Szerintem ez az árát tekintve: kibaszás számba megy.
Ennyit nem ér az biztos!
Azonban, hogy ne csak az ellentmondás jöjjön elő belőlem, elmondom, hogy megvettem egy LMP lógó orrú full karbon nyerget, 15 000 Ft.-ér. (Állítólag eredeti, de ebben kételkedem, bár a gyári száma is benne van.)
Eleinte szokatlan volt, mert a gördülni képes szerkezeti elemek hiányolták a biztos alátámasztást,
de úgy a harmadik hajtás után, már tudták, lazább formációt is felvehetnek. :-)
Elmondhatom, ennyire kényelmes nyergem még nem volt, pedig adtak alám nem egyet, és vettem is, mert erre soha nem sajnáltam a suskát.
Igazad van, nekem is ilyen van es eddig ez a forma a legkenyelmesebb hosszu tavon. Ez persze nem csak szemelyes velemeny, hanem direkt azert lett igy tervezve hogy ne nyomja a prosztata glandet es a a ver-ereket. Ajanlom minden himnemu bringasnak mert a masik oldal velemenyet nem ismerem. ;)
Amikor kopik a betét, akkor olyan fémes hangja lesz, mint az autón? Cserélni mikor kell a tárcsát? Tolómérőm van. Vagy ez típusfüggő? Ecsetleg akkor, ha vállasodik?
Bocs, ha hülyeségeket kérdezek, de nem találtam erről normális leírást a neten.
Tegnap merő sár lett a tárcsafékem. (Avid db1) Eddig még nem volt ilyenem. A boltban azt mondták, hogy nincs vele dolgom, csak használjam.
Tegnap viszont kénytelen voltam tisztítani, mert még a tárcsa is sáros volt. Egy közeli mosóban legőzborotváztam. Most rendesen gurul és fékez is, de kell-e valamit csinálnom vele?
Láttam, hogy lehet kapni féktisztítót. Érdemes olyat venni? Nem hiszem, hogy folyton vinném magammal...
Tudomásom szerint nem annyira a rák miatt, hanem inkább a F. keménysége miatt kell a nyerget vizsgálni.
Az a helyzet, hogy az erek hosszú időn át tartó nyomása, elszorítása, nem kedvező a brejzli számára.
A Tour c. német biciklis havilap sem a nyeregformák rákkal való összefüggését teszteli, hanem magyarra nem tökéletes fordításban: a nyergek "átvérzési tulajdonságát," vagyis a prosztata körüli testrész vérbőségét.
Hozzá kell tennem, hogy minden kétséget kizáróan, ebben nagyon nagy szerepe van az egyéni adottságoknak. Egyesek bringázhatnak akár mennyit és nem érzik a nyereg ártalmát, másoknak meg gondjuk van a merevedéssel.
Tehát a nyereg és a merevedés minősége alapján kell vizsgálat alá venni a nyergeket.
Nem teszteltem, mert elég meleg volt tegnap és az aktuális kesztyű már átázott.
Az esőkabátot sem volt kedvem felvenni, csak a hátizsák védett a víztől, de nem érdekelt.
A sliffentyű már vagy tíz napja fent van és igen jó a hatása. A cipőm szinte teljesen száraz marad, ha csak felverődő víz van és a láncról sem kopott még le az olaj, pedig védelem nélkül gyakran elég, ha csak rászórja a kerék a vizet - máris hangoskodni kezd.
előtte az 500-as téli volt, csak aztán mire jött a tavalyi téli szezon, elkallódott valahol, így kénytelen voltam újat venni és akkor csak a 700-as volt, igaz akciós éppen.
aztán nyilván tavasszal megtaláltam a régit. :) most felváltva mentem velük és a 700-as nem véletlenül drágább. jobb a szélvédelme és eddig nem ázott át (aktuális monszun kopp-kopp).
30-40 km motorozást simán bírt a hidegben, ömlő esőben csak fél órát "teszteltem".
