Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kajesz1 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66409

elkérhetem a receptet? ::)

Előzmény: SuzukiM13A (66407)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66408

Ha hiszitek ha nem amikor olajat cseréltem a wagon-ba (~10.000Km), rendszeresen volt aki elvitte az olajat és egy e kadett-be töltötte. Ez mindaddig ment amíg be nem állt a motor.

Azt mondta ért hozzá ez bőven jó olaj én meg nem kukacoskodtam, hiszen nem volt gondom az olajra.

Előzmény: SuzukiM13A (66404)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66407

Igazából én az oliviát és a repcét keverem, 0,1 literrel kevesebbet eszik tőle az autó, még ráraktam 3 mágnest a szívósorra, azóta 20 lóerővel erősebbb eltt a gép érzetre, és kevesebbet eszik még 1 literrel.
Így 4 literrel eljárok városba.
még hogy vegyünk hibridet.. hahahaha

Előzmény: Törölt nick (66406)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66406

Ha oliva akkor jó az, a repce meg a napraforgó az kevés lenne bele...

Előzmény: SuzukiM13A (66404)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66405

Ennyit birnia kell azért, fordulaton van elég olajnyomás, baja nem lehet...

Előzmény: SuzukiM13A (66403)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66404

Pedig csak alig használt olajat tettem bele mindig [tanácstalan fej]

Előzmény: Törölt nick (66402)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66403

Az klényegtelen, egy hosszú egyenessel kezdenek, ott gondolom kihuzassák rendesen a gépet.
Na meg előtte próbapadra etszik és ott is leforgassák végsebessségig.

Előzmény: Törölt nick (66401)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66402

Ha te szervizeled, akkor biztosan :-)

Előzmény: SuzukiM13A (66400)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66401

Mi a nem kímélés a motornak? A fekvörendör? vagy a fékezés 50-röl nullára?

Előzmény: SuzukiM13A (66399)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66400

Más:
Unokatesómék hozták a Swiftjüket szervízre, reggel megcsináltam, 120 ezer km van az övékbe, és kormos a kipufogó, meg mikor mentek el, még hideg volt a motor, kékeset füstölt, de csak nagyon kicsit gyorsításkor.
Nem néztem el, nem pára volt.
Enyémbe van 100 ezer, de szín tiszta a kipufogó.
Ennyit kopik egy motor 20 ezer km alatt?

SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66399

Hideg motor, frissen lett összerakva, legalább 500 km-en át kímélni kellene, én meg sejtem, hogy mit kapnak ott ezek az autók.

Előzmény: Törölt nick (66398)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66398

Mert?

Előzmény: SuzukiM13A (66397)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66397

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/11/02/egy_nap_munkaskent_a_suzuki-gyarban/#

..."A mindössze ötperces nyüstölés egy hosszú egyenessel indul, ahol az úttartást, a váltót és a motorféket vizsgáztatják. Ezt követi egy szűk és gyors nyolcas, majd néhány tíz méter hosszan egy különféle útburkolatokkal kiépített rázós szakasz. A még éppen csak összerakott autóknak ezután ötvenről nyomnak egy satuféket. Tolatnak, szlalomoznak vele, és átküldik néhány útakadályon, fekvőrendőrön."

Ajajj, remélem az enyém nem volt benne ebbe a 20%-ba :D

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66396

Nekem is az a fura, hogy egyik oldalon tudjuk, hogy ez egy második autó, csak rövidtávokon használják, városban, kvázi nem is lenne rá feltétlen szükség. Ettöl még persze meg lehet venni, mindannyiunknak vannak dolgai, amire igazából nincs is szüksége. A clio jobban tetszett neki, de mégis ezt vette meg, csak mert az egész történetben a fogyasztás ami számít.

Nem baj hogy egy vagyonba kerül, nem baj, hogy kicsi, nem baj semmi, a lényeg, hogy elvileg megspórol 120.000Ft-ot (vagy nem), a fogyasztáson. 

:-)

 

Minden embernek megvannak a szempontjai ha autót vesz, de a fogyasztásnak egy másodlagos szempontnak kell lennie. A leglényegesebb, hogy az igényeknek, az adott feladatnak megfeleljen.

 

Nekem pl a következö autóm is kombi lesz. Ha anyagilag belefér, akkor egy 4x4-as, kicsit magasabb kombi, mint pl az Octavia Scout vagy a Volvo VX70 vagy Subaru Outback.

Ha nagyon számít a pénz, akkor egy kompakt kombi mint a Golf, Astra, Focus vagy hasonló, egy alap motorral, kombi változatban.

