a befizetett pénzemmel, mert különben kötbér, stb (a pénzt amúgy is 15% levonásával akarták visszaadni, és most még jobban le akartak húzni, úgy hogy SEMMILYEN szolgáltatást nem kaptam, pofátlanság!) Kiscsaj a Westendben még korábban azt mondta, hogy nem kell bemennem, ha döntöttem, írjak egy mailt, és akkor ők átfoglalnak/visszafizetnek, amit akarok! Akkor nosza rajta, írtam a mailt, hogy kérném a pénzt visszautalni (ja, persze eközben már elment a fejelentés bíróságra, FoFő-höz, stb) erre hív a némber az irodából, hogy hát visszafizetni azt már nem lehet, csak átfoglalni, vagy utazási utalványt adnak érte cserébe, amit vagy felhasználok ápr. 30-ig vagy adnak olyat ami egy évre érvényes, de abból is levonnak 15%-ot!!!!!!! NEM IS ÉRTEM, HOGY EZT HOGYAN GONDOLJÁK?!?!?!?! Na itt már kezdett az én tudatomra is ráülni a vörös köd, mondom ne szórakozzanak már, ők ajánlották fel, hogy van visszafizetés!!! Várjak egy kicsit, mindjárt utánakérdez, hallom, hogy beszél valakivel, és aztán mondta a megfejtést....a mai napig nem hiszem el....oké, van visszafizetés, de nem a befizetett összeg 15%át vonják le, hanem az utazás teljes összegének a 15%át!!!!!!!!!!! (Vagyis ez azt jelenti, hogy befizettem 250e Ft-ot, nem utaztam sehova, cserébe egy minimálbérnek megfelelő összeget eltelefonáltam, mert ők valahogy nem voltak képesek egyszer sem felhívni, és ezért ők kérnek kb 130e Ft-ot! Baszki, ILYEN A VILÁGON NINCS!!!!!) A kislányt konkrétan elhajtottam a halál f@szára, mondta, hogy lehet a központban panaszt tenni! Központ is próbálkozott lerázni ("adja meg a számát, fél órán belül visszahívjuk" aztán amikor egy óra múlva megint én telefonáltam, akkor "sajnos már hazament") de érdekes módon bíróság említésére (akárcsak garamkánál) hirtelen mégsem ment haza az illetékes, és két telefonhívással el tudta intézni a dolgot! Vajon a német anyacég tudja, hogy milyen egy mocsoklavór, sunyi, senkiházi a magyar brigád?!
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.13 0 0 87

Kedves Napster.

Akik eddig idekerültek, azok az utazás fórumba, több, feltehetően egymástól teljesen független nick által beírt, és ugyancsak bicskanyitogató panasz alapján szerepelnek a feketelistán.

A Karthagó is idekerülhet, ha

1. megírod, mi a probléma vele, vagy

2. teszel ide linkeket, hogy hol vannak a panaszok.

 

Bárki megteheti, hogy ha egy utazási irodát a feketelistára szán, akkor egyszerűen beírja.

Előzmény: _Napster (85)
garamka Creative Commons License 2005.01.13 0 0 86

Kedves __Napster,

 

Kicsit jobban olvass vissza...

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=40875962&t=9118869

 

Maldiv forumba, irtam de ide is berakom...

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=40944006&t=9049026

Sziasztok,

 

Rég nem írtam be, de olvastam.

 

Február 11-én mentünk volna, de visszamondtuk. Elsősorban nem Maldív miatt, hanem előtte lett volna egy hét Sri-Lanka, így nászútra nem szívesen vállaltuk volna be.

Nagyon le voltunk taglózva, de azzal nyugtattuk magunkat, hogy szerencsére nem ott ért minket a katasztrófa.

 

 

Utazási iroda tapasztalat: BestReisen (BR)

Ennek következtében lemondtuk az utat. Szerencsénk volt, mert az utazási szerződésben foglaltak szerint, ha az indulástól számított 35 napon kívül mondod le az utadat, akkor a lemondási díjjal terhelt előleget 8 napon belül kifizetik. Elvileg, ahogy már több helyen is lejött, mindet vissza kellene fizetni az utas javára (sokan vitatkoznak rajta), de mi a szerződés írott szövege szerint egyszerűbben és gyorsan a pénzünkhöz akartunk jutni. Sajnos arra nem volt lehetőség, hogy átfoglaljuk Mexikóba velük, mert ők oda nem indítottak utat.

