Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

luiapple Creative Commons License 2014.06.02 0 0 21162

1. Az áramot Gyuláéktól kérdezd meg.

 

2. Emlékeim szerint nincs lent a parton mobil wc, inkább gyakorold a tóba pisilést, fogd fel a felkészülés részeként. :)

Előzmény: Elm (21161)
Elm Creative Commons License 2014.06.02 0 0 21161

Két kérdés Atádon már indultakhoz :

 

- a versenyközpontnál, a futós fordítónál szoktak lenni sátrak, de mögötte a réten is szoktak lenni csapatok, akikhez mintha menne ki vezeték. Szóval ott van áram, azon gondolkozom, üzemeltetnék hűtőtáskát. Vajon hogyan lehet ott áramhoz jutni?

 

- szokott lenni mobilwc az úszás rajtjánál? Úgy értem, az öltözőnél, vagy a depónál fent biztos van, de például ha a két kör között, csak a fordulásnál akarnék egy pisit dobni, szokott ott lenni lent a parton, a szpíker sátor környékén?

Tudom, ott a tó, de nekem úszás közben nem szokott menni... :o)

Elm Creative Commons License 2014.05.30 0 0 21160

A klasszikus szokás az, hogy egy héttel a verseny előtt 3 napig kevés szénhidrátot eszel - ilyenkor már kemény edzés amúgy sem illik végezni -, tehát a sok hús, hal, tojás, tejtermékek, zöldség, alacsony CH-s gyümölcsökkel nagyjából. Aztán a verseny előtti négy napon pedig szénhidrát dúsan eszel. Kevesebb a fentiekből, de rengeteg kenyérféle, tészták, pizza, krumpli, rizs, gyümölcsök. Elvileg mehetnek a cukros dolgok is (méz, csoki, nutella, cukor, mittudomén), de azok nem tesznek sokat hozzá, a gyors felszívódás miatt kevésbé raktározódnak, viszont általában nagyon magas a GI-je, csak feltolja a vércukrot feleslegesen. Minden ami keményítős jó lehet.

 

Én igyekszem gluténmentesen étkezni (bár nem vagyok lisztérzékeny), ezért kenyeret és tésztát nem nagyon eszek, helyette sok krumplit, édeskrumplit, rizst, üvegtésztát, illetve saját lepényfélét kenyér helyett, ebben nincs búzaliszt, de van mindenféle más (quinoa, amaránt, hajdina, tápióka, esetleg köles, zab). Ja, és kását. Szintén az előbbiekből, vízzel főzve (tejet sem iszom), mindenfélével ízesítve (gyömbér, fahéj) tök finom, kiegészítőkkel (dió, mandula, lekvár, méz, aszalt gyümik).

 

Ma már egyébként több kutatás is azt mondja, hogy a 3 nap raktár lemerítésnek nincs igazi hatása a raktárak töltöttségi állapotára, tehát elvileg nincs nagyon értelme.

Előzmény: hutano (21157)
mata68 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 21159

Nekem a Sponser.hu-n a Carbo loader-t javasolták. Ha a verseny szombaton van, akkor keddtől kezd el a feltöltést. Az utolsó adagot a verseny reggelén idd meg. Mondjuk még én sem próbáltam ki élesben :) Hajrá !

Előzmény: hutano (21157)
mata68 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 21158

rajtko.hu

Előzmény: thomaso (21146)
hutano Creative Commons License 2014.05.30 0 0 21157

Szia,

 

Köszönöm a hasznos infokat. Ezt a sóbeviteles dolgot nem ismertem, de több mint valószínű, hogy ez lehetett a baj, mert izo helyett vízzel frissítettem.

Illetve a vizelet is táv végére nem mondanám, hogy víz tiszta volt.

 

Lenne még egy kérdésem: hogyan tölthetem fel a CH háztartásomat Iron előtt? Egy sok szénhidrátdús ételt egy héttel előtte vagy hasonlók?

 

Megfogadom a tanácsot szerintem sokat fog segíteni.

 

Előzmény: Elm (21147)
thomaso Creative Commons License 2014.05.29 0 0 21156

Ez csábítóan hangzik, most már tényleg el kell nézzek oda.

Előzmény: zsuga (21155)
zsuga Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21155

A Kominál úgy rémlik, hogy 3000ft körül van az ára.

Előzmény: thomaso (21151)
Elm Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21154

Ez belföld, átállítható forintra is az ár. Pesten volt bolt is, de már nincs sajnos...

Persze, ha van, a decas valszeg olcsóbb lesz...

Előzmény: thomaso (21153)
thomaso Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21153

Azért remélem spórolok pár ezer forintot egy belföldi beszerzéssel. De köszi, jó alternatíva!

Előzmény: Elm (21152)
Elm Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21152

Esetleg innen is lehet rendelni.

Előzmény: thomaso (21151)
thomaso Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21151

Köszi! Ezt már más forrásból is hallottam, csak sajnos nekem nagyon nem esett eddig útba a Komjádi. De ha a decathlonban mégsem találok, kénytelen leszek elgurulni oda. 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: zsuga (21150)
zsuga Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21150

Teknőcöt én eddig egyetlen helyen láttam: Komjádi uszoda melletti kis bolt.