Ez utóbbi esetben nem az érdekelne, hogy az alap motorok közül melyik fogyaszt legkevesebbet (mert úgysincs nagyobb különbség mint 1 liter), hanem azt nézném, melyik megy a szerényebb teljesítmény ellenére a legjobban, melyiket a jobb érzés vezetni.

Meg fontos hogy fehér legyen vagy világos, és fontos a világos belsö is.

De egyik szempont sem olyan, hogy csak az számít.

Előzmény: D-Z (66395)
D-Z Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66395

Kötekedésnek tűnhet, pedig nem az. Másként látom, mint te, de nem meggyőzni akarlak, hanem megérteni a gondolatmeneted. De csak azt hajtogatod több hozzászóláson át, hogy "azért nem vettem clio-t mert literekkel többet eszik a mint a swift". Egyik oldalról évi 120.000Ft-ot sajnálsz egy nagyobb autó kényelmére fogyasztásban kifizetni, a másik oldalról egy tollvonással 2-300.000Ft "kidobása" megéri. Én is újként vettem az autót, de nem keresek csodakütyüket,nem építek gázszettet, nem használok E85-öt hogy olcsóbbá tegyem az autózást. Elfogadom, hogy amit vettem az 95-ös benzinnel megy, hogy annyit eszik amennyire nyomom neki. Ha kell tudok 6 alatti fogyasztást produkálni bármikor, a napi rutin útvonalaimon, ehhez nem kellenek csodák és nem azon görcsölök, hogy két decit megspórolok-e.

 

Nekem a kettősség a fura, mikor vki az üzemanyagfogyasztással érvel, miközben az egy autó fenntartásának és használati értékének az elég kis része. De én BESZÉLGETÉSNEK szántam a dolgot, nem beszólásnak. Érvek ütköztetése volt a célom, semmi más.

 

Vajon miért veszi személyes sértésnek a fórumokon sok ember, ha megkérdőjelezik a döntését? Ettől még az ő döntése és konkrétan tök jogosan leszarhatja hogy más másként csinálta volna. De miért kell ezt  kötekedésnek minősíteni és megsértődni?

 

Nem foglak "zaklatni" a válaszaimmal többet, megígérem :)

Előzmény: kajesz1 (66388)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66394

Én régebben erősen gondolkodtam rajta, úgy kb 2 éve mikor befejeztem az iskolát és elkezdtem dolgozni, hogy nem veszek kisautót, meg olcsó autót, hanem igenis bicajjal, meg gyalog járok mindenhová városon belül, mert amúgy sem gyorsabb, mint a kocsi, aztán pár év gyüjtögetés után sikerül valami nagyot alkotnom, de nem bírtam megállni, nagy akaraterő kell hozzá.
De még nincs veszve semmi, ugyanannyit ér az autóm, mint amennyiért vettem, igaz kb 400 ezerbe van a benzin, amit eddig elautóztam :)
Most már mindenképpen megtartom a swiftet, aztán jöhet valami prémium 4-5 év múlva készpénzre.
BMW-Volkswagen-Mercedes, esetleg valami audi.
Természetesen benzinmotorral, és kéziváltóval.

freelive Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66393

Én kiszámoltam mennyibe van, a kötelező+casco+gépjárműadó+éves autópályam. 8450ft/hó ha 12hónapra lebontom. És ebben semmi szervíz, 0 tankolás, semmi téligumi-nyárigumi nincs. De kocsi nélkül éhen halok :)

Előzmény: Törölt nick (66389)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66392

Igen vidéki városban lakok.

Persze, hogy minden fáj, de a határokat meg kell valahol húzni.

Egy adott összeg mellett egy optimális fenntartási költséggel választottam autót.

És igazad van ~4-5 éves autót érdemes venni. De Mo-on ez szerencsejáték.

Talán ha egy kicsit rendeződik a helyzet és visszaáll a bizalom akkor. De most amikor beszámítattuk a céges autókat ~270.000 km-el, és 2 hét múlva ~120.000-el kevesebb volt ráírva ,ezt meg lehet tenni következmények nélkül. Tudom erre mondják hogy a motor minimum 500.000-et elmegy,de a többi alkatrész? 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (66389)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66391

Ugye? kettös mércével mérünk mind. Valamire kategórikusan kijelentjük, hogy sok, drága, míg a másik oldalon elfolyatjuk ugyan azt a pénzt minden gondolkodás nélkül.

Az autózás drága. Ha már valamin gondolkodik az ember, akkor inkább azon, hogy kell e nekünk ez egyáltalán?! Ha igen, akkor az árável vele kell élnünk, ha meg nem, akkor úgy kell szervezni az életet.