Egy pápai utazási iroda közvetítette ki az utat, ezért először velük tartottuk a kapcsolatot. Annak rendes módja szerint írásban (email) felmondtuk december 28-án, aztán elkezdtem érdeklődni, hogy mi a helyzet. Pápaiak nem tudtak sok mindent, csak annyit, hogy a sztornó visszaigazolása nem érkezett meg. Erre én a BR-t hívtam, hogy mi a helyzet, erre ők azt felelték, hogy a Sri-Lankai partner nem igazolta vissza a sztornót. Gondoltam, magamban, hogy jó, majd újév első napjaiban érdeklődők, de meghagytam, hogy 8 napon belül ki kell fizetniük (és nem 8 munkanapon belül) mindentől függetlenül, beleértve bármelyik 3-dik partnerüket is. Kedden újra érdeklődtem, mire a kiscsávó a központi számon, flegma stílusával majdnem el akart zavarni a sunyiba, végig mellébeszélt újra mondta, hogy a Sril-Lankai partnerük így és úgy. Erre nagyon bepöccentem, és elmondtam neki, hogyha nem kapom meg 8 napon belül, akkor ügyvédi felszólítást kapnak és természetesen a felmerülő ügyvédi költéseget is bevasalom rajtuk. Egyszerűen nem akarta elfogadni, hogy nekik ki kell fizetni 8 napon belül a pénzt, ahogy feketén fehéren -- az ő általuk felállított -- utazási feltételekben áll. Kértem az irodavezetőt, amire csak a szokásos dumát mondta, hogy nem adja, csak emilben érhetem utol. Erre már a lábújaimat is ökölbe szorítottam. Kértem olyan telefonszámot (előző telefonálások alkalmával nem adta oda kérésemre), ahol valaki érdemben is tudna segíteni. Hívom az illetékes embert, elmondom neki bánatom, hogy már nagyon türelmetlen vagyok, és lássatok csodát másnapra már a kezemben volt a pénz.

Ezután két okból voltam szomorú. Első, a katasztrófa miatt nem tudtunk elmenni a várva várt helyre, a másik, hogy megpróbáltam türelemmel és tisztességgel eljárni, hogy visszakapjam a pénzemet, de ezt sajnos csak „anyázás” utján tudtam megoldani.

 

Nem a BR közvetített szolgáltatási színvonalával volt bajom (sajnos nem is ismerhetem meg), hanem azzal, hogy már befizetett pénzedért könyörögni kell abban az esetben is, ha a visszafizetés mikéntje egyértelműen meg van fogalmazva.

 

Ezúton kérem minden utazásszervezőt, hogy ilyen esetben ne vakítsa a jó népet.

 

Ezek után a fent említett iroda számomra az erősen nem ajánlott kategóriába csúszott le.

 

Egy biztos. Kedves feleségemmel megbeszéltük, hogy mindenképpen elmegyünk erre a csodálatos helyre, tehát a jövőben is itt leszek.

 

Elnézést kérek a hosszú monológért.

 

Üdv

z

 

u.i. bocs az esetleges foglamazási hibákért

 

 

Előzmény: _Napster (85)
_Napster Creative Commons License 2005.01.13 0 0 85
Sziasztok! Miért is került fel a listára a Best Reisen? Visszaolvastam, de nem találtam semmilyen konkrét infót erről. Mi többször utaztunk velük, s semmilyen probléma nem volt. Mindig teljesítették azt, amire szerződtek. Egy negatívum: nagyon drágán kínálják fakultatív programokat , ezt minden esetben helyi irodákkal kell intézni. A Neckermannt sem tartom fekete listásnak, ezen irodáktól 100x rosszabbak vannak.
Ha már "fekete lista" akkor a Kartagot lehetne ide írni, érdekes ezt eddig senki nem tette meg, pedig tele van a fórum kartagos bajokkal. Ja persze az Aeroviva jogosan maradhat.
Előzmény: pannonbetyár (84)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.13 0 0 84

Upsz, bocsánat, most néztem meg, hogy ez a MSNorris vajon melyik utazási irodát képviselheti és azt láttam, hogy kizárólag azokból regisztrált egy nicket, hogy ebben a topikban német nyelvleckét és helyesírási tanfolyamot adjon.