Ma, a vízálló nadrág kivételével, minden esővédő cuccot magamra vettem, és rájöttem, hogy még mindig van mit fejleszteni. Pl. a szellőző részénél az esőkabát beengedi a zuhogó esőt. A kesztyűmből is egy deci vizet tudtam kifacsarni.
Megvettem a legnagyobbat. Hihetetlen, hogy milyen apró kezekre méreteznek kesztyűket.
Nincs lapátkezem, mégis másodszor kellett idén a legnagyobb méretet választanom.
A kesztyű nem tűnik nagy durranásnak, átmeneti időszakra jó lesz - de akkorra is kell. DhPage-nek egyszerű dolga van, mert a kormányvégre hegesztett neoprene védője is védi kezeit:).
A bolt eléréséhez a leggyorsabb verzió mellett döntöttem, azaz bringával mentem. Vittem a 2.5 kilós lakatos láncot, amivel egy kerítéshez kötöttem a bringát. Megvárt a jószág. Reméltem is, hogy ebben a hülye, esős időben a bringaelkötők is inkább szunnyadnak.
A bemélyedésnél mindenesetre biztosabb, ha ki is van vágva középütt a nyereg. De ez teljesen független a szélesség/keskenységtől, pengekarcsú profi oúti nyerget is kapsz ma már dekoltált változatban.
Amúgy tudtommal a prosztatarák az idősebb férfiak elég nagy százalékát érinti folyamatosan. 50 évvel ezelőtt is, amikor sokan bicikliztek mindennap (és szó sem volt prosztatakímélő nyergekről), 25 évvel ezelőtt is, amikor nagyon kevés felnőtt biciklizett, meg ma is.
De akinek még lenne kétsége: itt egy térkép a betegség előfordulásáról világszerte. (Nem a haláleseteké, amit könnyebb megtalálni, de ott már torzít, hogy az e.-ügynek sikerült-e kikezelnie.) Mint látható, Kínában és Vietnámban nagyon alacsony! Szintúgy Japánban. Afrika, Dél-Amerika és Dél-Európa az átlagosak. Ausztráliában és a skandináv félszigeten, melyek éghajlata csöppet sem biciklibarát, jóval gyakoribb, mint Nyugat-és Közép-Európában.Legeslegrosszabb pedig Észak-Amerika, Kanadát is beleértve! A szöveg pedig külön kiemeli, hogy az afro-amerikaiak körében gyakoribb, mint ugyanott a fehéreknél -- miközben láttuk, hogy Afrikában elég alacsony.
Emberek, ha itt tényleg van bármi összefüggés a biciklizéssel (amit személy szerint kétlek), akkor az fordított.
Nem vagyok urológus, de nekem ez így elég felületesnek tűnik. A terep ténye ezen csak enyhít, országúton sokkal tovább és monoton pózban ül az ember a nyergen, terepen legalább állandóan mozgásban van.
Egy széles és rugós nyereg - amellett, hogy semmi nem bizonyítja a problémára való jótékony hatását - egy dologra biztos jó lesz, hogy élvezhetetlenné tegye a bringázást. Így persze önmagában csökken a rizikó, mert hamar leszoksz az egészről.
Így igaz : egy barátomnál prosztata rákot diagnosztizáltak , az urológusa azt mondta lehet a rossz kerékpár nyeregtől , mivel sokat kerékpározott terepen . No ezt szeretném elkerülni ezért tettem fel a kérdést .
Azon külön művészet lehet fent maradni. És még a gépet is irányítani közben... Szerintem nem érdemes szembe menni a szokásokkal, nem véletlenül van a nyergeknek eleje.
Én is erre gondoltam, és nekem be is jött. Az fontos, hogy a közepén legyen mélyedés. Konkrétan selle royal manhattant használok már évek óta, 100 km feletti túrákon is kényelmes. Jó, ez lehet kicsit túlzás, szerintem 100 km felett nincs az a nyereg ami kényelmes, viszont nem zsibbad el az altájam.