Jó estét! Pro és kontra :D
Ha 8.000 az mtzre, kb akkor 50db kijön ennek az egynek az árából, évente 2 kell az mtz-re, az 25 évig elég. :)
Ehhez sincs semmi javító készlet sajna.
Félre téve a viccet, bosszantó az ilyen dolog legyen az bármelyik traktor márka.
Nem az ár a gond,hanem hogy ezzel a hanyagsággal elmaradhat egy alátét vagy egy sasszeg a váltóból is pl.Amugy ez az én hanyagságom is mert a gépben 17xx munkaóra van és naftafiltereket még nem cseréltem.Az üzemanyag igaz szürve ülepitve van,havonta leeresztettem a filterek alját és mindig tiszta jött,de előbb kellet volna szétszednem őket.
4 év 4 elektromos viszkó kuplung darabja 3xx.xxx ft, az a szűrő ehhez képest semmi. :) 1.5 vadi új wabco fékszelep a traktoron sz@rá kopva(made in poland), eredeti belsejét át szabályozva picivel nagyobb gumi gyűrű bele és működik, ezen még Made in Germani felirat van... meg még sok apró bosszantó dolog :D
Ma megint csuklottak a minszki öszeszerelők,volt egy kis időm kicserélgetni a szűrőket.A sivatagiba a durvaszűrő le volt csavarodva és kilukadva az alján.Mondom nem húzták meg rendesen és lecsavaradott.Beraktam újat és most jött a lényeg,nem lehet a poharat feltenni a blokk alakja miatt.1centit kijebb kelet hozni a tartóstól,úgyhogy képesek voltak csak beledobni,garant hogy mindegyik 1221esbe igy lehet.
Óóó hát nagyon könnyen jön a főtengely a rezonanciához.
Forog, ha kiegyensúlyozatlanság van, akkor az rezonanciát kelt.
550, nincs ellensúly a főtengelyen. Ezért jobban rezonál, mint egy 80-asé amin van.
Én egy hónapja kijavítottam ezt a hibáját, még írtam is ide a fórumba, hogy raktam fel ellensúlyokat és megszűnt az a túlzott rezonálása a motornak. A kormányt sem akarja kirázni már a kezemből....
Valamennyire mindig fog rezonálni, főleg a motorháztetőn a kis ajtó zörögni. :-)
Az Mtz ilyen, nem pontos a muszka ami a kiegyensúlyozást illeti.
Ja a tiéd is 550-es igaz? Na hát az rázkódni is fog.... én egy hónapja megszüntettem a javát az enyémnek. A főtengely miatt rázkódik különben. Evvel akkor nem sokat tudsz csinálni most.
A csavar feje is kint van mert van alá téve alátét meg a kúpos lemezen nem tud átmenni! A bak tartó is rendbe van! Annyi hogy a két hátsónál amit linkeltem kicsi gumibak az meg van kívülről repedezve!
De a motorháztető is rezonál együtt a fülkével bizonyos fordulatnál!
Egy kicsit szoktuk csak meghúzni az anyát ha már lapulni kezd az már elég. Próbálj meg egy cserét lehet a belseje van kikopva ha minden rendben van kivülről. Van olyan gumibak amiben fém cső van és olyan is amiben nincs, de hogy mi a különbség a kettő között ne kérdezd nem tudom.
Akkor az nem rá való gumi ,ma voltál eszembe csak aszt nem néztem meg milyen széles gumi van a tsz gépein az biztos 75/38 de a szélességét nem néztem .
Kavicsos kolléga megírta mit nézzél még meg. De úgy meg kell húzni rendesen, nem megtépni, hanem érzéssel legyen meghúzva.
De azt is nézd meg, hogy az előtét házon a baktartó is megvan-e húzva rendesen.
Meg a gumibak felett, a fülke alján az a lemez kengyel, közdarab, az is. A régi melós gépen előszeretettel meglazult havonta és adott érdekes hangokat.
És eszt fent a gumi tetején ,vagy az oldalán csinálta ?Ha az oldalán akkor szélesebbre kell állitani a nyomtávot ,vagy a tank tetejéről ki kell a sarat szedni ami oda száradt.
A gumibakokat kell megnézned ,főleg a hátsókat ,ha a csavarfej már nem látszik akkor ki kell cserélni és alátét is kell alá ,a rázkodástol berágja a bakk lemezét