 

Azzal egyelőre még mindig adós, hogy hol látott tőlem olyan hibát, ami miatt a helyesírásírási tanácsadó szótárt ajánlotta - ahelyett hogy ő nézett volna bele (csak az utsó mondatban 3 hiba!), viszont én hibát követtem el, mert egy ilyen harcossal nagyon lovagiatlan dolog vitába szállni.

 

Végül hogy ne felejtsük el a topik témáját is:

 

 

 

utazási irodák

1. Aeroviva

2. Neckermann

3. Best Reisen

 

 

légitársaságok

1. Travel Service

2. Olympic Airways

pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.13 0 0 83

vicces bizony!

segíts a missznek és keressétek meg együtt, hol írtam rosszul, hogy Neckermann-nal!

 

aztán ennyit az utazási irodák lojális dolgozóinak lényeglátásáról! ;o)))))

 

 

Előzmény: Attika1 (82)
Attika1 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 82

Bizony MsNorris!

 

Itt csak és kizárólag az én helyesírosomat lehet és kell kijavítani az intelligenciám hiányáról nem is beszélve :-).

 

Na ennyit a kettős mércéről.  Igérem többet nem pofázok bele de ez vicces volt.

Előzmény: pannonbetyár (81)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.12 0 0 81

Kedves MsNorris!

Ha már megtanultam az összes nyelvleckét és kívülről tudom az összes helyesírási szótárt, az az utazási irodák feketelistáján egy kicsit sem módosít.

Lehet hogy eltévedtél, itt nem az én helyesírásomat és a németségemet kell kijavítani.

De ha már igen: lécci mutasd meg, hol írtam le helytelenül, hogy Neckermann-nal.

Lécci, lécci, lécci!

 

Előzmény: MsNorris (80)
MsNorris Creative Commons License 2005.01.12 0 0 80

Német nyelvlecke következik:

 

"Phuket: alle gebuchten Reisen bis einschließlich 30.4.05 können kostenlos umgebucht werden

Sri Lanka: alle gebuchten Reisen bis einschl. 31.1.05 können kostenlos umgebucht oder storniert werden

Malediven: alle gebuchten Reisen können bis einschl. 16.1.05 kostenlos umgebucht werden "

 

umbuchen - átfoglalni

stornieren - törölni,sztornózni

 

Ezek ismeretében a fenti szöveg fordítása :

 

Phuket: minden lefoglalt, 2005.04.30-ig történő utazás költségmentesen átfoglalható.

Sri Lanka: minden lefoglalt, 2005.01.31-ig történő utazás költségmentesen átfoglalható, vagy törölhető.

Maldív-szigetek: minden lefoglalt, 2005.01.16-ig történő utazás költségmentesen átfoglaható.

 

 

Pannonbetyár, dobd ki a német szótárodat, valamint, ha már a helyesírás is szóba került, lapozd fel a "Magyar helyesírás szabályai " c.  rendkívül hasznos könyvet, és jól fogod leírni, hogy Neckermann-nal. 

Előzmény: pannonbetyár (24)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.10 0 0 79

Lehet hogy arra gondolt, de akkor meg végképp nem tudok vele egyetérteni.

Szerintem egy tőkeerős TUI vagy akár a Vista - a Neckermannt most inkább felejtsük el - sokkal inkább megengedheti magának hogy hosszú távra gondolva nagyvonalúan betartsa a szerződést, míg egy kisebb utazási iroda a napi megélhetésért küszködve a kutyát és meg... tanítaná vízisíelni öt forintért.

Előzmény: Langusta (78)
Langusta Creative Commons License 2005.01.09 0 0 78

Pannonbetyár,

 

Szerintem itt Maldivfun inkább arra gondolt, hogy ha baj van, sokkal könnyebben szót értesz egy kisebb irodával, mint egy Tui-val, egy Neckermannal, vagy egy Vistaval.. Ott mehetsz pereskedni, kezdődhet a herce-hurca egy kisebb irodánál, ahol személyesebb a kontaktus az utasokkal, (néha még a tulajdonos is leül a pultba), ott nagyobb az esélye, hogy viszontlátod a pénzed ilyen és ehhez hasonlo esetekben, mint ami most történt.. A kis irodák a törzsutasokbol élnek.. Ez tény... Nem engedhetik meg maguknak, hogy esetleg egy-egy utvisszafizetés miatt, utasokat veszitsenek, olyanokat, akik évek ota az irodához hordják a nyaralásra-telelésre szánt pénzüket.. Azt gondolom ez a hozzáállás az, ami hosszútávon kifizetődő...

