Egy kérdésem lenne hideg motornál lehúzás ventilátor csattal kB 20 -25 perces járatás után szabad lenne a víz hőmérsékletnekem 90 fok fölé menne,nem kellene a termosztátos nyitni hogy forduljon a víz?
A stop lámpa szokott világítani ventilátor hiba esetén is, ha lehúzod valószínűleg nálad is azért világít és a hőfokmutató is azért megy fel szerintem.
Inkább azzal a problémával kellene foglalkozni, hogy miért megy állandóan a venti.
Én csinálnék rajta egy diagot paraméter méréssel egybekötve, megnézni, hogy milyen hőmérsékletadatokat kap az ECU, stb.
Ha minden stimmel, akkor meg egy lapcsolási rajz alapján megnézném, hogy nincs-e valahol kábelszakadási vagy kontakt probléma a venti vezérlésének a körében. Ilyen esetben vészüzemmódra kapcsol a vezérlő és folyamatosan működteti a ventilátorokat a biztonság kedvéért.
Szia azért húzom le a csatlakozót mert ha indítom az autót akkor a ventilátor is folyamatos megy, a két hőgombát már kicseréltem és úgy sem jó akkor is megy a ventilátor néztem a három relé azok sincsenek össze égve mind három szép tiszta
Csak az egyik folyamatosan behùzott állapotban van, ha kiveszem akkor nem megy a ventilátor, de ha visszatértem akkor behoza a relés és egyből megy a ventilátor.
Sziasztok 2es xsarám van 1,4 és benzines 75 lóerős az a problémám hogy ha lehúzás a ventilátorrol a csatlakozót egy kis idő elteltével a víz höfok felmegy 90 fok fölé és világitt a müszérfal a stop lámpa,ekkor viszadugom a csatalálkozót a ventilátorrol és vissza hűl, szerintetek mi a baj,vagy ez így jó? KÖSZÖNÖM...
Te rendesen igénybe veszed. Évente hány olajcsere? Te szoktad csinálni?
Nekem pont az ellenkezője a problémám. Nagyon gyengén merem csak meghúzni, mert le van gyöngítve a csavar. 10-es luk van benne, mert ott van az olajhőmérő szondája.
sziasztok tudnátok segíteni folyamatosan megy a hűtöventilátor ha beindítom az autót.jeladók kivannak cserélve mind a ketö,tudná valaki mi lehet a baj... Köszönöm,,
Sziasztok xsara 2 esem van 1,4 benzines klímás 75 ló erös ,Az a problémám ha beindítom a motort akkor indul a hűtöventilátor is ,a jeladók kivannak cserélve mind a kettö,tudná valaki mi a megoldás.Köszönöm...
Hát nem akarok bántani senkit, de az benzinesekhez igazán szarért-hugyért adják az alkatrészt, ha nem eredeti és csak 5 évet bír leszarom 3000,-forintért.
Van alkatrész ami drága de azt csak egyszer kell megvenni élete során, lásd komplett üzemanyag ellátó egység, az meg más típusnál a többszörösébe is kerül.
A dízel biztosan drága mert hát kettős tömegű lendkerék meg ilyen csecsebecsék, de a benyáshoz olcsóbban kaptam meg ugyanazt ami a 22 éves temprámnál került akármennyibe.
Néhány példa:
- motor tartó bak : 3500,-
- sachs kuplung szett 18.000,-
- hátsó féktárcsa: 8.800,-/pár
- fékbetét 3-4.000,-
- üzemanyag ellátás: 36.000,-
- trafósor: 12.000,-
- szenzorok: 1-10.000 között
- vízpumpa: 7.500,-
- féktárcsa elöl: 12.000,-/pár
Legtöbb alkatrész évekig bírja szerintem ezek nagyon barátságos árak, ami nem mindegy hol vásárol az ember érdemes erősen kutakodni a neten, nem pedig a márka szerviztől vásárolni.
Édesapám vett a boltban egy sony autórádiót a kocsijába a gyári helyére, 22.000,- körüli áron ugyanazt a típust a márka kereskedés 192.000,- ért akarta eladni nekünk........he?
De az is durva, mennyit autóztok. Persze ha szükséges...
Fenntartás.
Én fócvágenesekkel vagyok körülvéve, folyamatosan tolják az orrom alá, a Xsaránál harmadába, negyedébe kerülő alkatrész árakat. Ráadásul míg a Xsarához már egyre kevésbé lehet gyári alkatrészt kapni (idézet márkakereskedésből: a Xsara már kipusztult), a VW-hez van minden.
Aszonynak is, nekem is sajnos kell a kocsi, Ő napi 2x35 km-t megy, én 2x100 km-t. Nem tudjuk letenni, mert nincs alternatív közlekedés. Neki még cask-cask, de a gyerkőcök begyűjtése már gond lenne. És, bármennyire is megbízhatóak a gépek (viccet félre, tényleg semi gondjuk, koppkoppkopp), néha kell csinálni velük ezt-azt, amit én nem tudok megcsinálni. És olyankor egy kocsi minusz. 1, avagy 2 napra is. Annyi szabim viszont nincs, hogy ez mindig beleférjen. Megoldás: egy harmadik auto, talán. Hogy miért nem valami más, miért Xsara? Mivel nekem nincs nagyon rossz tapasztalatom velük és méretben is megfelel, az árról nem is beszélve: miért ne? Ha a kor/felszereltség/ár triót nézem, nem sok variáció marad...