Előzmény: thomaso (21149)
thomaso Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21149

Köszi szépen! A soroksári deka pont közel is van, átugrom megnézni valamelyik nap.

Előzmény: Elm (21148)
Elm Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21148

Nem esküdnék meg rá, de mintha láttam volna a múltkor a (soroksári) Decathlonban. Mindenféle cuccuk van úszáshoz, nemrég vásároltunk be mindenfélét a gyerekeknek, teknőcöt pont nem (azt kapnak edzésen kölcsön az edzőtől), ezért nem vagyok benne biztos.

Előzmény: thomaso (21146)
Elm Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21147

Egyetértek zfazek kollégával, igazából nem lehet jó tanácsot adni, mert a frissítés elég egyénfüggő dolog. Vannak ökölszabályok, de azokat is ki kell próbálni, és magadra alakítani. Van, aki 4 órával nem eszik már rajt előtt, van, akinek 1 órával előtte enni kell. Elvileg 2-3 órával rajt előtt szokás enni, én például 2 órával előtte szoktam egy szénhidrátdús, de nem túl sokat betolni, elvileg nem ez az étkezés számít, ha az előző napokban az izmok CH raktárait feltöltötted, akkor most csak a máj raktárát kell visszapótolni, ami éjszaka alvás közben lemerült.


Sportolás közben óránként 0.6-1 liter folyadék, és 50-60 gramm szénhidrát az ajánlott, némi ásványi anyagokkal kiegészítve. Ennél több nem szívódik fel, ha nagyon jól edzett az anyagcseréd, akkor esetleg 70-80g, de az már az élsport kategória. Lehetőleg könnyen emészthető szénhidrátokkal : ha bírod, akkor csak izóból és gélekből is megoldható. Ha nincs szükséged arra, hogy "legyen" valami a gyomrodban, akkor a szilárd kaják (ropi, keksz, sajt, banán, szendvics, etc) feleslegesek, csak megterhelik az emésztést. Bizonyos idő után általában azért kell, hosszabb menetekre én szoktam vinni kisebb szendvicseket jól megsózva, illetve csoki/süti is mehet. Az ultrásoknak (futók) sok tuti frissítésük van a hosszú távra, a sesamki-tól a húslevesig, az olajbogyótól a bébiételekig mindenféle. A legfontosabb, hogy ki kell tapasztalni, kísérletezni, mi működik NEKED, és mi nem. Ez hosszú idő, mert sokmindentől függhet, mikor mi válik be (időjárás, pillanatnyi állapot, terhlés, táv, előző napok megfelelő táplálkozása/pihenése, etc).

Egy megjegyzés a "túlittam magam"-hoz. Szerintem szinte biztosan nem ittad túl magad, azt nem olyan könnyű. Ellenben, ha meleg volt, és izzadtál rendesen, akkor szinte biztosan mondanám, hogy nem a folyadék volt a sok, hanem a só kevés. Bár lehet sok oka a "lötyög a víz a hasamban" jelenségnek, mégis ez a legvalószínűbb. A szervezetben elektrolitháztartás van, a só koncentrációja egy határ alá nem mehet, és ha vesztesz, de nem viszel be eleget, akkor a szervezet a folyadékszint csökkentésével egyenlíti ki. Egyre szomjasabb vagy, mert nem jut be elég folyadék - hiszen azt is vesztesz az izzadással -, de a bevitt folyadékot nem szívja fel a szervezet, ha alacsony a sószinted. Ezért jó az izó, mert abban ásványi anyagok is szoktak lenni, nem csak energia (cukor), és ezért nem ajánlott csak vízzel frissíteni. Nekem is volt már ilyen. De pl. nemrég egy  nyolc órás futáson 10-12szer álltam meg pisilni, mert sokat ittam, de ettem elég sósat is, és izót ittam szinte végig. Nem volt gond vele, sőt, ahogy javasolni szokták : amíg bőséges és világosat tudsz pisilni, addig az elektrolitháztartásoddal nagy gond nem lehet. Ezért van egy csomó hosszú távos triatlonos bringáján fent a saltstick, vagy annak megfelelő valami házi megoldás a folyamatos sóbevitelhez.

Előzmény: hutano (21140)
thomaso Creative Commons License 2014.05.28 0 0 21146

Sziasztok!

 

Teknőcöt hol tudnék venni Budapesten vagy környékén? Jót, de olcsón :-)

 

Köszi

 

üdv

t

zsuga Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21145

Edzésterveket magyarul tényleg nem nagyon lehet találni. 

Ironman.com oldalon training témakörnél találsz egy durva edzéstervet.

Opentri.com oldalon pedig egy sokkal részletesebb és jobban használhatót (Brindza Pisti javasolta ezt valahol, és én több mindent beépítettem a saját verziómba belőle)

 

Majdnem mindegy, hogy melyik edzésterv szimpatikus Neked, a lényeg amit Elm ír: formáld a saját helyzetedre/adottságaidra/elképzeléseidre/céljaidra.