 

ÜDV 

pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.08 0 0 77

Évekkel ezelőtt bementem egy utazási irodába, megkérdeztem, ki a tulajdonos, mondtak egy semmitmondó nevet és mutattak egy hatalmas fotót a falon: a tulaj kezet fog az akkori köztársasági elnökkel, a mi Árpi bácsinkkal.

Ennek ellenére valami nem tetszett és nem is hozzájuk fizettem be.

Ez az iroda viszont néhány hónap múlva becsődölt, Árpi bácsi ellenére is.

A nevükre nem emlékszem, az Orczy út elején voltak, a Május1 ruhagyár épületében.

Előzmény: Maldivfun (76)
Maldivfun Creative Commons License 2005.01.08 0 0 76
Én csak azt tanácsolom olyan irodával érdemes utazni ahova bemész és megkérdezed ki a tulajdonos meg tudják mondani, azonkivül ha még bent is van és ráadásul esetleg még ő is foglalkozik az utasokkal akkor biztos lehetsz benne ha baj van segiteni fog és inkább az emberi oldalát nézi a dolgoknak mint az üzletit mert ő az utasokból él. Az alkalmazottak nem, ők fizetésből.

Előzmény: garamka (75)
garamka Creative Commons License 2005.01.07 0 0 75

Szia,

 

A nyugati irodak par eve hasonlo helyzetbe kerultek, nem tudom, hogy milyen desztinacioval kapcsoltban. Ok is eloszor "beprobalkoztak", de miutan tomeges fellepes tortent, azaz az emberek osszefogtak es kialltak az igazukert, egybol elkezdtek fizetni. Akkor tortent egy nagy modositas az utazasi feltetelukben erre vonatkozolag es azota ez nem kerdes, mint most sem.

Ami az itthoni allapotot illeti, az emberek felnek, mert meg mindig bennuk van a "hivatali" szindroma, ami nem mas, hogy nem mernek vitatkozni, ellenkezni az utazasi irodaval, mert az egy "nagy", "hatalmas" szervezet, hivatal, ok meg a kicsi dolgozo hangyak a homokban. Ha nem allunk ki az igazunkert, akkor mindig be fognak csapni.

Akarmennyit papolnak az irodak, jobban tennek ha az ugyvedi koltseguket, inkabb az utasokra forditanak. Mert amit most csinalnak azzal csak lejaratjak magukat. En szivesen mennek a jovoben olyan utazasi irodaval, mely visszateriti a penzem (lehet, hogy ez szamukra veszteseg), mert mielott egy szerzodes alairasaig eljut az ember, elotte egyfajta bizalomnak ki kell alakulnia. Hogy alakuljon ki barmifele bizalom abban az esetben, ha ilyenek tortennek?

 

Ket unnep kozott tortent meg velunk:

Fucsba ment a Sri-Lanka, Maldiv naszut, ezert uj celpontot neztunk magunknak (masik alternativa Mexiko). Munka utan mentunk volna megnezni, hogy milyen repjegyet tudnank venni,  Aeroviva 3 pereccel a zaras utan (roviditett nyitvatartas), ajto mar zarva, hogy meg veletlenul se tudj bemenni, bent egy csomo utas. Egy utas kifele, a recepcios csajszi szinte repul a bentrol nyilo ajto fel, utunkat allva, hogy mi a f***szt akarunk ilyenkor, egesz nap nem lehetett oket utolerni telefonon, sajna csak most tudtunk jonni, bla, bla. Erre o flegman, hogy majd holnap. OK. Mondom. Haljatok ehen. Ha meg olcsobb is nem itt vesszuk meg. Felre ne ertsetek, nem az volt a problemam, hogy zaras utan nem fogadtak, hanem az ahogy a csajszikam viselkedett, emberibben is meg lehet mondani, hogy sajna zarva vagyunk.

Kov. allomas Vista (meg aznap), meg kb 10 perc a nyitvatartasbol, kb. 15 percet rahuzott a kiscsaj, latszott rajta, hogy nem igazan van erte oda, de ez betudahto a faratsagnak is. Sikerult befoglalni a jegyet, hetfon kifizettuk. Aeroviva meg majd holnap...

