Akkor Te is valami sofőr vagy valamelyik cégnél ezek szerint :)
Btw, olyan egyszerű lehülyézni a pilótákat..... egy hét múlva az íróasztal mellől, chardonnay-t szürcsölgetve a wikipédia fölött.
Nekem legutóbb tomboló oldalszél, +shra amikor az fo rácsapott a magic toga gombokra, de én 500 láb körül voltam, rengeteg idő volt kikanalazni belőle a madarat (habár úgy megijedt saját magától, úgy kellett lefeszegetnia a fehéredő ujjacskáit a gázkarról) szóval ne hibáztassuk őket, mert tipikus eset, tökk körülmény jött össze egyszerre, egy időben, rosszkor....
Ha nem titok, hol dolgozol, biztos elárulod, ha igen, lehet itt az index fórumon privát üzenetet küldeni?
...persze, LEHETSÉGES, és sok mindenre magyarázattal szolgálna, csak (1) meglepően korai (2) egy zárt országból (3) túl sok ponton egyezik a tíz évvel ezelőtti brazil balesettel.
Zárt levelezésben kaptam annál a cégnél, ahol dolgozom.
Már több webhelyen is megtalálható.
viszont teljesen logikusan hangzik. Nálam is fordult elő, hogy az izgulós fiatal kolléga megörült, hogy szakadó esőben végre meglátta a pálya fényeit és boldog disconnect kiáltással megnyomta a TO/GA-t.....
Következmény: robot leoldva, AT nincs leoldva, ezért a 3 fokos siklópályán megy rá a felszálló teljesítmény és a gép gyorsul bele a rettenetesbe....
Végre valaki érti, hogy nagy valószínűséggel mi történhetett. Átstartolásról szó sem lett volna, csak egy „izgulós” elsőtiszt és egy akartos kapitány hazardíroztak egy rakás emberrel.
Logikusan hangzik, de valószínűtlen 1. pár nappal a balese után ilyen részletes elemzés kerül ki? 2. épp törökországból, ami nem a transzparenciájáról híres?
Csak kiváncsiság volt mi oka lehetett. Úgysem mond semmit. Az sem nagyon lehetett több esélyes honnan jött. Sok fordulót megcsinálhatott már élő teher nélkül cigivel a szabolcsiak szerint, leszállás nélkül. Hetven valahány LED-es kerti lámpát szedtek össze a placc két széléről. Épp csak PAPI nem volt.
viszont teljesen logikusan hangzik. Nálam is fordult elő, hogy az izgulós fiatal kolléga megörült, hogy szakadó esőben végre meglátta a pálya fényeit és boldog disconnect kiáltással megnyomta a TO/GA-t.....
Következmény: robot leoldva, AT nincs leoldva, ezért a 3 fokos siklópályán megy rá a felszálló teljesítmény és a gép gyorsul bele a rettenetesbe.....
Volt a közelében egy Emirates A380 ami keleti irányba haladt 560 csomóval meg egy Qatar A330 ami meg a 400-at sem érte el ellentétes irányba haladva.Előfordul, de ez csak a földhöz viszonyított sebessége.Ez olyan, mint amikor jönnek a cikkek a hangsebességgel haladó 787-ről.Nem halad az hangsebességgel csak "úgy néz ki" ha elég erősen megtolja a hátszél. :)
Ebben a topicban meg inkább olyan forgalom legyen amit utólag kigyomlálnak, mint olyan amit nem...