Előzmény: D-Z (66381)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66390

Ezek szerint vidéki városban laksz. Szép ez a fogyasztás nagyon! A régi 1,3-as kicsit többet kért volna!

Előzmény: kajesz1 (66379)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.02 0 0 66389

Pontosan ezt a választ vártam.

Az autó a jólét része, egyfajta életminöséget biztosít, könnyebb töle az élet.

 

Pedig logikusan gondolkodva, sok embernek nem is igazán lenne rá szüksége. Föleg városban nem. Sokkal egészségesebb gyalog vagy kerékpárral, de van tömegközlekedés is. Kis szervezéssel el lehet intézni a bevásárlást is naponta, nem muszály csak heti egyszer boltba menni és nagyobb tömegeket venni. Ha meg máshogy nem megy, olcsóbb néha taxit hívni, mint amibe egy auto fenntartása van. Vagy ha úgy adódok bérelni autót. Mondjuk nyaralásra vagy nagyobb útra. 

 

Mert a fogyasztásra sokallod a többlet 120K-t évente?

De az értékcsökkenés pl nem fáj? Egy autó a vásárlás napján 20-30%-ot veszít az értékéböl, majd az elsö három évben felezödik, az elsö 5 évben az új árának több mint a 60-70%-a is eltünhet! Meg ott a kötelezö biztosítás, casco, gépjármü adó, müszaki és kötelezö szervizek költsége. És még egy métert sem mentünk, ez akkor is van, ha nem is használjuk.

Ha mindent összeadsz, simán kijön az árából jópár taxi számla, vagy buszjegy :-)

Ha hitelre van a kocsi, akkor simán megugorhatja a havi össz költséged a 100.000Ft-ot is.

 

Ezt persze mindenki tudja, csak nem szoktunk utánaszámolgatni, mert nem akarjuk tudni, mibe is fáj az autózás ténylegesen.

Megszoktuk, ad egy csomó komfortot és kész. Ezért nem szabad egyes részleteken annyit rágódni mint pl fogyasztás. 1liter ide vagy oda csak csepp a tengerben. Nem mondom, hogy nem számít, én is nézem, de igazából csak csepp a tengerben ahoz képest mibe kerül nekünk az egész móka!

Előzmény: kajesz1 (66377)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66388

Látom csak kötekedni akarsz. A beszámítási felárat az előző autóért kaptam. Kit érdekel mennyit buktam amikor elhoztam a kereskedésből a kocsit. Ez meg egy 3 éves között ennyi a különbség.

Ez matematika nem lehet 200.000 több. Ember 3 éves autó annyiba kerül ez meg ennyibe! Nem azt kérdezted hogy miután kihoztam másnap mennyivel ér kevesebbet. Erre a válasz igen 300.000-el. De ez a csökkenés nem egyenletes, hiszen akkor 8 nap alatt nullás az autó. (az első nap 300.000 majd szépen lassan elérjük a 800.000-et)

Hagyjuk csak kötekszel . És nem kell tce, nem is gondolkodtam rajta +1 meghibásodás, üzemanyag érzékenység.

És a 3 éves autó helyett ha 7 évest vettem volna akkor mennyi üzemanyag?

Kit érdekel Te kérdezted válaszoltam rá, amit logikát nélkülözve megcáfoltál. De ha kukacoskodni akartam volna bele kellett volna számolni a használt autó nézegetésének költségét, illetve egy valószínűségszámítással kiszámolni mennyi az esélye, hogy átvernek. 

Egyébként ezzel befejezem: AZÉRT VETTEM ÚJ AUTÓT, HOGY AKI MAJDAN EZT AZ AUTÓT MEG AKARJA VENNI HASZNÁLTAN MEGTEHESSE.

 

Amit kiragadtál hozzászólásaimból kényelem: ismétlem az autót azért használjuk mert el vagyunk kényelmesedve. Nem azért mert az autóba keressük a kényelmet. Nem aludni akarok benne, illetve hosszú távra is ritkán használjuk csak a-ból b-be megyünk vele.

A városi fogyasztási adatokat meg meg kell nézni a katalógusban , tudom hogy irreálisak, de mindegyik azonos szabvány mellett készült.

 

Köszönöm, hogy nem válaszolsz és abbahagyhatjuk ezt az értelmetlen valamit

 

Előzmény: D-Z (66387)
D-Z Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66387

Az autós számításod meg ott hibás, hogy amint kihoztad a kereskedésből az új autót a beszámítási felárat (vagy többet) abban a pillanatban elbuktad. Szóval 1 milla az, amiből tankolhatnál egy 3 éves autóba. Azt hiszem pár évig elég lenne.