 

 

Előzmény: pannonbetyár (74)
pannonbetyár Creative Commons License 2005.01.07 0 0 74

Ahogy a Külügyminisztérium közleménye nem érint semmilyen magánszerződést, úgy a Magyar Rádió műsorai sem számítanak jogforrásnak, de érdemes lenne MOST hallgatni a Kossuth Rádió Napközben c. műsorát.

Fogyasztóvédelmi főember, ügyvéd, jogtanácsos és minisztériumi tanácsos nyilatkozik és nagyjából ugyanazt mondja, ami eddig én itt leírtam, de ami szomorú, a riport a berlini tudósító jelentésével kezdődött, amiből az derül ki: Németországban nem akarják megetetni a póruljárt utasokat, mint itt nálunk.

 

A lényeg:

1. a vis maior miatt bárki kötbér nélkül visszaléphet, az utolsó fillérig visszajár neki minden

2. az irodának vissza kell fizetnie az összes igénybe nem vett szolgáltatás díját, tehát akit két nap után kimentettek az övezetből, annak értékarányos visszatérítés jár.

 

Ennyi és nem több.

Maldivfun Creative Commons License 2005.01.06 0 0 73
Én is tudom hogy mindent megtettek mert ott voltam és nem is vagyok türelmetlen megvárok mindent nyaralni ugyis csak ez végén tudunk ujra menni az iskolai szünet miatt addig csak rendeződik az ügyünk. A TUI val kapcsolatban én voltam az irodában a mi ismerősünkkel amikor visszaadták a pénzt. Mert nekünk volt kellemetlen ugyanis mi beszéltük rá őket hogy jöjjenek utánunk egy hét múlva és szerencsére vagy nem a Neckermannal már nem volt hely ezért fizettek a TUI nál ugyanis közös gépet  foglal a két cég és hogy mennyi utasa van a TUI nak nem tudom de Maldivon magyar nyelvű kihelyezett idegenvezetője van aki sokat segitett nekünk is .

Előzmény: Attika1 (72)
Attika1 Creative Commons License 2005.01.06 0 0 72

Itt dolgozok tehát lojális vagyok.  Nem a turisztikai részlegen dolgozok hanem az adminisztráció részében, hogy az igazat megmondjam a turisztikához nem is értek annyira.  Ennek ellenére tudom, hogy a cégnél akik ezzel foglalkoznak mindent megtettek az utasok érdekében.

 

Ami a te ügyedet illeti neked tökéletesen igazad van.  Én biztos vagyok benne, hogy ezt mi is el fogjuk ismerni csak ugye egyenlőre a már befoglalt de lemondott utasokra koncentráltunk mert az volt a nagyobb volumen.  Ennek ellenére elismerem, hogy ez nem helyes de hát ugye az a fránya emberi kapacitás.  Neked is azt tudom csak mondani mint coxi-nak, hogy igazad van és állj is ki az igazadést. 

 

Amit valaki a TUI-ról mondott, az nagyon meglepett de természetesen elhiszem.  Ez csak azt bizonyítja, hogy nem lehet nekik valami sok utuk befoglalva és ezért nincsen túl nagy veszteségük.  Más magyarázata nincsen. 

 

Szóval akkor ezzel zárom a hozzászólásaim szép hosszú sorát.

Előzmény: Maldivfun (71)
Maldivfun Creative Commons License 2005.01.06 0 0 71

A leirtakkal kapcsolatban csak annyit szeretnék irni hogy a Neckermannak nem a szállodákkal kell egyezkednie a maldiv szigeteken, hanem a partnerével aki nekünk sem tudott adni másik szigetet. Nem vitatkozásképp de aTUI visszafizet mindent  kézpénzben nem utalványban és nem von le semmilyen százalékot az mellett hogy az utas természetesen átfoglalhat máshova is.

De nagyon kiváncsi lennék hogy te ki vagy a Neckermannál hogy ennyire sziveden viseled az iroda dolgait ennyire lojális vagy a munkaadóddal szemben vagy csak idegesitenek azok a beirások amik itt születnek. Kiváncsi lennék az én tegnap esti hozzászólásomban leirtakhoz - mi a véleményed - ha még egy utolsót válaszolnál. Köszi

Előzmény: Attika1 (69)
cyprus_people Creative Commons License 2005.01.06 0 0 70
Feketelista ide, feketelista oda, megtudnaa valaki mondani, hogy mikor eerkezik a Travel Service menetrenden kivueli jaarata Goaarool Dubaiba ma? Ueluenk a boeroendjeinken...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!