Előzmény: AdamHorvath (21118)
zsuga Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21143

Én is így látom.

/15 éve a triatlon hőskorban még gyártottak olyan fürdőgatyát aminek erősebb volt az anyaga és a bringa nem nyújtotta ki. Szerintem egy mai normál fürdőgatya a fenék feltörésén kívül ki is nyúlna, tönkre is menne a bicikli nyergen./ 

 

 

Egy másik megoldás, - ha anyagilag megengedheted magadnak - szerintem a legjobb egy triatlon nadrág vétele. Ez bringás betétet is tartalmaz, de úszni és futni is remekül lehet benne. 10-15 ezer pénzbe fáj...

 

Előzmény: mata68 (21135)
zfazek Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21143

Minden edzés után gondold át, hogy mit hogy csináltál! Mennyit és mit ittál, ettél? Jobb volt, mint máskor? Idővel kialakul, hogy mi jó neked. Másoktól csak általánosságokat hallhatsz.

Számomra a triatlon a felkészülésről szól(t), nem elsősorban a versenyről. Abban van az igazi értéke. A tudatos felkészüléstől leszel más ember, nem az éremtől amit a versenyen kapsz.

Előzmény: hutano (21140)
zsuga Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21142

Hurvinek válaszolt a kérdésedre. Gella van most is, a tapolcai országút helyett jött be a Barnagi elágazó rész. Ez az új rész combosabb mint a tavalyi rész, tehát nehezebb összességében a pálya. Nagyobb a szintkülönbség. Saját mérés szerint a két körben kb 1000m összesen.

 

Szerintem a Pilisben tökéletesen fel lehet készülni a pályára, de egy pályabejárás szerintem körönként akár 2-3 percet jelenthet, mert tudod, hogy

-hol lehet maxon tolni, illetve hol kell vigyázni rosszabb út vagy kereszteződés stb miatt

-hogyan oszd be az erődet

Előzmény: Elm (21129)
luiapple Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21141
Előzmény: hutano (21140)
hutano Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21140

Sziasztok,

 

Tudnátok segíteni nekem abban, hogy a nagy nap reggelén mit, hogyan kellene reggelizni illetve a frissítéseket hogyan kellene megoldani?

Tavaly a középtávon a futás előtt túlittam magam vízzel és kb.7 km-en keresztül lötyögött a hasamban a nedű... :)

Próbálnám a hibázási lehetőséget csökkenteni ezen a téren is, ezért lenne szükségem a tapasztalatotokra.

 

Segítségeteket előre is köszönöm szépen.

 

 

tazvagyok Creative Commons License 2014.05.27 0 0 21139

Köszönöm a válaszokat, igyekszem lepróbálni verseny előtt akkor a fecskés verziót. :)

Előzmény: mata68 (21135)
AdamHorvath Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21138

Szia,

 

Köszönöm az infót, át fogom böngészni az oldalt! Köszi a segítséget.Üdv.

Előzmény: mata68 (21136)
hurvinek_2 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21137

Ebben is változás lesz. (Az előző években a kempingben úsztunk és az első depó is ott volt, meg a pályaszállás a kempingben :))

 

Most egy depót ígérnek. Ennek helyét az úszás és futás térkép alapján jól be tudod lőni, gondolom ott lesz a versenyközpont is. Innen kell kibringázni a pályára.

 

Az útbiztosítás a helyi önkéntesekkel eddig mindig szuper volt, biztos most is jól megoldják.

Előzmény: Elm (21134)
mata68 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21136

Szia ! Néhány éve kialakult egy kis blogos közösség, amiben leírtuk a felkészülésünket az IM-re. Ma már nem nagyon frissülnek az oldalak, de rengeteg hasznos tanács, felkészülési praktika megtalálható bennük. Az egyik címe: http://op-ironman.blog.hu. Innen eljutsz a többire is. Jó felkészülést !

Előzmény: AdamHorvath (21118)
mata68 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21135

Neoprén alá úszónadrágot vennék, ha van öltözősátor úszás után, akkor azt sem :) Bringásnadrág alá szerintem nem kell alsónadrág, legalábbis én nem ismerek senkit, akit visel alatta. Csak plusz réteg, gyűrődik, izzad stb., plusz a komfortérzethez nem ad hozzá semmit.

Előzmény: tazvagyok (21120)
Elm Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21134

A honlapon a pályarajzokon azt néztem, hogy az úszás célja, és a bicikli kezdete - legalábbis a felrakott tracken - nincs olyan közel egymáshoz. Hol lesz a depó?

Előzmény: hurvinek_2 (21133)
hurvinek_2 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 21133

Elm,

Gella benne van a körbe. Amiről Zsuga ír, az a nagyvázsonyi főutat kiváltó szakasz, amin tavaly útzár nélkül toltuk és voltak izgalmas pillanatok a mezőgazdasági gépek között előzgetve :)

Előzmény: Elm (21129)