 

 

Előzmény: kajesz1 (66384)
D-Z Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66386

"A fogyasztást pedig Te magad írtad le (miből adódik), most meg cáfolod (a súly/lőerő arányra gondolok)."

 

a 6 és a 8 liter között 25% különbség van... Nincs ennyi különbség a két autó között, se súlyban, se lóerőben, ráadásul a nyomaték és lóerőcsúcsa is alacsonyabb a renault-ok motorjainak. Vagyis kevésbé kell nyomni neki.

 

Azt próbáltam megértetni veled, hogy a TCE motor kb azonos súly lóerő arányt ad a clioval, mint a swift az 1,2-es szívóval, de okosan használva nem eszik többet, csak jobban használható. De te egy gyengébb motorral vettél volna egy nagyobb autót és panaszkodsz, hogy többet eszik. Ismét azt mondom vagy kecske vagy káposzta.

 

Ha a kényelem miatt van autó, akkor nem a fogyasztás az elsődleges, hanem amit nyújt. ezzel szemben te a fogyasztás miatt döntöttél a swift mellett. Csak nekem ellentétes a két dolog?

Előzmény: kajesz1 (66384)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66385

Persze rakok fel! 

Előzmény: SuzukiM13A (66383)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66384

Ember ha rám gondoltál a fillérbaszással nem hitelre vettem és beszámították a wagon-t. 

Napi ~ 25km-t megyünk vele 2-5 km közökkel. A fogyasztást pedig Te magad írtad le (miből adódik), most meg cáfolod (a súly/lőerő arányra gondolok).

Hogy miért új autó: háát durván 3/4 évet nézegettem a használtakat. De ezt is leírtam : Mo-on csak nem dohányzó női tulajtól keveset használt szalon állapotú autót lehet venni.

~ 3 éves autókat nézegettem. Volt amit elmentem megnézni. Volt olyan ahol az utolsó pillanatban vallotta be a tulaj "jó ismerőse" egy kis aláfutás történt az autóval.

Elment a bizalmam a használt autótól. Tudom lehetett volna kategóriákkal nagyobb használt autót venni.

De a 10 év az igaz csak nem hitelre kb ennyi időre szoktam az autókat megtartani

 

Kérdésedre a válasz : használt 3 éves swift 1.700.000 Ft. Az új 2.500.000 + metálfény. Wagon eladhatósága klíma nélkül ~500.000 Ft sajnos, beszámítási ára:720.000Ft

Tehát: 2.595.000 +100.000 Ft üzembe helyezés : 2695.000 Ft-1.700.000 Ft ~ 1.000.000.-200.000 beszámítási felár: 800.000 Ft /415 ft/l = 1927 liter

De ha nem számolom be és marad minden akkor: 2.695.000/415=6493l

 

 

Előzmény: D-Z (66381)
SuzukiM13A Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66383

Ha szépen megkérnélek tennél róla egy képet?
Nem mintha nem láttam volna még új swiftet, csak kíváncsi vagyok hogy néz ki.

Előzmény: kajesz1 (66379)
kajesz1 Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66382

Gondolom az üzemanyag halmazállapot változására gondolsz amely hőelvonással jár.

Előzmény: D-Z (66380)
D-Z Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66381

És azt kiszámoltad, hogy ha nem új autót veszel, hanem egy 3 évest mennyi maradna meg benzinre?

Mert pont azok szoktak "fillérbaszni" akik szemrebbenés nélkül megveszik az új autót 10 év hitelre és napi 5-10km-t mennek vele. 2 literrel nagyobb fogyasztás azonos használattal és útvonalon/körülményekkel egy nagy mese.  

Előzmény: kajesz1 (66368)
D-Z Creative Commons License 2012.11.01 0 0 66380

Attól hogy te nem tudsz róla, még létezik... A nyomsá alatt beporlasztott/fecskendezett üzemanyag a hengertérbe érve kitágul, ez hőt von el a környezetéttől, tehát a hengerfaltól is. Az olajat nem tudja lemosni, mivel az olajlehúzó gyűrű azért van a dugón, hogy az égéstérben ne legyen olaj. Legalábbis normális esetben.

 

Többek között ezért sem ajánlják a túl szegény levegő/üzemanyag keverék beállítását, mivel ettől besülhet a dugó. A mérnökök beleszámolják ugyanis a hűtőteljesítmény kiszámolásába az adott üzemanyag mennyiséget tervezéskor.

 

De ha nekem nem hiszel (nyilván nem kötelező) akkor a gugli elmeséli neked ezt ;)

Előzmény: jocijocó (66375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!